Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Tegnap voltam először CTG-n, nagy élmény volt :)

A doki mondta, hogy úgy érkezzek, hogy előtte fél órával ettem. Ezt sikerült teljesíteni, de azzal, hogy du. 4-re mentem, és 3-ig előtte dolgoztam. Elvileg most volt az utolsó munkanapom, bár szombaton még be kell mennem összepakolni, meg az utolsó simításokat elvégezni...

Szóval 4-re mentem. Elindultam időben, csak azt felejtettem el belekalkulálni, hogy már borzasztóan lassan haladok. Így aztán a végére egy picit ki kellett lépnem (így már egy fokkal gyorsabb voltam, mint egy csiga vagy teknőc), és jól elfáradtam, mire odaértem. Kötelező WC-kör (addigra már úgyis sürgős volt, újabban óránként menni kell), majd az asszisztens (egy nagyon kedves hölgy) leültetett, egy tenyérnyi tappancsfélét bekent az UH-s kenőccsel, rátette a hasamra, és mondta, hogy fogjam, majd kiment. A gép mutatta a baba pulzusát - 150 körül volt -, és hallottam a szívverését, ami nagy élmény volt - csak nagyon is ritmusos, és én az egész napos rohanás után kezdtem kicsit leengedni, csukódtak le a szemeim, ilyenek. Bejön az asszisztens, és megjegyzi: "látom, ébren van"... én először azt hittem, elsüllyedek szégyenemben, hogy ilyen fontos vizsgálat alatt majdnem elaludtam, de aztán kiderült, hogy a baba pulzusából a baba ébrenlétére következtetett, nem engem figyelt :)

A lényeg: az én fáradtságom miatt a kicsi sem volt túl aktív, rá kellett venni a mozgásra, amit az asszisztens tanácsára kb. 20 mp-ig tartó köhögéssel értem el. De annyira, hogy a végén abba sem akarta hagyni a ficánkolást, amíg utána a rendelőben ültem, végig rugdosott :) Mindenesetre a CTG görbe vége nagyon jó lett :)

A dokinál a következők derültek ki (most is igyekeztem sok mindenre rákérdezni):

- a baba 3300g jelenleg, a doki szerint 4 kg körül lesz, de nem biztos, hogy felette;

- a fejkörméret 33,8 cm (ha jól értettem, 35,5 cm körülig nincs gond a hüvelyi szüléssel);

- a baba fejjel lefelé van, azaz pozícióban;

- egyelőre semmi nem indokolja, hogy császár legyen (igazából nem tudom, hogy ennek örüljek-e; tudatosan nagyon nem szeretnék császárt, de közben a félelem a hüvelyi szüléstől továbbra is megvan);

- a doki szerint nem biztos, hogy kihúzzuk a terminusig (dec. 28.), szóval lehet, hogy tényleg karácsonyi baba lesz (szegénykém, a szülinapjai ünneplésére valamit ki kell majd találni);

- kérdeztem, hogy a köldökzsinórral minden oké-e, azt mondta, hogy igen, jó benne a véráramlás is, de az, hogy most nem látja a baba nyakán, nem jelenti, hogy tuti nincs ott, meg azt sem, hogy fél óra múlva nem lesz ott, de emiatt nem kell aggódni;

- a Dianatal krémre azt mondta a doki, hogy drága, és nem tapasztalta, hogy érdemben segítene; ugyanezt mondták a szülésfelkészítésen is, úgyhogy kihagyom;

- Scala tanácsára rákérdeztem a szülés alatti olajhasználatra, arra viszont azt mondta, hogy van náluk és használnak is paraffint, nekem nem kell vinni;

- a málnalevélteára a doki is azt mondta, hogy beindíthatja a szülést, úgyhogy a 37. hétig ne igyam, utána elkezdhetem;

- a 37. héttől (nekem dec. 6., Mikulás) már nem számít koraszülésnek; ezt mondtam anyának is, aki pont akkor lesz nálunk, segít a háztartásban (ablakmosás, ilyesmik), mire kicsit megrémült, és mondta, hogy közöljem az unokájával, hogy azon a héten még ne akarjon jönni, majd csak ha kész vagyunk mindennel :)

- kérdeztem, hogy a szoptatás alatt milyen bogyókat szedjek, azt mondta, hogy ugyanazokat, mint a terhesség alatt, vitaminnak folytassam az Elevitet, és szedjem továbbra is a vasat, magnéziumot, egyebeket;

- összességében a babával is és velem is minden rendben van :)

Úgyhogy most fel vagyok dobódva, és örülök az eredményeknek!

Jövő héten újra CTG (mostantól minden héten lesz), meg lesz még egy vérvételem is.

A picivel pedig közöltem, hogy várjuk meg a karácsonyt :)

Címkék: terhesség 36.hét babamozgás CTG

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr334938527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lauranna 2012.11.30. 10:17:57

jo olvasni, hogy minden rendben veletek :) jo pihit/felkeszulest mostantol ;)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.11.30. 19:10:55

te jo eg, hogy megy az ido o.O
Meg elottem van, ahogy szemrebbenes nelkul kozlod h csak lassan futsz, mert "ha zotykolodsz lehet nem tapad meg a baba" :D:D:D
(avatatlan olvasoknak: akkor mar megvolt, csak nem akart meg minket ilyen koran beavatni - mi meg csak pislogtunk h ez aztan az uber-elovigyazatossag)
:)))) orulok h minden rendben veletek

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.11.30. 19:12:11

ja a ctg-s kommenteden meg jot rohogtem ("én először azt hittem, elsüllyedek szégyenemben, hogy ilyen fontos vizsgálat alatt majdnem elaludtam, de aztán kiderült, hogy a baba pulzusából a baba ébrenlétére következtetett")

Scala 2012.11.30. 19:45:41

Gratulálok! :-) Ugye, hogy olyan, mintha 3 ló galoppozna?
A köhögés nagy ötlet, nekünk nem mondták! Mennyi forrócsokit ittam meg helyette. :-D

Méretek: nem semmi. Szerintem a doki jól mondja, a terminus előttet. Legalább tuti '12-es lesz a bébi.
A klinikán a '12.12.12. a sláger most.

Hüvelyitől és semmitől általában nem félni. :-)

Mi az a Dianatal krém?

Én annyi málnalevél teát ittam meg, hogy attól egy kan medve is megellett volna, semmi. De nekem a gyógynövények ritkán hatnak. Szerencsére a homeopátia igen.

Scala 2012.11.30. 19:49:25

Ja és nálam is az volt, hogy otthagytak, majd bejött az asszisztendós, hogy 'fel kellene ébreszteni'.

Jaaaaj. Hiányzik a terhesség, szerettem terhesellátásra járni. :-)
Visszagondolva, hogy az a szépség, aki most franciaágyon pihen ott volt a kis gyönyörű testével, és csak a szívét hallottuk, ahogyan biztatóan galoppozik. :-D
Férjem nem beszél velem a terhességről, pedig nekem kellemes visszagondolni, de ugye neki a születés óta valóságos és nagy élmény a Barbi. Nekem tök folyamatos dolog, nem tudom máshogyan mondani, de olyan mintha mindig is lett volna.
Organikus, na. :-)

Scala 2012.11.30. 19:52:04

És bocsánat az elgépelésekért, csak ezévi erőfeszítésimért két órával ezelőtt kaptam egy netbookot, még szoknom kell.

Persze a valódi mögöttes motiváció szerintem az lehetett, amit elárult pár mondattal később "így amikor nem vagyok itthon Skypeon megnézhetem a Barbit" :-)))

PrettyWitch 2012.12.01. 11:47:33

@leningrad: Azóta is nézem a futókat a szigeten, hiányoznak az együtt futások, remélem, tavasszal majd összekapja magát a banda, és újra tudjuk együtt kezdeni :)

@Scala: Te szegény... :) legközelebb én is inkább forró csokival készülök majd :)

Ez a 12.12.12 nem hangzik jól, nem szeretnék "tömegben" szülni, meg amúgy is, max egy héttel lenne jó hamarabb. Az valahogy fel sem merült bennem, hogy 2013-as lesz a baba :)

Ha a férjed nem akar a terhességről beszélni, itt vagyok én :)

A netbookos hátsó szándék nagyon édes :)

fiúsmama 2012.12.01. 13:48:21

Na kéremszépen ez már a finish! Drukkolok!

Scala 2012.12.01. 14:10:07

@PrettyWitch: Dec. 14-16. már teljesen jó, és akkor nem lenne túl nagy a buksija sem. :-)
Majd írok a terhességről. Pl. én nem rohangáltam annyit wc-re, és olyan jókat aludtam, mint azóta soha, kivéve amikor gyomorsav. :-)

Edit.hu 2012.12.01. 15:28:09

@PrettyWitch: A barátnőmnek a csokis keksz vált be, mindig megevett kettőt miközben a dokihoz autózott CTG-re. Nálam ez nem játszott, mert cukordiétára voltam fogva, szóval én a hasamat kocogtattam mindig, attól is mindig megélénkült a kis Miszter :)

Futás: szerdán kimentem a szigetre, lenyomtam egy kört 1,5 perc futás 1 perc séta kombóban, valami 35 perc alatt. Siralmas idő, na de most nem is ez a lényeg. 11 héttel vagyok a szülés után, és tul.képp olyan volt az egész, mint bármelyik újrakezdés hosszabb kihagyás után, semmi extra. Viszont dupla sportmelltartó kötelező!! Nem tudom, kosármérettel hogy álltok, én B/C-ről (inkább egy kisebb C) nőttem E-re, szóval eddig nem kellett olyan komoly tartószerkezet futáskor :)

PrettyWitch 2012.12.01. 17:56:23

@Edit.hu: Ne viccelj, 35 perc újrakezdésnél nagyon jó! Legalábbis én örülnék majd neki :) Hogy esett a futás?

Én B, és még mindig, pedig már a vége felé járok. Remélem, ez nem azt jelenti, hogy gond lesz majd a tejjel...

@fiúsmama: Köszi!!

@Scala: De jó neked! Én úgy szeretném magam végre kialudni, de éjszaka nem sikerül, nappal meg fél-egy óra alvás jön max. össze :(

Scala 2012.12.01. 18:25:58

@Edit.hu: A cukorterheléses vizsgálat anno nem volt neked megnyugtató eredményű? És azért diétáztál?

Nekem nem a kosár, hanem a méret kimondhatatlan, de hát mindenki 3 méretet nő, a kiindulásból lehetett sejteni.
Nem tudom hogyan fogok tudni futni, mert nem lesz megfelelő cicifix... vagy sajnálok majd kettőt venni olyan nagyból... Anyu amióta le van fogyva nem lehet rá számítani. Mindegy, kialakul, még úgysem aktuális. :-)

Edit.hu 2012.12.03. 08:16:56

@Scala: Igen, picit magasabb lett a terheléses cukor, szóval diétáztam. Nem kellett olyan vészesen komolyan vennem, de lényegében ilyesmit, mint süti, fehér kenyér és társai kizártam. Ami baromi érdekes egyébként, hogy a 30. héttől kezdtem a diétát és a súlyom onnantól kezdve kb. 1 kilót nőtt, pedig a zsiradékokat nem fogtam vissza (hogy enyhén fogalmazzak).
süti beállítások módosítása