Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

A héten még mindig többnyire nyugi volt a munkában, ezért igyekeztem kicsit hétközben is főzni, hogy K. is és én is együnk normális kajákat is.

Kaptunk a hétvégén rokonoktól padlizsánt, és volt egy recept, amit már rég ki akartam próbálni. Ez volt a töltött padlizsán.

Összetevők:

toltott.padlizsan.png

Elkészítés: a hagymát megpároltam egy kevés olajon, folyamatosan pici vizet adagolva hozzá, hogy ne ragadjon le, utána hozzáadtam a darált húst (darált húsból csak disznót használok, a darált csirke és a pulyka nekem brrr, pedig amúgy nincs velük bajom), és lepirítottam. Az edényt levettem a tűzről, és hagytam picit kihűlni, majd megszórtam pirospaprikával, tettem hozzá mindenféle fűszert (só, bors, piros arany, majoranna, babérlevél), meg egy paradicsomot és egy paprikát is felvágva (most látom, ez kimaradt az összetevőkből), és megfőztem pörköltnek. Közben a padlizsánokat megmostam, félbevágtam, és kikapartam a belsejükből annyit, hogy kb. egy cm vastag húsréteg maradjon a héján. A kikapart padlizsánt összekockáztam, a már kész pörkölthöz hozzátettem, és addig főztem, amíg teljesen össze nem esett. Az így elkészült szmötyit beletöltöttem a padlizsánokba - éppen elég lett -, a tetejükre egy-egy szelet füstölt trappistát tettem (nem muszáj), és sütőben légkeverésesen 200 fok körül egész hamar készre sütöttem. Én köret nélkül ettem, K. kapott hozzá sült krumplit.

A végeredmény: 6 db ilyen "hajó" lett, 1 db önmagában kicsit kevés (de ha esztek utána valami mást is, vagy köretet hozzá, akkor elég), kettővel dugig jól lehet lakni, pedig én igazán tudok sokat enni :)

Fénykép0211.jpg

A hét másik nagy felfedezése onnan indult, hogy vettem régebben egy tofut - mert egészséges -, ami péntekig volt jó. Mivel péntekig nem szántam rá magam a tofuevésre, péntek estére fel volt adva a lecke, hogy kéne belőle valamit csinálni, de nem nagyon volt kedvem főzőcskézni. Így egy nagyon egyszerű és gyors recept született, a zöldséges-tofus csirke, ami olyan lett, mint a "kőleves": a legkevesebb a tofu volt benne :)

Összetevők:

zoldseges.tofus.csirke.png

Amint látható, a főzést egy LIDL bevásárlás előzte meg :)

Elkészítés: a csirkemellet kockákra vágtam, és egy pici olajon nagy lángon addig kavargattam, amíg kifehéredett. Ekkor levettem kicsit kisebbre, hozzáadtam a kockára vágott tofut, és folyamatosan kevés vizet adagolva hozzá lepirítottam. Amikor szépen megpirult, megborsoztam (sót nem tettem hozzá, az volt a többi összetevőben), és hozzáadtam a két zacskó mirelit zöldségkeveréket. Alig fért bele az edénybe, de később összeesett. A végén - mivel K. is evett belőle, de ő főtt tésztával - adtam hozzá egy üveg édes-savanyú szószt, de szerintem anélkül is épp elég finom lett volna, a zöldségkeverékekben ugyanis volt egy csomó fűszer. Én köret nélkül ettem - lehet hozzá főzni durumtésztát, rizst vagy bulgurt, de nem nagyon érdemes, a zöldség belefőve épp elég jó köretnek is -, K. főtt tésztával.

Erről sajnos fotó nem készült, mert nem volt valami látványos, de nagyon tudom ajánlani azoknak - akár tofu nélkül is -, akiknek a szokásos csirke-párolt zöldség párosításból már elegük van :)

Szeretném felhívni a figyelmet mindkét receptnél a fantasztikus szénhidrát - fehérje arányra! A zsír az elsőnél nem annyira jó, de ha valaki meg tudja enni a darált csirkét/pulykát, rögtön tud javítani rajta. És mindkét recept kiváló akkor is, ha nem diétázó családtagot is etetni kell, mivel a köretekkel játszva meg sem érzik, hogy tulajdonképpen egészséges kaját esznek :)

Mindkét recept ötletéért és az elkészítési tanácsokért köszönet Tittinek mint értelmi szerzőnek!

Címkék: recept

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr434707089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2012.08.15. 09:37:51

A padlizsán nagyon jól néz ki. Jöhetne. :-)
Lusta vagyok főzni, mindent kidobok, legalább fele részben, mert nem itthon kajálunk, és eleinte mindig mást kívántam, mai itthon volt. Szóval hetente ma. egyszer készítek valamit. Egy hős vagy!

Tegnap megmértem magam, a doki szerint jó, nem ahhoz képest amiről indultam, hanem hogy a 2. trimeszterhez képest. :-)

Úszás lesz naponta, ha bírom, ameddig lehet, mert a hétfői bécsi képeken megdöbbentően nagy vagyok. :-)
Mail megy, minden okés amúgy. :-)

PrettyWitch 2012.08.15. 17:40:07

@Scala: Nem merek úszni menni, félek, hogy összeszedek valamit :(

Scala 2012.08.16. 08:57:05

@PrettyWitch: Tudom. Magamról írtam. Én meg futni nem mernék... :-)
süti beállítások módosítása