Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Ahogyan az előző bejegyzésben írtam, ezt a centizést megelőzte pár olyan nap, amikor nem voltak korlátok. Az eredmény rögtön meg is látszott: egy hét alatt +2,3 kg. Remélem, ez egy egyszeri nagy kiugrás volt, és a továbbiakban ennyit nem fogok hízni hétről hétre.

  baba előtt 28. hét 29. hét 30. hét
2012-03-24 2012-10-07 2012-10-14 2012-10-19
Testtömeg (kg): 69,4 81 82,2 84,5
Gyarapodás (kg): - 11,6 12,8 15,1
Ideális gyarapodás (kg): - 8,64 9,08 9,52
Gyarapodás diff. (kg): - 2,96 3,72 5,58
Mell (cm): 98 106 106 106
Mell alatt (cm): 84 89 89 91
Gyomor (cm): 86 103 104 105
Derék (cm): 90 107 107 109
Has (cm): n.a. 107 106 109
Csípő (cm): 98 106 106 107
Fenék (cm): 102 107 108 108
Comb (bal felső) (cm): 58 57 57 57
Comb (jobb felső) (cm): 58 57 59 57
Comb (bal alsó) (cm): 46 49 48 47
Comb (jobb alsó) (cm): 46 48 48 47
Vádli (bal) (cm): 37 37 37 37
Vádli (jobb) (cm): 37 37 37 38
Kar (bal) (cm): 29 30 30 29
Kar (jobb) (cm): 29 30 29 30
Magasság (tájékoztatásul): 170 cm

Ahogyan a táblázatból látható, ismét csak a hasam nőtt. Már nagyon nagy, sokak szerint akkora, mint másoknál szülés előtt. Ez van... amíg a babának nem ártok vele - és a doki szerint a kajálással az ő súlyát nem tudom befolyásolni -, addig beletörődtem, hogy a szülés (és a szoptatás) után nem 10 kg-t, hanem min. 20-at kell majd leadnom. A mostani állapotomban úgy gondolom, lényegesen egyszerűbb lesz akkor, amikor a testem már csak az enyém, kalóriaszámolással és mozgással újra végigcsinálni azt, amit egyszer már megtettem, mint most küzdeni azzal, hogy ne jöjjön fel +20 kg, csak +15 kg...

Címkék: mérés 30.hét

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr874864575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiúsmama 2012.10.27. 10:02:45

Legyen eszedben, hogy a szoptatás is kalóriafelhasználással jár, kb. 3-500 kcal/nap. Tudom, nem sok, de ha belegondolok, hogy 500 kalóriát 1 jó órányi kardió mozgással égetek el, akkor néha inkább fekve szoptatnék, bababuksit simogatnék :). Bezzeg megenni 500 kalóriát 5 perc alatt sikerül. Ha végig kihúzod akkor 22-25 kg gyarapodásra saccolok, láttunk már ilyet celebkörben is. Ha jól érzed magad, nincs cukor, viesedés és vérnyomás problémád akkor majdhogynem kár is ezzel foglalkozni. Én a 2. gyerek után nagyon ügyes voltam, bekattant valami a fejemben, nem nassoltam, odafigyeltem (6 hetes korában kezdtem), olvadtak a kilóim. Mellette szoptattam, vannak olyanok akik szerint a kettő kizárja egymást, szerintem nem.

PrettyWitch 2012.10.27. 10:54:44

@fiúsmama: Én is arra saccoltam, hogy 20 kg fölött zárok, remélem, nem sokkal. Ha bírja a bőröm - remélem - akkor talán nem lesz baj. Kenegetem Alverde mamaolajjal, egyelőre nincs szakadásom. K. szerint már nagyobb a hasam, mint 90+ kg-val volt, és a ruháimon is ezt érzem.

Vizesedés még nincs, a cukrom rendben volt, a vérnyomásom inkább picit alacsonyabb, mint korábban (110/60 körüli értékeket mér a védőnő). Emiatt én is úgy gondolom, hogy nagy gáz a hízásból nem lehet.

A szoptatás kalóriafelhasználása engem is meglepett, napi +500 kalóriát javasolnak rá, míg a terhesség utolsó szakaszára csak napi +300-at. Emiatt az nem egészen világos a számomra, hogy mitől van az, hogy sok anyuka a szoptatás alatt hízik el? A folyamatos itthonlét és nassolás miatt? Vagy azért, mert szoptatás után is megeszik a +500 kalóriát? Nálad mi történt az első baba után? És miket ettél a második baba után?

Megpróbálok majd tudatosan odafigyelni a szoptatás során (ha képes leszek rá - a mostani helyzet tükrében ezt azért hozzá kell tennem), de annyiban nehéz lesz, hogy azt mondták, hogy egy csomó zöldséget és gyümölcsöt mellőzni kell, mert hasfájós (szeles) lehet tőle a baba.

Ja és akkor már csak annak kell szurkolnom, hogy tudjak majd szoptatni... ha lesz tejem, és a baba az én étvágyamat örökölte, akkor azzal nem lesz baj, hogy ő eleget egyen :)

fiúsmama 2012.10.27. 12:53:41

@PrettyWitch: Nem tudom, hogy mennyit számít a kenegetés,(vagy alapból kódolva van ez) én sajnos repedtem, pedig nagyon fiatal voltam, vagy lehet, hogy pont azért..még túlságosan feszes volt mindenem. A többivel értelemszerűen már nem lett több striám. Az első utáni visszafogyás, csinosodás még annyira evidens volt, hogy azt nem is tartom észben, a másodikkal tudatos voltam, most a 3. után, lassan 40 felé szenvedek 5 nyamvadék kilóval. Talán leginkább azért mert néha (gyakran) úgy vagyok vele,hogy jó vagyok én már így és az arcom megsínylené az 5 kiló fogyást...de azért még reménykedek :). Amúgy nem hiszem, hogy evés terén tudnék neked újat mondani, mindent tudsz ami a visszafogyáshoz szükséges :).
Szerintem ez a szoptatás alatt kerüld a k betűs zöldségeket csak akkor igaz, ha egyébként is puffasztanak téged ezek. Én soha nem foglalkoztam ezzel, de azt hiszem, hogy puffadást sem éreztem még soha. És ebben is, mint mindenben a mértékletesség a legfontosabb.
Szoptatáshoz nem tudom, hogy tudok-e okosat írni. Ne görcsölj rá, de azért akard, ne add fel az első kellemetlen érzésnél, ne gondold azt, hogy nem elég a tejed, ne méricskéld minden etetésnél (szerintem), hetente egyszer bőven elég, két szoptatás között ne kínáld meg tápszerrel, ha jó étvágyú, akkor úgyis megeszi,jóllakik, következő szoptatásnál már kevesebbet eszik, tehát kevesebb termelődik...ördögi kör.

PrettyWitch 2012.10.27. 13:52:39

@fiúsmama: Ha tényleg nem tenne jót az arcodnak, akkor lehet, hogy 5 kg-t nem kellene nagyon erőltetni. Mondjuk olyan nőt még nem ismertem, aki elégedett a súlyával, szóval asszem, ebbe nem szólok bele :)

A puffasztós zöldségek sajna engem is puffasztanak :( pedig szeretem őket. A gyümölcsökkel mi a helyzet? Valaki azt mondta, hogy kismagvas gyümölcsöket (málna, eper, ribizli) sem szabad enni, mert allergének. Azt hiszem, a "hogyan együnk szoptatás alatt" témát még rendesen körül kell járnom...

Alapból próbálok abban bízni, hogy lesz tejem, és lesz elég. Ha a baba szépen fejlődik, akkor valószínűleg a méricskélést is hagyni fogom, de az elején tuti, hogy sűrűbben fogom mérni (paramami...). Ha egy mód van rá, szeretném a tápszert elkerülni, de majd meglátjuk, mit hoz az élet. Nincsenek ezzel kapcsolatban kategorikus elveim, ha tápszer kell a baba fejlődéséhez, akkor azt kap, de persze mindenképpen próbálkozni fogok a szoptatással!

fiúsmama 2012.10.27. 19:00:55

Ja, igazából tanácsokat se nagyon lehet adni egy olyan dologban amiről csak elképzelések vannak. Ki tudja milyen lesz a kislányod..Nevesítettétek már? Aprómagvas gyümölcsök a 2013-as szezonban neki biztos kimaradnak, a te helyedben pár darabot azért engedélyeznék magamnak. Nálunk pl. még egyéves korában is kiütötte a narancs, a 100%os lé is. Azt hiszem mára kinőtte, egyébként csalánkiütéssel reagált.

PrettyWitch 2012.10.27. 19:13:19

@fiúsmama: Nincs még eldöntött nevünk, de agyalunk rajta.

Nem gondoltam tavasszal még gyümölcsöt adni a babának, de akkor ezek szerint én is óvatosan eszem majd. Fura lesz, évek óta minden eperszezonban több kiló epret elpusztítottam :)

fiúsmama 2012.10.27. 22:01:56

@PrettyWitch: Ugyan azt mondom biztos ami biztos alapon, hogy ne kezdd rögtön kilónyi eperrel, de szerintem nem csinál bajt, lecsúszik jövőre is több kiló ;). Hol van az még...

PrettyWitch 2012.10.28. 21:02:20

@fiúsmama: Oké, akkor igyekszem ezt a témát sem túlaggódni :)

Scala 2012.11.07. 14:55:49

@fiúsmama: Ezt szerettem volna megtárgyalni! Remek, hogy felmerült.
/Először is küldjétek el az embert, aki a szoptatás fogyaszt című hazugságot terjeszti, hogy lekeverjek neki egyet! :-)/
Másodszor: most vasárnap lesz 3 hetes a baby-lady.
A szülés után jóval vékonyabbnak éreztem magam (és nagyon vérszegénynek), mint most. Nincs ebben semmi csoda, mert túró rudi, meg minden befigyel, amit kívánok, a lisztes dolgokat vettem vissza (értsd Abonettet eszem croissant helyett).
Egyébként amikor még a szülés után voltam, de már itthon, és még nem voltam vastag, figyeltem meg, hogy nem kívánom annyira a kaját, mint a várandósság alatt, csipegettem, fú de jó. Aztán csak nézem, hogy a Barbara folyton szoptatásban, de nem nyel semmit...
Megijedtünk, férjem elküldött aludni, hogy addig ő büfizteti, és elviseli a hasfájás miatti nyöszörgést, így össze tudtam szedni magam. Azóta az evés megy rendszeresen, vitamint is szedek megint, az alvás nem valami fényes, de kaja van bennem a babának.

Szóval hogyan kellene ezt a dolgot összhangba hozni a fogyással? Mert én az elmúlt másfél hétben vastagodtam (nem mértem, nem merem, nem akarom), és nem örülök neki...
Levesekkel?
Ezt mondta valaki.

A másik, hogy a zöldségek nagy részét nem ehetem, mert átmegy a tejbe és érzékeny rá a gyermek, kipróbálva... szóval elég patthelyzetnek érzem, de valamit muszáj ajánlanotok, mert tanka-rankának érzem magam, és félek, hogy elromlik a hangulatom, türelmetlen leszek szoptatni, pedig hat-8 hónapig szeretném.
Köszi! :-)

Scala 2012.11.07. 15:06:14

@PrettyWitch: A szoptatás azért necces, mert a terhesség alatti túlsúlyra szed rá az ember, és igen, hiába a plusz 600 kcal többletfelhasználás, ha eszel rendesen, akkor nem lefele, hanem picit megy fel a súly tovább, ezt azonnal iszonyúnak éli meg az ember (lánya). :-(
Én már most kivagyok, pedig nem is álltam mérlegre. :-(
És igen, a zöldségek nagy része kilőve, én az első héten még vizesedtem is, a klinikán kezdődött, nagyon durva volt a lábam, bokám, de szerencsére azt négy-öt nap alatt kiszedi a bébi az emberből.
Szüléssel nyolc kg ment le, bár a végén nem mértem magam, lehet tíz. Ha tíz ment le, akkor 20 kg-t híztam a babával együtt, de lehet csak 17-et-18-at. Most az induló súlyomhoz képes 9.5 kg volt rajtam, vagy tíz pluszba, bár mindenki szerint úgy nézek ki, mint aki fogyott, férjem, tesóm mind ezt mondták. Na erre jött a vastagodás az elmúlt tíz-13 napban...
Az orvosom azt mondta, hogy öt kg megy le a szüléssel (lehet azért, hogy ne lovalljam bele magam az evésbe), de 8-10 lett végül, ezt tutira mondom, a 38. heti védőnős méréshez képest is 7.5 kg.

Scala 2012.11.07. 15:13:42

@fiúsmama: Pontosan, nem szabad mérni állandóan, mi nem is vettünk mérleget, hetente egyszer a gyermekorvos melletti védőnénik csekkolják.
Férjem feláll vele a digitális felnőtt mérlegre azért néha, remekül gyarapszik, sőt. :-)

Én a tápszert csak bontatlan dobozként, placebonak ajánlom szintén, nem szabad elkezdeni, az a szoptatás végét jelenti. Hat hónapos korig csak anyatejet kapjon a gyerek.
Én fejni is lusta vagyok, mert nem akarok sterilizálni, meg szarakodni a melegítéssel, így persze sehova se tudok menni...vagy vinnem kell a fél házat. Amúgy hogy kell ezt a tárolás-melegítés dolgot megoldani?

Scala 2012.11.07. 15:20:57

@PrettyWitch: Engem nem puffasztott semmi, max. a kelbimbó, amit utálok, de a baba extra érzékeny belek tekintetében. Férjem szerint az ő alkatát örökölte, elnézést is kért mindkettőnktől. :-)
Egy biztos: olyan levest sem szabad enni, amibe zeller vagy fehérrépa főtt, mert az mindenkit (még akkor is ha nem tud róla) puffaszt.
Amúgy meg nekem annyi mindent ki kéne iktatnom, és még az se lenne elég az üdvösséghez, hogy a sok türelem és az Infacol csepp napi egyszer-kétszer lett a megoldás. Sose gondoltam így át, hogy mit ehetek meg és mit nem. Na jó, de igen, amikor fent volt a fogszabályozóm, és lám, ott is hasonlóan a zöldségek-gyümölcsök voltak tabuk.
Most ettem a kommentek olvasása közben szicíliai gyümölcslevest málnával, remélem ez az aprógyümölcsöket kerülni kell dolog csak legenda... vagy akkor nehéz estének nézünk elébe.

Na befejeztem a szómenést, megyek aludni! ;-)
Minden tipp jöhet "a hogyan adjunk le három és fél hét alatt (a gyermekágyi kontrollig) tíz kg-t, szoptatás mellett?" témában. :-)

PrettyWitch 2012.11.07. 17:24:28

@Scala: A "mit szabad enni szoptatás alatt" témában én is nagyon várom a hasznos tanácsokat, tapasztalatokat, mert eléggé zavaros, amit lehet a neten olvasni...

Scala, szerintem 3 hét után ne akarj nagyon változtatni még semmin. Még ki kell alakulnia csomó mindennek, regenerálódnia kell a szervezetednek, visszahúzódnia a méhednek stb. 6 hétig légy türelmes magaddal :) Utána úgyis beindulnak majd a séták is, ami a mostani kb. nulla mozgáshoz képest jelentős kalóriaégetés lesz. Én a helyedben most arra koncentrálnék, hogy hogyan éljem túl odáig úgy, hogy a babának is és nekem is jó legyen :)

fiúsmama 2012.11.07. 20:58:24

@Scala: @Scala: Először is gratulálok Barbarához, jó egészséget, sok örömöt kívánok Nektek! Minden rendben volt? Én bátorkodom azt mondani,hogy szoptatás alatt igenis lehet fogyni, csak egy kis odafigyelés kell hozzá. Szerintem egyedül a nasikat (túró rudi miegymás)kell elhagyni. Minőségi étkezésen van a hangsúly,nem hinném, hogy mennyiségileg többet kell enni. Hogy mit lehet szoptatás alatt enni azt megint csak egyénileg kell kialakítani, tapasztalat alapján.
Ha már szóba jött a séta, kíváncsi vagyok,hogy kinek mit mondanak? Nálunk a középső gyerek november végi, születésekor enyhe idő volt, nagy baba volt, így már 1 hetesen sétáltunk egy rövidet,2- 3 hetessel a mostani időjárásban már simán lehet a levegőzéssel próbálkozni.
Mivel én sem fejtem(csak az elsővel,de az másfél évtizede volt) nem tudom, csak sejtem,hogy hogy megy a a lefejt anyatej tárolása és felhasználása. Nyilván sterilizált üvegben és utána langyosítva. Nem mikróban, hanem mondjuk forró vizes lábasba rakva a cumisüveget. Töredelmesen bevallom, hogy én bizony az első évben nem nagyon voltam képes hosszabb időre elválni a kisfiamtól, de ez nem követendő. Nyilván más lett volna, ha rendszeresen jelen van az életünkben nagymama, vagy valaki.

Edit.hu 2012.11.08. 09:25:03

Lányok, eddig csak olvastalak benneteket, de mivel egy 2 hónapossal vagyok itthon (első gyerek, zéró tapasztalat, cserébe millió jótanács minden felől), gondoltam megosztom, hogy én miket tapasztaltam, hátha segít. Nem szentírás és bocs ha hosszú leszek.
History: szeptemberben szülés után 4 kiló plusszal jöttem haza. Gondoltam, majd látjuk, hogy alakul, menjen minden a maga módján. Aztán a stresszevés befigyelt nálam is az órákig tartó bömbölésnél. 1 hó alatt 1 kiló plusz, megálljt kellett parancsolni a nassnak :)

Kaja: puffasztót igyekszem kerülni, tejet egyáltalán nem, inkább egy joghurt per nap ami még belefér (hogy ettől enyhült-e a hasfájás, azt meg nem mondom). Hideg ételek közül leginkább ezek játszanak: pelyhek (nem corn flakes + társai, hanem normál zabpehely, korpa, zabkása, ilyesmi), teljes kiőrlésű kenyér (kizárólag azt a tömbszerű feketét veszem, így elkerül a kísértés, hogy olajba mártogassam :D), nagy hústartalmú sonkák (föleg Aldi csirke & pulyka), tojás, zöldségkrémek kevés olajjal készítve (ajvár, padlizsán stb.), halak (tonhal v füstölt), avokádó. Meg zöldségek, ami nem puffaszt. Köretnek ezek mennek (engem nem puffasztanak, és szerintem változatosan össze lehet kombinálni): cékla, padlizsán, édeskrumpli, cukkini, gomba, répa, fehérrépa, édeskömény, tök, spenót, sóska, rukkola, madárbegy stb. saláták. Plusz gyümölcsökből is tutijó köreteket lehet húsok mellé: alma, birsalma, gránátalma, szilva, szőlő, grapefruit, narancs.
Levesek/fözelékek ugyanezekből (nagy leveses vagyok), tejszín-tejföl persze kilőve, ált. joghurtos habarással sűrítem.
Vöröshagyma iszonyatosan puffaszt, szóval én most főzéshez is csemegehagymát használok, abból is keveset.
Ha nassolni akarok, próbálom korlátozni a napi egy kocka csokira vagy valamilyen olajos magra. Néha befigyel egy kis lekvár.
Viszont a zsiradékot valami iszonyatosan kívánom, tömb számra tudnám enni a vajat. Úgyhogy nem veszek egyáltalán, mert egy gyenge pillanatban tuti felfalnám. Most az elveimmel szembemenve alacsony zsírtartalmú margarint vettem, ha mégis valami zsiradékot tennék a kenyérre. Nem gondolok rá, hogy hogy készül, és ennyi most belefér :)
Ezzel az étrenddel 1 hó alatt lement 1 kiló, tejem ugyanúgy van, meglátjuk.

Szoptatás: én nem fejek (lusta vagyok), egyelőre elég a tej (2 hó). Kezdetektől sok van, szóval ha másnál ez probléma, szerintem érdemes fejni). Anyósom személyében tök jó segítségünk van, szóval lassan majd ki akarnánk mozdulni egy-egy este, úgyhogy egy pár adagot talán lefejek majd, hogy kicsit ki tudjunk maradni. Gyógyszertárban lehet kapni direkt erre steril tejfagyasztó zacskót, fel lehet címkézni, egész jó találmány. Kiolvasztani levegőn vagy langyos vízben lehet.

Mozgás: itthon már elkezdtem bohóckodni a 6 hetes után, de hát durva izomláz van :) Barátnőm személyi edző, mindkét szülése után szinte azonnal kezdte a sportot és szerinte az elmélet, hogy az izomláz miatt a baba nem szereti a tejet (savas lesz meg ilyen őrületek), hülyeség. Ügy döntöttem, hiszek neki :) Én összesen kb. 3-4 hónapot hagytam ki a mozgással (32. hét után doki letiltott, előtte terhesen is heti 3-4 alkalom megvolt), de hát sokkoló mennyire leépültem :D Ma megyek először jógára, hátam miatt nekem fontos, aztán pár hét még és kezdem újra a futást. Amint megy a szigetkör, irány a Normafa / Hármashatárhegy. Ki csatlakozik? :)

Scala 2012.11.08. 10:57:12

@fiúsmama: Szia! Köszönöm a jókívánságokat teljes kis családom nevében! :-)
Minden rendben zajlott, írok részleteket, de most a babaértesítő szövegét kell véglegesítenem, mert indul a férjem. :-)
Lady Barbara ma de. zsarnoki énjét mutatta nekünk, végre lepihent. Szóval, ha összeszedtem magam, még jövök.
@Edit.hu: Örülök nagyon, hogy írtál! Köszönöm a tanácsokat! Reagálok, amint tudok! :-)

PrettyWitch 2012.11.08. 18:13:40

@fiúsmama: Sétára azt mondta a szülésfelkészítésen a gyerekorvos, hogy mivel tél van, a 2. hét körültől délben pár perc erkély, ezt egyre növelni, és utána lehet csak indulni sétára, de azt is akkor, amikor a nap legmelegebb időszaka van, és fokozatosan növelve az időtartamot. Meg hogy egy réteggel több ruha kell a babára, mint ránk.

PrettyWitch 2012.11.08. 18:20:04

@Edit.hu: De jó, hogy írtál! Nagyon sok hasznos infó volt benne! Én pl. azt hittem, hogy az általad leírt zöldségeket többnyire kerülni kell, a vöröshagyma viszont eszembe sem jutott... és én rengeteg hagymával főzök :(

Nekem valószínűleg újra meg kell küzdenem a kalóriákkal és a kilókkal szülés után, de az már "járt út" lesz... most annyira nyűgös vagyok mindentől, hogy nem vagyok képes még a kajálásra is figyelni.

Mozgás: sajnos ez a vérszegénység a másfél munkahellyel kombinálva azt eredményezi, hogy amikor hazaérek, örülök, ha ülhetek, meg leginkább fekhetek (fáj a derekam), nincs erőm tornázni, de minden tiszteletem azoké, akik végig mozogtak! A szülés utáni Margitsziget-futásokban mindenképpen benne vagyok, remélhetőleg lesz segítségem is arra az időre babavigyázásra :)

Scala 2012.11.08. 20:19:26

@PrettyWitch: A vöröshagymát megerősítem, körözöttbe tettem a hétvégén, a hosszúkás alakúból (egy hete nem jut eszembe a neve, talán sonkahagyma? valami ilyen név), volt belőle gond! :-(((

A teremben nyolc hónapos kortól őrzik a gyereket, ezt úgy vettem, hogy addig ajánlatos szoptatni, utána indulhat a banzáj. :-)
Addig kell valami élhetőt kitalálni, alacsony pulzusszámon.

Jó, amit írsz a levegőztetésről, megerősíthetem, így kell csinálni. Amúgy az sem nagy tragédia, ha jó az idő, ha nem várja ki az ember a két hetes kort, ha erős, érett az újszülött. Ezt a szülészem mondta, hogy ők a novemberi négy napos lányukat vitték sétálni a hordozóban. No de a szülészem nagyon vagány, mi kivártuk a 14. napot. :-)

Ma is jó idő volt, de nem tettem ki a bébit, mert műsor volt. Anyukám szokott sms-t írni, hogy hány fokot mért az erkélyen, és menjek. :-)
Vannak tündéri szőr-ruhák, azt kell ráadni, és takarót.

PrettyWitch 2012.11.08. 20:21:30

@Scala: Végülis amikor a kórházból hazajövünk, akkor is lesz kicsit levegőn, és nem hinném, hogy attól baja lesz, de azért jobb félni, na meg nekünk nincs kéznél azonnal egy orvos meg orvosismerősök.

Scala 2012.11.08. 20:32:06

@PrettyWitch: Így van. Óvatosnak kell lenni inkább! És annyi jótanácsot kap az ember, a kórházi tartózkodás végére meg fogod tanulni ösztönösen szelektálni!
Példák: egy mellből szoptatni, mindkét mellet használni egy étkezés alkalmával; fejni-nem fejni; folyó vízben lemosni a popsit minden alkalommal - törlőkendőt használni; max. 23 fokra fűteni a szobát - felfűteni jól, a babák szeretik a meleget stb.
Egyet most mondok tuti tipp, a popsikrémek Mercedes Benzje a Sudocrem, olyat kérj/vegyetek, az unguentum infantum (gyerekorvos írja fel a hazamenetelkor) nem az igazi.
www.szeressokosan.hu/termek/sudocrem

PrettyWitch 2012.11.08. 20:37:01

@Scala: Már vettem Neogranormont, mert rémlett a gyerekkoromból, hogy az bevált. Ha nem lesz jó, vagy ha elfogy, kipróbálom a Sudocremet, köszi!

Scala 2012.11.08. 22:07:26

@PrettyWitch: higyj nekem, ne szívj mással egy percet se! ;-)

Scala 2012.11.10. 17:36:51

@fiúsmama: Szóval visszatéretem ide, rövid időre. A szüléssel kapcsolatosan kérdésedre válaszolva minden szépen zajlott, nem volt rövid, mert a fájások nagyon diszkrétek voltak. Ez egy igen tapintatos gyerek. Nem írok nagyon sokat, mert Boszinak telefonon kell elmondanom mindent, ha végre össze tudjuk hozni. Lényeg a lényeg, hogy homeopátiával indultunk, 7h22 született meg a gyermek, és a végén kaptam/(mert kértem) EDA-t, 5h30. Nagyon a kitolás nem viselt meg, az az igazság hogy egy alakformáló aerobikhoz hasonlítanám, abból mondjuk a haladó változat. Meg is lepődtem, hogy mennyi hasizmom maradt, ahhoz képest, hogy nem sportoltam terhesség alatt. :-)
A szülész rengeteget dicsért, hogy a férjem három gyerekes volt főnökének nejét (aki egy hete hozta ott világra a harmadik csemetét) tudná mondani, ő szül így. :-)))
Férjem fogta a fejemet, hogy ne a nyakamba nyomjak, hanem le.
Nekem a sportoló nők átka, a merev, lassan nyíló méhszáj volt a küzdelmes.

Még írok, de műsor van bébifronton, mennem kell.

Scala 2012.11.10. 20:56:00

@fiúsmama: Lemaradtak a méretek: 3550 g, 54 cm, gesztációs hetek 40+5 nap. :-)

Scala 2012.11.10. 21:07:29

@fiúsmama: Mi két hetes korban vittük először sétára Barbarát, akkor napos, enyhe idő volt. A déli órákat kell belőni.
A teraszra többször ki kellene tennem, de nyűgösködik az utóbbi két napban, amikor szépen süt a nap. Pedig van aki azt mondta, kint lehet altatni... na ezt még nem sikerült kitapasztalnunk. :-D

Evés, fogyás: annyira elszálltak a dolgok két napja, a baba csak a karban hajlandó megnyugodni, keveset alszik stb., hogy alig alszom, emiatt szénhidrátfüggő lettem.
Tesómnak szülinapja van ma, tortahegyek, már tegnap előettem a tortaszeletekből, katasztrófa.
Hétfőtől, hús, rizs, sütőtök, reggel sonkás-sajtos szendvics, szóval megfogadom, amit írtál!
Az az igazság, hogy én simán diétázni nem szeretek, sport nélkül, valahogy túl nagy lemondásnak érzem a kevés eredményért.
Mindig úgy kezeltem a súlyproblémáimat hatékonyan, - persze nem egyből jöttem rá - de az utóbbi években nagyon ment már - hogy heti 10-12 órát mozogtam (kardió és kis erősítés), és diéta. Így leolvadtak. Ehhez képest a havonta egy kiló mínusz, úgy hogy végig odafigyelek, az elég más dimenzió, meg kell szoknom. De nincs mese, muszáj lesz mert a derekam köré szépen módszeresen felkúszott egy olyan úszógumi, ami még két hete nem volt. :-D

PrettyWitch 2012.11.11. 08:06:49

@Scala: De jól hangzik, hogy nem volt annyira vészes a szülésed! Nagyon kíváncsi vagyok már a részletekre is, lassan csak összejön a beszélgetés :)

Ha nem megy a diéta sport nélkül, mi lenne, ha kivárnád a 6-8 hetet, és akkor kezdenéd a diétát egy nagyon lightos átmozgató gyakorlatsorral együtt? Egyébként szerintem aki ennyire kevés alvással, nyűgös baba mellett (tudom, hogy nem mindig az, csak az utóbbi napokban) még a kajára is oda tud figyelni, azelőtt le a kalappal!

Edit.hu 2012.11.11. 12:15:42

@PrettyWitch: Én azt vettem észre, hogy ha hagyom durvulni a kajlást, akkor tiszta ideggörcs leszek, mert azon agyalok, hogy úristen, megint miket összeettem. Aztán sír a gyerek, az csak rátesz, újra nyitom a hűtőt és már benne is vagyok a spirálban :D a gyereksírás is jobban idegesít aztán elszabadul a pokol. Na szóval csak oda akarok kilyukadni, hogy valami kontroll azért kell. Nekem az vált be, hogy ha sír is a gyerek, próbálok nyugisan enni (persze sír néha, de szerintem 5-10 perc sírástól ember nem lett még lelki sérült), mert ha babával a vállamon lapátolom be a kaját, akkor iszonyat mennyiségeket tudok betolni.

Másik, hogy nem tudom, mennyire szimpatizáltok a hordozókendővel. Ősanyaság eléggé távol áll tőlem, hezitáltam is ezzel a hordozással, aztán vettem egyet. És állat jó érzés, hogy úgy tudsz menni, hogy két kezed szabad, múlt vasárnap egész nagy túrát tettünk a Normafánál, babakocsival esélytelen lett volna. Nem futás, de azért jól átmozgat. Derekat kicsit gyilkolja, ami nálam gond azért, mert derékfájós vagyok, de úgy vagyok vele, hogy egyrészt kibírom, másrészt meg jógával teljesen jól karbantartható a derekam.

PrettyWitch 2012.11.11. 12:32:38

@Edit.hu: Én most épp hagyom durvulni a kajálást, pedig gyerek még sehol... nem tudom, hogyan fogom tudni majd ésszel visszafogni, ha még külön stresszelek a baba sírásán is... Hihetetlen, hogy másoknak ez gond nélkül megy, nekem meg ekkora probléma :(

A kendőn én is agyalok, de nem jobb egy olyan hordozó, ami rendesen tartja a baba fejét? Nekem nagyon nem szimpatikus a kendő, félek, hogy rosszul kötöm meg, meg bonyolult, meg nem tart semmit...

Scala 2012.11.11. 13:30:39

@Edit.hu: Egyre gyakrabban eszembe jut a hordozó! :-)
Van itthon kettő, egy BabaSling, és egy a bécsi unokatesótól, amit egyáltalán nem látok át hogyan kellene használni, téglalap alakú.
Neked milyen van?

Boszi által leírtak a kendőről nekem is bejátszik félelemként, hogy rosszul kötöm meg, főként, de túl tudok lendülni rajta.

Van egy gyönyörű babakocsink, anyukám vette az unokájának, de mivel profi, nem kicsi, és nem is annyira könnyű. Arról nem is beszélve, hogy inkább a férjem tudja kezelni.
Azonban ha én leugranék valamikor with the child valahová, pl. bolt, akkor jó lenne egy kendő. Bár nagyon (!) nem az én stílusom... szóval valami designer darab kellene. :-) A bécsivel is az a bajom, hogy ndk-s a színe. :-D

Napközben, mivel sokszor igényelte az elmúlt napokban a testmeleget és -közelséget is használni fogom szerintem, tegnap addig jutottam, hogy este elővettem. És a bécsiről megint megállapítottam, hogy ha pisztollyal kényszerítenek se tudom hogy kellene használni...

Ma sokkal nyugodtabb a baba. Megbeszéltem vele, hogy legyen az. Szerintem túlságosan fel voltam spannolva a gyerekorvoshoz menés (mérésre) majd anyám és tesóm születésnapi érkezése miatt. Pörgettem magam azon, hogy én vagyok gyermekágyban, de mi készülünk születésnapi ebéddel, mert anyám "félti a bébit", és ő a saját kva nagy lakásában nem tud olyan jól befűteni (mert a radiátorokat nem cserélte le csak a kazánt). Majd decemberben menjünk (ami sokkal nagyobb hülyeség, akkor nagyobb eséllyel megfázik, ezek a felső légúti dolgok asszem a hatodik hét után jönnek, ha jönnek).
Úgyhogy pakolás, takarítás, férjem főz, ami sok hanggal jár. Mondjuk anyu is hozott kaját rendesen, azzal nem volt gond.
Aztán persze kiderült, hogy képtelen megfogni normálisan a gyereket, egy ideje azon gondolkozom hogyan éltük túl a tesómmal a csecsemőkort... :-( /amúgy apu anyukájának segítségével, aki naponta feljött a Pest megyei kisvárosból vonattal, ahol lakott/
Na mindegy, amióta járok blogokra, rájöttem, hogy nemcsak nekem van ilyen hülye családom. :-D
Mellesleg egy kicsit az anyósomból is elegem van, de ő messze (!) normálisabban nyomja. Megfogni a gyereket vagy ellátni (pelenka, öltöztetés) persze ő se nagyon... Meg kéne őket tanítani, plusz gyakorlás, mert nekem is úgy kezdett el menni, de nincs türelmem... Meg úgy vagyok vele, elég ha mi ketten kísérletezünk a Barbin, több már sok lenne.

Szóval ezért mondom én, hogy heti egy látogatást akarok, heti egy nagymama BŐVEN elegendő. Mert nem segíteni jönnek, hanem vendégségbe. Arra meg a fenének sincs szüksége.

Edit.hu 2012.11.11. 13:44:31

@PrettyWitch: Hát, ne hidd, hogy én akkora jellem vagyok :) Annyi a különbség, hogy én nem az édességre bukok, hanem a zsírra. Simán tudom enni a szalonnát két szelet téliszalámi között kenyér nélkül, vajat szelve magában, olajba mártott kenyerek (más már a gondolatától is öklendezik - nagyapám hentes volt, én erre fogom, átjött a vérvonal :D) Na mindegy, lényeg, hogy próbálom csírájában elfojtani, pl nem veszek vajat, a szalonnát, amit zsiradék helyett főzéshez használok, előre felkockáztam és benyomtam a fagyóba, oda nem nyúlok csak úgy utána, meg ilyenek. Amúgy tömném magamba.

Kendő: a babák gerince még nem egyenes, úgyhogy nekik pont az a jó a kendőben, hogy C alakban marad a gerincük. Háziorvosunk egy old school öreg mami, őt kérdeztem, azt mondja ő nem tenné bele a gyerekét, de abban egyetért, hogy baja nem lesz tőle. Korombeli gyerekorvos ismerős csaj szerint teljesen OK a kendő, magyarázott nekem a gyerekek gerincéről is, de elfelejtettem. Na lényeg, hogy 6 hós korig nem szabad őket a merev hátú hordozóba tenni. Ami még macera, az a felkötés. Én az ilyen bonyolult dolgokat nem bírom, szóval megvettem a rugalmas kendők rolls royce-át, ez olyan, hogy magadra kötöd először, és aztán csak belecsúsztatod a gyereket. Nekem nagyon bejött, igaz nem volt olcsó. Viszont mivel a belvárosban lakunk, tutira szentségelnék, ha babakocsival kéne boltba mennem. Plusz néha itthon is felkötöm magamra, ha nagyon nyugtalan, és meg tudok főzni, vasalni, stb.
Nem akarlak meggyőzni, mert mindenkinek más válik be. Viszont ha érdekel, egy barátnőm (keményvonalas hordozós, hehe) írt nekem egy összefoglalót hordozásról, szívesen átdobom mailben, komoly anyag, mondjuk élőben is nagy dumás a csaj :)

Edit.hu 2012.11.11. 13:53:24

@Scala: Ez jó, milyen ismerős. Apukámhoz mentünk egy hete, 200 km, nem tudtam aludni előtte éjjel, gyerek meg imádta az utat :D
Mi a keddi napot jelöltük ki látogatóidőnek, szóval szép lassan csorognak csak a barátok, és ez bevált.

Kendő: én ilyet vettem
jeportemonbebe.com/en/
Ennél letisztultabb darabokat nem láttam sehol, jól lehet hozzá öltözni. Az oktató videók is teljesen jók, én abból tanultam meg két kötést. Ha nem vagy megszállott, az bőven elég az első 4 hónapra.

PrettyWitch 2012.11.11. 19:09:17

@Scala: Húha, nem egyszerű a nagymamákkal! Lehet, hogy én is pofára fogok esni, de én sok segítségre számítok tőlük...

@Edit.hu: Nem kell meggyőzni egyik irányba sem, nincsenek a hordozóval kapcsolatban elveim, csak a kendőt olyan bizonytalannak érzem. Megköszönném, ha azt az anyagot át tudnád küldeni! prettywitch@hotmail.hu

Scala 2012.11.11. 20:16:29

@Edit.hu: Imádlak! Ezek szépek! :-)))
Ma megpróbáltam a nyűgösködés alatt belenyomorgatni kislányomat a Slingbe, de most elnézve a linkelt oldal képeit nem jól kötöttem fel. :-)
És még így is tetszett neki, olyan kis édes, abbahagyta a sírást. Csak kivettem, mert úgy éreztem, nagyon össze van nyomorgatva.
Tanulmányozni fogom a témát.
Annyi tetszik, hogy nem is tudom melyik legyen.
Te az ázsiai típusút vagy a megkötőset vagy a masni/kötés nélkülit vetted? Gondolom a megkötőset, ha kendőnek mondod.

Ma aludtam du. a babával párhuzamosan, jobb azóta. Édességet hanyagolom holnaptól, inkább visszatérek a kenyérre. A zsírról jut eszembe, négy sonkás-sajtos kenyeret nyomtam 18h óta, vajjal, egyszerűen csak ezután éreztem a telítettséget. A vitaminok miatt is van szerintem, de azt mondták folytatni kell, különben kihat a tejre.
Nem merem abbahagyni, mert a terhesség alatt is csak a vitamintól nőtt (vagyis akkor nőtt). :-)

Még írok a babádra, meg mindenre. Hektikusan válaszolok, de mindig, mindent elolvasok, ám! :-)

Megyek gyönyörködni ezekben a kendőkben, állati jó az oldal!

Boszika:
Idemásolom, amit Slim Erikához is írtam:

Hozzátenném, remekül fejlődik a baba ezzel a "semmire nem figyelek, hogy mit-mennyit nyelek, legyen finom, és kívánjam" trenddel: 250 g-ot egy héten! :-) (igazi nő, jól gyarapszik) Már bőven meghaladja a születéskori súlyát - amiből nem vesztett sokat a klinikán sem, teszem hozzá. Kezdetektől olyan jól mellre helyezték, és segítettek a szoptatásban, a másik meg hogy a Barbi irtó ügyesen eszik, hogy volt-van tej. Egyszer ijedtem meg, a bizonyos csipegetek, nem kell már annyit enni nap után, amikor aludni se tudtam, mert folyton "etettem", csak nem volt miből. :-(

Na szóval, mozgásom: hétfőn csináltam a Péntek Enikő-féle gyermekágyi tornát; azóta nem volt rá időm. /Már írtam: sokat lógtam a neten, aztán a baba lett nyűgös három napig.../
Ez itt:
fittmamablog.hu/index.php/2010/02/gyermekagyi-torna/
Úgy érzem nem fogom abbahagyni 6 hét után, a nyolcadik hét végéig ezt csinálom.

Az ápoltsággal nincs bajom, a hajam soha nem volt ennyire gyönyörű és sok (sztem a vitaminok és a hormonális hatás; a fodrászom azt mondta egyik vendégének megmaradt, ha ez így van örök hálám a gyermeknek és 18/20 évesen kap egy autót :-D). Férjem szerint gyönyörű vagyok. :-) Amikor jött a sógorom vagy mentünk gyerekorvoshoz még sminkeltem is.
Igazából a hízás zavar, amit nem mértem le, csak érzek.
Úgy érzem ki fog alakulni, de még nem jött el az ideje...

Férjem kérte, hogy arra vigyázzak, hogy ne menjen fel túl sok (nem miatta, magam miatt, mert akkor többet fogok lamentálni, meg keseregni, hogy nem megy le)

Ma is fogom csinálni ezt a gyermekágyi tornát, nyújtásokkal, mindennel.

Amit írtál mailben, teljesen igazad van! Béres Alexandrának a terhestornáját fogom csinálni a 9. héttől. A harmadik hónaptól van a következő lépcső, szerintem ez így normális, a Péntek Enikő-féle érzésem szerint túl gyors, hirtelen lenne. Bár azt is elolvasom majd. Kardió mozgásokat javasol. Úszás lesz ennek a vége, már érzem. :-)

Scala 2012.11.11. 20:19:54

@Edit.hu: @PrettyWitch: Ja, és hadd osszam meg anyu tegnapi aranyköpését:
(ránézve a ruhaszárítóra) - Te ezt mind ki akarod vasalni???
Azaz: nem valami olyasmi, hogy küldd el, hazaviszem és visszaküldöm, ne te fáradj vele vagy
Idejövök jövő héten és segítek vele, hozzá ne nyúlj addig.
Nem, támadólag, kvázi, te kis hülye, te ezt mind kivasalod.
Ma kivasaltam a nagy részét amúgy, nem volt vele nagy gond.
Igazából az a baj, hogy feltámad a bosszúálló énem, és meg fogom vonni a láthatásokat...

PrettyWitch 2012.11.11. 20:38:35

@Scala: Szuper jó dolgom lesz, mire én odajutok, ti kiokosodtok kendő témában :)

Ügyes vagy, hogy már mozogsz! Nem tudom, ismered-e ezt az oldalt, esetleg érdemes lehet megnézni az egész blogot: babamamatorna.blogspot.hu/2012/11/sportolj-hogy-szoptatni-tudj.html

Anyukád nagyon furán reagál, nem tudni, mi lehet a háttérben? A gyerekorvos doki amúgy a szülésfelkészítőn azt mondta, hogy rokonok, barátok jöhetnek látogatni, de csak akkor, ha beszállnak a háztartásba, és nem babázni vágynak, a babának ugyanis ekkor az anyukájára van leginkább szüksége, az anyukának meg arra, hogy a babával, ne pedig a lakással törődjön. Bölcs ember...

Scala 2012.11.12. 08:08:55

@PrettyWitch: Köszi a blogajánlást, nem ismertem! :-) Átfésülöm, az egészet érdemes úgy látom. :-)

Anyu: sztem klimax után túl sokat változnak, romlanak a nők, meg az én anyám eleve kicsit labilis (amit ő sose ismerne el) és tapintatlan (amit ő úgy mond, hogy "nagy az aurám"). Valaki azt mondta (illetve többen is), hogy nem tudja kezelni, hogy én milyen harmóniában vártam és csinálom a Barbi-dolgot, irigy vagy mi, mert neki ez nem ment. Egyszer sem, tesómmal sem, pedig mindkettőnket fiúnak várt. Tesómat még korábban bölcsődébe adta, egyszerűen visszamenekült dolgozni.
Pszichiáter szerint szülés utáni depr-t nem kezelték (akkoriban ez nem volt bevett egyáltalán)... de valószínűleg nagyanyámnak is volt, és onnan ered ez anyunál, mert nagyanyám őt leadta vidékre, hogy ott szoptassák (az olyan elegáns; de igazából ott is egyfajta hozzáállásbeli gond volt a háttérben, meg félelem a picitől). Agyrém. Volt aztán száraz dajka is.
Szerencsére amilyen okosan és ügyesen eszik a Barbara, meg amilyen kiemelt figyelmet kaptunk a magánklinikán, ezt a generációs beteg mentalitást - úgy tűnik egyelőre legalábbis - hogy sikerült megtörni...
Okokat tudom, megélni ettől még nem könnyebb.

Scala 2012.11.12. 08:10:19

@PrettyWitch: A gyerekorvosnak teljesen igaza van!

Scala 2012.11.12. 14:26:44

@PrettyWitch: Beugrott, hogy ennek a lánynak a blogját már szeptember elején néztem a terhestornák miatt ajánlottad, csak akkor még máshogy festett, nem ismertem meg most. :-D
Elég pici lett a gyerek, 2900 g, úgy hogy kihordta, ha jól értem...
A hetedik héten 4100 g, az enyém 3 hetesen annyi.
Mindegy, ez nem verseny, csak most meg azt látom, hogy rohadt nagy súlyokkal edz otthon, lábsúly, öt kilós kézi súlyokkal kitolások és combgyakorlatok. Nekem ez nem.

A terv:
1.) Péntek Enikő gyermekágyi torna a 8. hét végéig (lehet egészen évvégéig, az asszem a 11. hét)

2.)9. héttől legkorábban Béres Alexandra terhes(!)torna 12 perc vagy valami ilyesmi

3.) Január 21. után, Lady Barbara 3 hónapos kora felett Béres Alexandra Változz vissza torna "a baba 3 hónapos" szekció

A többit még nem döntöttem el.
Kajálni annyira odafigyelve nem tudok, most is rendeltem zabos kekszet az uramtól, de az jó tanács tőle, hogy ezeket inkább de-re sűríteni. Hajnali etetésekkor jár a legtöbbet az agyam a kaja körül. :-)

Péntek Enikő féle edzések nagyon jók, a teremben is ilyet csinálunk. Az intervall edzésekről írtakkal is totál egyetértek, szóval oda még visszanézek, de sztem a negyedik hónap előtt tuti nem csinálom. :-)

PrettyWitch 2012.11.12. 16:40:03

@Scala: Huh, ez eléggé ördögi körnek tűnik az anyukáddal és a nagymamáddal, de remélhetőleg nektek tényleg sikerül kitörni belőle. Szerintem már az is nagy dolog, ha felismered, mit kell máshogy csinálni. És még az is lehet, hogy Lady Barbara "megneveli" majd a nagymamáját :)

A torna terved jónak tűnik! És lehet, hogy 4-5 hónapos kortól már futni is mehetünk, és addigra már szép idő is lehet akár :) A férjednek a kajával tök igaza van, én is most kb. ugyanezt próbálom, amiben részben segít, hogy majd megveszek a narancsért, mandarinért, grapefruitért esténként, a kakaós csigát próbálom reggelire enni :)

Edit.hu 2012.11.12. 16:40:31

@Scala: Szerintem is jól mondja a doki. Nekem pszichésen fura volt elfogadni, hogy valaki idejön és a saját háztartásomban segít, de lélekben treníroztam rá magam. Nyilván senki nem pakolgatja a bugyijaimat, de mikor egy barátnőm eljött, baba aludt, örültem végre tudunk dumálni, erősködött, hogy csinálni akar valamit. Hát j, mondtam neki, törölje le a port. Én a kanapén, ő törölt, jót dumáltunk. Fura volt, de meg lehet szokni, sajna túl gyorsan is :D
Ja, és ha valaki jött, és feltétlenül hozni akart valamit, én azt mondtam, hogy hozzon pár adag kaját, vagy egy csomag pelenkát/fenéktörlőt, ezekkel tesz a legtöbbet értünk. Mondjuk rólam mindenki tudja, hogy utálom a kacatokat & nagyon kényes vagyok a vacak holmikra, szóval direkt előre érdeklődtek.

Edit.hu 2012.11.12. 16:49:29

@Scala: Huh, nekem is szegény anyum kicsit defektes volt (nála szerintem az agresszív apa játszott), tini koromra ez rá is nyomta magát rendesen. 25-26 lehettem, mikor úgy éreztem, ledolgoztam a 'hátrányomat', és most már az em borzaszt el, ha észreveszem, hogy egy-egy szokása, hanghordozás átragadt rám.
Ami érdekes, hogy velem anyósom volt a gyermekágy alatt, néha pityeregtem azért, hogy anyum már nem láthatja az unokáját, viszont magamnak is be kellett vallanom, hogy hiába imádná a gyerek tutira, mert a picik nyelvén nagyon értett, mi kinyírtuk volna egymást akkor is, ha csak egy napot tölt itt :) Érdekes érzések ezek :)

Scala 2012.11.13. 20:59:45

@PrettyWitch: Tankolj fel citrusból, mert januártól nem teheted, eheted csak úgy kedvedre! :-)

Futás: oké! Amikor neked 5 hónapos lesz a babácska, én már fogok merni biztosan, nyolc-9 hónapnyi szoptatást terveztem. Hatot mondtak, hogy addig csak anyatejen legyen, vagy minél jobban közelítsük meg ezt a hatot.
Viszont ha te szoptatós cicikkel jönnél futni, a sportmelltartó nem kifejezés arra a feszesen tartó (akár több) rétegre, amire szükséged lesz.
Szerintem a linkelt blogon a csajnak abban igaza van, hogy az 1 perc futás, egy perc sétát kell megcélozni. :-)

Barbi ha megneveli a nagymamáját (én anyámat), akkor egy angyalba zárt tündér, végtelen türelemkészlettel. :-)
No de ő az is. :-)
Érdekes lesz ezt megfigyelni, akkor nem tiltom el, csak amíg szoptatok veszem pianora anyámat, igazad van!

Scala 2012.11.13. 21:05:15

@Edit.hu: Igazad van a vacak cuccoktól én is agybajt kapok, akkor inkább nem kell semmi, csak vacakot ne!

Barátnőid barátaitok jó fejek! :-)

Én most (sem ) vágyok túl sok emberre, az olyan baráti, támogató kapcsolatokat szeretem, amelyek nem igényelnek, kérnek belőlem túl sokat (Bak aszcendens). Ja, és az őszintétlen embereket is utálom, gyorsan szűröm (Skorpió), szóval a frusztrált "barátnő", akinek még nem jött össze a gyerek, de nem tud ezzel az érzéssel szembenézni, kvázi elnyomja, vagy a kiégett feleség, akinek már túl régen volt csecsemője le lettek építve. Önvédelem.
Én így vagyok én. :-)

Scala 2012.11.13. 21:13:59

@Edit.hu: Igen, teljesen megértelek anyukáddal kapcsolatban. Ambivalensen érzek én is!
Mint tudjuk viszont a babának a mama nyugalmára van szüksége, tehát hiába tud ő bánni a gyerekkel, az ilyen pici még annyira rajta van az anyai személyiségen és gondolatvilágon, hogy egyes elméletek szerint nem is különbözteti meg magát az anyjától itt még. (én ezt nem tapasztaltam, de franc tudja hogyan végeznek pszi kutatásokat csecsemőkkel...).

Mert igazából amikor túl van néhány "előre elpróbált", igazából a túl nagy egójából fakadó beszólással, elég jókat mond, jól.
Pl. a baba emésztésével kapcsolatban is.
Ő túl sok(k), és ezt kialvatlanul nem tudom tolerálni. Aztán lelkiismeretfurdalásom van, mert alapból lehurrogtam onnantól bármit mondott, pedig igaza volt, úgyhogy írtam tegnap du. sms-t, hogy a popsiápolást sikerült megoldanom dupla fürdetőkrémmel, és jól látta nem volt az rendben (igazából kimaradt egy fürdés, nem tisztítás, mert az megvan, hanem fürdetés, de azt nem vallottam be :-D), meg az egyebek amit jól mondott.

Visszatérve az anya-gyermek kapcsolatra, asztrológiának van egy ága, ez a hermetikus (nem hermeneutikus!) vagy milyen asztrológia, eszerint a gyerek 21 éves koráig rajta van az anyai sorsprogramon, onnantól meg már nem, a saját életét éli, szívja meg, tapasztalja.
Sztem is a 21 éves kor egy nagy vízválasztó!

PrettyWitch 2012.11.13. 21:21:59

@Scala: Ma is megettem fél kiló narancsot :) Szoptatás alatt miért nem ehetem?

A futást mindenképpen fokozatosan fogom újrakezdeni, de milyen messze van az még...

A nagymamák hihetetlen változásokra képesek, ezért szurkolok Barbinak is :)

Kialvatlanság: lehet, hogy hülye a kérdés, de az nem megy, hogy nagymama foglalkozik picivel egy órát, te meg addig alszol egyet? Naiv vagyok? :)

Scala 2012.11.13. 21:35:01

@PrettyWitch: Hátulról haladva válaszolok:
- nagymama = férj, a nagymamák vendégségbe jönnek (nem vicc, ma itt volt anyósom, nagyon cuki volt, de ő is... Na mindegy, ez egy ilyen műfaj nálunk úgy tűnik.
A másik, hogy nem tud foglalkozni a picivel, nem jól tartja, nem tudja hogy kell pelenka; nem szabad a fenekénél megtartani, még a gerince nem bírja, egyik se úgy fogja meg ahogy kéne... Én nem értem hogy voltak a saját gyerekükkel, de nagyon úgy tűnik a klimax mindent kitörölt.
Viszont tök jót dumáltunk az Operaházról, szóval anyósom aranyos.
Na a másik, hogy egy óra alvás nem elég, egybe kéne mondjuk nyolc, de csak négy + 2 vagy 3 van, vagy kétszer másfél + 5.
Ha kint van a gyerek apu vigyáz rá, amire én elalszom, ő kel fel enni, mert akkor épp a 3 óránként ennem kel van műsoron. Van amikor alszik ötöt, de azt nem tudom kiszűrni melyik alvása lesz...

Citrusok állítólag marják egyes babák gyomrát, vagy mindegyikét. Fiúsmama és Edit.hu tapasztalatára kíváncsi lennék! :-)
Amúgy én úgy vettem észre, mi mindenre érzékenyek vagyunk Barbikámmal, ami "lehet", hogy gondot fog okozni, úgyhogy nem is teszek kísérletet a citrusokkal, mert a mai du. is azért lett elcsesződve, mert egy kísérletet megér alapon ettem csicseriborsókrémet és pásztortarhonyát (hagyma, paprika). Na ennek lett hosszú órákon át tartó küszködés a vége... :-(
A túró rudi vagy a sonkás-sajtos szendvics persze soha nem okoz gondot!
Így NEM LEHET fogyni vagy diétázni, ha csak hízlalókat lehet enni (meg krumplit és sütőtököt, oké). Feladtam. :-D

Scala 2012.11.13. 21:37:12

@PrettyWitch: egyébként azok a pár órás alvások is sokat jelnetenek du. csak nálunk nem elég rendszeres. Naponta ha van, akkor nagy segítség, igen!

PrettyWitch 2012.11.14. 07:18:49

@Scala: Én tudnék csak kakaós csigán létezni... :) Viccet félretéve szerintem a diétánál a nyugis napok most fontosabbak; ha ez túró rudival megy, akkor egyél azt. Ha jól gondolom, később már a baba gyomra is többet fog bírni, de most még érzékeny :(

Scala 2012.11.14. 08:23:25

@PrettyWitch: Kakaóscsiga finom. :-)
Terhesen egyszer melegen jutottam hozzá, a boltból, a hagyományosból, kettőt vettem, hogy majd a férjemnek is. Benyomattam úgy, ahogy volt, szombaton reggelire. Még most is emlékszem, annyira jól esett. :-)))

Melyiket veszed? Princess? Annak kicsit más íze van, ott a kis kiflik nagyon jók szerintem, a mini-kakaós-csokis kiflik.
Van egy pékség a Kiss János alt. utcában itt a kerületben, ők mini kakaóscsigát sütnek, az is mennyei. De ott minden cucc nagyon jó, és nem olyan megszokott ízű, néha nyers, mint a Princess (amit azért lájkolok, persze).

Edit.hu 2012.11.14. 09:42:10

@Scala: Kaja ügyben nálam az volt, hogy annyi félét hallottam, hogy megőrültem már tőle. Nálunk is hasfájós Milán, szóval kellett valami megoldás. Nyilván tök mást mondott a gyerekdoki és a védőnő, meg anyósom szegről-végről ismert valami csecsemős nővért, ő egy harmadik verzióval jött arról, hogy mit ehetek és mit nem. A net meg reménytelen :)
Én végül a nőgyógyászt is megkérdeztem, mert akárhogy is, de a női test működésével kapcsolatban (mi megy át a tejbe) nekem ő a leghitelesebb forrás. Ő azt mondta, hogy tudomása szerint eddig csak annyi bizonyított, hogy a tejfehérje valami alkotórésze megjelenhet az anyatejben. Ez csak akkor okoz gondot, ha a baba allergiás rá. Szerinte a tipikusan kritikusnak tartott kaják akkor zavarnak be, ha halmozódnak. És én személy szerint ezt abszolút alá tudom támasztani, mert egy-egy lencseleves vagy csípős cucc nem produkált kiugró hasfájást, de mikor 3 nap egymásutánban volt kelbimbó, káposzta, karfiol, akkor elszabadult a pokol. Szintúgy, mikor napokig toltam a kedvenc csípős levesemet. De megint csak ez én vagyok, más babák érzékenysége tutira más. Nődoki még odavetette (kicsit nyers a modora de én bírom), hogy télen egyem inkább a savanyúkáposztát, mint a spanyol paradicsomot, amiben az értékes tápanyag kb. zéró.
Én azért még mindig kerülöm a puffasztó dolgokat, de most pl. kaptunk ajándékba libasültet káposztával, simán ettem a káposztából mértékkel, és nincs több sírás. Aztán másnap már kihagytam.

Na lényeg, hogy nálunk babaemésztés téren érdemi változás azóta van, mióta a levegőnyeléssel kezdtem valamit. Nálam elég erősen jön a tej, főleg mikor rácuppan a srác :) először csináltam olyat hogy szoptatás előtt lefejtem kb. 10 ml-t, hogy ne árassza el annyira és ne nyeljen olyan mohón. De ez macera az én trehány habitusommal, szóval most az van, hogy megbüfiztetem kaja közben, kb. 5 perc után. Mindig jön ki egy csomó levegő, és ez úgy tűnik, használ. Büfizni nem minden baba tud kezdetektől, de szerintem idővel alakul. Aztán mondanak ilyet, hogy 3-4 hónap körül már fejlettebb a perisztaltikájuk + valami enzimből is több lesz, amivel a laktózemésztés javul, úgyhogy elvileg a hasfájás automatikusan abbamarad, csak addig kell kibekkelni. Na erről majd beszámolok :)

PrettyWitch 2012.11.14. 16:16:32

@Scala: A helyi kisboltban szoktam venni, de igazából bárhonnan jó :)

@Edit.hu: Meg kell ezek szerint próbálni mindent, csak mértékkel...

Scala 2012.11.15. 16:10:41

@Edit.hu: Hát igen! Pontosan leírtad ami velem is történik: annyi "az iskola" akár kólika, akár szoptatás, akár fejés, akár súlymérés, akár apnoé bölcsőhalál témában, ráadásul az ember olyan ömlesztve kapja, hogy én is így éreztem: beleőrülök! Ember legyen a talpán, aki tudja követni.

Nagyon jókat írsz, nekem is így eszik a baba, és ilyen módon viselkedik a tejáramlás.
Tegnap óta figyelek a közbeni büfire.

Infacol nektek nem használt? Nekem jó, csak nem adok minden alkalommal, max. kétszer-3x egy nap.

Az enzimpótlására is van egy szer: Colief, csak nem mondják/írják le, hogyan kell használni, kizárólag a használatiban a dobozban derül arra fény, hogy 10 ml-t le kell fejni, és abba tenni a cseppet, állni hagyni fél órát, ezzel kezdeni az etetést, majd mehet a szoptatás. Ez elég köcsögség a részükről, mert 4 ezer ft-ba kerül a cucc, amit tuti nem veszünk meg, ha ezt előre tudom.
Na még írok, csak a babát zavarja a gépelés hangja. :-)))

Edit.hu 2012.11.15. 17:11:10

@Scala: Mi az Espumisant nyomatjuk, ha jól tudom, ugyanaz van benne, mint az Infacolban. Infacol talán töményebb, de nem vagyok biztos. Használ egyébként nekünk, de nem szüntette meg a gondokat teljesen.

Colief nagy szivatás, egyetértek. Barátnőm megvette (egy hónappal járnak előttünk), aztán mikor meglátta a használatit, szépen vissza is csomagolta. Ideadta nekem, de mikor megláttam a használatit, én is bontatlanul visszatettem a dobozba.
Legjobb, hogy tesómnak mondom (miénknél egy hónappal fiatalabb fia van, igazi baby boom van nálunk :D), hogy nehogy megvegye a Coliefet, mert van egy bontatlan. De már túlvolt rajta, kétszer használták, aztán hagyták a francba, mert macera :D Tartogatni sem lehet, 3 hétig jó.

Szóval Boszi, nehogy megvedd, nálam van egy bontatlan, és több gyerek nem születik a környezetemben mostanában, úgyhogy szívesen lepasszolom.

PrettyWitch 2012.11.15. 21:55:22

@Edit.hu: Aranyos vagy, köszi! De azt hiszem, nekem a ti tapasztalatotok alapján már a használati útmutatót sem kell megnéznem ahhoz, hogy köszönöm szépen, ne érdekeljen :)

Nagyon szuper egyébként, amiket leírtok! Én is csak kapkodom a fejem, de nekem egyelőre a sok infó jobb, mint a semmi. Aztán majd szelektálok, ha tudok :) A védőnő szerintem nincs a helyzet magaslatán, nem hiszem, hogy ő lesz a főgurum, a gyerekorvossal meg majd 2 hét múlva ismerkedünk meg. Szerintem nekem fő forrásként maradnak a nagymamák és a barátnők :)

Scala 2012.11.16. 08:53:29

@Edit.hu: Colief-körök :-DDD.
Nálam is egy bontatlan keresi gazdáját! Szülészeten kéne házalni vele, bassz. :-D

Bécsből a kedvenc unokatesó küldött először szimetikon tartalmú cseppet, Pfizertől, ők azt használták, SAB a neve. Minden etetés előtt kell, balblabla, ugyanaz, mint az Infacol. Ez annyira bekábította a bébit, hogy másnap hajnalban, amikor túl nyugis volt éjjel és keresztbe álltak a szemei (nem a tengelybeállás előtti pár másodperces dolog, hanem, mint akit lenyugtatóztak) beraktam í hűtőbe, hogy én ezt nem!
Ez a cucc nem csak babáknak lett kifejlesztve, felnőttek is használhatják. Na kösz.
Állítólag meg lehet szokni, pláne ahogy nő a bébi, na de én nem kísérletezek.
Ebből a szempontból az Infacol jobb, kevésbé, de ez is bekábítja, és sztem jobban hat. Ráírják, hogy nem szívódik fel, ez sztem megaLOL, olyan nincs hogy valamit lenyelsz vagy akár magadra kensz és nem szívódik fel.
Mindenesetre ezen megfontolásból:
- megkóstoltam, a narancs aroma túl markáns benne, és édesítős
- az adagolója nem rossz, hátra kell beadni, úgy nem köpi ki
- Barbi nem annyira rajong érte, én nem bírnám minden étkezéshez adni
- fele annyit adok, mint amit javasolnak (bekábítási parám)
- és még így is használ :-)
Jó, nem egészen kapcsolta ki, de nagyon nagy előrelépés volt.
Egy-egy nap nem kellett, amióta megvan, de azért inkább használatban van, mint nem. :-)

Summa summarum egy SAB csepp és egy Colief volt a tanulópénz, de azért csak találtam valamit. Persze már elsőre ezt ajánlotta az én drága kozmetikusom, akivel mindent meg tudok besz., de még egy hetet futottam a köröket hiába és költségesen. :-)

Scala 2012.11.16. 09:00:36

@PrettyWitch: A mi védőnőnk aranyat ér, sose gondoltam volna, hogy ilyen jó lesz. Valahogy úgy képzeltem, hogy ez a dolog egy púp a háton, feljön osztani az észt, netán zsarnokoskodni.

Szerdán volt, nem sok, de azért mandarin, narancs mehet mamának, és baba levegőztetéshez megmutatta mennyi réteg legyen rajta, valszeg túlöltöztettük. Ez nagy segítség volt!
Viszont jóval többet kell levegőztetni a bébit, fiúsmamának teljesen igaza van!
Hat órát mond az ő gyerekorvosuk. Uh!
Fokozatosan bevezetve, minden nap dupla annyit, mint előző nap.
Gondoltam magamban ez remek, mert most fél percnél tartunk, teraszra beöltözve ki, és 30 szekundum múlva indul az üvöltés. :-D
Van hová fejlődni.

Tegnap taktikát váltottam, betakartam, sapka, de nem adtam rá a szőrruhát (nagyon jól áll neki egyébként, gyönyörű benne, mert krémszínű), és rányitottam az ablakokat fél órára, teljesen kitárva. Sikeres volt. Így legalább ma megcélozhatjuk az egy órát. :-)

Megjegyzem, én nem fogom hat órát kint altatni, meg levegőztetni, sztem max. 3 óra. Vélemények?

Scala 2012.11.16. 10:30:36

@PrettyWitch: Szóval majd átnyomatom az infót, ha a tiéd (védőnéni)annyira nem penge. :-)

PrettyWitch 2012.11.16. 18:15:23

@Scala: A védőnőm kb. annyi idős, mint én, és talán van gyereke, de ebben nem vagyok biztos. Ő is olyan bizonytalankának tűnik mindenben, nem igazán érzem azt, hogy ő meg tudna engem világosítani...

A 6 óra levegőztetés rohadt soknak tűnik így elsőre, pláne télen latyakban, amikor kimenni sincs kedve az embernek. Biztos, hogy ezt kéne most csinálni?

Edit.hu 2012.11.17. 08:15:52

@PrettyWitch: Nekem is soknak tűnik a 6 óra. Mármint ha ez a 'must'. Mert ha összejön, akkor tök jó, de nem hinném, hogy baja lesz, ha egy-egy nap egyáltalán nem jut ki, vagy csak pár órára. Én azt csinálom, hogy minden napkiviszem egyszer járni egyet, ez olyan 1-2 óra általában, néha több, de ha úgy jön ki a lépés, akkor kevesebb is lehet. Plusz rendszerint egyszer kint altatom. Szóval nekem kb. 4 óra jön össze egy nap, de szerintem így kitűzni, kábé perce pontosan, hogy akkor 6 óra, kicsit erős. Persze ha jól beöltözteted, rosszat biztos nem teszel vele, csak épp a gyerek kintléte körül forog a napod :)

PrettyWitch 2012.11.17. 08:17:06

@Edit.hu: A kint altatás hogy működik? Felöltöztetem, kiteszem az erkélyre kocsiban, és addig ringatom, amíg elalszik? Nem fázik meg?

Edit.hu 2012.11.17. 16:36:12

@PrettyWitch: Pontosan! Nem fázik meg, ha jól be van öltöztetve. Legtöbb baba elalszik, ha kocsiztatod kint, ha a tiétek is ilyen lesz, akkor kb. annyi elég lesz majd, hogy kitolod és már durmol is. Nálunk Milán hason alszik, szóval mostanra már annyi elég, hogy beöltöztetem, betakarom, hasra fordítom a kocsiban. Amint áttolom a küszöbön, rendszerint le is nyugszik és megy a szunya. Hihetetlen, de működik :)

PrettyWitch 2012.11.17. 17:18:27

@Edit.hu: Bár így működne majd nálunk is :)

Scala 2012.11.17. 19:04:39

@Edit.hu: Nálunk nagy sikertelenségbe torkollik a levegőztetés két napja... :-(
És ma alig alszik a Barbus.
Lépésről-lépésre megpróbálom, ahogyan te csinálod.
Persze ehhez le kellett győznöm a férjem paráját az apnoés bölcsőhaláltól, azt a hason fekvés előidézheti (vagyis ott fordul elő... akár a teraszon is). De ezen már asszem túlvagyunk, mostanra. Mármint a félelmeken.

Na, holnap új nap, kimegyünk sétálni. :-)

PrettyWitch 2012.11.17. 19:35:49

@Scala: Szerintem nem a hason fekvés a trükk, azt kihagyhatjátok. Amúgy ettől én is parázom :(

Scala 2012.11.18. 08:44:53

@PrettyWitch: Meglátod majd, a hasonfekvés nagy magic tud lenni. ;-) Amikor nyűgös, hason mindig bealszik, kérdés, hogy hagyja-e az ember szenvedni(emelgeti a fejét, olyan édeeesen) , ha nem azonnal. :-D
Védőnő mondta, hogy az izomfejlődéshez napi 4x10 perc vagy 8x5 perc hason torna.
Van benne valami! Barbi sokat van vállon, lógni szeret, majd küldök képet, apukája feladata, járkálni vele úgy.

Apnoé és ez a hasonfekvés téma: idemásolom, amit egy nagyon kedves ismerősöm (két gyerekkel most már) küldött (kérdések én, VÁLASZok ő):
"A fektetésről akartam kérdezni ebben a témában: te mennyit altattad a kicsiket hason? Az állítólag jó a csípőnek.
Háton? Az "semleges".
És oldalt? Ez a védőnő szerint nem tesz jót a csípőnek.

A gyermek apukája rá van parázva az apnoés bölcsőhalálra, ezért hason kevesebbet fekszik a baba szerintem a kelleténél... Valami tapasztalat?

VÁLASZ:

Én háton altattam a gyerekeket, ennek az eredménye persze a lassú mozgásfejlődés. A hasonfekvők sokkal hamarabb elkezdik dolgoztatni az izmaikat a fejemelgetéssel. Azért háton altattam a gyerekeket, mert a családunkban pont volt példa bölcsőhalálra. Előttem 2 évvel született egy bátyám, aki 5 hónaposan meghalt, miközben hason fekve altatta őt a teraszon szegény anyukám. Akkoriban még egyáltalán nem volt ismert ez a jelenség... Ne haragudj, hogy ezzel borzolom az idegeidet! De sajnos tényleg így történt. (A gyerekorvosi rendelőben is volt egy eset nemrégiben: nagyszülők a teraszon altatták a picit, aki többet nem ébredt fel...)
A dévényes terapeutám azt tanácsolta, hogy altassak háton, de ébrenléti időben legyen minél többet hason.

3.) Apnoé: volt-e légzésfigyelőtök?
Én nem szeretnék, mert csak az lesz a vége, hogy kiveszem a babát az ágyból és bejelez, folyton küszködök vele, ki bekapcsolás, és nem tölt el jó érzéssel, hogy a gyerek dróton fekszik, még ha a matrac alatt van is. Azonban a férjem, a gyermekorvos, és a védőnő szerint is két hónapos kortól hat vagy nyolc hónapos korig igen ajánlott. Még a klinika is ráírta a Barbi zárójelentésére...
Milyen márkájú volt nektek, ha volt?
Össze volt kötve Baby Watch-csal? Mert szerintem akkor van értelme, ha a minden szobában tutira hallom, ha éppen jelez.

VÁLASZ:

Nekünk Angelcare márkájú a légzésfigyelő, és még mindig használom. Eredetileg kettő volt, a luxus példányhoz babyphone is tartozott, amit mindenhova cipeltem magammal a lakásban - csak ez sajnos tönkre ment. Párszor sikerült leejteni. Baby Watch-ról eddig nem is hallottam, jól hangzik."

PrettyWitch 2012.11.18. 09:22:14

@Scala: Sajnos volt nálunk is a tágabb családban bölcsőhalál, ezért extra módon oda akarok erre figyelni. Inkább mozogjon később, mint sose :( A dévényes javaslat amúgy jónak hangzik.

Légzésfigyelőt kapunk, baby phone, baby watch nem kell, mert a lakásban tutira lehet hallani bárhol, ha riaszt. Szintén inkább riasszon tízszer feleslegesen, mint hogy egyáltalán nincs. Voltunk ezzel kapcsolatban tanfolyamon is, hogy hogyan kell újszülöttet újraéleszteni, gyakoroltuk is, én mindenkinek csak ajánlani tudom.

Viszont az jutott közben eszembe, olvasva a teraszos történetet, hogy akkor hogy is jön ez össze a teraszon altatással? A babakocsiban nincs légzésfigyelő...

Scala 2012.11.18. 10:38:30

@PrettyWitch: És ráadásul mindkét leírt eset a teraszon történt, oxigéndús környezetben... :-(

Figyelő: a mózesmatrac alá is be tudod tenni sztem a drótot és annak a végébe a szerkezetet, de nekünk nincs egyelőre.

PrettyWitch 2012.11.18. 12:06:31

@Scala: Nekünk nem mózeses a kocsi, hanem lehajtós, szerintem az nem elégé sík ahhoz, hogy be tudjam tenni alá :(

Tapasztaltabbak, mi legyen az erkélyen altatással? Körbekérdezek majd élőben is anyukákat erről.
süti beállítások módosítása