Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Egy hetet lemaradtam ezzel a bejegyzéssel, de kezd egyre kevésbé érdekelni a saját alakom.

  baba előtt 33. hét 34. hét 35. hét
2012-03-24 2012-11-11 2012-11-18 2012-11-25
Testtömeg (kg): 69,4 87,9 89,4 90,5
Gyarapodás (kg): - 18,5 20 21,1
Ideális gyarapodás (kg): - 10,84 11,28 11,72
Gyarapodás diff. (kg): - 7,66 8,72 9,38
Mell (cm): 98 108 111 110
Mell alatt (cm): 84 92 93 93
Gyomor (cm): 86 110 112 114
Derék (cm): 90 115 115 119
Has (cm): n.a. 114 115 116
Csípő (cm): 98 109 110 111
Fenék (cm): 102 111 111 112
Comb (bal felső) (cm): 58 56 57 57
Comb (jobb felső) (cm): 58 57 57 58
Comb (bal alsó) (cm): 46 47 47 48
Comb (jobb alsó) (cm): 46 49 47 49
Vádli (bal) (cm): 37 38 38 38
Vádli (jobb) (cm): 37 37 37 38
Kar (bal) (cm): 29 30 30 30
Kar (jobb) (cm): 29 30 30 30
Magasság (tájékoztatásul): 170 cm

A kilók száma nő, a pocakom mérete nő (most épp nagyon), és a fenekem is. Lassan kezd a nyáron vásárolt terhes farmer kicsi lenni, hiába terhes nadrág, de mégiscsak farmer, és szorítja a hasam alsó részét. Van még egy másik nadrágom, két szoknyám, remélem, ezekkel már kibírom a hátralévő egy hónapot, nincs értelme már ruhát venni, amúgy sem terveztem, hogy sokat mászkálnék emberek közé ezekben a hetekben.

A baba nem kicsit, de nem is extrém nagy (jelenleg 3300g), a doki szerint nem biztos, hogy 4 kg fölött lesz a végén. Meglátjuk :)

Címkék: mérés 35.hét

39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr994938964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2012.12.01. 19:15:25

Ebből a szempontból áldom a jóidőt, az H&M pamutruháimban és leggingsben vagy anélkül tavasztól szülésig.
A kabátokkal nem vagy gondban?

PrettyWitch 2012.12.01. 19:35:41

@Scala: A 99 kg-val viselt kabátom még épp összeér. Lehet, hogy december végén már nem fog, de csak ezért nem veszek újat. Nagyon bízom benne, hogy ilyen kövér többször már nem leszek (hacsak nem egy másik babával, de az még nagyon a jövő zenéje).

Scala 2012.12.01. 19:39:29

@PrettyWitch: Értem! :-)))
Van készlet, az nem rossz.

Scala 2012.12.02. 15:36:32

Sztem a nő kicsit bolond, de ezt érdemes. Sportot újrakezdeni csak edzett medence és intimizmokkal! Magamon is érzem, és hálás vagyok, hogy nem kezdtem neki semmi láb vagy hasizom hülyeségnek... Eztán se fogok, a 12. hétig csak intimtorna, ha végre el tudom kezdeni és valami nagyon light derék-kar. A rázkódás, a lábam, a kardió várhat.
www.youtube.com/watch?v=F2ECikACR38

PrettyWitch 2012.12.02. 15:46:31

@Scala: Logikusnak tűnik, amit mond, bár nyilván minden szentnek maga felé hajlik a keze...

Scala 2012.12.02. 18:37:20

@PrettyWitch: Ja, nyomja a módszerét. KIT. :-D
Inkább azért linkeltem, hogy sorrendben először a poppolás miatti kárrendezés, utána alakunk szobrászata.

Sasvári Éva gyógytornász intimtornája nagyon jó.

Eredeti, több éves ódzkodásom ellenére megrendelem a Kriston könyvét, mert a netbookban nincs dvd lejátszó.

PrettyWitch 2012.12.02. 18:58:28

@Scala: A Kari Bo féle intimtorna, amit tőled kaptam, nem jó a célra?

Scala 2012.12.02. 19:07:05

@PrettyWitch: Be kell vallanom, hogy nem volt még lehetőségem csinálni. Amikor megnéztem (volna) hercegnő nyughatatlan napot tartott. Két perc ment le, vagy három, a bemelegítés kb. Ez olyan mélyen belémivódott, hogy nem tettem be azóta. Félek. :-D
Elvileg jó, sőt a legegyszerűbb az össes közül! Visszatérünk erre, ha végre csinálom is! :-)

Scala 2012.12.02. 20:10:46

@PrettyWitch: Péntek Enikő ajánlja a vizeletvisszatartós gyakorlatot, de KA szerint az káros! Ebben szerintem igaza van! Azt ne csináld a Péntek E. féle gyermekágyi tornából.

És fontos: ma nem ittam Ricorét, se koffeinmentes kávét se semmit, és a Barbi sokkal nyugodtabb, mint az elmúlt hetekben bármikor (vagy majdnem), egy hetet tesztelem, és akkor mondom ki a végső szentenciát. De lehet lebeszélnélek szoptatás alatt az ilyen serkentőkről.
Bio kakaóport iszom tejjel, cukor vagy méz nélkül, az valamennyire ébren tart, és sok csokis keksz... még visszatérünk erre!

Scala 2012.12.02. 20:12:00

Mondjuk a szoptatás végéig sztem ölni fogok tudni egy latte macchiatoért.

PrettyWitch 2012.12.02. 20:16:37

@Scala: Én már most is nagyon kívánom a kávét és a kólát...

A koffeinmentes kávé elméletileg nem pörgetheti fel Barbit, vagy igen? Mondjuk egy idő után az nekünk is reménytelen lesz :(

Scala 2012.12.02. 20:36:16

@PrettyWitch: Állítólag abban is van valamennyi maradék...
A Ricoré mindenesetre kilőve, pedig az is gyenge cucc.

Scala 2012.12.02. 20:44:20

Na eddig az volt az ajánlás, hogy napi 3 is mehet, erre a legújabb kutatás szerint TILOS:
www.vital.hu/szoptatas-koffein

Scala 2012.12.02. 20:53:49

Kóla a szénsav miatt is árt, a baba csontjának, most olvastam. Nem 100% tisztaságú infó. :-)

PrettyWitch 2012.12.03. 07:47:34

@Scala: A koffeinmentes kávét majd meglátjuk, mivel jár, a Ricorét szerintem is mellőzni kell. A cikk viszont emlékeztetett arra, hogy a csokiban is van koffein, szóval azt is csak mértékkel (de a csoki mellőzése amúgy sem baj). Kólát tudom, hogy nem ihatok, csak fura, hogy ennyire hiányzik, nem gondoltam volna magam függőnek...

A gátizomtornát te kitapasztalod, mire én oda jutok, majd kiokosítasz, hogy melyiket érdemes csinálni :)

Edit.hu 2012.12.03. 08:33:46

@PrettyWitch: Én tolom a koffeinmenteset, Tchibo Gold instant fajta. Napi egyet / kettőt, néha mixelem gabonakávéval (annak az ízétől sokan undorodnak, de nekem tiszta nosztalgia, nagymamám csinált régebben mindig). Gyereknek meg se kottyan úgy tűnik, élénkítő hatását én nem érzek. Kólát teljesen kiiktattam, pedig terhesség alatt ittam azért hetente egyszer-kétszer.

@Scala: A Kriston számomra nem adott meggyőző magyarázatot arra, hogy miért ne csináljuk a vizeletvisszatartós dolgot. Voltam nála tanfolyamon, nem 100%-ban emlékszem, hogy mit mondott erre, de nagyvonalakban valami olyasmi, hogy ha pisilni kell, akkor pisilni kell, nincs értelme visszatartani, túlfeszíti a hólyagot meg a pszichédnek sem jó (ő mindenbe behozza a pszichét :D). Számomra ez önmagában még nem indokolja, hogy ne lehessen megszakítani a pisilést, akkor a hólyag már úgysem feszül annyira. Na nem tudom, nekem egy szülésznő meg kifejezetten javasolta ezt a módszert.

Scala 2012.12.03. 17:44:27

@PrettyWitch: Ma elég izgalmas volt a de. mert a Bari sugárban hányt kétszer, ugyanabból a kajálásból, meg is ijedtem, mert még a bukás is ritka nála. Mindezt egy olyan éjjel után, amikor 3 óránként keltett. Úgyhogy 13h nyomtam egy Ricorét.
A csípőuh. után evett 15h, nem élénkült fel, vagy komolyan nem tudom, hogy attól volt-e nyűgös 17h.
Mentes kávéból majd beszerzek valamit akkor, a Nescafé Goldot nagyon dicsérték.
Kicsit elegem van, én nem tudom ezt kávé nélkül végigcsinálni. Bejött hozzánk a szülészorvosom, akihez jövő héten megyek, egy mondatot nem tudtam úgy kinyögni, ahogy szerettem volna, a reakcióim tompaságáról nem is beszélve. Ez megy öt és fél hete.
Koponya-csípő-has minden rendben.
A gyerek mindenki szerint gyönyörű.
Kijöttek rajta piros pöttyök, mondták ez a tejfehérjére adott reakció, hat hét múlva elmúlik... ez jó, mert azt hittem valamit rosszul mosok, pl. a pelenkát amin fekszik. Bár ahhoz is lehet köze, mert amióta csak az IKEAson fekszik halványabb.
Maci kávé nálam okés, nem zavar, csak nem tudom lehet-e itt kapni.
Komolyan nem tudom, hogy egy hét próbát végig tudok-e csinálni kávé nélkül, ma ettem reggel csokitortát, szóval ez a teszt csak úgy jó, ha a kávét és a csokis dolgokat is kiiktatja az ember...
Holnaptól megpróbálom ismét.
Kivagyok. :-D

Scala 2012.12.03. 17:47:35

@Edit.hu: Jó a KIT tanfolyam, érdemes?
Azt mondja egy videóban, hogy ha megszakítod, akkor utána nem tudod teljesen kiüríteni a hólyagot, még ha akarod sem. Kórházban (Rókus / Uzsoki) bemérték.
Passz.

A könyvét gondoltam megrendelni, most hogy géphez jutottam meg is teszem.

Scala 2012.12.03. 17:49:12

Ja, és nem gondoltam volna, hogy ennyire rosszat csinálok a Ricoréval... :-(

PrettyWitch 2012.12.03. 19:04:03

@Scala: Tuti, hogy semmi nagy bajt nem csináltál, ne aggódj! Teljesen megértem, hogy kávé nélkül nem megy, még én is küzdök, holott én legalább kétszer annyit alszok, mint te most :(

Kérdezz rá a zöld teára, az is élénkít valamennyire, de talán a hatóanyaga nem megy úgy át a tejbe, mint a kávé.

Nekem egyelőre a koffeinmentes kávé hat, placebo miatt vagy nem tudom, talán egy ideig neked is beválik, és utána hátha többet alszik majd a hercegnő :)

Scala 2012.12.03. 20:49:26

@PrettyWitch: Aludtam másfél órát, jót tett nagyon. Barbi most belejött az alvásba, pedig kétséges volt, hogy elalszik-e, amikor nekikezdtünk.
Kapszulás koffeinmentest lefőztem hosszúra, és a felét tejjel bekevertem, azt ittam. Szar. :-) de mintha kicsit jobb lenne tőle, tényleg placebo.

Ha nem mondta volna le a védőnő pénteken (szerdán jön), akkor már tisztáztam volna ezt a kávédolgot.

Más: utálom a fitneszpárost, A Hamvai PJtől egyenesen hányok, de rohadt szép a lába még magához képest is RR-nak itt! Vizualizációs technikával szoptatási időszak végére vajon sikerül csinálnom magamnak ilyet? :-D
www.youtube.com/watch?v=8lSVjkmRsKM

Scala 2012.12.03. 20:53:12

Ja bocs, itt látszik, 8 perc 38-tól, (nem kell aggódni ez az elején van azértÖ:
www.youtube.com/watch?v=v2ar5khpg-s

Scala 2012.12.03. 21:02:59

@PrettyWitch: És amúgy mi a helyzet? Ha jól sejtem már nem jársz be melóhelyekre, ugye?

Edit.hu 2012.12.03. 23:27:04

@Scala: Szerintem a Kriston tréning annak jó, aki ezekről az intim dolgokról nem mer/tud beszélni. KA teljesen nyíltan beszél bármiről szerelem/szex/szülés/belső konfliktusok/stb. témában, aki ilyesmiben gátlásos, annak felszabadító lehet. Én egy barátnőmmel voltam, mi jól szórakoztunk, de nem találtam átütőnek. Azért választottam a KA tanfolyamát, mert valahogy kíváncsi voltam a nőre is. A tesóm egy tanítványánál végezte el a tanfolyamot, ő hasonlót mondott, mint amit én tapasztaltam, de talán nem kapták olyan töményen, mint mi az Anditól :)
Na lényeg, hogy ha a gátizmok erősítése a cél, szerintem a tanfolyam felesleges (elég a netes gyakorlatsor vagy a KA könyve). Ha olyan típus valaki, hogy istennőnek érzi magát attól, hogy masnit köt a hüvelyével, akkor imádni fogja az egész cécót.

Aztán ha úgy döntesz, hogy elmész, szerintem próbálj olyan kurzust választani, ahol több alkalomra van lebontva, a hétvégi intenzív tanfolyam szerintem túlzás. Mi hetente egyszer mentünk 3 órára, ez így teljesen jó volt.

PrettyWitch 2012.12.04. 08:34:55

@Scala: Múlt hét szombaton befejeztem, összepakoltam, elköszöntem. Hihetetlen megkönnyebbülés volt, pedig én igazán karrieristának tartom maga. De most nagyon nem hiányzott már. Ha újra kezdhetném, valószínűleg egy hónappal hamarabb befejezném.

@Edit.hu: Én ettől hülyét kapnék, hogy ott ülök ezer nő között, megy vele az időm, és igazából semmivel sem derül ki több arról, hogy jól végzem-e a gyakorlatot, mint ha otthon csinálom (hiszen senki nem ellenőrzi ott sem). Maradni fogok az itthoni tornánál, csak megvárom Scala döntését, hogy KA vagy Kari Bo.

Scala 2012.12.04. 10:06:03

@Edit.hu: Köszi. :-)
Nekem a nő nem volt szimpi, most a videókat megnézve (Videoklinika) kicsit jobb. Egy ismerősöm, csaj nagyon istenítette, és az a csaj nem a stílusom, ebből gondolom, hogy KA tanfolyam kilőve.
Igen, a hétvégi intenzív nekem is soknak tűnt.

Másikhoz kellene írnom, de most lusta leszek, a cukorterhelésre: egy ismerős is pont így járt, hogy enyhén magasabb lett az érték a kelleténél, ő is diétázott, már korábbtól 25-26. hét, és ő sem hízott kb. a 3. héttől semmit! (Továbbá neki is fiú volt a baba, korábban jött, császármetszéssel /sürgősségi/ kis súllyal. Nagyon szépen fejlődött kint. Ez tavaly volt. :-)

@PrettyWitch: Egy hónappal korábban befej. : nem csodálom! Már írtam, egy hős vagy!, hogy kibírtad :-)

Scala 2012.12.04. 10:09:53

jav. a 28-30. héttől semmit nm hízott már, a súlya nem nőtt, a baba "belőle" nőtt... Én nagyon reméltem, hogy ezt elkerülöm, durva. Én nem is nagyon tudtam volna betartani semmilyen diétát.
OK. ha muszáj nyilván nem ezt mondanám, de azért tényleg.

A 28. héttől azért az én súlynövekedésem is lelassult, a 36-tól gyakorlatilag le is állt. Csak a Barbi nőtt, szép szabályosra.
Boszinál ez a trend a harmadik trimeszterben nem figyelhető meg, de ő sokat hajtott, és sokszor járt pékségek mellett. :-)))

PrettyWitch 2012.12.04. 10:12:45

@Scala: Boszi attól is hízik, ha csak a kajára gondol, nem kell ehhez terhesnek lenni :)

Ha lett volna bármi motiváció, ami miatt be kellett volna tartani a diétát végig, szerintem betartottuk volna, nem kockáztatunk. De ha nincs ilyen, akkor minek szenvedni olyankor, amikor minden amúgy is nehezebb? Majd utána.

Scala 2012.12.04. 10:25:51

bocsánat a sok "Én" ért, nem tudom miért írok angolul, mentségemre csak koffeinmentes kávét nyomtam reggel. :-)

És a lényeg, intimtorna témában. A legjobb szerintem Sasvári Éva tornája lesz, megvan a dvd, csak végre be kéne tennem.
Úgyhogy a KA_KIT vagy Kari B¤ témában a válasz: Sasvári Éva. :-)))
Egy kommentelő ajánlotta nekem őket mailben két éve, akkor szereztem be, kivéve Kriston, mert tőle a hideg rázott ugye... azóta sem "találkoztam" vele, nagyon hálás vagyok érte, kellemesen és szemléletesen leírta!
Sasvári Éva, posta kiszállítja:
www.kornotorna.hu/ Itt minden a tornáról és a dvdről, van is belőle részlet.
Ha van időtök a Kriston-gyógytornász háborúról is lehet olvasni...

www.szexhelp.hu/index.php?page=18&viewcikk=17&pageid=18&pagenum=0

A torna mindenképpen kell nekem, 10-12szeresére tágul a hüvely a per vias naturales szülésnél, és bármennyire lusta vagyok, a hangsúly itt a lustán, nagyon lusta, nem bízhatom a spontán regenerációra (pedig eddig arra bazíroztam), de érzem, hogy ez egy lassú folyamat volna, és a doki is megnézi majd... nem számítok arra, hogy nyomtalanul elmúlt volna.

PrettyWitch 2012.12.04. 10:29:09

@Scala: A linkeket majd megnézem, de most kicsit sokkoltál... nem megy a spontán regeneráció?

Basszus, félek...

Scala 2012.12.04. 10:33:04

@PrettyWitch: Hát ja. :-)
Ma nagyon nyugis napot tart a lédi. :-)
Megyek nyomatok kis gyermekágyi tornát.

Egyébként annyira édes dolog történt, tudod mi gondolatilag össze vagyunk (néha-sokszor) kötve a Barbival, és szoptatás közben gondoltam rád, hogy elküldöm a mondókákat, amit kiírtam, és megnyugtatásképpen-szórakoztatásképpen nyomom a gyereknek, amikor épp semmi baja, de nem alszik, hogy ez neked is hasznos lehet, egy nagy könyv nem praktikus kiírtam kis füzetbe, amit kaptam a babacsomagban. Hogy talán a te babád is élvezné... Erre! a befejezett gondolatra úgy elkezdett mosolyogni a kis drága, hogy mindenképpen lefénymásolom.
Az ő kis világuk! :-)))

Szkeptikusoknak: többször próbált dolog, hogy ha valami kellemes, őt érintőre gondolok, esetleg becézem, elmosolyodik evés közben, nem szakítja meg, csak a mosoly.

PrettyWitch 2012.12.04. 10:34:44

@Scala: Ez tündéri :)))

A mondóka jó ötlet, mert énekelni nem tudok, semmi hangom nincs :( A verseket, meséket viszont mindig is szerettem, és K. is, remélem, a babának is tetszeni fognak majd :)

Scala 2012.12.04. 10:43:14

@PrettyWitch: a vérzés simán elmúlt, azt az egy napot leszámítva amikor visszajött teljesen helyrerázódtam hat hét alatt. Sőt kezdem érezni a petefészkeket, de ezt a témát szeretném a tapasztaltaktól megkérdezni, tényleg nincs menses a szoptatás alatt? Mert én úgy érzem nekem valahogy készülődik, és becsszó, hogy naponta nyolcszor etetem a gyereket!

Na szóval van a hüvelybemenet, bevarrva, szép szűk, majd kiderül mennyire, és sztem egy jó plöttyedt hüvelyizomzat beljebb.
A jó hír az, hogy két hónap tornával jobb lesz a helyzet, mint eredeti fénykorában, és a tágasság is tinilányos. Ezt mondja Kriston, ezt mondják az orvosok (Sasvári Éva nem dumál szexről), úgyhogy ... én ezt elhiszem. :-)

Mint a sport, húsz évesen is lehet valaki plöttyedt, aztán harmincon felül feszes-fitneszes. Valahogy így képzelem.

Emiatt ne szedesd ki, "mint mirelit kacsát a pultból".
Egy barátnőm fogalmazott így kommentben egy másik csajnak írta, én szülés előtt voltam, már a 41. héten. Végig ez a hasonlat lebegett a szemem előtt, hogy igen, én ezt máshogy akarom. És még így is kétszer jutottam el a gondolatig, hogy lehet nekem összehívni a csapatot hétfőre, nem bírom tovább!
Maximálisan megérte végigcsinálni a normál szülést! Persze nekem rengeteget segített a baba.)

Scala 2012.12.04. 10:48:03

@PrettyWitch: Tőlem is távol áll, hogy énekeljek neki.
Már az első trimeszterben is ajánlották, de én nem tudtam áttörni a bennem lévő gátat.

A mondókákkor hangsúyozásodat, lágyságot majd utánozza a kis hangjával, meglátod, meg kell zabálni!
Jó lesz ez, kitalálták ők ezt ketten, babavilág. :-)))
A könyv:
www.libri.hu/konyv/mondokaskonyv-1.html

PrettyWitch 2012.12.04. 10:49:30

@Scala: Ha a dokim azt mondja, hogy valamiért császár, akkor azt elfogadom. A saját "kényelmem" érdekében nem igazán szeretném, de nem ígérem, hogy ebben nem változik majd a hozzáállásom...

Ha valóban minden hozzáértő szerint helyrehozható, akkor kevésbé ijesztő a helyzet. Ugyanúgy, mint a fogyás: majd próbálom magam formába hozni :)

Azért elgondolkodtató, hogy nem kellene-e gyorsan második babát is vállalni :)

Lauranna 2012.12.04. 21:47:54

még a commentek elji kabáttémához hozzászólva :) ha szükséged lenne egy nagyobb kabátra ami összeér a pocakodon, akkor szivesen felajánlomaz én tavaj téli (140kg körülimet) az tuti körbeér végig :D ilyen lefelé bővülő...
az ajánlat áll :) ha gondolod...

PrettyWitch 2012.12.05. 07:22:41

@Lauranna: Köszi, nagyon aranyos vagy! Egyelőre még összeér a meglévő, de ha már nem fog, jelentkezem nálad! Bár titkon abban reménykedek, hogy most már csak kihúzom ebben...

Scala 2012.12.05. 15:04:50

@PrettyWitch: Császárm. :-) OK. Persze!
süti beállítások módosítása