Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Olvastam egy receptet a Bezzeganya oldalán, amit úgy gondoltam, diétásan is el lehetne készíteni. Mivel úgyis vendégségbe mentünk vasárnap délután, gondoltam, kipróbálom magam. Na meg a szokásos túrókrémet kezdtem unni, valami igazi lisztes, sütőben sült édességre vágytam.

Összetevők:

szilvas.turos.sutemeny.png

A fentieken kívül kell még hozzá (csak nem tudtam vele számolni):

- egy csomag sütőpor,

- vaníliaaroma,

- reszelt citromhéj,

- fahéj,

- nagyon pici olaj és liszt a tepsi kikenéséhez (ezzel nem számoltam, mert úgyis ottmarad a tepsin, és amúgy is nagyon kevés).

Elkészítés: a szilvát megmostam, kimagoztam, és 50g xilittel meg jó sok fahéjjal összekevertem, és állni hagytam, amíg a tésztáját készítettem (meg amíg rendet raktam a konyhában). A tésztájához a maradék 100g xilitet 3 tojássárgájával robotgéppel felvertem, majd hozzáadtam a túrót, a vaníliaaromát és a reszelt citromhéjat, kevertem még egy darabig (a túró nem nagyon akart szétmenni), végül hozzáadtam a lisztet (teljes kiőrlésű tönkölylisztet használok, de ilyen adatokat nem találtam) és a sütőport, és még egy kicsit kevertem. Utána (elmostam a robotgép keverőjét, és) felvertem egy külön edényben a 3 tojásfehérjét, majd amikor már kemény volt, egy fakanállal óvatosan hozzádolgoztam az eredeti masszához.

Egy nagy üvegtepsibe egy hajszálnyi olajat csurgattam, kézzel szétkentem, a falára is, majd egy kicsi liszttel megforgattam, hogy ne ragadjon majd a tészta a tepsihez. A tészta (nagyobbik) felét szétoszlattam a tepsi alján (itt nagyon aggódtam, hogy nagy lett a tepsi a tésztához, nem is értettem az arányokat, mert a szilva meg marha sok volt), majd belenyomkodtam a szilvát (persze, hogy több lett, mint a tepsi felülete, úgyhogy több helyen másfél szilvarétegem lett), rácsorgattam, ami lé a szilvából kijött (nem volt nagyon sok), és a maradék tésztát szétoszlattam a tetején. Az eredeti recept szerinti vajat és kekszmorzsát - a kalóriákkal való spórolás jegyében - kihagytam.

Előmelegített sütőben 170 fokon, légkeverésesen sütöttem. Az eredeti recept szerint akkor jó, amikor a beleszúrt tűre már nem ragad a massza. Ez nekem 35 perc körül volt.

És íme a végeredmény:

Fénykép0208.jpg

Egy szelet kb. ekkora lett (egy picit nagyobb igazából, mert ez a tepsi íves vége volt):

Fénykép0209.jpg

Tapasztalatok:

1. Vendégségbe sajnos alkalmatlan, mert az alja nedves maradt, nem lett olyan, mint a teteje, így nem tudom szépen felvágni és kirakni egy tálcára. Megmaradt nekünk :)

2. A nedvesség ellen valamit tenni kéne, de nincs ötletem. Kicsavarni előtte a túrót? Több lisztet, esetleg egy kis zabpelyhet adni hozzá?

3. Nagyon édes lett, pedig én ritkán mondok valamire ilyet. 100g xilit (de lehet, hogy 75g) összesen valószínűleg elég lett volna.

4. Nagyon finom...

Címkék: recept

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr584696683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2012.08.08. 09:46:00

Jól néz ki! A gyümitől lett nedves. Grízt lehet beletenni talán, az felszívja. Vagy kevesebb szilvát, de azt sajnálnám.

Kaptam egy nagy zacskónyi szilvát tegnapelőtt... hajaj. Mondjuk nincs kedvem sütni... Sósra vágyom, bészín visszatért.

Hálás vagyok a Gravidáért, minden nap szedem, augusztus 20-ig ki fog tartani! Még így is kicsit vérszegény vagyok szerintem, de pont a határon. A terhesség eleje óta, ez már így is marad... Beszámolok, ha volt vérvétel.

Amúgy minden rendben, kicsit agresszív voltam belül a kánikulától, meg néha túlérzékeny vagyok (nem venni észre kívülről), meg csomó elmélkedés a sok teendő mellett.
Néha zaklatott vagyok, na.

Ezt még te nem érzed, a 2. trimeszter elég jó, csak az ember hízik, az tény.

PrettyWitch 2012.08.08. 12:53:12

@Scala: Zabpehelyre gondoltam bele, az fel szokta szívni az ilyen nedvességet, legközelebb kipróbálom azzal.

Már alig várom, hogy vágyjak a húsra, továbbra is az édességek járnak elöl. De legalább most már nem undorodom sem a hústól, sem a tejtermékektől, haladás :)

Mikorra vagy kiírva?

Scala 2012.08.08. 13:23:47

@PrettyWitch: Igen, a zabpehely is jó, de szerintem a túróval a gríz jobban kombinálható. :-)

Édességek az elejétől fogva? :-) A baba ízlése nyilvánul meg egyébként nekem azt mondták. Majd vigyázni, nehogy édesszájú legyen. ;-)
Húsundor, tejtermék: ebben nyilvánulhatott meg talán a hormonális átállás.
És igen, jó, hogy így haladsz!
Legalább nem volt hányás! Ugye? Hányinger is csak egyszer-egyszer? A szagoktól sem vagy ki?

Marhahúst sem kívánod, én ölni tudtam volna érte! :-) Most csak simán ölni tudnék, olyan ingerlékeny vagyok néha. :-D

PrettyWitch 2012.08.08. 13:26:34

@Scala: Semmilyen húst nem kívánok, de legalább már megeszem. De hogy ez a baba édesszájú lesz (az egész családom az), az tuti :)

Hányinger volt, de nem vészes, inkább csak kajáktól, cigiszagtól, de hányás nem volt.

Scala 2012.08.08. 13:30:35

@PrettyWitch: Második téma: szerencsés vagy! Illetve lehet az oka, hogy fiú. Még nem mondták? A 18. heti uh-on látják már.
Mailben írom a mikort. :-)
süti beállítások módosítása