Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Az előző bejegyzésben írtam, hogy nehézségeim vannak a tápanyagarányok betartásával. Most megmutatom, mennyire :(

Szombat:

120623.png

Reggelire keveselltem a dinnyét, barna zsemle, kenyér nem volt itthon, úgyhogy megettem azt a rétest, amit 2 napja vettem K-nak és még a hűtőben árválkodott. Magamból kiindulva sosem értettem, hogy nem eszi meg az édességeket azonnal... :) A nap a takarítás jegyében telt, ezért az ebédből vacsora lett. A gyümölcsökért - jelenleg épp a görögdinnyéért - meg vagyok őrülve, a nap során megettem egy 8 kg-s dinnye felét (a haját levonva jöttek ki a táblázat szerinti eredmények). De a görögdinnye aljas: azt hiszed, alig eszel valamit, ehhez képest elég sok kalória van benne :( A túrós tészta mint vacsora kínomban jutott eszembe, tudván, hogy aznap gyakorlatilag alig ettem fehérjét, és a túróra jelenleg más formában nem nagyon tudok ránézni. Na jó, túrós rétesként is megeszem :) a jövő héten fogok is sütni egyet xilittel.

Ahogy látható, túl sok a szénhidrát és kevés a fehérje. Azon gondolkodom, hogy a gyümölcsökből származó szénhidrátot vajon ugyanúgy kell-e figyelembe venni (pl. annak, aki cukorbeteg), mint a finomítottat? Mert ha nem, akkor nem is olyan rossz ez a nap.

Vasárnap:

120624.png

Megbeszéltük Lenivel, hogy reggel fél 7-kor kimegyünk futni, amihez 6-kor kellett volna kelni. Ehhez képest már 5-től nem bírtam aludni :( ezért futás előtt megettem a maradék dinnyét. Szerencsém volt, nem bosszulta meg magát futás közben :) Együtt mentünk ki, de egyedül futottam, zenére, mert nem akartam senkihez sem alkalmazkodni - ha megéreztem volna, hogy akár csak egy kicsit is fáj a hasam, abban a pillanatban megállok, nem érdekel, mi van a mellettem futóval, így nem lett volna tisztességes mással futni -, és kifejezetten jól esett. Mintha a baba szeretné a futást: volt egy kb. 1 km hosszú szakasz a vége felé, amikor teljesen feldobódva, mosolyogva, a zenét magamban dúdolva futottam. Én, aki utál futni :) Jó érzés volt nagyon! Viszont tényleg odafigyeltem, csak olyan tempóban mentem, amit nem éreztem veszélyesnek. Ehhez képest az időm egész jó lett: 34:55. Nem mintha számítana bármit is, csak meglepett a végén.

Futás után bevásárlás, majd reggeli. K. - a mázlista! - délig aludt, úgyhogy az ebédfőzésből vacsorafőzés lett, ebédre sárgadinnyét ettem, és nem bírtam ki, megettem az egyik fánkot is, amit K-nak vettem :( Ez az az érzés, amiről az előző bejegyzésben már írtam: tudod, hogy nem kellene, de közben már eszed is. Korábban nekem ennyire nem volt gáz az önuralmam :(

Vacsorára resztelt májat főztünk (a védőnő szerint 2-3 hetente kellene ennem májat, én meg nem nagyon szeretem), köretnek krumplipürével - ez utóbbi nem igazán diétás, de finom :) A resztelt máj receptért köszönet Tittinek! Utána az édesség szándékos volt, de kevesebbet akartam belőle enni :(

A resztelt máj receptje:

resztelt.maj2.png

A vöröshagymát egy evőkanál olajon meg egy fél pohár vízen megpároltam (szintén Titti tippje: ha vizet adsz hozzá, sokkal kevesebb olaj is elég), utána le a tűzről, amikor meghűlt, pirospaprika, majoranna, bors, fokhagyma (só nem, attól megkeményedik, csak a tányéron sóztuk), kis víz, vissza a tűzre, bele a megpucolt máj, és 10 percig fedő alatt kis lángon főzni, utána - ha megpuhult és nem nyers, véres a közepe - pár percig kavargatva nagy lángon. A végén K. tett bele őrölt köményt is, nem rontotta el.

A krumplipüré (dupla adag lett, érdemes lefelezni, vagy legalább 2/3-olni, ha az előbbi májhoz készül köretnek):

krumplipure2.png

Nagyon bonyolult: krumplit megpucolni, sós vagy ételízesítős vízben megfőzni (a krumpli főzőlevét érdemes megtartani később valami leveshez, mert finom!), robotgéppel és egy pohár tejföllel összekeverni. Már nagyon rég ettem, mert nem valami diétás kaja - bár valami lightos pörkölt mellé beférhet -, és nagyon ízlett. K-nak is, pedig ő a krumplit csak sütve szereti.

A nap végi tápanyagarány megintcsak elég katasztrofális :(

A jövő héten háromszor eszek Vitálkonyhás kaját, igyekeztem a legalacsonyabb ch tartalmú ételek közül választani. Meglátjuk, vajon úgy könnyebb lesz-e.

Címkék: futás recept összegezés

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr534608823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Titti_ · http://tittiolvastar.blogspot.hu/ 2012.06.25. 09:23:11

Nálunk a krumplipüré brutál kaja, mert a tejföl mellé kerül még bele vaj jócskán, attól isteni krémes, és esetleg egy kis tej is. Az extra változatba sajtot is olvasztunk. Hm, idén nem is ettem ilyet:D pedig imádom.

Futás miatt ügyes vagy, és az étkezéseid sem akkora tragédia. Azt nézem, hogy én éhen halnék e mellett, mert lehet h kcalban sok, de a gyümölcstől csak éhes leszek...
Szerintem követendő a példád, már abból a szempontból, hogy másfél év diéta után egy babával hasban a népek nagy százaléka kacsazsírt enne csokis fánkkal, "mert most megérdemlem".

Tomisz 2012.06.25. 16:34:32

@Titti_: Nem csak nálatok. :D
Ez a "természetes" íz és élményfokozás magyar receptje generációról generációra szállva.
Mondjuk nekem nem hiányzik hálisten, totál ráálltam a szinte zöldség + kis rizs kombóra a köret terén. :)

Egyébként igen eléggé sajnálatos ez a nézet, pár gyerek után katasztrófa ahogy kinéz a többség pedig semmi sem indokolja. Énis becsülöm azt aki meg tudja ezt állni az ellenkező nemből. Üde kivételek... :)

PrettyWitch 2012.06.25. 18:36:06

@Titti_: Hát a kacsazsír ötletét K. is bedobta (lesütött kacsamáj zsírjában, nyami, évek óta nem ettem), de aztán elég gyorsan elvetettük :) Nem gondoltam volna, hogy ez a krumplipüré "diétás" lehet, mi mindig így csináltuk eddig is. Próbáld ki, nem rossz!

@Tomisz: Aranyosak vagytok Tittivel, hogy szerintetek én a "meg tudom állni" kategória vagyok :) épp arra számítottam, hogy azt fogják a kommentelők - joggal - a fejemhez vágni, hogy legalább a baba érdekében figyelnék jobban a ch-ra. Amit szeretnék, de ahogy a fentiek mutatják, nem nagyon megy :(

Tomisz 2012.06.25. 21:33:48

@PrettyWitch: Majd kiderül mennyire sikerül. :)
Előre nem ítélek... azért bízom abban hogy a tapasztalataid alapján kordában tartod a dolgokat tudatosa(bba)n...

A baba ugye 5kg meg mondjuk 5kg még feljön a mellé az elfogadható... :D
Na jó nem tudom mennyire lehetünk szigorúak, de a józan ész azt mondja e fölött már csak fölösleges zaba és zsír. :D

Tomisz 2012.06.25. 21:35:30

Amiről hallottam meg gondolom neked "kockázat" az a terhes cukorbetegség... erre gondolom az orvos is felhíhatta a figyelmed. :)
Szóval érdemes óvatosnak lenni amúgyis.

PrettyWitch 2012.06.26. 00:09:09

@Tomisz: 12-15 kg között van az elfogadható súlygyarapodás, ebből járok 4 kg-nál, ami kicsit sok, de még nem vészes, ha oda tudok figyelni.

A terhességi cukorbetegség sajnos reális kockázat, ezért érdekelne, hogy ha nem finomított ch-ból viszem be a 200+ g napi ch-t (hanem pl. egy kiló görögdinnyéből és durumtésztából), az is ugyanúgy számít-e. Terheléses cukor amúgy a 24 hét körül lesz csak.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.06.26. 00:53:47

@PrettyWitch: sajnos ugyanugy szamit, a gyumolcscukor is ugyanugy egyszeru szenhidrat. Ami arnyalja a kepet, az a rosttartalom, talan icipicit lassabban szivodik a cucc mintha siman vizben elkeverned a fruktozt es ugy innad meg. De igen, szamit, es figyelni kell ra.

Tomisz 2012.06.26. 12:07:15

@PrettyWitch: No igen, de nem mindegy mihez képest mérve? A kiindulás gondolom a vékony nő lenne?

Szerintem, ha főleg lassú komplex ch akkor nem lehet gond, ezek a teljes kiőrléső magvas rosttartalmú dolgok főleg. Meg ahogy Leni is írta a gyümölcsök egy fokkal jobbak mert a fruktóz lassabb felszívódású, de jobb ha ott is főleg a rostban is gazdag gyümölcsök fogynak főleg. Meg ugye a zöldségekkel lehet mellé még variálni, rostot tenni.

PrettyWitch 2012.06.26. 20:50:32

@Tomisz: 15 kg a vékonyabbnak, nekem 12-nél többet nem kéne felszedni, de tartok tőle, hogy ez nem nagyon fog menni. Azért rajta vagyok a témán, a holnapi ebéd csirke lesz spenóttal és xilites túrós rétessel :)

Scala 2012.07.05. 17:51:34

@PrettyWitch: Hát ami azt illeti, nekem 9 kg-kat mondtak, ketten 12-őt. Vékonyból indultam, talán akkor a 15öt tudom tartani (szülés előtti gyarapodás). Ebből úgyis marad az emberen poppolás után... minimum hat kiló plusz. Akkor fogok én megőrülni, már érzem.
Következménycsökkentés címén voltam dietetikai konzultáción és elkezdek a héten úszni.

Boszika, csodállak, hogy mersz futni, én semmit. Nem félsz, hogy rázkódik a magzat? Van aki még a buszra se száll fel (magyar utak + BKV Ikarus pl. = vetélés címszóval.)
Vigyázva azért jó!

PrettyWitch 2012.07.06. 08:01:11

@Scala: A dokim szerint ha előtte futottam (és igen), akkor nyugodtan folytathatom, csak ne hajtsam túl magam. Később valaki valami olyasmit tett hozzá, hogy ha korábban futottam, akkor a hasi izmok, amit a futás használ, kellően megerősödtek, és tartják a babát. Azért pont most szereztem be egy hasfogó övet, ha kicsit lehűl az idő, azzal folytatom a futásokat.

Scala 2012.07.07. 10:56:05

@PrettyWitch: Az én új dokim is mondta, hogy minden mehet, mert én aztán heti 10 órát sportoltam (step aerobik, Spinning és futás-hasizom), de én nem csináltam semmit. A fekvést kívántam, és sportoló, jó alakú csaj mondta, hogy azonnal leállt ő is, az első trimeszterre biztosan. Mivel kitolódtak a rosszulléteim, a 20. hétig én nem is kívántam semmit, és az előző doki is csak az úszást javasolta. Maximum némi úszás.

A szülésnél a nagy zsíros test könnyebben ellazul, mint az edzett izmos. Az csak a regenerációban és a későbbi erőnlét miatt jó. A szülés a debelláknak megy. Csak szólok.
Én sem leszek víziló, csak azért írom, hogy ezzel ne csapd be magad. ;-)

A futással és a biciklivel (a nyereg nem jó, tudom, mert Spinningtársam is váratlanul terhes lett és azonnal leszedte róla az orvosa - pedig az a nő tökéletes testű, anorexiahatáros volt, imádom, hatalmas hasa lett) nagyon vigyázva!

Scala 2012.07.07. 11:00:22

@Scala: persze a mostani doki sem mondta, hogy mehet a heti tíz óra, az szerinte eleve abnormális :-D, de a mozgásformákból kevesebb maradhat.
Nem tudom.
Egy valamit tudok.
Ha probléma van, akkor az embernek hihetetlen bűntudattal kell megküzdenie.
És mondom, én felvettem a kapcsolatot a drága gyermekkel, aki még a 2. trimeszterben is húzódozott minden sporttól, max. egy kis úszás, most azt üzente, hogy az úszás mehet, itt és itt, két uszoda megnevezve, kisebbek, a környéken, és reggel. (egy tanácsadáson csináljuk a kapcsolatfelvételt, inga az eszköz)

PrettyWitch 2012.07.07. 11:00:33

@Scala: Nekem mázlim volt, az esti rosszulléteket leszámítva semmi bajom nem volt eddig. Azért így könnyebb elindulni futni, mint két hányinger között :) A bicikli csak közlekedésre van, barátnőm Hollandiában a 8. hónap végéig használta, akkor sem azért hagyta abba, mert neki lett volna gondja vele, hanem a közlekedésben részt vevő többiektől kezdett el tartani.

Amit a szülésről írsz, az nagyon fura. Mindenhonnan az folyik, hogy könnyebb a szülés, ha jó az erőnléted, meg nem hagytad el magad a terhesség alatt - akkor ez tkp. nem igaz?

PrettyWitch 2012.07.07. 11:06:28

@Scala: Nekem ez a kapcsolatfelvétel dolog nagyon szürreális, bocsánat :) mások vagyunk, természetesen nem gondolom, hogy nálad nem működne, csak azt, hogy nálam nem. Viszont a futás sosem esett olyan jól, mint a múlt héten, én ebből gondoltam, hogy tetszik a babának, mert más körülmény nem változott meg.

Mivel a dokim rábólintott a futásra, és mivel nem fájt közben semmim, nem hiszem, hogy bármit kockáztatnék vele. Természetesen figyelem közben magam, és ha azt érezném, hogy bármim egy hajszálnyit is megfájdul, abban a pillanatban megállnék.

Scala 2012.07.07. 11:06:40

@PrettyWitch: A szülésről írtat is terheshonlapon olvastam, engem is meglepett. Azóta beszéltem kedves ismerőssel, akinek 5 gyereke van, az utolsó kör ikrek, ő 40 kilót szedett fel (zavarja most már) fokozatosan a terhességek alatt, terhesjógára járt (állítólag az elengedésben és a folyamatban segít rengeteget, a mi drága kincsünk nem óhajt menni, úgyhogy személyes élményem nincs...) Na szóval Anett az ikreket IS olyan simán szülte, hogy az asszisztens, aki eltakarította a cuccokat mondta, hogy "mindenkinek így kellene szülnie"!

Megkeresném neked azt az oldalt, ahol ezt olvastam, asszem nem a Vida Ági féle honlap volt. Szülés-várandósság és sport témakörben lehetett.
A jó erőnlét nem árt, de mondom, nem a szülést teszi könnyebbé. :-)
Ez van. :-)

Scala 2012.07.07. 11:07:39

Szóval megkeresném, de ma lehet nem lesz időm rá... ;-)

PrettyWitch 2012.07.07. 11:09:57

@Scala: Egyelőre nem sürgős :) de ha egyszer eszedbe jut, megköszönöm!

Scala 2012.07.07. 11:12:12

@PrettyWitch: Persze, ha jól esik, persze!

Kapcsolatfelvétel: ezt ne, de valamilyen ezért majd fokozatosan, pl. gondolsz rá, hogy miket fogtok csinálni, amikor már itt lesz, gondolsz rá kedvesen, mondasz neki kedveseket. Ki fog alakulni, ahogyan nő a has. Nekem sem jött még szerintem a 13. héten, pedig a második trimeszteres tanfolyamon mondták, hogy ez mi meg hogyan.

A módszert, ami neked magas, én még várandósság előttről ismerem, és használtam. De az csak az emberek egy nagyon kis számára használható, pláne rendszeres visszatéréssel.
Úgyhogy csak azért írtam, hogy ne legyen túl obskurus honnan szedem az infót. :-)

Scala 2012.07.07. 11:13:32

@PrettyWitch: Nem akarok a babona témakörbe elmerülni, de ha keveset vagy rosszul, esélyes, hogy kisfiút vártok. :-)

PrettyWitch 2012.07.07. 11:14:53

@Scala: Abban bízom, hogy ha már lesz magzatmozgás, akkor könnyebb lesz beszélni hozzá. Egyelőre olyan távoli, megfogatatlan dolog a baba, az ultrahangok kivételével, mert olyankor mindig valósággá válik. Ebben kicsit olyan vagyok, mint a pasik :)

PrettyWitch 2012.07.07. 11:15:51

@Scala: néhány hét, és kiderül :)

Scala 2012.07.07. 11:28:02

@PrettyWitch: Én is így voltam vele, igen! :-)
Sőt, ma is van amikor egyszerűen annyira leköt valami más, amit csinálok, olvasok, hogy el is felejtem az állapotot.
Jönni fog az, természetesen, amikor jönnie kell. :-)
Tök jól csinálod! Ne is erőltesd.

Az ultrahanggal én is így voltam, egyébként. :-)
Majd a 21-22. hét körül, amikor a párodnak is meg tudod mutatni a rúgást-forgást (nekem egy napig le se esett, olyan, mintha a köldököd alatt dobogna a szíved), akkor be tudod vonni őt is.
A korai magzatmozgást te már a 16. héttől, 18 fogod érezni. De az sem baj, ha a 20-22. héten realizálod.

Szépen ki fog alakulni. :-)

Ha jól esik a futás, csináld nyugodtan, nem akartam pusholni a magam helyzetét, bocsánat, ha úgy jött ki.
Nálad nem volt semmi előzmény sem, ami miatt külön figyelned kellene.

PrettyWitch 2012.07.07. 11:31:26

@Scala: Nem, szerencsére a koromat leszámítva szerintem semmilyen szempontból nem esem kockázati csoportba. És annyira hamar jött a baba, hogy úgy éreztem, nem megy majd el :) Mákom van, én is tudom :)
süti beállítások módosítása