Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Ez most csak egy gyors poszt lesz, a mai sikerélményről.

Mivel nehezen megy az, hogy fehérjét egyek (a korábban jól bevált kaják nagyon nem vonzanak), kénytelen vagyok újakat kitalálni. Tomisz javasolta, hogy hüvelyeseket egyek, és tegnap, amikor a kolléganőm ette előttem a húsos zöldbablevest, kitaláltam, hogy ma én is azt fogok főzni. Feldobtam K-nak az ötletet, aki viszont azt kérte, hogy inkább száraz babból csináljam, a zöldbabot ő nem annyira szereti. Így aztán klasszikus bablevest főztem :)

Itt az összetevőlista:

bableves.png

Picit csal a recept, és kicsit több kalóriát mutat, mert a hús gyönyörű, tiszta, zsírmentes füstölt comb volt, amit előtte este beáztattam vízbe, hogy a sósságát elvegye. Egy másik edénybe a szárazbabot (ez most színes vegyes bab, nagyon szép, de sima tarkababból is jó) áztattam be, szintén tegnap este.

Ma reggel összevágtam a combot kis kockákra, és mivel nem volt kemény, egyszerre tettem fel főni a megmosott babbal. Dobtam még a levébe vöröshagymát, fokhagymát, babérlevelet, és kuktában 1-1,5 óráig főztem. Mikor megfőtt, hozzáadtam a félkarikára vágott répát és két egészben hagyott, bevagdosott fehérrépát (az utóbbival nem számoltam a receptben, mert nem szeretem az ízét, és ki szoktam dobni), és főztem még kb. fél óráig, amíg a répa megpuhult. Közben elkészítettem a rántást, amibe tettem egy kis pirospaprikát is, és amikor már minden puha volt, berántottam. Menet közben pici sót és összevágott petrezselyemlevelet adtam még hozzá.

Amikor a rántással összefőtt, lemértem a teljes kész adagot (ne felejtsétek el előtte a főzőedényt lemérni, én már szinte mindet lemértem és fel vannak írva az adatok) - 4500g (nem röhögni, nem tudok keveset főzni), és lemértem azt is, hogy egy tányérba mennyi kerül - 400g (nagy volt a tányér). Azaz 11,25 nagytányérnyi a teljes adag; én 11-gyel számoltam.

Tejföl szándékosan nincs benne, én anélkül is szeretem, és akkor minek egyek felesleges kalóriákat, K. pedig majd tesz hozzá a tányérján.

Ahhoz képest szerintem nem elborzasztóan sok kalória, hogy két tányérral szinte teljesen jól is laktam (azért a szokásos dinnyét nem hagytam ki), és milyen finom, klasszikus íz. És meglepően jó lett a fehérje aránya :) Tomisz, köszi a tippet a hüvelyesekkel!

Jó étvágyat!

Címkék: recept

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr564619220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tiktak · http://feleakkora.blog.hu/ 2012.06.29. 22:00:37

Vörös lencsét ettél már? Ajánlom figyelmedbe (hátha bejön), nem puffaszt úgy mint a sima és áztatni sem kell főzés előtt.

PrettyWitch 2012.06.30. 06:47:50

@Tiktak: Nem ismerem, még boltban sem láttam, csak konzervben. Mit szoktál belőle főzni?

Tiktak · http://feleakkora.blog.hu/ 2012.06.30. 21:03:10

@PrettyWitch: DM-ben vettem (Alnatura). Lencsefőzeléket, lencselevest csináltam már belőle. Ugyanúgy használom, mint a sima lencsét, csak ez 20 perc alatt kész.

Ezt nézd meg, hátha valamelyik megtetszik:
www.nosalty.hu/alapanyag/voroslencse

PrettyWitch 2012.06.30. 21:20:48

@Tiktak: Köszi, a lencselevest én is szeretem, ki fogom próbálni. A többi lencsés recept elég érdekes, de majd szemezgetek belőlük :)

Scala 2012.07.05. 17:43:16

@PrettyWitch: A vöröslencse leves nagyon finom, megerősítem. Szárazként vedd DM vagy bioboltok, vagy jobb zöldséges.

Rántani nem szoktam semmit, igazából nem kívánjuk, inkább több tejföl megy bele.
Most ezzel nem okoskodni akarok, mert te tudod mit állított be a dokid tápanyagaránynak. Csak annyi, hogy nálam nincs is itthon liszt. :-)
süti beállítások módosítása