Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Mivel még mindig egyben vagyok és itthon, folytatom a sorozatot. Már nincs olyan sok hátra :)

Ez egy nagyon hiánypótló előadás volt: egy gyerekorvos tartotta, és kicsit más szemlélettel, mint a nőgyógyászok. Hosszú távon mindenképpen hasznos lesz, úgy gondolom.

1. Születés után: az újszülöttet ellátják (a sorrend nem biztos, hogy ez): (i) meleg, 37 fokos törölközőbe teszik, megtörölgetik; (ii) stimulálják, hogy sírjon; (iii) lemérik (súly, hossz, körfogat); (iv) elvégzik az APGAR tesztet 1 és 5 perccel a szülés után, (v) szem ellátása szemcseppel, (vi) köldökcsonk ellátása; (vii) testnyílások átjárhatóságának vizsgálata: orr (az újszülött csak az orrán át vesz levegőt, ha az orra tele van, képes megfulladni akkor is, ha a szája szabad), popsi, gyomor (gyomorszondával). Ezután 2 órán át a baba apukával vagy anyukával és apukával együtt lehet a szülőszobán, majd ha császármetszés volt, akkor elviszik az újszülöttosztályra, de ezt hüvelyi szülés esetén is lehet kérni (az előadó szerint ne szégyelljünk élni a lehetőséggel).

2. Gyerekorvos: ha a szülés során bármi kockázati tényező felmerül, akkor a szülésnél gyerekorvos is jelen van.

3. Köldökzsinór: a szülés után 5-20 percig pulzál, ameddig pulzál, a baba az anyánál van.

4. Ha valami gond volt a terhesség alatt: az újszülött a koraszülött intenzívre kerül és esetleg antibiotikumot kap.

5. Látogatás: a kézmosás feltétlenül szükséges a babához nyúlás előtt! Mivel ez a látogatás során a folyosón nem oldható meg, ne adjuk ki a kezünkből a babát, ne hagyjuk, hogy a látogatók hozzá nyúljanak, megpuszilják, de a kezét semmiképpen sem, mert anyatej hiányában (és az az első pár nap még nincs) az újszülöttnek nincs saját védekező képessége. (Kérdeztem a doki asszisztensét, hogy meg lehet-e oldani a látogatást valamilyen kulturáltabb módon, ha a szobába a látogató nem jöhet be, a folyosó meg nem higiénikus. Az asszisztens azt mondta, hogy eleve tilos kivinni a babát a folyosóra, amivel maximálisan egyetértek. Ezzel az érvvel lebeszéltem mindenkit - családot, barátokat - a kórházban való látogatásról. K-val majd megpróbálunk valamit trükközni, a szobatársaktól sok fog függeni. Ez az egy dolog ritka rosszul van megoldva a SOTE I-en sajnos.)

6. Nemi szervek tisztítása: (i) kisfiú esetén: a fütyijét csak nagyon óvatosan szabad hátrahúzni, csak ameddig engedi, erőltetni nem szabad, és így kell megtisztítani; (ii) kislány esetén: a punciját elölről hátra felé kell kitörölni.

7. Pelenka: lehetőleg a kamillásat kerüljük, mert allergiás reakciót okozhat (na erről még sose hallottam), próbálgassunk többfélét, mindenkinek más jön be. Kisfiúnál figyelni kell arra is, hogy a fütyije lefelé álljon becsomagoláskor, mert a nedvszívó réteg középen és alul van (itt már kb. az egész terem derült a doki stílusán).

8. Szoptatás: (i) tejbelövellés: hüvelyi szülés esetén a 3-4. napon, császár esetén az 5. napon várható, eddig az újszülött a tartalékaiból él, ezért súlycsökkenés várható, ha ez nem haladja meg a 10%-ot, nem kell pótlás, afölött tápszer, 15% fölött intenzív osztályra kerül; (ii) szoptatás előtt mossunk kezet, folyékony antiszeptikus szappannal (meg szerintem mellet is, biztos, ami biztos); (iii) a szoptatás igény szerint történjen, de 3 óránál ne sűrűbben, mert ennyi idő kell, hogy megeméssze a pici gyomra a lenyelt anyatejet, és ne legyen hasfájós (ezzel kapcsolatban Scalával beszélgettünk, és arra jutottunk, hogy ha látszik a babán, hogy hamarabb is éhes, akkor már nyilván megemésztette, miért ne kaphatna hamarabb); (iv) ha mindkét mellből szoptatunk: az egyik ürüljön ki teljesen, és legközelebb a másikkal kezdjünk; (v) egy etetés 15 percnél ne legyen hosszabb, mert az első 5 percben szívja ki a tej 90%-át, a rákövetkező 10 percben további 5%-ot, ezután már csak játszik, és a hosszú szoptatás azt eredményezheti, hogy felázik, bereped, vérzik a mell, és az nem jó, ha a baba lenyeli a vért, meg nagyon ijesztő lehet bukásnál, kakilásnál; (vi) mérlegelés: rendszeresen csak akkor szükséges, ha az újszülött kisebb súllyal születik, vagy keveseket eszik, vagy kevés a tej (mi a védőnőtől fogunk mérleget bérelni, olcsóbb, mint a boltból, és venni nem akarok, mert utána csak rakosgatni kell; remélem, a pici olyan jó evő lesz, mint a szülei, és egy hónap méregetés után el is köszönhetünk a mérlegtől); (vii) büfiztetés: etetés után ne tegyük le azonnal, hanem várjuk meg, hogy legalább egy nagyot büfizzen, mert az evés közben lenyelt levegőnek valahol ki kell jönnie, pukizni nem tud még, és csak feszíteni fogja a hasát, ha elmarad a büfiztetés.

9. Lefejt anyatej: (i) csak akkor fagyasszuk, ha tutira kiderül, hogy a hűtő leolvadt-e menet közben; (ii) az anyatej összetétele a gyerek fejlődésével változik, ezért a lefejt tejet fél éven belül fel kell használni; (iii) az anyatej első néhány kortya cukorban gazdagabb, a közepe zsírban gazdagabb, de ez a lefejtnél keveredik, ezért sose fogja a baba úgy szeretni, mint a mellből (valakitől azt is hallottam, hogy a fagyasztott anyatej felengedés után büdös..); (iv) sima hűtőben 24 óráig tartható.

10. Édesség: ha az anyuka a terhesség alatt sok édességet eszik, a baba is édesszájú lesz (szegény picim, ezt már elrontottam neked).

11. Fürdés: napi egyszer úgy, hogy a köldökcsonkot ne érje víz.

12. Első 6 hét: az összeszokásról, ne pedig a látogatókról szóljon, a látogatókat, ha lehet, mellőzzük; ha mégis jönnek, akkor figyelmeztessük őket a "komatál" intézményére: azaz ne mi készüljünk, hanem ők hozzanak nekünk kaját (először nem is értettem, mit mond a doki, azt hittem, valami angol szakkifejezés, de úgy sem állt össze, aztán elmagyarázta, mert más is értetlenül nézett...) + kórház utáni első 5 nap: apanap: csak az apáról, az anyáról és a babáról szóljon. (Ez utóbbit egy 3 gyerekes kolléganőm is tanácsolta, először majdnem sértődés lett mindkét nagymamánál, amikor ezt elmondtam nekik, aztán rájöttek, hogy igazam van. Egyébként piszok mázlim van a saját anyukámmal és K. anyukájával is, az anyukám jön majd vidékről hozzánk 2 hétre azzal a jelszóval, hogy majd ő viszi a háztartást, én csak a babával törődjek, K. anyukája pedig - ő itt lakik a közelben - már most mondta, hogy a karácsonyi kajákra ne legyen gondom, majd ő megoldja, és szóljak, ha bármi segítésg kell. Tündériek!)

13. Légzésfigyelő: (i) a hirtelen csecsemőhalál statisztikai csúcsai 4 és 10 hónaposan vannak, ezért 1 éves korig érdemes használni; (ii) nem a légzést, hanem a mozgást érzékeli; (iii) semmit sem ér, ha nem tudjuk, hogy mi a teendő valódi riasztás esetén, érdemes ezért egy ezzel kapcsolatos tanfolyamot elvégezni (mi voltunk, ha lesz időm, írok majd arról is); (iv) a babát a hirtelen csecsemőhalál miatt érdemes inkább a hátán fektetni (Scala tanácsa emellé az volt, hogy naponta pár órára ugyanakkor érdemes hasra is fektetni, de akkor folyamatosan figyeljünk rá).

14. Sárgaság: (i) minden újszülött besárgul, a mértéke a kérdés; (ii) oka: a magzatnak másfajta vörösvértestjei vannak, mint az újszülöttnek, ezeknek ki kell cserélődnie, ami a májon keresztül történik, de még a máj is fejletlen, ezért a vérfesték a lebomlásnál felszaporodik, és a zsírban (köztük az agyban is) eltározódhat; (iii) kezelése: látható kék fény hatására elhasadnak a vérfesték molekulái, vízoldékonnyá válnak, és a baba ki tudja pisilni, ezért szokták kék fény alá helyezni az újszülötteket.

15. Cumi: újszülött korban cumival, cumisüveggel nem lehet elrontani a szopási képességet; később sem elrontja, csak a baba lusta lesz, mert a cumisüvegből könnyebben jön a tej. (Én vettem sima Aventes cumisüveget, de barátnőm szerint létezik sokkal jobb, csak az jóval drágább is, a Medela Calma, plusz ugyanennek a cégnek van egy spéci szoptatási eszköze is. Van esetleg e téren javaslatotok? Én úgy gondoltam, ha lesz tejem, pár alkalom miatt nem költenék egy vagyont cumisüvegre, ha meg nem lesz, árérünk akkor megvenni a drágábbat.)

16. Allergiák: kialakulásukban szerepet játszhat a túl steril környezet, ezért ugyan az első 6 hónapban érdemes óvatosnak lenni, de utána az immunitás kialakulása miatt "a nagyobb gyerekeknek napi egy marék homokot meg kell ennie" - szó szerinti idézet :) (na ezt az én túlaggódásom hogy fogja viselni, azt nem tudom...).

17. Levegőzés: a 2-3. héten előbb néhány percre, téli babáknál a nap legmelegebb szakaszában, nyáron fordítva, utána ezt fokozatosan növelni, és lehet menni sétálni (már alig várom, mert egyrészről mozgás, másrészről jelenleg már csak a dokihoz mozdulok ki, az is kihívás...).

18. Háziállatok: veszélyesek lehetnek a gyerekekre, még a legbarátságosabbak is: "kutya, macska nem barát". Állítólag a macska képes úgy ráfeküdni egy újszülöttre, hogy az megfulladjon. (Ezt el is hiszem, én ugyan szeretem a macskákat, de ritka féltékeny dögök tudnak lenni...)

19. Őssejt: amit levesznek, az a gyerek 4-5 éves koráig elegendő, és őssejt a szervezetből máshonnan (csontvelőből, vérből) is nyerhető, ezért akkor lehet hasznos, ha pl. testvérnek kell. (Ezt ugyan elhiszem, de nem merek kockáztatni, ez az egész őssejt dolog olyan, mint egy biztosítás: inkább fizetek, csak sose kelljen használni...)

20. Pólya: nem tesz jót a csípő fejlődésének, mert az újszülött lába még enyhe terpeszben van (csak akkor tudnám, hogy a kórházban miért pólyába teszik őket - mindegy, az a pár nap nem hiszem, hogy sokat számítana).

21. Hordozó: a doki szerint a kendő helyett inkább azt használjuk, ami tartja is a babát, de csak azután, hogy a baba tudja tartani a fejét (nem emlékszem, mivel támasztotta ezt alá, és sajna fel sem írtam).

22. Hasfájás ellen: (i) büfiztetés; (ii) mozgatni a lábát, mintha emelt térddel futna, mert ez ellazítja a popsi izmait, és könnyebben tud távozni, aminek mennie kell.

23. Köldökcsonk kezelése: (i) a maradék köldökcsonk mellett kell az alkoholos vattával a köldököt mélyen belül kitörölni; (ii ha nincs begyulladva, ez nem fáj a picinek, mert a köldökcsonkban nincsenek idegek; (iii) ha nem kezeljük megfelelően: begyulladhat, elfertőződhet, és antibiotikumot kell adni a babának; (iv) 2 hét után le kell esnie.

24. Oltások: az előadó azt javasolta, hogy a nem kötelező, de ajánlott oltásokat is kapják meg a babák, azt mondta, ő a saját gyerekeinek mindet beadta.

25. Öltöztetés: mindig egy réteggel legyen több a babán, mint ami nekünk jól esik, és azt nézzük meg, hogy a háta nem izzad-e. Az, hogy a keze hideg, félrevezető lehet, inkább a hátát nézzük.

Összességében szerintem hihetetlenül informatív előadás volt, nagyon sok nagyon hasznos tanáccsal, annyira érződött a dokin a gyerekek szeretete, a törődés, és az is, hogy nem csak mint orvos, hanem mint tapasztalt apa is beszélt. Jó lenne, ha a baba pár hónapos korában újra tartana egy előadást, az addig felmerült kérdésekről, de sajna ilyenről nem tudok :(

Tapasztalt anyukák (apukák?), van valami kiegészítésetek?

Címkék: szülésfelkészítés

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr724971792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.12.20. 10:39:18

"lehetőleg a kamillásat kerüljük, mert allergiás reakciót okozhat (na erről még sose hallottam)" - en pl allergias vagyok a kamillara, szoval tuti letezik a jelenseg :)

"a doki szerint a kendő helyett inkább azt használjuk, ami tartja is a babát, de csak azután, hogy a baba tudja tartani a fejét (nem emlékszem, mivel támasztotta ezt alá, és sajna fel sem írtam)" - van egy hordozokendos oktato baratnom, ha jol emlekszem a blogjan irtakra, a kendovel sokkal ergonomikusabban lehet megtamasztani a babat, csak ugye erteni kell a koteshez(gondolom ha nincs meg a tudas, annal jobb az elore formazott hordozo)

fiúsmama 2012.12.20. 11:35:12

Fütyitémával kapcsolatban tudnék mesélni, de mivel lányod lesz nem untatlak :).
Cumisüveggel kapcsolatban is mondtam, hogy jó az az Avent, a nagyfiam valami olcsóból is ivott, mégis megnőtt, nem is reklamál.
Én a légzésfigyelőt sem sorolom az alapfelszerelés közé, ugyanígy a bébiörzőt sem.Mi kaptunk (kölcsön), de be sem üzemeltem. A bébiörző sugároz és ettől kifejezetten védeném a gyereket. Nálunk mondjuk az volt a szokás, hogy én költöztem be a babákhoz a kiságy mellett aludtam. Így apa is tudott aludni, úgyis nekem kellett felkelnem. Kb. fél év múlva költöztem vissza a hitvesi ágyba :). Ezt azért tartom jónak, mert a gyereket sem mozgattam, valahol az a szokás, hogy a babaágyat teszik a felnőtt hálószobába. Persze, így is működhet.
Oltásokkal kapcsolatban is megoszlanak a vélemények, én sem gondolom, hogy MINDEN választhatót be kellene adni. Szerintem akkor havonta szurkálnák (az első időben alapból is gyakrabban, bár régebben még több részletben kapták meg). Én a rota vakcinát sem preferálom. 1. Iszonyat drága. 2. Semmi garancia, hogy ne kerülne valamikor kórházba fosás-hányás miatt. Mi vagyunk az élő példa. Tavaly az akkor 8 éves fiammal(pedig ebben a korban már nem annyira veszélyeztetett, mint 1-2-3 évesen) voltunk a Lászlóban hányás-fosás következményével. Kiszáradt. Megcsinálták a rota tesztet, ami negatív lett, rotán kívül ezer más vírus okoz ilyen panaszt. Rá 3 hónapra ugyanezt eljátszottuk az akkor 2 évesemmel. Hányás, fosásból egyenesen következik a kiszáradás, irány a László. Rota teszt pozitív. Viszont ami már érdekes, a gyerek akkor napi szinten 3 órát kis közösségben volt, ahol senki nem volt beoltva, mégse lett senki beteg. Azt hiszem ezek a dolgok erősen függnek a pillanatnyi immunrendszeri állapottól.
Gyerekorvostól kaptatok már újszülött receptcsomagot? Amíg a kórházban vagytok érdemes kiváltani, hogy ne akkor kelljen rohangálni. 70%-os alkohol, napraforgóolaj, K vitamin, hydrofiles fürdetőkenőcs...egy élmény (szerintem higítsd forralt vízzel és tedd pumpás adagolóba).

PrettyWitch 2012.12.20. 11:39:14

@leningrad: A kamillás dolgot nem is tudtam! Az anyukám meg az aloe verára, a most divatos készítmények közül alig használhat valamit :)

A kendővel kapcsolatban nekem is vannak ellenérzéseim, de főleg azért, mert tuti bénáznék vele. Kaptam egy hordozót, amit 3 hónapos kortól használhatok, addig meg szerintem jó lesz a babakocsi, meg kézben, de majd meglátjuk.

PrettyWitch 2012.12.20. 11:44:50

@fiúsmama: A légzésfigyelőt nem merném mellőzni, mert ismeretségi körben sajnos volt bölcsőhalál :( A bébiőrre viszont - a lakás hatalmas méretéből adódóan - nincs szükség :)

A hálószobába nem fér be a babaágy, viszont a babaszobába egy matrac igen, én is azt terveztem, hogy alkalmanként ott alszok, legalább K. tudjon aludni.

Az oltásoknak még nem olvastam utána, de a fosós-hányós betegségekkel kapcsolatban igazad van. Én gyerekként rengeteget voltam emiatt kórházban és kaptam infúziót, állítólag az öcsémre voltam féltékeny, ezért hánytam kiszáradásig (amúgy imádom az öcsémet).

A háziorvos egyelőre nem írhat fel semmit, de fürdetőkrémet azért szereztünk :) Alkoholt, olajat, sebhintőport vettem vény nélkül a patikában. K-vitamint nem tudtam, hogy azonnal kell kezdeni. Picit gáz lesz, mert a két ünnep között a háziorvos nincs, a védőnő nincs, de többek szerint így sokkal jobban járok, mintha jönnének :) A K-vitaminnak viszont ezek szerint utána kellene járnom?

fiúsmama 2012.12.20. 12:31:13

@PrettyWitch: K vitamint talán már a kórházban kapnak, nem tudom, hogy most mi az aktuális álláspont az otthoni adagolással kapcsolatban. Ez is mindig változik, a 3 gyereknél is volt eltérő nézet. Nem gondolom, hogy Neked kellene ennek utána járnod. A lelkiismeretes gyerekorvos/védőnő figyelme ki kell, hogy terjedjen arra az időszakra is amikor év végén születnek a babák és nem jönnek házhoz 5 napos korában.
Gyerekbetegségek: vannak a füles gyerekek, vannak a hányósak, vannak a krupposak. Mindent megúszni úgysem lehet, bármit is tesz a szülő ellene.

PrettyWitch 2012.12.20. 12:34:44

@fiúsmama: Oké, azért a kórházban is utána kérdezek, sajna nem tudhatom, hogy a védőnő/gyerekorvos mennyire lelkiismeretes :(

fiúsmama 2012.12.20. 14:12:27

@PrettyWitch: A védőnőt nem tudod választani, gyerekorvost igen. Nem érdeklődtél környékbeli anyukáktól? Vagy nincsenek még ilyen barátságok, ismeretségek? Én is éppen gyerekorvos váltásra készülök, persze nem könnyű ez sem. Emberileg maximálisan megértem a dokinéninket, szakmailag sincs vele bajom, tényleg nem tudok rá rosszat mondani, de más élethelyzetben van, mint 10 éve (amikor gyakorlatilag bármikor lehetett hívni és el is jött), most a gyerekei, unokái külföldre kerültek, állandóan utazik, nincs kéznél. Az én kicsi fiam viszont még sokáig lesz gyerek, megbízható orvosra van szükségünk. Bármennyire is kellemetlen, de érik bennem a váltás gondolata. Most az információgyűjtés időszakában vagyok. Ezzel is csak azt akarom mondani, ha bármikor problémátok adódik nem feltétlen kell leragadni a "körzeti" gyerekorvosnál.

PrettyWitch 2012.12.20. 14:52:55

@fiúsmama: Ez a doki volt K. orvosa, és az unokahúgának most is ő az orvosa, jókat hallottam róla alapvetően, egyelőre pusztán amiatt, hogy egy hétig külföldön van (pont amikor nekem kéne), nem akarok mást.

Scala 2012.12.21. 10:58:51

@fiúsmama: K-vitamint kap a kórház, majd egy hetes korában a szülőtől, aztán egy hónaposan, két hónaposan stb. havonta amíg el nem fogy a doboz. Jelenleg ez a trend. :-)
A lányomnak apukája adagolja, hétvégén ki is jött belőle... Mindegy.

A Viganthol cseppet kellene beszereznie Virgonak, az naponta megy, egy cseppnyi olyaj. Ha kettő ment a szájába, akkor másnap nem kell adni. Elég macerásnak tűnik az elején, én bevallom töredelmesen két hónap után, most tanultam meg neki jól adagolni.

Virgo, azt szerezz, Viganthol-csepp, gyerekorvos írja fel! Kérj receptet a kórházban. D-vitamin!

Scala 2012.12.21. 11:04:21

@fiúsmama: Mi sem a körzeteshez megyünk. Vicces, hogy miért.
1.) a János Kh-ban van. Na azt kösz nem.
2.) a védőnő a második alkalommal, a várandósság alatt azt mondta, hogy nem tudja kihez tartozunk. Ő egyébként nevet tud mondani, véleményt nem, de szabad orvosválasztás van, ahhoz megyünk, akihez szeretnénk.
Következő alkalommal újságolja, hogy megnézte az XY doktornőhöz tartozunk, de szabad orvosválasztás van, ahhoz adjuk le a kártyát, akihez jónak látjuk.

Nos nekem nem kellett ezt jobban szájbarágni. :-)
Akit választottunk ráadásul korábban a Kútvölgyiben dolgozott, mint kiderült, amikor mondtam, hogy ő, mindenki puszijait küldte, és mondták, a legjobbhoz mentünk.
Úgyhogy meg is veregettem a vállamat, mert megint a felnézek a netre és orvost találok módszeremet alkalmaztuk. :-)

PrettyWitch 2012.12.21. 11:47:44

@Scala: Nekem a bemutatkozás során szimpatikus volt a gyerekorvos, arról nem tehet, hogy rosszkor szülünk :(

Rákérdezek majd a kórházban a D-vitaminra, Vigantholra, Virgora. Legkésőbb egy-másfél héttel a szülés után csak összejön majd a dokival a találka, addig megpróbálok a kórházból szerezni.

A védőnő amúgy normális esetben - úgy értem, hogy problémamentes terhesség, szülés, egészséges baba, rendezett családi körülmények - mit tud segíteni?

Scala 2012.12.21. 18:44:01

@PrettyWitch: Nem szültök rosszkor! Hé!
Akkor érkezik a kis hercegnő, amikor az neki (valamilyen szempontból, akár még olyanból is, amiről mi nem tudunk) a legjobb. :-)

Mintha az rémlene, hogy a Vigantholt egy hetes kor után kell kezdeni csepegtetni. De majd elmondják!

Védőnő: tápszert írhat fel, úgy tudom. Mindent megmutat, elmagyaráz. Hogyan add be a Vigantholt, fürdess, köldökcsonkozz, szoptass (ha kéred). Magyarázza hogyan kell fektetni a babát, mennyit, hason, meg hogy ne csak egy oldalra nézzen, mit kell figyelni a kicsin, egy hónapos korban kitölt egy lapot, hogy hozza-e a gyermek a szintet. Ellenőrzi a sárgaságot. Szól, hogy mikor, mennyit sétáltasd.
Lelket önt beléd, ha fáradt vagy, testi regenerációdhoz ad tippeket.
Vagy mint nálunk, ha éppen nyűgösködik a gyerek, elringatja. :-)))
Mi eléggé egy hullámhosszon vagyunk a miénkkel, és sokat jelentett, hogy jött!
Karácsonyra akartam is adni zsozsót, két hete, de azt mondta, ő senkitől.
Majd valami apróságot.

PrettyWitch 2012.12.21. 19:01:06

@Scala: Igaz, majd megmondom neki, ha 24-én születik, hogy ő akart ilyenkor jönni :)

Ezek szerint a jó védőnő nagy segítség lehet. Meglátjuk, a mienk vajon jó-e, eddig nem nagyon volt sok kapcsolatunk egymással.

Ciklon X 2012.12.22. 16:39:37

Meg van a baba? Minden rendben? :)

PrettyWitch 2012.12.22. 18:41:26

@Ciklon X: Nincs még, sajnos. Egyelőre az a program, hogy 24-én megyek be a kórházba vizsgálatra, és ha 4,5 kg körül lesz, akkor aznap császár is azonnal... igazából már nem tudom, mit és hogyan szeretnék, csak szeretném, ha megszületne, mindegy, hogyan, csak legyünk mindketten egészségesek.

Scala 2012.12.22. 19:27:21

@PrettyWitch: Nagyon átérzem min mész most keresztül drága!
Mély levegő, nyugalom.
Egyetértek azzal, hogy túl nagy gyereket nem állunk meg neki szülni.

Scala 2012.12.22. 19:28:39

Ez az utolsó mondatom... nem tudok magyarul, mindegy.

Szép ünnepet mindenkinek!
irodalom.blog.hu/2012/12/22/a_blog_aktiv

Tiktak · http://feleakkora.blog.hu/ 2012.12.22. 23:33:18

Most az a legjobb mindkettőtöknek, ha nem izgulod túl a dolgokat. Megy a drukk!

Edit.hu 2012.12.23. 04:18:22

@PrettyWitch: Nem tudom, van-e benned felelem a csaszartol (nyilvan szinte mindenki a komplikaciomentes huvelyi szulesben bizik). Csak gondoltam leirom, hogy szerintem nincs mitol tartanod, ahogy olvastam, a SOTE-n sem vagjak at a hasfalat, csak szethuzzak az izmokat (erthetetlen szamomra, hogy sok helyen nem igy csinaljak). Nalam is ezt a technikat alkalmaztak, nagyon kimeletes. Az elso felallas volt necces, eros szedulessel, mondjuk en extra sok vert vesztettem. Utana gyakorlatilag orarol orara jobb, setalni kell, az sokat segit a regeneralodasban. Babat ellatni abszolut nem volt gond, mondjuk en ejszakara mindig par orara leadtam :)
3 nap utan engedtek haza, akkor meg nem voltam egy speedy gonzales, de gyerekezes abszolut ment, haztartasban szerencsere volt segitseg. 4 hettel szules utan volt olyan erzesem, hogy minden a regi. Szoval hajra, azert persze szurkolok, hogy ne legyen csaszarra szukseg :)

Scala 2012.12.23. 07:47:48

@Edit.hu: A Windows idióta önfrissítése miatt elveszett egy hosszú komment, a lényeg: ilyen regenerációval istennő vagy! :-)

PrettyWitch 2012.12.23. 09:20:10

@Edit.hu: Van bennem félelem, vagy inkább volt. 4 kg feletti babánál kb. ugyanennyi félelmem a hüvelyi szüléstől is van, szóval lassan eljutok oda, hogy már mindegy, hogy hogyan, csak legyünk túl rajta. Talán még jobban is járok a császárral, mint a hüvelyi szüléssel, ha ilyen nagy a baba.

Azért jó hallani, hogy ilyen gyorsan felépültél belőle! Szerintem nekem lassabb lesz (lassabban regenerálódok fizikailag, mint az átlag, azt hiszem), de ha nem 4 héttel, hanem 6 héttel utána leszek a régi, az is jó :) A háztartás ellátására eleinte itt lesz K., utána meg az anyukám, utána K. anyukája, szóval segítségem lesz.

Csak a császár után tejem is legyen...

Scala 2012.12.23. 09:55:48

@PrettyWitch: Két császáros baba van tesóm haverjánál, mindkettő szépen anyatejen nőtt fel. Nem szabad félned semmitől! :-)
Amit tudnom kell a műtét utáni táplálásról, azt úgyis tudod.

PrettyWitch 2012.12.23. 10:02:17

@Scala: Nagyon jó!

Majd szurkolj hétfőn... csak nem tudom, mihez :)

Edit.hu 2012.12.23. 10:25:15

@PrettyWitch: Tej téma: neten írnak csomó mindent, meg ugye van a tankönyvi duma, hogy császárnál később indul be a tej, stb. Nekem a kórházban azt mondták, hogy a valóságban inkább egyénfüggő a helyzet, mert a tejelválasztást a méhlepény leválása indítja be, szóval hormonálisan leginkább mindegy, hogy hogyan szül az ember.
Nekem szubjektív véleményem, hogy a gyakori mellretétel segít, és szerintem fontos, hogy hívj valakit a csecsemőosztályról, aki megerősít, hogy helyes a technikátok (akkor is, ha úgy érzed, hogy a gyerek jól szív). Lehet aztán, hogy kifogod épp a tutit, de a csecsemősök legtöbb helyen nem túl 'proaktívak', viszont minden további nélkül jönnek, ha hívod őket.
A kórházi szobatársam annyit mondott még (3. gyereke született), hogy amíg csak előtej van, nem érdemes sokáig mellen hagyni a babát (csak kb. 5 perc), mert különben feláztatja nagyon a bimbót és jobban kisebesedik. 5 perc alatt simán leszívja azt a minimális előtejet ami van. Milán valahogy nem sebesített (ez szerintem szimpla szerencse), úgyhogy én hagytam tovább, de szerintem ez is egy abszolút megfontolandó tanács.

PrettyWitch 2012.12.23. 10:33:25

@Edit.hu: Ezt a felkészítésen is tanácsolták, hogy sok az anyuka, kevés a nővér, úgyhogy csak úgy maguktól nem jönnek, de ha kérjük, akkor igen. Én biztos, hogy az elején kérni fogom, pláne ha tényleg császár lesz, és nem tudom majd emelgetni a babát.

Az 5 perces tanács jó ötlet, inkább félóránként 5 perc, mint óránként 15, ugye?

Scala 2012.12.23. 11:11:53

@Edit.hu: @PrettyWitch: Minden szava Editnek arany!
A legyen folyton mellen, és az áztatást saját példával meg is tudom erősíteni. A méhlepény leválása indítja be a tejet, így van!
(Mondjuk lehet arra alapozzák, amit mondanak, hogy ha mellre van téve az újszülött azonnal, és szopizik is, az indítja be a lepényleválást spontán, nem csak kiszedik az emberből (mert gondolom műtétnél úgy van).
Nekem nem vált le azonnal, a vénámba nem ment jól az oxitocin (van egy reménytelen viszonyom az infúzióval, hagyjuk) úgyhogy megvártuk, amíg a mérésből visszakerül Barbara, akit ismét mellre raktam és a dolog 20 szekundum alatt megoldódott.

Scala 2012.12.23. 11:14:11

@PrettyWitch: jav. nem én raktam mellre, rakták!
Nagy erőkkel gondolok rád holnap! Azért ne indítsák be, az nem jó a gyereknek. Akkor inkább rögtön műtét, de azzal is meg lehetne várni a 28-át. Szvsz. Nem akarok okoskodni, de tudja az a baba, hogy mikor kell jönni. De mindegy, majd úgyis úgy lesz, ahogyan lennie kell.

PrettyWitch 2012.12.23. 11:25:15

@Scala: A beindítást a doki is ellenzi, ha viszont akkora, hogy úgyis császár lenne belőle, bármikor is indul meg a szülés, akkor inkább ne kockáztassunk, ezen a pár napon semmi nem múlik, és alulfejlett baba már úgyse lesz :)

Scala 2012.12.23. 11:32:06

@PrettyWitch: OK. :-) Legyen így!
Még azt akartam írni, hogy nekem sem volt szívem levenni a Barbit öt perc után, szóval ezt a feláztatja dolgot én úgy gondoltam, hogy úgyis abbahagyja, ha elég neki. Így is volt.
Nagyon ügyesen csinálják a kihordott babák, vákuumot képez. Lenyűgöző, senki nem tanította őket, és mégis. :-)
süti beállítások módosítása