Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Gyors leszek, addig tudok írni, amíg A. alszik.

Elkezdtem a kalóriaszámolást tornázással kb. 2 hónappal a szülés után. Eredmények a következők:

1. Kalóriaszámolás: betartottam 1,5 hétig, utána hazamentünk a szüleimhez 1,5 hétre, ahol hagytam az egészet a fenébe, és igyekeztem csak normálisan enni. Az első 1,5 hét alatt lement 1,5 kg (tudom, hogy ez többnyire csak víz), a szüleimnél pedig súlytartás volt. Utána visszajöttünk, újrakezdtem a kalóriaszámolást, majd összeszedtem egy fosós-hányós-lázas vírust, úgyhogy jelenleg kekszen kívül semmit nem tudok megenni. Mérlegre nem volt még erőm ráállni, de gyanítom, kiürült belőlem minden :( UPDATE: ma reggeli állás szerint 2 nap alatt 2 kg mínusz. Kegyetlenül készen voltam, de talán most már jobban vagyok.

2. Mozgás: kétféle tornát csináltam: Péntek Enikő gyakorlatait (azt írja, neki 2 hónapos volt a babája, amikor csinálta), és Béres Alexandra Változz vissza! DVD-jét, utóbbiról a "6 hónapos a baba" tornát, mert a "3 hónapos a baba" tornát rövidnek és könnyűnek éreztem (tudom, én voltam a hülye, nem kellett volna vagánykodni). Nem tudom, hogy a torna miatt-e (de más okot nem találok), rohadtul elkezdett szúrni az alhasam, görcsszerűen, ami pár nappal azután, hogy abbahagytam a tornát, megszűnt.

3. Tej: az utóbbi napokban, amióta hazajöttünk és újrakezdtem a kalóriaszámolást, jelentősen csökkent, napi 900g körülről (evés+fejés) 700g körülre. K. és anyám azt mondta ki, amit én is hallani akartam: hagyjam a fenébe a kalóriaszámolást és a diétát, ha kihat a tejre (mondjuk szerintem normális apukának ezt is kell mondania, az anyám meg csak szimplán imádja az unokáját). Erre tegnap beütött a vírus. Lehet, hogy ez volt a ludas a korábbi csökkenésben is, nem pedig a diéta, ahogy eredetileg gondoltam. A torna szerintem nem hatott a tejre.

Hogyan tovább?

1. Kalóriaszámolás: ha kimászok ebből a betegségből, és nem megy el a tejem közben (annyit váltottam most, hogy napközben a szokásos 3-4 óra helyett, ha nem alszik A., 2 óránként etetek és fejek, felhívtam egy szoptatási tanácsadót a La Leche Liga honlapjáról, és ezt tanácsolta), akkor megpróbálom visszatornázni a tejet az eredeti 900g körülre, és utána megnézem újra a kalóriaszámolást.

2. Torna: nem merek hasizomgyakorlatokat csinálni. Ajánlották Leslie Sansone sétálós edzését, lehet, hogy azt meg fogom próbálni, mert az elv tetszik (kardio edzés itthon), és séta közben tudok A-val is játszani (mutogatni neki a játékokat, mesélni, ilyenek), szóval az aktív, ébrenléti időszakában lehetne csinálni. Kérdés, hogy a jelenlegi túlsúlyommal hogy fogja bírni a térdem.

3. Tej: megpróbálok nem aggódni rajta, de ez így parancsra nem megy :) Most ez a lázas betegség különösen nem segít rá, szurkoljatok, hogy megmaradjon. És csak remélem, hogy sem A., sem K. nem kapja el...

Ja, még egy dolog: a gyerekorvosunknak volt tegnap egy szuper tanácsa: azt mondta, hányinger ellen igyak kólát. Úgyhogy egy év kihagyás után tegnap bőszen kóláztam, és tényleg szuper módon elmúlt tőle a hányingerem (aztán újra előjött, de egy újabb pohár kóla ismét segített). Nem tudom, mit csinált a gyomromban a kátrány a vírussal, de örültem neki! Mellékhatásként viszont nem tudok aludni. Szerencsére A. igen, úgy tűnik, nem megy át durván a tejjel a koffein.

Címkék: betegség mozgás kalóriaszámolás szülésután

120 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr915179555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2013.04.26. 19:02:11

@Edit.hu: A befelé fordulással meg az a gond, hogy úgy elég keveset lát, pedig érdeklődne, és nyűgös lesz attól, hogy unatkozik.

Nem árt a gerincének, ha sokat van a hordozóban? Olyan kis összenyomott pózban van, a babakocsiban nekem kényelmesebbnek tűnik. Aztán persze lehet, hogy csak nekem kényelmesebb :)

Edit.hu 2013.04.26. 21:40:53

@PrettyWitch: Mennyi idős most a lányod? Mert azt mondják, 4 hó körül kezd nem bejönni nekik az elöl hordozás (nem látnak, unalom, stb). Én ezt meg tudom erősíteni Milánnal. De én úgy gondolom, hogy ez még mindig érdekesebb kell legyen nekik, mint a babakocsi mózes részében feküdni :)
Hátuknak szerintem semmi baja nem lesz, profi hordozóeszközben tök jó helyük van. Mondjuk én kizárólag kimozduláshoz veszem magamra Milánt (itt a belvárosban megőrülnék, ha kocsiznom kéne). Hallottam olyat, aki otthon házimunkához, ilyesmihez is felveszi, de szerintem a mozdulatlanság visszaveti a gyereket a mozgásfejlődésben, pláne mikor már nagyobb.

Edit.hu 2013.04.26. 21:46:50

@Scala: Na igen, sosem értettem ezeket a bérelt sávokat, ha nincs benne senki.... a Nyéki Imrében is van ilyen, de ott nem szólnak, ha az ember átmegy arra az időre, amikor nem használják a bérlők. Egyszerűbb lenne mondjuk a táblát levenni :)
Találtam most amúgy egy edzőtermet Zuglóban, ahol 8 hónapos kortól vállalnak gyerekfelügyeletet, max 2 órára. Jövő héten meg akarom nézni magamnak, egyelőre gyerek nélkül, úgyis itt lesz anyósom, aztán meglátom. Barátnőm járt oda régebben, kimondott női terem, szerette, de nem volt akkor még gyereke, szóval erről a részéről nem sokat tud. Milán elég szociális, de nem tudom, milyen érzés lenne idegenre bízni :) Egyévesen kinéz neki a bölcsi amúgy is, szóval jobb szoknom az érzést :D a bölcsődevezető amúgy is azt mondta, hogy higyjem el, nekem nehezebb lesz, mint a gyereknek - egyébként ebben egy percig sem kételkedek.

PrettyWitch 2013.04.27. 15:40:01

@Edit.hu: Most pont 4 hónapos :) szóval lehet, hogy ezért volt gond. Milánnal ez hogy történt?

Hosszú (2-2,5 órás) sétákra babakocsival megyek, mert abban úgy tűnik, jobban tud pihenni. Felénk nem gond babakocsizni, van hozzá hely.

Majd a bölcsivel kapcsolatos tapasztalatokra is kíváncsi leszek, sajnos 2 éves korától várhatóan A. is bölcsibe fog járni.

Scala 2013.04.27. 16:18:29

@Edit.hu: A teremben, ahová jártam is 8 hónapos korú kisdedeket vártak és felfelé. Nagyon tetszett, ahogyan foglalkoztak velük, az elején te is ott vagy, majd lemész edzeni, és az üvegen keresztül, ha a kardió galérián vagy tudsz néha inteni a picinek, ha igényli. Volt is egy kerek tervem arra, hogy így nyomom majd a visszarázódást, csak a terem novemberben bezárt. Most írtak ki pályázatot az új üzemeltetőre, úgyhogy 10 hónapos kor körül lehet megyünk.

A bölcsődéről én azt hallottam, legyen Milán a kivétel, hogy folytonos betegeskedéssel telik az első egy-két-három hónap.
Szeretném hangsúlyozni, hogy nem vagyok bölcsőde ellenes, nem ítélek el senkit, aki igénybe veszi. Én is voltam, ezt írtam, nem volt rossz, sőt. Bár azok más idők voltak.
Hét hónapos gyereket tudok, akit magánbölcsibe raktak be, középfül-gyulladástól kezdve, minden baja van szegény Zsombinak. Nagyon szép gyerek, négy hónaposan láttam. Kicsit sajnálom, anyukájának muszáj volt visszamennie dolgozni és amúgy is tápszeres volt a lelkem egy-két hónapos korától.

Scala 2013.04.27. 16:20:20

@PrettyWitch: 2 éves kor után azt mondták nekem az okosok, hogy teljesen más elszakadnia, mint azalatt.

PrettyWitch 2013.04.27. 17:57:30

@Scala: Remélem, addig itthon tudok maradni. Gondolom, 2 évesen sem lesz öröm elszakadni, de a GYES összege semmire nem elég :(

Scala 2013.04.27. 18:36:14

@PrettyWitch: Előre kár ezen sokat gyötrődni drága, én azt mondom.
Semmit nem határoztam el fixre a Barbival, csak azt az egyet, még az anyetejes bőség idejében, hogy ez olyan kényelmes, hogy április 21-én tölti be a naptári hat hónapost kort, én addig, sőt május 1-ig anyatejet adok neki. Na richtig szenvedtünk, és öt hónap egy hét után már ismerkedtünk a barack-alma ízvilágával.
Relax! Majd megnézed hogyan érzed akkor, A-t mennyire tudod lekötni, téged emnnyire tölt ki a feladat stb.

PrettyWitch 2013.04.27. 18:40:55

@Scala: Na igen, ez az, ami nekem nehezen megy :)

Scala 2013.04.27. 18:42:57

@PrettyWitch: kieg. Pénteken voltunk mérésen, születési súly 3550 g, hat hónapos súly 7113 g. És a 13 sztem a borostyánlánc, ami fentmaradt. :-)))

MOST egy éve korig nem is kell ennünk, ha nincs gubanc. Mondta a doki, hogy nem szól bele milyen ütemben, de 3xos súlyt kell produkálni az egy éves vizsgálatra. :-)

Tőletek hat hónapos korra elvárják a 9 kg-t?

PrettyWitch 2013.04.27. 18:45:24

@Scala: Khm... A. tegnap volt 4 hónapos és 7600g. Születési súly 4500g... Azt hiszem, nem lesz gond a duplázással.

Én inkább azon agyalok, hogy amúgy is nagy súllyal született, most is az átlag felett nő, mi lesz így belőle? :)

Scala 2013.04.27. 18:56:48

@PrettyWitch: Hány centi a babuka most?
Egyébként a Barbi itt torpant meg, szóval ne igyál előre, ama bizonyos málnafaló bőrére. ;-)

Edit.hu 2013.04.27. 19:27:55

@PrettyWitch: Tesóm fia produkált hasonló fejlődést, neki nem mondtak olyat, hogy bármi gondot okozna a gyors gyarapodás. Annyi volt, hogy felhívták a figyelmét, hogy valószínűleg a mozgásfejlődése el lesz csúszva a nagy súly miatt. Ők konzultáltak Dévényes gyógytornásszal, tanított nekik pár egyszerű gyakorlatot, így elég jól haladnak, de tényleg nincs semmi komoly. Ez a Dévény torna egyébként szuper jó, rengeteg helyről hallok pozitívat. Én nem látom, hogy Milánnal bármi gond lenne, de most egy hétig a tesóméknál leszek, az ő tornásza ránéz Milánra is, mert miért ne :)

Hordozás: én 4 hónapnál tapasztaltam, hogy a gyerek nem szeret a kendőben elöl, ficereg meg minden. Akkor volt a nagy hideg, be is gubóztunk, mert a babakocsizás nekem mintha kínzás lenne tényleg. Aztán ismerős ajánlotta a Manducát, amikor abba tettem elöl, tetszett neki, persze az én hátam majd leszakadt, most hátul viszem, azt szereti, nekem is kényelmesebb. Újabban annyira rápörgött a világ megismerésére, hogy képtelen aludni hordozóban, mert minden érdekli, állítólag ez életkori sajátosság :) eszméletlen egyébként az út amit bejárnak pár hónap alatt, ha csak visszagondolok arra a tehetetlen újszülött csomagra :D

Edit.hu 2013.04.27. 19:41:49

@Scala: Igen, októberben menne bölcsibe, és pont a betegségek miatt decemberig megoldottuk, hogy ha úgy alakul, legyen itthoni felügyelet. Aztán nekem a január általában laza a munkában, szóval ha még átcsúszik addigra, akkor sincs vész. Ezen át kell esni, bármikor is kerül közösségbe.
Agyaltam amúgy, hogy mikor menjen, de - vessetek meg - nekem hiányzik a meló. Nem vagyok vezető állásban, meg a pozimat se féltem, de hiányzik a szellemi kihívás, és kezdek becsavarodni. A család a kezdeti cseszegtetés után átváltott, most támogatnak. Tök jól esik, hogy nem jönnek azzal, hogy legalább 2 év stb, hanem elfogadják, hogy ennek a döntésnek oka van és ennyi. Plusz nálam az egy ütős érv, hogy a mostani főnökömhöz már bedolgoztam magam, de róla tudom, hogy kifelé nézeget, szóval addig kell visszamenjek, amíg ő van, mert egy vadidegenhez kisgyerekkel visszadolgozni magam halál lenne az tuti.

Egyébként Boszi, Scalaval értek egyet, ahogy telik az idő, érezni fogod mi a jó. Nálam egy szerencsés egybeesés, hogy gyerek előtt is ugyanezt gondoltam a bölcsiről / melóró mint most, de nem mennék a falnak, ha rámtört volna, hogy márpedig tovább akarok itthon maradni.

Scala 2013.04.29. 16:27:03

@Edit.hu: Valóban rengeteget fejlődik egy év alatt egy baba. Elképesztőm ahogyan a hat hónapos már gyerek sokszor, és nem csecsemő. Egyedül alszik el, elfordulva, gyerekarca is van, ahogyan kerekedik.
Az én gyönyörű pici bababámból egy gyönyörű kisded, ezzel együtt brühühü. :-)

Felizgattatok a témával, óvoda körképet néztem, aztán kiderült, hogy mindegyik bölcsi is. Van egy hozzászoktatási leírás az egyiknél. Egy hetet kell rászánni, jó ötletnek tűnik.
www.levendulamag.hu/index.php?pid=hazirend

Lehet kipróbálom valamikor a baba-mama klubot egy éves kor körül. A játszóház is jó ötlet, két éves kor után biztosan viszem ilyen helyekre, még ha nem is bölcsiztetjük.
www.levendulamag.hu/index.php?pid=szolgaltatasok

PrettyWitch 2013.04.29. 19:01:17

@Scala: Meg kéne mérni centivel, csak sose jut eszembe olyankor, amikor épp nem ficánkol :) Lehet amúgy, hogy lesz megtorpanás, de megfogadtam, hogy nem leszek tőle ideges :)

@Edit.hu: Eleinte gondoltam én is arra, hogy biztos, ami biztos alapon nem ártana, ha látná egy Dévényes, de elolvastam a honlapjukról a tájékoztató füzetet, és egyelőre mindennel időben vagyunk. Mostanában várom a megfordulást (hátról hasra), hajszál híján ma nem lett meg :) Ha valamikor úgy érzem, hogy elakad, feltétlenül megkeresem őket.

Közösség: jövő héten, ha minden jól megy, elmegyünk K-val együtt babaúszásra. Remélem, megússzuk komoly baj nélkül, és élvezni fogja. Ha összejön, majd beszámolok.

Munka: ma be kellett mennem előadást tartani, 1,5 óra + közlekedés, A. nagymamára maradt, lefejt tejjel, most először. És minden rendben volt :) leszámítva, hogy a tej lehetett volna több is (140g jött össze tegnap + ma reggel, fagyasztottat nem akartam felolvasztani, állítólag büdös és rossz ízű). Én pedig élveztem, hogy fél év után újra "csinos" lehetek (már amennyire 90 kg-val ez lehetséges...), magassarkú sem volt rajtam vagy augusztus óta... :) De azért a hazaúton a metróban a telefonomban már a pici képeit nézegettem. Viszont most kipihentebb vagyok, mint hetek óta bármikor, fura ez az egész :) Szóval megértelek, hogy vissza akarsz menni! Én még nem, ez az öszvér megoldás (ősztől hetente lesz ilyen) nekem egyelőre megfelel, de Milán sokkal idősebb :)

PrettyWitch 2013.04.29. 19:03:34

@Scala: Szerintem a játszóházat mi is kipróbáljuk majd, ha A. már mászik, van egy nem messze tőlünk, bűn lenne kihagyni.

A bölcsivel egyelőre igyekszem nem foglalkozni, a védőnő szerint a kerületben van elég hely, úgyhogy majd akkor térek vissza rá, ha aktuális lesz a téma. Addig még minden változhat, a GYES összegét meg is emelhetik (aha, bilibe lóg a kezem...)

Edit.hu 2013.04.29. 21:49:22

@Scala: Ez nagyon jó, profinak tűnnek. Én állami bölcsit néztem a kerületben, és egyrészt megelpő módon azt állítják, nincs helyhiány, másrészt meg szimpatikusak voltak. Na de nem akarom elkiabálni.

MÜPA programokat ismeritek?
mupa.hu/program/csaladi-es-ifjusagi-programok/
Van egész piciknek is, a Babakoncert nevű, mi már voltunk Milánnal és tetszett neki nagyon. Nézegette a többi gyereket, ő volt a egyik legkisebb, inkább egy év körüliek mennek. Jegyek iszonyat durván hamar elkelnek. Plusz van a Ringató, azt szerdán próbáljuk ki, nem olyan szimpi olvasás alapján, mint a Babakoncert, de most olyanom van, hogy nagyon vinném valahova :) férjem elutazott, szóval erőltetem a szocolást, különben megtébolyodok :D Még a végén más ismeretlen anyukákkal is szóba elegyedek, innen már csak egy lépés a játszótér, amitől egyébként rettegek :)

PrettyWitch 2013.04.30. 10:37:10

@Edit.hu: Téli sétálás alatt én bizony leszólítottam más babakocsis anyukát :) A férjed mennyi időre utazott el? Azért az elég megterhelő lehet, hogy esténként nincs kihez szólni. Jól teszed, hogy csavarogsz :)

Megnéztem a linket, nagyon tetszenek a babás programok! Ha A. nagyobb lesz, szerintem ki fogjuk próbálni, különösen azért, mert nekem botfülem van, K-nak jó a hallása, de nem hajlandó énekelni, és szeretném, ha A-nak lenne hallása - vagy legalább nem lenne olyan botfüle, mint nekem. Egyelőre itthon sokat hallgatunk zenét, Halász Judit és Gryllus Vilmos megy, ha tudtok ajánlani valami mást, az jó lenne, mert már kicsit kezdem unni :)

Edit.hu 2013.04.30. 11:54:32

@PrettyWitch: Aha es majd akkor mennyire fogod unni, ha a gyerek nonstop kantalja majd a dalokat :) Kalaka jo meg szerintem gyerekeknek. Nekem roppant fals hangom van, de en nem zavartatom magam, szoktam Milannak enekelni. Utanaolvastam, artani allitolag nem art ha engem hall. En is nagyon szeretnem, ha fogekony lenne a zenere, az szuper dolog. Babak nagyon ki vannak ra hegyezve! Van enekes ismerosunk (opera), o is szokott neki enekelni, es tatott szajjal hallgatja. Engem azert nem hallgat tatott szajjal :D

Ferjem 16 napra ment el, sose volt meg ennyit tavol miota gyerek van, egesz mas igy kulon lenni. Szerencsere csak 3 vagy 4 napot leszunk teljesen magunk. En eleg antiszoc vagyok, es hajlamos nagyon befordulni :) meg januarban elment egyszer 2 hetre, es akkor azt ereztem, neki volt nehezebb a tavollet. Bar az utolso 3 nap en folyamatosan a siras hataran voltam :)

PrettyWitch 2013.04.30. 14:51:14

@Edit.hu: Huh, nekem nagyon ijesztően hangzik, hogy teljesen egyedül lenni otthon a picivel napokon át, de én sosem (a baba előtt sem) szerettem egyedül lenni. Az jó, ha ismered magad ennyire, és tudatosan figyelsz arra, hogy ne legyen baj. És jó kis programötleteid is vannak :)

Nálunk fordított elválás volt: én és a baba hazautaztunk a szüleimhez, K. maradt egyedül. Először azt hittem, hogy majd élvezni fogja, hogy "szalma" lett, visszatérhet a régi életéhez, de már másnaptól hiányoztunk neki nagyon :) Nekik sem könnyű, ha a piciktől el kell szakadniuk.

Scala 2013.04.30. 14:55:32

@Edit.hu: Barbara 3 hónapos kora óta jár Dévény-terapeutához, nagyon elégedettek vagyunk. Kötött volt az izomzata, főként vállövnél, nem volt hajlandó hason lenni, fájhatott neki. Igen látványos volt a fejlődése egy-egy hét alatt. Majd a hasról hátra fordulás lett egy kihívás, ott is a kötöttség miatt, széttartotta a karjait (repülőzés), és sírt, hogy fordítsuk meg, ez eleinte jópofa, de a második héten már gázos, úgyhogy gyakorlatokat is kaptunk itthonra. Most a billegés, asszimetria a feladat a kúszáshoz kell. Április és májusban csak 3szor megyünk egy hónapba, húsvét és elutazásunk miatt egy-egy alkalom kimarad. Teljesen ép babáknak is melegen ajánlom a módszert.
A babakoncertet a férjem még várandósság előtt kinézte, aztán végül elsikkadt annyi minden egyéb van, a MÁV szimfonikusoknak is van egy ilyen programja, ha szeretnétek bővíteni a palettát! Azért lehet mi is menni fogunk a MÜPÁba, majd írok erről, és hátha összetalálkozunk! :-)
Én is hamisan énekelek, kiestem a gyakorlatból, pedig elég jól ment ált.iskolában, ezzel együtt tátott szájjal hallgatja. Nekünk a Neoton slágerek (Santa Maria; van egy férfi és egy magasabb szólam) váltak be! :-)))

Scala 2013.04.30. 15:05:23

@Edit.hu: A Játszótértől én is előre rosszul vagyok.
Április 21-én a kereszttesó miatt mentünk, jól sikerült, de heten voltunk a többiekkel szemben, az azért más.
Engem séta közben szoktak idősebbek leszólítani, a nagyon vénektől megijedt a Barbi, lehet unta már a sétát, meg, na mindegy, szerintem a babák több mindent látnak még az emberek körül, mint mi felnőttek...
Tegnap a kertészet felé menet (János Kh., János Kertészet) nagyon normális beszélgetéseim voltak, ifjabb nagymamákkal, szívből jövőn beszéltek, és a kertészetvezető is, kimondottan üdítően hatott rám.
Itt a lakóparkból akivel nem akarok szóbaállni, kb. korombeli nő, pár évvel idősebb fiúval, ugyanúgy keresztülnézek rajta, mint gyerektelenül. Nem kell üres, udvariassági viszonyokat fenntartani. Játszótéren is igyekezni fogok, ha nem muszáj nem vegyülnék... csak néha necces... Volt egy olyan álláspontom is, hogy a) nem megyünk b) apa viszi. :-D

Scala 2013.04.30. 15:06:50

@Edit.hu: és én is antiszoc. vagyok, tudok lenni. Teljesen megértelek! :-)

Scala 2013.04.30. 15:08:09

@PrettyWitch: 100 Folk Celsius Paff a bűvös sárkány! Dévény tornán hallgattuk, és vannak klasszikusok babaára hangszerelve, amit küldtem, Barbinak az a kedvence. :-)

PrettyWitch 2013.04.30. 15:12:07

@Edit.hu: @Scala: Kaláka, 100 Folk Celsius jó ötlet, köszi, csajok! Paffot hallgattunk, de elsírtam magam rajta, mondjuk az még az első pár hétben volt, akkor a Mákosrétesen is sírtam... :)

Scala 2013.04.30. 15:21:02

@PrettyWitch: A Borz zseniális. :-)))
Én az Öreg néne őzikéjén sírtam amikor még csak pár hetes volt a gyermek, el is mondtam mégegyszer, rituálé lett, hogy naponta mondtam, mára kívülről tudom. :-) Imádja, ha elkezdem, azonnal megnyugtatja, autóban, unalomból. :-) A rendszeres dolgok nagyon megnyugtatóak, ha ezt tudom a Chopint is gyakrabban játszom neki, ami várandósság alatt volt a száma, Esz dúr noktürn asszem. Sajna hat hónapos korra már a magzati dolgokra nem emlékeznek, ha születése után nem tetted be. :-(

Edit.hu 2013.04.30. 16:11:01

@Scala: Ez érdekes, amit írsz, nekem az ezo és társai dolgok nem jönnek be (de azt sem mondanám, hogy teljesen elvetem őket). Viszont sosem felejtem el, hogy mi történt Milán és a nagymamám 'között' októberben :) a nagyinál tavaly januárban daganatot fedeztek fel, ő már 80 elmúlt és nyugit akart, semmi műtét vagy kemó, de a dédunokákat nagyon látni akarta, szerintem ez tartotta életben. Egyszer találkozott Milánnal, 6 hetes volt, a kezébe vette, de alig bírta esküszöm tartani annyira rossz bőrben volt, és Milán rámosolygott. Soha az előtt nem mosolygott még, és utána is sokáig nem, nagyon szép élmény nekem is. Szóval ebben lehet valami, hogy a gyerek nagyon ráérzett ott valamire.

Basszus írjátok a sírást, én is elbőgtem magam az öreg nénén a szülés utáni első hetekben :D azóta nem is mertem olvasni a gyereknek, mert féltem, hogy újra előjön és az milyen ciki már :) de most kedvet kaptam, ha megébred kipróbáljuk.

Edit.hu 2013.05.14. 09:57:59

@PrettyWitch: Csak azért írok egy gyorsat, hogy megosszam a legfrissebb tapasztalatot Dévény ügyben, hátha hasznát veszed később. Írtam, hogy meg akarom nézetni Milánt, és mire eljutottunk a tornászig, szerencsétlen gyerek olyan szinten akart már kúszni (nem ment neki, lábával tolta magát előre, de bebucskázott a feje), hogy a napjaink full őrületből álltak, már hasra sem akart menni, mert annyira a kudarcélménnyel kapcsolta össze :( Na lényeg, hogy két Dévény kezelés után kúszik a lelkem, most heti egyet javasoltak amíg fel nem áll. Ezt csak azért írom tényleg, hogy ha a legkisebb kétséged van a lányod mozgásfejlődésével kapcsolatban, nézesd meg, nálunk is 6 hóig mindent előbb csinált, mint kellett volna, aztán (merev izomzat miatt) beragadt. Engem is ezzel nyugtatgattak (család), hogy eddig időben volt, milyen erős, fürge, szokásos bla bla tudod elolvadt nagyszülők szövege :D De én valahogy éreztem, hogy a gyerek már többet akarna, mint amit tud ls ez már nem a 'nem érzett rá a mozdulatra' dolog. Nem tűnnek olyannak a dévényesek, akik a zsé miatt feleslegesen járatnának, van annyi kliensük, hogy alig győzik. Abszolút nem rábeszélés, csak tapasztalat, mert néha a közvetlen környezet durván elfogult ;)

Scala 2013.05.14. 13:49:11

@Edit.hu: Bizony-bizony! Minden szavaddal egyetértek. Örülök, hogy jártok, és jó a tapasztalat.
Mi 3 hónapos kor óta, ahogyan írtam, és hetente, sztem a kúszásig, 9 hónapos korig tuti megyünk.
Hány hónaposan vetted észre Milánon, hogy kúszni akar?
Kaptunk most házifeladatot, többet kellene csinálni, megfordul belőle itthon sajna (a kulcs gyakorlatból), ott a tornán meg sír, kúszás stimuláció. Még így is érzem, hogy mennyit fejlődött egy hét alatt, hogy el van sinkófálva a házi... :-)

PrettyWitch 2013.05.14. 13:55:42

@Edit.hu: Megnéztem a dévényes kiskönyvet, aszerint 4-5 hónapos korban kell megfordulnia. A. most 4,5 hónapos, szóval ha 2 héten belül nem fordul meg, én is utána megyek a dolognak.

Nagyon jó az a kiskönyv, hogy legalább nagyjából tudjak viszonyítani.

A dévényesek házhoz jönnek, vagy nekünk kell odamenni? XIII. kerületben van bármi tapasztalatotok?

Edit.hu 2013.05.14. 16:26:51

@PrettyWitch: 13. kerben kimondott sok Dévényes van tudomásom szerint, az alapítványt kell hívni és mondanak elérhetőségeket. Akit mi találtunk a 7. kerben ő házhoz jön, de nem ez az általános.
Elő fogják adni, hogy mennyire elfoglalt mindenki, de ha hajlandó vagy fizetni (5 ropi egy torna, szűk óra), akkor 'szakítanak' rád időt :) Minket a második, akit felhívtam, el is tudott vállalni. Korrektek amúgy, én úgy tudom, hogy az alapítvány nagyon nyomatja nekik a filozófiát, hogy feleslegesen ne préseljenek ki pénzt senkiből. TB-n keresztül bekerülni állítólag hónapok, én úgy vagyok vele, hogy ennél nagyobb baromságokra is költök.

Edit.hu 2013.05.14. 16:39:28

@Scala: kb 6 hete (6 és fél hónap) láttam rajta, hogy semmi sem köti le. Viszont felvéve mindent meg akart fogni, messzebb lévő dolgok után is durván tekergett. Szóval megvolt benne az igény, hogy elérjen tárgyakat. A lejtmenet itt indult, egyre több sírás, de én akkor még nem raktam össze, csak azt vettem észre, hogy cipelni kell, meg szórakoztatni. Gondoltam biztos szeparációs szorongás. És az igazi őrület 2 hete kezdődött, amikor elkezdte kitolni a fenekét és a lábaival tolta magát előre, a karja / feje meg maradt lent. Ezen brutál mód bedühödött, és gyakorlatilag egy héttel ezelőtt ott voltunk, hogy ha nincs kézben, akkor ordít. Gondolom a kudarc. Na és múlt pénteken nézett rá a nő aki tesómékhoz is járt, és ő mondta, hogy merev a srác, és kábé úgy képzeljem el, hogy most be van 'zárva' a testébe. Mostanra kezd kiszabadulni, de van még mit behoznia :)

PrettyWitch 2013.05.14. 20:54:25

@Edit.hu: Köszi, igazad van, annyit megér, hogy ránézzen, és én is vagy megnyugodjak, vagy tudjam, hogy mi a teendőm.

Ha túl vagyunk az 5 hónapon forgás nélkül, vagy valami gázt tapasztalok, felhívom az alapítványt, és kérek 13 kerületi elérhetőséget.

Az de durva, hogy "be van zárva a testébe"...

Scala 2013.05.20. 18:33:52

Szia Boszi!
Kérdeztél a járókáról. Nekünk nem fakeretes van, hanem hálós. Öt hónapos kor felett, amikor már nem veszik el benne a baba (ott alul), ez nagyon jó, most kezdtük el használni, pedig már jan. óta megvan, de túl hideg volt alul a padlón. Két hete telepakoltam cuccokkal, amelyek lekötik az ifjú harcost, így rögtön ment a bentamaradás hosszú negyedórákra. Lehoztuk Keszthelyre is, imádjuk.
www.google.hu/search?q=j%C3%A1r%C3%B3ka+h%C3%A1l%C3%B3s&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=lU-aUfa7AobBswbpoIDgBA&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1024&bih=491

PrettyWitch 2013.05.20. 19:03:56

@Scala: Nem tudom, miért idegenkedem tőle ennyire... A. egyelőre még nem forog, de ha elkezdi, újragondolom majd a járókát a tapasztalataitok alapján. Köszi!

Edit.hu 2013.05.20. 22:19:31

@PrettyWitch: Hú én mennyire nem akartam járókát :) Aztán vettem egyet, nem használomjuk sokat, de arra tökéletesen megfelel, hogy ha pl. megyek fürdeni, bejön velem a gyerek, mondókázunk közben meg minden, vagy így be tudom gurítani a konyhába is, erkélyre, ilyesmi. Ahol csak lehet, szeretem a földre tenni, de sok helyen ez nem megoldható. Szerintem erre az átmenti időszakra, amikor a gyerek már forog, de még nem mászik, tökéletes. Ha mászik, úgysem marad meg benne, akkor legjobb az akadálymentesítés. Olyat vegyél, ami mobil (görgős, vagy összecsukható). Ha Milán beindul a mászással, a mienk felesleges lesz, szólj ha érdekel :)

PrettyWitch 2013.05.21. 11:22:08

@Edit.hu: Köszi! Kaptunk kölcsön egy utazóágyat, de még ki sem csomagoltam, pedig lassan itt az ideje. Lehet, hogy a célra az is megfelel :)

Scala 2013.05.22. 09:19:15

@PrettyWitch: Nem. Anna az alja imbolyog, mi pl. most szívunk vele Keszthelyen, két napja nem is abban, hanem a járókában alszik Barbi. Amint meg akart fordulni, megijedt, hogy mozog alatta a talaj, éjjelente 3x keltünk. Tegnap éjjelt pedig végignyomta 6h30-ig, Stabil felület kell alulra, ez a járóka lényege, majd meglátod milyen változás, amikor pürét IS eszik, és mozog, ahogy az ifjú harcosok könyvében mag van írva! :-)

Scala 2013.05.22. 09:20:06

elütésekért bocs, vakon gépeltem.

Scala 2013.05.22. 18:08:53

@PrettyWitch: Amióta itt vagyunk felborult a ritmus, beiktatott 19h-20h30-21h egy alvást a drága gyermek... Szóval tegnap 23h aludt el, járkálással...
Ma megpróbálom korábban fürdetni. Igazából 23h, már nagyon igényelte a villanykapcsolást, elcsendesedést. :-)

Edit.hu 2013.05.22. 22:04:36

@Scala: Tesztek plusz matracot az utazoagyba? Mi vettunk egy olcso szivacsmatracot amit tudunk magunkkal vinni, mert anelkul az utazoagy gyakorlatilag egy nulla. Persze igy olyanok vagyunk mindig mint egy malhasszeker, bar miota a mozest nem kell vinni, arany eletunk van (viszonylag sokat mozgolodunk).

Scala 2013.05.23. 08:41:18

@Edit.hu: Áh, szóval plusz matrac kell bele? És attól stabil lesz, gondolom... Értem! Thx!!! :-)
(Nem, nincs olyanunk, és sztem a járókába is beszerzek egyet, mert a több réteg takaró gáz.)
Hol kell ilyet venni?

Más: Húst adsz már Milánnak? Magad állítod elő, vagy üveges? Nem fura, hogy csak úgy áll a polcon hűtés nélkül hónapokat a bébiételben?

Scala 2013.05.23. 08:46:03

@Edit.hu: Kombi autónk csomagtartója teljesen tele volt ide lejövet, a fél házat becsomagoltam, úgy hogy mózes nekünk sincs már, Barbara az autós hordozóban ül, eszik, sétál.
Tegnap úgy adtam egy pürét, ahogyan javasoltad, a szabadban, Balaton mellett, az alsógyenesi Lido strandon, olyan szép volt! Ja, és egy nagy farönkön pelenkáztunk. :-)))
Itt:

www.google.hu/search?q=als%C3%B3gyenesi+lido+strand&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=u7qdUY-vE42Pswba_oCYDw&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1024&bih=491#imgrc=CyZqxYasJB_CUM%3A%3BFTfF7a49EXpunM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.balatontipp.hu%252Folvasok%252FAcs_Dora%252FGyenesi_Lido-strand-5.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.balatontipp.hu%252Findex.php%253Fp%253Dstrandok%2526id%253D610%3B640%3B480

Scala 2013.05.23. 08:47:51

Amúgy az utazóágy csak dísz, éjjel a családi ágyon nyomta végig az éjszakát a gyermek - ott aludt el, nem bolygattuk, mi meg a kinyitható kanapén. :-D

PrettyWitch 2013.05.23. 11:02:22

@Scala: Kitúrt titeket a kis hercegnő :))

Edit.hu 2013.05.23. 17:28:43

@Scala: De jó, minket is mindig feldob, ha kijutunk! Bár rám valami iszonyat durván jönnek a szúnyogok - ez most annyiban jön jól, hogy így lehet, hogy Milánt elkerülik :) Nyaralni vagytok egyébként?

Matrac: a mi utazóágyunk alja tul.képp az az összehajtogatható lap, amivel az összecsukott ágy körbe van tekerve. Nem tudom a tietek milyen, de amikor mi kaptuk ezt az ágyat, nekem nem tűnt kényelmesnek, úgyhogy vettünk bele egy plusz matracot, legolcsóbb 60x120-ast. Milán tökjól elalszik benne bárhol. Mondjuk az a hálós rész annyira érdekli, folyamatosan nézeget ki rajta, úgyhogy én le szoktam takarni.

Edit.hu 2013.05.23. 17:50:07

Más dolog, most picit tanácstalan vagyok, és a barátokat már nem akarom ezzel fárasztani, kíváncsi vagyok a véleményetekre. Amúgy benneteket sem akarlak fárasztani, de hátha van tapasztalatotok.
Milán rengeteget van emberek között, tök nyitott gyerek, minden érdekli. A doki szerint is láthatóan bizalommal van a világ iránt. Más gyerekeket nagyon nézeget, ha baba vagy kicsi gyerek kerül hozzá közel sosem sír, oda-odanyúlkál a másik felé. Viszont van a környezetünkben két extrovertáltabb baba, vele egykorúak kb., olyan típusúak, hogy azonnal mosolyognak mindenkire, közelednek Milánhoz is (kúszás/mászás megy már nekik is). És az ilyen 'intenzív' babáktól Milán tökre megijed, leblokkol, akkor is, ha az én ölemben van. Viszont ha nem jön közel ugyanaz a gyerek, akkor látszik, hogy alapvetően érdekli és nézegeti, hogy mit csinál. Az egyikük pont az egyik legjobb barátnőm kislánya, és újabban a találkák vállalhatatlanok ez miatt, Milán frusztrált és újabban én is. Szerintetek ezzel lehet valamit kezdeni? Én ugyanilyen szemlélődő típusú gyerek voltam, és kb 18 éves koromig nem találtam a helyem egyáltalán, picit csodabogárnak is számítottam, baromira irigyeltem a 'laza' kortársaimat :) Nyilván tudom, hogy bizonyos dolgokon a gyerekemnek is át kell esni, de szerintetek mivel teszek jót neki? Forszírozni kéne az ilyen gyerektársaságot, vagy mi? Valahogy lehet nekik segíteni ebben a korban, hogy feloldódjanak?

Scala 2013.05.24. 09:02:05

@Edit.hu: Nyaralás, igen, egy hét üdülési jog. :-)
Szúnyogot ne is mondd, első este megcsípett egy a bicepszemen, valami mutáns nagy dög, helye nagy és túlságosan viszket.
Tegnap pedig a lábamon. A gyermek szerencsére mentes, osztom a véleményedet, inkább mi, mint ők.

Utazóágyunk Pierre Cardin, anyósom vette magához, venni kell akkor egy matracot pluszba, köszi a tippet. Hol lehet ilyen matracot kapni?

A húsról írj kérlek!

A társasághoz, extrovertált babák. Abból, amit leírtál, azt gondolom, én olyan voltam, mint te, nem laza. Csak még most is olyan vagyok. :-D (Nem, valamikor változott, asszem 28 körül). Na szóval sztem ne erőltetsd.
Azért nem szembesültem ilyennel, mert én mindenkit utálok :-D, és soha nem járunk tartósan babatársaságba. A torna utáni találkozások egyes babákkal, az más.
A gyerekeink viszik tovább a tulajdonságainkat, ne várd el, hogy laza legyen, ahogyan anyám tette velem.

Nem tudom hosszan kifejteni, de én nem szeretem a zárkózott, félénk stb. kifejezések használatát. Szerintem mindenki pont olyan, amilyennek lennie kell, aktuálisan ilyen ráadásul, lehet ez ha szerelmes lesz pl. megváltozik.
Azt is rühellem, amikor valakit minősítgetnek egy-egy tulajdonság alapján, kategóriákba zárják. Iskolában is azért kell jótanulónak lenni, mert beraknak az elején egy dobozba, onnan nem volt menekvés az én időmnben legalábbis.

Megyünk el, készülnöm kell, ha maradt benned kétely, írd, ne fárasztasz minket egyáltalán.
Boszi is tudna írni a gyerek+gyerek vendégségekről. ;-)

PrettyWitch 2013.05.24. 12:54:32

@Edit.hu: @Scala: Hajaj, Scalának már panaszkodtam egy kört priviben... Én is inkább úgy gondolom, hogy nem kell erőltetni, csak biztosítani azt, hogy ha szeretne Milán más babákkal "kommunikálni", azt megtehesse.

Anna inkább extrovertált (egyelőre, később ez tudom, változhat), de akkor sem szeretem, ha egy baba vagy kisgyerek nyúlkál hozzá...

Edit.hu 2013.05.24. 14:15:14

@Scala: Hehe nálunk is anyukám nagy bánata volt az én természetem, homlokegyenest az ő ellentéte. Gyakorlatilag anyám kapcsolatteremtő készségét tanítani lehetne. Baromi érdekes, hogy mi igazán sosem jöttünk ki. Én gyerekként nyilván ösztönből cselekedtem, de csak most kezdem kapisgálni anyaként, hogy ő azért sokszor átlépte a saját határait velem kapcsolatban (a jó értelemben), mert azért ő is durva hendikeppel indult (családi háttér zűrös volt nagyszülőknél).
Na lényeg, hogy én megfogadtam, hogy akármilyen is lesz a gyerekem, az én dolgom annyi lesz, hogy segítek neki megtanulni, hogyan kezelje a saját egyéniségét. Ezért is agyalok azon, hogy Milánnak hogyan a legjobb, talán amit írsz Boszi az a legésszerűbb, hogy legyen meg az esélye.

Hús: én adok Milánnak konzerv húst is, nem mondom, hogy nulla averzióval, de néha nincs idő készíteni, külső helyszín stb. Én kajával kapcsolatban háklis vagyok (igyekszek adni a minőségre), de próbálok nem végletes lenni. Szerintem valahol nem baj, ha a gyerek megeszi a konzervet is, néha biztos kell menzán ennie, nem a világ vége ha megbarátkozik azzal a verzióval is.
Ami nekem bevált a gyakorlatban, hogy sütök húst többet (csirkecomb, mell, stb), lebőrözöm, cafatokra szedem és zacskóban lefagyasztom. Viszonylag könnyű keveseket elővenni így, és az ételéhez keverni, nem kell mindig vesződni a frissel. Persze az lenne az ideális, na de akkor egész nap főzéssel telne. Milán 8 hós elmúlt, sokszor együtt készítem az ő ételét a sajátunkkal, csak félúton kiveszem. Ahogy egyre több mindent kaphat, lényegesen egyszerűsödök a téma. Most tanítottam meg neki, hogy kis darabokat maga vegyen a szájába, már egész jól megy :)

PrettyWitch 2013.05.24. 22:55:29

@Edit.hu: Érdekes, amit az anya-gyerek természetről írtok. Az én anyukám is inkább befelé forduló, nehezebben megnyíló, én meg már az oviban is imádtam szerepelni, és ez azóta is megmaradt. Vajon A. olyan lesz, mint én, vagy inkább olyan, mint az anyukám? Mennyire nevelés és mennyire genetika kérdése?

Scala 2013.05.27. 20:25:37

@Edit.hu: @PrettyWitch: Lányok, azzal kezdem, amit két hete akarok a Dévényről írni. Férjem volt (multi)cégénél a két főnökének gyereke jár a Moszkva téri központba.
Nos tehát dekódolom ezt:
- anyagilag mindent megengedhetnek, nem ez az ok
- a baba állapota, betegsége indokolta, hogy oda menjenek és gyors felvételét :-(.
Nem szeretnék részletekbe bocsátkozni, egyik baba már két éves lesz, kislány; a másik egy héttel a lányom előtt született, ugyanott, ahol Barbara, ugyanannál a dokinál, kisfiú, és kiderült, hogy valami nem frankó, amit magzati diagnosztikában nem lehetett kimutatni. :-(

Én azt mondom, hogy a helyes gondolat az, hogy, örülünk, hogy csak fakultatíve ajánlottan kell vinnünk drága gyermekeinket.

Scala 2013.05.27. 20:28:38

@Edit.hu: Köszi a húsról írtakat! Akkor nem sózod, fűszerezed, ez a félúton kiveszem azt jelenti?

PrettyWitch 2013.05.27. 22:29:52

@Scala: Nagyon igazad van!

Ezzel kapcsolatban jut eszembe, hogy a babaúszáson az oktató észrevette, hogy A. mindig az egyik irányba biccenti a fejét. Mutattam a védőnőnek, mondta, hogy igen, így, hogy szóltam, ő is látja, de egyébként nem nagyon lehetett észre venni. Azt mondta, attól van, hogy még magzatként így tartotta a fejét, és mindketten azt ajánlották, hogy fordítsam meg azt, ahogy a kiságyban fekszik (ezt meg is tettük). Az úszóoktató még mutatott egy tornát is, de azt csak a medencében lehetett csinálni.

Amikor ez az egész kiderült, akkor éreztem én is, hogy mennyire jó, hogy ez a legnagyobb bajunk.

Edit.hu 2013.05.28. 08:33:12

@Scala: Persze! Pont így gondolom én is, hogy mennyire szuper, hogy nincs nagyobb bajunk, mint a 'fine tuning' :D Ilyen szempontból tényleg szuper szinten van az orvoslás, még ha sokat fanyalgunk is a helyzeten :)
Hús: újabban használok natúr fűszerkeveréket húsokhoz (amiben nincs ízfokozó). Néha mostmár pici sót is, van egy táblázatom, az szerint 8 hósan kaphat már sót. Amire rákaptam, az inkább a sütés mostanában, húst befűszerezek, mellé zöldségek, és megsütöm. Rém egyszerű és finomabb is, mint főve. Plusz egyszerre elkészül a felnőtt + gyerek kaja.

Scala 2013.05.28. 09:20:27

@PrettyWitch: Barbi is balra csinál némi asszimetriát, dévényes terapeutánk Nóra azt mondta, mostanra remélte már elmúlik neki.
Foglalkozzatok vele, mert ebből alakul(hat) ki (nagy esély van rá) később a gerincferdülés!

@Edit.hu: Elcsesződött a mikró pár hete, én is nagyon használom a sütőt! :-)
Fűszerkeverékben igazad van.
Ladaráltad neki az elején a húst (turmix)? Vagy még most is így nyomjátok? Nem értettem azt a nagyobb darabot bevesz a szájába részt. Sry. Thx. :-)
A szivacsról szeretnék még kérdezni, hol veszitek az utazóágyba, és kell nekem asszem a talajra is randalírozni. Fontos, köszi!

Edit.hu 2013.05.28. 11:00:32

@Scala: Én még mindig mixelem neki a húst (8 és fél hó). De egyre ügyesebb a darabos cuccokkal, szóval lassan szerintem eljön az idő, hogy csak szétnyomkodom villával. Krumplit / banánt már meg tudja enni, ha csak szétnyomom, pedig az elején durván öklendezett.
A darabossal arra gondoltam, hogy ha pl. kölesgolyót kap, már nem teszem a szájába, hanem ő veszi el a kezemből, és teszi a szájába. Gondolom sok gyerek ezt magától csinálja, de Milánt picit forszírozni kellett. De jó dolog, mert ezzel a keze is ügyesedik. Egyelőre csak kölessel megy, a puhábbakat széttrancsírozza azonnal :)

Edit.hu 2013.05.28. 11:01:41

@Scala: Ja és matrac! Bármelyik bababoltban lesz ilyen, nem tudom hová jártok (Elefáni, Brendon, de még az IEKA gyerekrészlegén is van), 60 x 120-as szivacsmatrac, mi a legolcsóbbat vettük.

PrettyWitch 2013.05.28. 20:23:27

@Scala: És azt is mondta a terapeuta, hogy mit csináljak vele? Mert a védőnő és az úszóoktató szerint fordítsak a kiságyon, de szerintem az nem elég, gyakorlatokat nem mutattak :(

Scala 2013.05.29. 20:50:29

@PrettyWitch: Igen! Egyrészt ő is csinál vele gyakorlatokat, és van a házi. Kőkeményen kell nyomni, nekünk most egy labdát kell vennünk expressz, hogy jövő hétre készüljünk.
Vidd el Boszi Dévényhez, nem akarok és nem is tudok gyakorlatokat rögtönözni nektek, mert nem értek hozzá. A saját lányommal is olyan bénának érzem magam, ha valami ez a dolog tőlem tökre távol áll, hogy gyógytorna.

Scala 2013.05.29. 20:55:43

@PrettyWitch: Ja, és tuti nem elég a kiságyon fordítás, ma megkérdeztem a magzati tartást terapeutánktól, és mondta, hogy igen, az is egyik eredete az asszimetriának.

PrettyWitch 2013.05.30. 14:34:45

@Scala: Köszi! Utána fogok nézni a kerületi dévényeseknek. Mondjuk K. le fog hülyézni (szerinte túlaggódom a dolgokat), de inkább ez, minthogy baj legyen.

Scala 2013.05.30. 16:59:48

@PrettyWitch: K. aki szerint A. túl sokat alszik. :-)
Ebben a esetben nincs olyan, hogy túlaggódod. Normális gyereknek is jót tesz, kell, kellene a torna, ha majd jártok fogod látni, érezni.

Az én szüleim elég lazák, lusták voltak az ilyenekhez, meg nem is volt ellátva szolgáltatásokkal a piac, férjemnek is van visszamaradt gondja, a járásban pl. Nekem gerincferdülésem volt, enyhe. Nem komoly a férjem ügye sem, de a Barbi tornája nyomán elhatározta, hogy foglalkozik vele. és tegnap kapott is hasznos tanácsot a terapeutától, hogyan kellene elindulni.
Ha már Barbi nem járhat, mi fogunk, felnőttek. :-)))
A másik, amit gondolok, hogy az embergyereknek azért van anyja, hogy az aggódjon helyette, persze, hogy "túlaggódja", kettő helyett aggódik. ;-)

Edit.hu 2013.05.31. 07:52:19

@PrettyWitch: Gondolj erre úgy, mint egy lehetőségre :) Konzultálsz egy Dévényessel és utána még mindig magad dönthetsz, akarod-e a terápiát.
Én egyébként hallottam olyat (nem tudom, mennyi a valós rész), hogy korábban jártak védőnők is a Dévény képzésre, de ezt leállították, mert az anatómiai ismereteik nem voltak kielégítőek, és sok védőnő ezt személyes dolognak veszi - innen jön, hogy a védőnők nem mindig full támogatói a módszernek. Lehet aztán, hogy ez kamu.

Edit.hu 2013.05.31. 09:11:38

@PrettyWitch: Nekünk is van szkeptikus barátunk. Amikor arra terelődött a szó, hogy ilyen pici korban a mozgás és az agy fejlődése mennyire együtt jár, akkor megkérdezte, hogy akkor mi lesz, ha Milán később mászik, később nem fog tudni differenciálegyenleteket fejben megoldani? :D Nyilván ez vicc, de én azért elkezdtem összerakni a saját statisztikámat, és elég beszédes. Tesóm nem mászott, nagymozgásokban (legtöbb sport, labdajátékok, stb) ügyetlen. Másik rokon csaj sem mászott, szintén ügyetlen. Tériszony náluk alap náluk :) azt azért hozzá kell tenni, hogy a kézügyességük átlag feletti. Unokatesó 7 hónaposan felállt, kúszás/mászás kimaradt, most annyira rosszul tájékozódik, hogy (saját döntése) nem vezet autót, mert szerinte közveszélyes lenne. Neki a kézügyessége is rossz. Sógornő, barátnő, barátnő kislánya mind rengeteget és hamar másztak, szuper ügyesek sportokban, butának sem buták. Mondjuk az első csoport is szellemileg tök oké, intelligens mind, szóval agyban nem vetett vissza senkit ez a mozgásos defekt, de én úgy vagyok vele, hogy miért legyen a gyerek hendikeppes, ha nem muszáj :)

PrettyWitch 2013.05.31. 18:21:40

@Edit.hu: Jogos! Ha tudok neki segíteni, miért ne tegyem? Jövő héten jön a gyerekorvos is és a védőnő is, megkérdezem, hogy tudnak-e valakit ajánlani, ha nem mondanak senkit, akkor rákeresek a neten.

Scala 2013.06.01. 19:22:59

@PrettyWitch: Ha bizonytalankodnak, egy percig se ess kétségbe. Az alapítvány központi számát kaptam én meg, lakóhelye szerint kiajánlanak valakit, megadják a telefonszámát, vele tudsz beszélni, hogy vállalja-e.
Írjam a központi számot?

PrettyWitch 2013.06.01. 19:37:48

Köszi! Én ezt a honlapot találtam hozzájuk, itt vannak elérhetőségek is:

www.deveny.hu/

Scala 2013.07.06. 13:04:24

@Edit.hu: Beszereztük, köszi! :-)
Azóta mászáshoz is lett egy IKEA szőnyeg, még egy 2m2mes szivacs is lesz véve 2cm vastag, van ilyen, hogy szivacsbolt! :-)
Mi a helyzet?

PrettyWitch 2013.07.06. 14:49:11

@Scala: Ó! Köszi ezt a cikket! Megnyugtatott, hogy nem baj egyrészt az, ha nem alszom vele, másrészt az sem, ha altatni kell az elalváshoz.

Milyen szivacsot vesztek? Olyasmit, mint régen a laticel volt?

Scala 2013.07.06. 19:52:22

@PrettyWitch: Örülök, hogy célba ért. Azért küldtem! :-)
Még az altatáshoz egy gondolat egy másik cikkből, luckához is betettem. Nekem ezért nem feküdt az altatás, szépen ki is iktattuk, neked pedig no problem:

"Ezt az állapotot aztán az követi, amikor olyan szinten kialvatlanok vagyunk, hogy gyakorlatilag egész nap azon agyalunk, hogy mikor tudunk hunyni egy keveset. A memóriánk egyszerűen eltűnik. Vannak anyák, akik határozottan agresszívé válnak éjjel felébredéskor. Megeshet, hogy az alvó apuka, aki amúgy édesdeden átalussza a gyermek hónapok óta tartó éjszakai ámokfutását, egyszer csak anya „Aludjál már az isten áldjon meg!” üvöltésére ébred. Nos, ez az a pillanat, amikor cselekedni kell! Apa, ha eddig nem tette volna, csatasorba kell, hogy álljon! Anyának pedig szorgalmasan és kitartóan, legfőképpen pedig következetesen be kell tartani a „nem veszem ki a helyéről” pontot.

Érdemes elmerülni az éjszakai átalvásról szóló irodalomban, és eldönteni, hogy mely irányzathoz tartozunk lélekben. És ahhoz tartsuk magunkat. A gyerekek többsége, egy bizonyos kor után valóban megtanul magától aludni."
Forrás:
divany.hu/poronty/2007/01/13/anya_sem_alszik_ejszaka/?token=a068ee9ec1daafb0f5b8889df92e909b

Szivacs:
Megnéztem, te ez olyan mint egy rossz minőségű fürdőszivacs, mosószivacs. Amivel ráugrottak a szélvédőre a nagyobb csomópontoknál, hogy majd ők lemossák a piros lámpa alatt.:-D Ha vannak ilyen emlékeid...

PrettyWitch 2013.07.06. 21:05:34

@Scala: Én olyan hálás vagyok A-nak, hogy már régóta végigalussza az éjszakát! Én nem agresszív, hanem hisztispicsa leszek a kialvatlanságtól, ami pláne kapcsolatgyilkos, de így azért egész könnyen megúsztam.

Sejtem, hogy milyen szivacsra gondolsz, nekünk is van olyan, de már nem emlékszem, hol vettük.

Edit.hu 2013.07.15. 10:42:56

@Scala: Igen, így már használható az ágy, nem? Anélkül szerintem halott ötlet gyereket altatni benne :)
Nálunk Milán felállt, ettől oltári jó kedve van, egész más az élet. Egyelőre nem macera mindig mellette lenni (nagyot tud bucskázni ha magára hagyom), ha elindul az melósabb lesz tutira. Már nem szopik, úgyhogy rendszeresítettem heti egy szabad estét, csodás :D Ha ilyen jól bírja a strapát a lelkem továbbra is, lehet bevállalunk egy horvátországi nyaralást, mondjuk én oda csak úgy megyek, ha lemegyünk Splitig, felette 'gagyi', lent viszont gyönyörű az Adria tényleg.

Scala 2013.07.15. 10:51:27

@Edit.hu: Hello!
Jó hallani rólatok! Barbara tegnap, július 14-én állt fel először! :-)

Hogyhogy már nem anyatejeztek? Nekem annyira messzinek tűnik a vége! Hogyan csináltad?
Mennyi idős, most az ifjú harcos?

Én kedd-csüt. 21-22h járok Kettlebellre, múlt héten egy elmaradt, így úszni voltam egy ott megismert kismamával, aki sportos, ápolt, és egy öt és fél hónapos leány anyukája. Nagyon kedvelem. Szobabiciklizik otthon heti háromszor, vékony a lába, ami engem most nagyon inspirál! :-)

Edit.hu 2013.07.15. 12:24:19

@Scala: Szoptatás: Röviden annyi a sztori, hogy 7 hós korában kezdtem elhagyogatni, jöttek sorban tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora, legutoljára a reggeli. Vártam két hetet kettő között, de mindig hirtelen felindulásból hagytam el (volt, hogy egy hónap is eltelt), amikor láttam, hogy jó kedve van, kiegyensúlyozott. Estihez ragaszkodott jobban, elalvás előtt nyígott mikor elhagytuk, de ez 3 nap alatt lement. Plusz tettem egy próbát egy hónapja, és fejni gyakorlatilag semmit sem tudtam, úgyhogy már tuti csak minimálisat szopott ő is. 10 hós most és egy hete nem szopik. Ez a sztori röviden, ha érdekel írok bővebben, hogy mi vált be, apró trükkök.

Az meg tényleg jó, ha tudsz járni valami közösségbe, sport vagy bármi, nekem is felüdülés minden egyes hétfő este, szellemileg is fitten tart, angol nyelvű csoportba járok. Meg vállaltam melót nem sokat, jót tett az agyamnak meg az önérzetemnek is :D

PrettyWitch 2013.07.15. 12:31:42

@Edit.hu: Az apró trükkök érdekesek lehetnek, leírnád?

Én egyelőre úgy gondolom, hogy 1 éves korig maradna a szoptatás is a kiegészítő táplálás mellé, de majd meglátjuk, mit hoz az élet.

Scala 2013.07.15. 14:33:19

@Edit.hu: Engem is érdeklenek a trükkök!
Én nem hagytam el egyet sem, pedig elindultam a tízórai elhagyása irányába múlt héten, csak két hete fogzás miatt nehezebbek az éjszakák, és fáradt vagyok. A baba meg cicin alszik el, így eléggé lájkolom, ha ez flottul végbemegy...
A hétvégén odajutottam, hogy két óránként is volt, hogy mellre tettem, mert a napirendet is tartani akartam, ami a fejemben volt, és azt keresztbehúzta a realitás. Igen, elalvást szerettem volna elérni, sikertelenül.
9 hónapos lesz a Barbara vasárnap, és minimum hatszor szoptatok egy nap. Az hajnali szoptatás elhagyása most elképzelhetetlennek tűnik.
Plusz nem ehet tehéntej dolgokat. Nem hiszem hogy egy éves kora alatt abbamarad az anyatejezés, ezzel együtt érdekelnek a trükkök, mert nem szeretném tovább húzni. Eredetileg 9 hós korig akartam, akkor még nem tudtam a tehéntej érzékenységről...

Megoszlanak a vélemények a szoptatásról, a homeop. dokinőm szerint fél éves kor felett már minden ajándék, a Dévény-terapeuta szerint egy éves korig az anyatej mellé adjuk az egyéb ízt. Egy évesen már azt mondják, hogy az anyuka tányérjáról ehet a baba, persze nem kell nagyon fűszereset, sem zsírosat, ehhez el kell kezdeni adni az ízeket fokozatosan, és így is az anyatej a domináns.

Kicsit összeszedem magam, most sok mindent elkezdtem, júliusban, olvasok egy regényt, tavaly készített hanganyagokat hallgatok meg, és jegyzetelek, amíg a Barbi alszik, fáraszt a férjem rengeteg munkája és türelmetlensége is. Augusztusban megpróbálok leépíteni két szoptatási alkalmat. Anyatej van, sőt bőségesebb, mint amikor 5 hósan két óránként kellett adni.

Ti esztek tehéntej dolgokat?

Amúgy frisset főzök a Barbinak naponta, az is szervezettséget igényel a javából.

Scala 2013.07.15. 16:08:20

Mivel agyrém, a mai szoptatási rend, ünnepélyesen megfogadom, hogy négy óránként szoptatok, augusztustól 5.
Köszönöm a figyelmet. :-)

Edit.hu 2013.07.16. 19:18:55

@Scala: A lányod érezni fogja az elszántságot :D

Olyasmi apró dolgokra gondoltam, hogy pl sosem léptem vissza. Ha elmaradt egy szoptatás akkor az elmaradt, nem érdekelt betegség sem (szerencsére komoly nyavalya nem volt). Vagy amikor elhagytunk egyet, mindig kedvenc kaját adtam neki, lekenyereztem :)
Az éjszaka úgy maradt el, hogy ő maga kezdte automatikusan kitologatni, először éjfélkor ébredt, aztán 2-3 felé, majd 5-kor, na ilyenkor sem voltam hajlandó megetetni korábban (ha napokig hozta a 2-3 órai kelést, és megébredt éjfélkor, nem volt evészet). Nekem annyira fontos az éjszakai alvás, hogy nem inogtam meg, én kialvatlanul egy sárkány vagyok, néha kialudva is :D
Az uzsonna elhagyását viselte viszonylag nehezen, amikor láttam rajta hogy borul az agya, elvittem mindig sétálni.
Esti szoptatást úgy hagytuk el, hogy előtte bevezettük a fürdés előtti vacsit plusz közös családi hancúrt, illetve rövid elalvás előtt verset. Ezt a rutint megszokta, és egyszer csak nem volt anyatej (de mondom, lecsekkoltam mellszívóval, hogy gyakorlatilag SEMMI nem jön a mellemből, persze ő még pár cseppet tuti kinyert, na de értitek :)). Ezt 3 nap volt megszoknia. 2 hete hagytuk el teljesen, reggeli volt az utolsó, és azóta jobban bújik, én hagyom neki, és tök kiegyensúlyozott, semmi gond nincs.
Na hátha ez segít picit nektek is, tényleg nem nagy dolgok :) Nekem eltökélt szándékom volt, hogy amint nincs tej, abbahagyjuk, mert a szoptatás célja az evés, érzelmi töltést más is tud adni, és ehhez tartottam magam. Viszont az is tök érthető, ha valaki megtartja csak a bújás miatt, miért ne ha az anyuka élvezi :)

Scala 2013.07.17. 21:44:32

@Edit.hu: Jókat írsz! Érdekesnek találom.
Many thanks!
Agyilag kicsit zokni vagyok, így lesz pár kérdésem. ;-)

Scala 2013.07.18. 10:41:00

@Edit.hu: Kérdések:
1. 9 hónapos korában Milán hányszor és mikor kelt éjjel?
2. Ekkor anyatejet kapott?
3. Amikor már nem adtál neki anyatejet hajnali keléskor - már ha volt ilyen - hogyan oldottad meg?
4. Milán fogyasztott-e 9 hónaposan tehéntej terméket, netán tehéntej-por alapú tejpépet (Barbara ezekre allergiás)?
5. Most eszik-e tehéntej dolgokat Milán? Kb. 10.5 hós lehet ugye?
6. Fogzás nem zavart be a szilárd kaja mennyiségébe? Egy hete a Barbi azért akar többet szopizni, mert könnyebb, mint a püré... Talán? Nem tudom, a múlt éjjelünk rémes volt, soha nem volt még ilyen, 22-3h-ig fent voltunk, sírt, ha az ágyába került. Hálát adok az égnek, hogy nem egyedül nevelem, és a férjem bevetette magát.
Majd mesélem, ha akarjátok.

7. Cukrozott dolgot, pl. vanília ízű pép adsz-e Milánnak? Az anyatejnek állítólag vanília íze van.

8. Kap-e babapiskótát vagy ilyesmit, ami nem zöldség-gyümölcs?

9. Most, hogy nem szoptatod, kel-e éjjel? Olyankor mi a menet?

Köszi!!! :-)

PrettyWitch 2013.07.18. 14:22:01

@Scala: Kegyetlen lehetett a múlt éjjeletek, nagyon sajnálom! Férjed nem semmi, hogy a rengeteg munkája mellett is beszállt az éjszakába. Én meghallgatnám, mi történt, ha van kedved elmesélni.

Edit.hu 2013.07.19. 08:15:45

@Scala: Na vegyük sorjában :)
1. 9 hósan Milán nem kel éjjel, este 9-10 körül feküdt és reggel elég stabilan kelt 6-kor. Most (10,5 hó) van az, hogy mintha kitolná a kelést, szóval szerintem lehetne előbb, 8 körül fektetni, és akkor hozná a 6 órás kelést ami nekem tökéletes lenne. Szerintem jövő héten kezdjük átszoktatni.
Amúgy olyan 5 hó körültől alszik éjjel.

2. lsd 1. :) nem kelt már éjjel

3. Milán még (szinte) 100% anyatejes volt mikor már nem kelt éjjel. Szóval ezt nem tudom, már barátnőm 11 hónaposat most próbál leszoktatni éjszakai szoptatásról, ő vízzel kínálja.

4. 8 hósan adtam neki joghurtot, aztán 9 hósan túrót, meg sajtot is, ami puhább és el tud rajta nyammogni fog nélkül. Ő szereti mondjuk az ilyet, forgatni a szájában a dolgokat, vannak babák akik öklendeznek. Van a közelben egy termelői piac, onnan vettem a sajtot (csak pasztőrözött tejből készültet).

5. Sima tejet még mindig nem kap (inni), én mondjuk amúgy sem használok sok tejet főzéshez sem (gyakorlatilag semmit), úgyhogy nálunk nem nehéz kihagyni. De lassan szerintem megkínálom vele.

6. Fogzás annyiban zavart be, hogy érzékenyebb a kanálra, mikor hozzáér az ínyéhez, és néha görbül a szája. De úgy tűnik Milán ennél ösztönlényebb, mert azért szépen megeszi az adagját :D Egyébként ő akkor lett nagyon szilárd kaja párti, mikor egyszer 7 hós kora körül valami agymenésem volt és minden nap rengeteget edzettem kb 1 hétig, na akkor érezhetően kevesebb lett a tej, és szerintem rákapott, hogy a szilárd szaporább és kényelmesebb is mint leszívni a tejet :) nem volt tudatos nálam ez amúgy, de jól jött ki. Lényeg, hogy én sosem éreztem rajta, hogy az anyatejet preferálná a szilárddal szemben. De olyan sem volt, hogy elutasította volna a szoptatást, szóval olyan középutas a gyerek :)

7. Vanília ízt szereti, de alapvetően nem adok cukrozottat, persze 100%-ban nem zárom ki, néha kap kekszet. Tejpépet én még nem vettem.

8. Kap kekszet néha, ha mondjuk már üvölt a kajáért de még idő mire kész v ilyesmi. Vagy ha látom, hogy nem volt elég a kaja és nincs több. Babapiskótát még nem próbáltam, inkább a babakeksz (nem veszek babapiskótát mert megenném, ez komoly). Meg én szoktam neki néha gyümölcsbe búzakorpát, vagy ha zabkását főzök magunknak, abból félreteszek és kap a kajájába (gyümölcs mellé). Meg tésztát / rizst is eszik már, 2 hete már tojásos tésztát is.

9. Nem kel éjjel. Fogzás miatt 2-szer kelt, az akkor valóban nonstop 2-3 óra üvöltés, de olyankor nála ki is jött a fog, és utána visszaaludt. Másik fog nappal jött ki, ugyanígy zajlott. Én ilyenkor magam mellé veszem, ráfektetem a hasamra, simogatom és olvasok míg ő üvölt, ezen egyszerűen túl kell lenni, sajnos fáj neki. Most utóbb lerövidítettem azzal, hogy miután levágtam, hogy ez fogzás, addig nyomogattam az ínyét, míg át nem tört, persze fájt neki, de megspóroltunk egy plusz óra bömbölést. Szerencsére nem dobálja magát v ilyesmi, szóval nálunk ez bevált.
Illetve most van annyi fennforgás az éjszakával, hogy újabban hajnalban megébred tojni, 4-5 között, és ez miatt ha vissza is alszik az már nem nyugodt alvás, ha kiveszem tisztába tenni, akkor annyira megélénkül, hogy esélytelen visszarakni. Szóval lehet, hogy vacsinál kevésbé rostosat kell adni, ez a problémakör megoldásra vár egyelőre :D

Na, litánia lett, de remélem lesz benne hasznos.

Scala 2013.07.20. 08:23:39

@Edit.hu: Remek a leírás! Köszönöm szépen! :-)

A kekszet be is vetettem már tegnap. Pontosabban babapiskótát.
Jelenleg - három hete - lisztmentes diétán vagyok és fogyok,
chezdubarry.blog.hu/2013/04/17/le_lehet_fogyni
nem fenyeget a veszély, hogy elegyem előle. Persze megkóstoltam, Männer márkájú, és csalódást okozott.
Van egy saját készítésű receptem:
kajapiazongora.blog.hu/2013/01/30/babapiskota_370

A tejpépet azonban a véleményed nyomán elvetettem, mi esszük meg, amit a férjem vett, úgyis el voltam ezekben merülve amikor fent volt a fogszabályozóm. Nota bene túl tejes és túl édes, ami több kanál után jön ki, azaz nem elég, ha valaki csak megkóstolja majd löki a gyerekének... tejpor alapú dolgokat hanyagolom.
A téma lényegére reagálva, úgy látom mi ettől nagyon messze vagyunk. Kezdve azzal, hogy Barbara Keszthely (7 hó) óta kel egyszer éjjel. Mostanában egyre később alszik el, azt is nehezebben. Bevett volt a 20h, tegnap 22h30 aludt el. Ugyanúgy kelt 1h30 enni, majd 5h50.
Át volt szoktatva a 7h kelésre, nekem az a jó, illetve minél később. Nem is értelek, miért próbáljátok, amit írsz! :-D Amúgy nyáron azt olvastam normális, ha később alszanak el.
Tejet mi sem fogyasztunk, nem is arra gondoltam, hanem a joghurt, túró stb. amit írtál. Jó gondolat a sajt. Féle, hogy kijönnek a pöttyök, védőnő kérte, hogy csak egy évesen kapjon tehéntej dolgot, addig szoptassam. Csak így meg úgy érzem folyton éhes. Megpróbálom, aztán majd kiderül.

Barbinak nem lehet adni puha dolgokat fogyasztásra, max. banánt mert folyton félrenyeli, én meg szívbajt kapok. Almával többször jártunk így.
9 hós és naponta legalább hatszor szoptatok, az én gyerekem totál anyatej-függő.

Kása stb. jó ötlet, én is kölesezek. Most már valódit fogok, nem a DM pépet.

Tészta: eszembe se jutott volna! Megturmixolva? Férjemnek fura az ötlet, nem hiszem, hogy egyelőre bevetem.

Vanília ízt, ha nem adsz tej/rizspépet hogyan kóstoltattad?

Edit.hu 2013.07.24. 14:51:45

@Scala: A Fosfovit nevűt, olasz cucc. Vagy pedig a Detki bio babakekszet, tök jó hosszúkás alakjuk van, tudja fogni jól. Ár döntött egyébként, a többi amit a Sparban láttam, kb 6000 Ft per kilóra jött ki, na az nekem kicsit erős.

Érdekes amúgy hogy a védőnőd tiltja a tejet, én 8 hós kora óta adom a joghurtot, túrót is, tök szereti gyümölccsel például. Tejföl pedig nagyon jó kenyérfélére, mégsem a dög zsíros vaj. Normál tejet mondjuk én is csak egyéves kora körül akarok neki adni.

Tésztát én pici darabokra vágom (egy ideje már nem turmixolom), ha valami túl darabos, akkor olyat csinálok, hogy a felét megturmixolom mondjuk, hogy legyenek azért darabok, szépen tanulgatja, egyre kevesebb az öklendezés. Milán mondjuk ilyen szempontból laza, ha valamit szeret, és kicsit öklendezik is, nem rendíti meg az étvágyát, nyomatja tovább :D

Vaníliának megadtam a módját, rúdból kapartam neki túróhoz :D Amúgy szereti még a fahéjat is, almához, banánhoz, tejtermékhez. Meg szinte az összes zöldfűszert. Ez tudom durva, de múltkor a currys cuccot nézte ki a kezemből, ízlett neki, mondjuk csak kóstolót kapott.

Mi most egyébként megpróbáljuk az egyik Mulumil esti pépet, nincs benne hozzáadott cukor, még nem kóstoltam, ma vettem. Ugyanis szerintem túl sok rostot kapott Milán és hajnalban állandóan felkelt ez miatt, beindult az emésztése. 6 órai kelés a mi normál munkábajárós rutinunkba illeszkedik, így együtt reggelizünk a férjemmel, én nagyon szeretem így, nyugis reggelivel kezdeni a napot.

Scala 2013.07.25. 11:30:39

@Edit.hu: Köszi!
A kekszből vettünk Hippet, cukros, férjem bio boltból biot, árát nem is kérdeztem, a legjobban az vált be, hogy kaptam két otthon megsütős receptet, anyósomat megkértem rá, tegnap ledarálta, sárgabarackos (uez a recept télen banánnal), nincs benne cukor, van egy almás recept is. Így nyugodt vagyok, mert nincs aroma, nincs cukor, a Barbi amúgy sem rajong érte, terhesség alatt a savanyút kívántam, meggyből fogy a legtöbb most is.
Azért ha már megvettük beléadagolom a vásárolmányokat.

Milumil tejberizs pépet ismerem, sztem az a legfinomabb, megkóstoltam pénteken és túl édesnek találtam, ami több kanál után jön ki (írtam ezt már ide? lehet..).
A lányomat a rizspehely (DM, bio, cukrozatlan Alnatura) fogta meg, vagy a turmixolt rizs.

Adom a joghurtot, tegnap kefírt, imádja, semmi pötty, joghurttal kevert bio német túrókészítmény is megy ma, jobb így. A védőnő jól kicseszett velem azért... :-(

Nyers tejről azt tudom, hogy 3 éves kor alatt nem ajánlják legújabban. Bécsi unokatesó lánya is csak akkor fogadta el kakaó formájában, korábbi próbálkozások kudarcba fulladtak... minden egyéb savanyított tejtermék ment.

Darabos ételek: mivel 4szer majdnem félrenyelt az én boldogságom, no way, hogy én bármi ilyet adjak. A kölesgolyóra is mondták, hogy fog nélkül összeroppantja, én se tudtam a próbakor, félbevágva talán, de nem kellemes az egész, elegem van, ha lesz 7 vagy 8 foga visszatérek a témára.

Tejföl a kenyéren? Mármint Milánnak?

A meleg miatt 3x kelt a Barbi éjjel, amikor már nem volt anyatej vizet ivott ezerrel, nyüszített szegény, amíg megértettem... Iszonyú álmos vagyok, és csak egy hajszál választott el a kekszre (nem baba, kézműves felnőtt keksz, ajándékba viszem) borulástól... Két hete szószerint alig alszom, sztem újszülött korban többet tudtam...
Elpusztult az egyik cicám. :-( Kutya találta meg, véreb, de a gazda szerint nem az kapta el. Kidobta a kutya tulaja a kukánkba, ami a járdán volt, mert másnap vitték el. Elvitték pénteken, még a férjem megnézhette, mert kaptam egy tapintatos sms-t a szomszédnőnktől. Szeretem ezt a házközösséget!
Tegnap beszéltem személyesen a kutyatulajjal, én nem tudom megállapítani, hogy hazudik-e, 4 éves volt a cic, gyakorlott a terepen. Annyi újdonság van, hogy a vaddisznók miatt (hét fős konda hesszelt itt márciusban) acélhuzalokat tett a társsház a kerítés aljára, ami a menekülési útvonalat macskaszempontból elvágta, a rácsos kapura korlátozta. Lehet ezt szívta meg a kicsikém. :-((( Lánycica volt.

PrettyWitch 2013.07.25. 11:38:58

@Scala: Nagyon sajnálom a cicádat :((((

Jön most egy kis lehűlés, hátha többet tudtok majd aludni.

Miből iszik Barbi?

Scala 2013.07.25. 11:46:17

@PrettyWitch: Avent cumisüveg, 2-es cumival... itatópohár témában nincs erőm előrelépni.

PrettyWitch 2013.07.25. 13:11:14

@Scala: A. nem itta a vizet a cumisüvegből, muszáj volt elkezdeni az itatópoharat. Előbb puha csőrűt vettem, de akkor elkezdte a mellemet is rágni... úgyhogy most szokjuk a kemény csőrűt.

Scala 2013.07.26. 09:30:36

@PrettyWitch: Ó! Melledet rágni? Ó! ;-)

Értem!

Puhacsőrű MAM? Olyanom van...

PrettyWitch 2013.07.26. 11:08:37

@Scala: Igen, MAM volt, ez: www.brendon.hu/Products/Details/25283

És most ezt tanuljuk:
www.brendon.hu/Products/Details/48266

Ráadásul ez most épp akciós is a Brendonban.

Úgy tanítom, ahogy te tanácsoltad: odaadom játszani, és kezdi megtanulni, hogy hogyan is lehet belőle inni.

Scala 2013.07.27. 11:58:44

@PrettyWitch: Köszi! Ugyanez a puha van meg. A Philips olyan szép, abból is MAM van, az nem tetszik...
Hogy megy a projekt?

PrettyWitch 2013.07.27. 12:32:24

@Scala: Most már iszik belőle, de nem sokat. Egy nap a szopi mellé max. 50 ml-t iszik meg. Gondolom, nem szomjas, akkor csak inna többet...

Edit.hu 2013.07.27. 17:11:32

@PrettyWitch: Ivason azt javaslom ne aggodj. En porogtem rajta, szerintem jobban eroltettem mint kellett volna, utalta is :) Aztan lass csodat miota nem szopik Milan egyaltalan, iszik. Valtozo mennyisegben, probalom sokszor kinalni, de tul.kepp szerintem iszik amennyi kell neki.

PrettyWitch 2013.07.27. 17:34:14

@Edit.hu: Eleinte pörögtem rajta (amikor júniusban volt az a nagyon meleg), aztán én is rájöttem, hogy felesleges :)
süti beállítások módosítása