Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Szokás szerint lemaradva, de itt vannak a centik.

  baba előtt 31. hét 32. hét 33. hét
2012-03-24 2012-10-27 2012-11-04 2012-11-11
Testtömeg (kg): 69,4 84,8 87 87,9
Gyarapodás (kg): - 15,4 17,6 18,5
Ideális gyarapodás (kg): - 9,96 10,4 10,84
Gyarapodás diff. (kg): - 5,44 7,2 7,66
Mell (cm): 98 108 107 108
Mell alatt (cm): 84 91 92 92
Gyomor (cm): 86 106 108 110
Derék (cm): 90 110 113 115
Has (cm): n.a. 110 112 114
Csípő (cm): 98 108 108 109
Fenék (cm): 102 109 110 111
Comb (bal felső) (cm): 58 57 58 56
Comb (jobb felső) (cm): 58 57 56 57
Comb (bal alsó) (cm): 46 47 49 47
Comb (jobb alsó) (cm): 46 47 48 49
Vádli (bal) (cm): 37 37 38 38
Vádli (jobb) (cm): 37 37 38 37
Kar (bal) (cm): 29 30 30 30
Kar (jobb) (cm): 29 29 30 30
Magasság (tájékoztatásul): 170 cm

A mérés vasárnap történt, a kollégáim szerint napról napra látni, ahogy nő a hasam... :) Azt hiszem, ez a táblázatból is látszik, a korábbi heti +1 centik helyett ezen a héten +2 centinél járunk. Mekkora leszek a végére? :)

A kilókkal kapcsolatban úgy tűnik, a diéta feladását követő egyszeri nagyobb ugrás után újra lassult a növekedés, amit cseppet sem bánok. Így is elég nagy a hasam, ami nem tesz jót a derekamnak sem, meg annak sem, hogy végig tudjam csinálni a mindennapokat. Szerencsére a héten lemegy a munka nagy része, a következő 2 hétben még dolgozok, de már kicsit kevesebbet, mint korábban, és november 28-tól az egyik, december 4-től a másik helyen leteszem a lantot.

Fura érzés: én, aki eléggé karrierista voltam, egy átlagemberhez képest nagymértékben terhelhető, és örömmel vállaltam be a nehezebb, illetve a plusz feladatokat (tudom, munkamánia, jellemző az egész családomra, de legalább örömet okoz), most alig várom, hogy abbahagyjam. Egy kollégám kb. egy éve mondta, hogy kíváncsi lesz arra, hogy hogyan változom majd meg, ha gyerekem lesz. Én persze gondoltam magamban, hogy miért változnék meg? És mégis. Gyanítom, a hormonoknak nagy szerepe van benne, de azért kíváncsi vagyok arra, hogy később visszajön-e a régi elhivatottság. Ha nem, nagy bajban leszek :(

Ugyanakkor most meg kifejezetten örülök annak, hogy átértékelődtek bennem a dolgok, és a baba a karrier elébe került. Ismerve magamat, a munkához való hozzáállásomat, ez elég nagy dolog, nem is számítottam rá, hogy magától meg fog történni, azt hittem, nekem majd küzdenem kell azért, hogy a babát előrébb soroljam, de a természet bölcsen megoldotta a kérdést :) Most már alig várom, hogy csak arra koncentráljak, hogy a lakást csinosítom (közben az is folyamatban van, remélhetőleg minden kész lesz időre, bár a székeket pl. karácsonyra ígérték...), és hogy kicsit befelé figyeljek. Most még ez utóbbira képtelen vagyok, mert nyomaszt közben, hogy még mi mindent kell elvégeznem az egyik és a másik helyen, de ha ez lecseng, megpróbálok megtanulni lazítani. Anyám szerint a szüléshez amúgy is két dologra lesz szükségem: lazításra és sok türelemre :)

És történt egy nagyon jó dolog a héten: hosszas egyeztetés után végre tudtunk beszélgetni Scalával! Aki annyira aranyos volt, hogy a saját tapasztalatai alapján elmondta, hogy kb, mire számítsak, és mivel készüljek a szülésre. Lehet, hogy ha egy nem terhes nő hallja a beszélgetésünket, elborzad, de nekem a mostani állapotomban nagyon sokat segített abban, hogy az ismeretlentől való rettegés mérséklődjön bennem. Úgy tűnik, a szülést is túl lehet élni :)

Szurkoljatok, hogy a baba várja ki a karácsonyt!

Címkék: mérés 33.hét

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr584901404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2012.11.16. 09:20:08

Fiúsmama! Szia!
Találtam hoemop.szert, de szinte túl sokat is:
www.natursziget.com/homeopatias-szerkereso
Ez egy jó oldal szerintem.

Edit.hu 2012.11.17. 08:24:57

Nagyon érdekes, amit írsz ebben a posztban. Arra kellett már választ adnod, hogy mikor szeretnél visszamenni szülés után?
Nagyon kíváncsi leszek, hogy fogod magad érezni, ha megszületik a baba és otthon lesztek együtt. Én is azok közé tartozom, akiknek fontos a meló, 32. héten még repültem tárgyalni, és élveztem (persze kifáradtam, mint az állat, egy nap volt, mire kipihentem :D). És most tök jó itthon a babával, pláne, most, hogy kezd 'értékelhető' dolgokat műveln, i, meg kell tényleg zabálni. Viszont ha teljesen őszinte vagyok magamhoz, akkor szellemileg zérónak érzem magam, mert akárhogy is, de a pelenkacsere / szoptatás / elég-e a tej / zebrabábbal bábozunk (imádja) engem hosszú távon nem köt le úgy tényleg meg igazán. Heti rendszerességgel ennek neki is keseredek rendesen, aztán persze belátom, hogy ez jó, meg kell, és tudom is élvezni.
Na mindegy, csak azért leszek kíváncsi a te tapasztalatodra, mert én egyelőre csak megerősödtem abban, hogy nem vagyok egy ősanya típus ('minekazilyennekgyerek', hehe)

PrettyWitch 2012.11.17. 08:34:28

@Edit.hu: Pont ezek a félelmek bennem is megvannak, viszont a most átéltek hatására kezdek abban bízni, hogy a természet megoldja a problémát :) Szerencsére nem kell tutira előre megmondanom, hogy mikor akarok visszamenni dolgozni. A baba előtt azt mondtam, hogy max. 1 évig maradok itthon. Most viszont már olyan 1,5-2 évben gondolkodom... :)

Félek a szellemi leépüléstől, de annyiban szerencsém van, hogy a félállásomban április-májusban, illetve az ősszel egy kicsit be kell majd segítenem a baba mellett is (pár óráról van csak szó, ami nekem nem jelent extra terhet, a kollégáknak viszont az lenne). Ha más nem, legalább ez talán frissen, vagy frissebben tart majd. Terveztem, hogy dolgozom majd a PhD-dolgozatomon is az itthonlét alatt, de sejtem, hogy ez nem lesz olyan egyszerű, mint ahogy én azt elképzeltem :)

Te miket tudsz tenni annak érdekében, hogy ne érezd magad bezárva, amikor épp ilyen elkeseredős fázisban vagy?

Scala 2012.11.17. 11:05:33

@Edit.hu: El se olvastam a postot, most jöttem rá. :-D
Nekem most egy lábgyanta elég volna a kozmetikusnál, nem egy munkanapnyi meló hiányzik. :-D Meg a pedikűr is.
Utoljára ilyesmin 39. héten voltam/-unk. A túlhordás miatt azonban a szülőszobán már nem volt a lábkörmömön lakk. :-)

Scala 2012.11.17. 11:07:59

@Edit.hu: Ja, és a napi rutinhoz, ugyanez, csak nap, nem zebra. :-)
Néha megtöröm a rutint egy mosogatógép bepakolással... az aztán feldobja az embert! :-D

Scala 2012.11.17. 12:10:46

Boszika! Drukkolunk, hogy megérje a karácsonyt, igen, de én valahogy úgy számoltam, ha dec. 14-16. körül jön is már a 39. hét elején járunk.

Ez kicsit súlyosnak fog tűnni, de azért az extra helyzetre való tekintettel linkelem:
Egyébként most olvasom, hogy december 27-én Szaturnusz-Plútó szextil. :-) Jelentsen ez bármit is.
www.csillagtitkok.hu/cikkek/a-belso-transzformacio-ideje.html
"A folyamat fő üzenete, a radikális átalakulás és megújulás (...) Teljes átfordulást hozhat!"

Szerintem 28. hajnalban születik meg, 27. éjjeli előkészületek után. :-)

PrettyWitch 2012.11.17. 17:20:28

@Scala: Uhh... a cikk nekem kicsit kínai, de dec. 27-i szülés tökéletes lenne :)

Scala 2012.11.17. 18:40:04

Hihetetlen jó cuccok vannak a ZARAban a lédinek! Kész vagyok annyira édes! :-)
www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/category/hu/en/zara-W2012/269293/Mini%2B%280-9%2Bmonths%29#product=987010

Most csak kiegészítőket indultam nézni (harisnya, leggings, lábasnadrág), de az lett a vége, hogy olvadozok. Még csak kabát:
www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/category/hu/en/zara-W2012/269276/Baby%2Bgirl%2B%283-36%2Bmonths%29

fiúsmama 2012.11.17. 19:08:20

@Scala: köszi a linket. A homeos dokinő akihez néha napján elmegyek szerencsére akut esetben telefonon is mond szert, nem mintha gyakran élnék ezzel a lehetőséggel.
A témához hozzászólva: én az első gyerek után szenvedtem a leginkább itthon, anno próbálkoztam bölcsivel is, de rövid idő alatt tüdőgyulladása lett a fiamnak, abbahagytuk. Vele én is dolgoztam otthon. Aztán a 2. gyereknél már elköltöztünk a szülővárosunkból,segítségünk nem volt, de szívesen is maradtam otthon vele, na és nem mintha nagyon vissza akartak volna venni. Máshol kezdtem dolgozni, de csak részmunkaidőben, szerettem. Most már mennék valamerre, de sajnos a lehetőségeim erősen korlátozottak. Ma már olyan könnyű információhoz, ismeretekhez jutni, nem gondolom, hogy az otthonlét, a gyereknevelés, esetleg a család menedzselése = a szellemi leépüléssel. Persze, nyilván nagy a váltás a pörgős munkahely és egy kisbaba ellátása között, de amúgy ezt is lehet energikusan csinálni. Rengeteg a lehetőség arra is, hogy a babával kimozduljatok és ezt mindenképpen ajánlom is. Akár már 3 hónapos kortól is el lehet kezdeni járkálni pl. babmasszázs tanfolyam, Ringató, Kerekítő..és még számtalan lehetőség van. Alakulhatnak új ismeretségek, barátságok. Ne féljetek a közösségtől, a betegségektől, a szoptatásnak amúgy is védőhatása van.

PrettyWitch 2012.11.17. 19:38:24

@Scala: Én a barátnőm tanácsára egyelőre csak egyrészes cuccokban gondolkodom, egyszerűbb ráadni, cserélni, és nincs olyan része, ami felgyűrődhetne. Amúgy én is ma vásároltam babaruhákat (csak néhányat, mert rengeteget kaptunk), a Brandonban is édesek vannak :) A TESCO-ban meg nagyon jó áron vannak egyszerűbb darabok.

PrettyWitch 2012.11.17. 19:41:35

@fiúsmama: A szakmámban mindenképpen vissza fog vetni, mert kijövök a gyakorlatból, a napi rutinból, nem fog úgy vágni az agyam adott témákban, mint korábban. Viszont ahogy egy barátnőm fogalmazott: minden életszakaszban az adott élményeket kell megélni, arra kell koncentrálni. Remélem, képes is leszek rá, és nem bezártságnak fogom megélni az itthonlétet. Jók a tanácsaid, igyekszem majd tenni ellene, és új kapcsolatokat kialakítani.

Eljárkálásról jut eszembe: a babaúszást szívesen kipróbálnám. Van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok?

fiúsmama 2012.11.17. 20:21:17

@PrettyWitch: Babaúszásban pont nincs tapasztalatom, annyira fázós vagyok-és köztudottan ez a víz nem a melegségéről híres- hogy ez mindig visszatartott. Öltöztetésben (első évben különösen) különösen a praktikusság, könnyen kezelhetőség híve vagyok. Tényleg őrületesen (már-már nem tudom eldönteni, hogy jó-e ez nekünk) vagány és cuki, menő cuccokat lehet kapni szinte az első pillanattól kezdve, de otthonra úgysem adjuk rá, mert a legtöbb kényelmetlen, nem babának való. A Tescos ruhák tényleg jók, szerettem azokat amik hármasával vannak csomagolva, vékony pamut, lakásban biztos, hogy elég, sétánál pedig maradhat alsóruházatként. Kombidresszben a scamp márkára esküszöm.
Az biztos, hogy gyerek nélkül sokkal könnyebb dolgozni a végkimerülésig, mint gyerekkel. Akkor még nem számít, hogy van-e otthon kaja, mindent sokkal jobban meg lehet tervezni...Igen, azt hiszem, hogy én a kiszámíthatatlanságot utáltam a legjobban a kisbaba korban. Hogy nem tudod, hogy mennyit alszik, mibe tudsz belekezdeni, vajon meg tudsz-e főzni, vagy hajat mosni. Persze ezek is gyerektől is függnek, a 3. előtt én is olyan dologtól tartottam alaptalanul, ami a 2.kal rendszeres volt, nála végül nagyon ritkán jött elő. Vagy pl. az ovis beszoktás, oviba járás is az elsővel elég nehéz volt, a 3. viszont...le a kalappal előtte is :). Szeretném azt hinni, hogy ez nem csak a véletlennek,hanem nekem is,az élethelyzetünknek is köszönhető, neki az első pillanattól alkalmazkodnia kellett (leginkább a nagyok napirendjéhez,6 hetes korától edzésre hordtam, tornaöltözőben szoptattam, sajnálkozó, együttérző vagy bátorító pillantásokat kaptam).

PrettyWitch 2012.11.17. 23:06:38

@fiúsmama: Pont ma gondolkoztam azon, hogy mi is volt az a márka, amit ajánlottak ruhában, és elfelejtettem, ez volt a Scamp :) mindjárt meg is nézem. Hol szoktad venni, boltban vagy webáruházban?

Amitől a legjobban tartok most, az az ismeretlen: a szülés, a babával az élet, ilyesmik.

Kétgyermekes kolléganőm ajánlotta, hogy ne úgy álljunk hozzá a gyerekhez, hogy körülötte forog az élet, hanem úgy, hogy ő érkezik hozzánk, tehát neki kell hozzánk alkalmazkodnia és nem fordítva. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem törődnének a gyerekek szükségleteivel, csak a helyén kezelik őket. Elsőre jó ötletnek tűnik.

fiúsmama 2012.11.18. 05:27:05

@PrettyWitch: Ezt akartam én is (az alkalmazkodásról).Ami fontos neked, nektek ahhoz ragaszkodjatok, egy gyerek szinte bármihez hozzászoktatható, végletesen pl ahhoz is ha vasárnap 9 ig ágyban vagytok, de ahhoz is ha 6 kor már futni mentek :) Bár igaz, hogy a napi rutin sokkal inkább megszoktatható vele, szóval ez nem a legjobb példa volt ;)
Scamp: is-is, jó a webjük, ajánlom, vagy vasárnap délelőtt nyitva vannak, ha nem kell átutazni hozzájuk a fél várost akkor érdemes elmenni...úgyis közel van a Brendon is :) Jártam már úgy, hogy weben nem nagyon tudtam mit venni, személyesen több fajta volt az adott méretből. Helyes lányos dolgok vannak, mégsincs az az érzésem, hogy túlzó vagy kényelmetlen lenne.

PrettyWitch 2012.11.18. 07:56:12

@fiúsmama: Nekünk nincs messze, a következő méretnél már onnan fogunk öltözködni, remélem :) A Brandonnal az volt a legnagyobb kihívás, hogy K. nem szereti a rózsaszínt, és így találjak helyes lányos darabokat :) de azért sikerült :)

Scala 2012.11.18. 08:58:54

@fiúsmama: Igen, nekem is van egy hoemos doktornőm, Tatán, gyermekorvos és háziorvos, 20 évig neonatológián dolgozott, szóval a babával is készülünk menni (remélem minél hamarabb eljutunk oda, imádom Tatát); persze nem azért mert beteg a Barbara, hanem csak átfésülni a helyzetet, az egész terhességet is így csináltam végig: teherbeesés előtt, majd trimeszterenként egyszer + a szülés miatt lementem, összesen tehát 4szer.) Mindig rájövök az ilyen alkalmakkor, hogy a homeos öngyógyításnál jóval többet jelent egy ilyen személyes konzultáció. Amikor SOS dolog van, e-mailben kérek segítséget, pl. most is a gyermekágy alatt, saját részre vagy a Barbara hasfájására (sajna az nem hatott, de ezt már írtam).
Azonban be kell vallanom, én szeretem olvasgatni ezeket a szerleírásokat, a pontos tünetérzékeltetéssel. Segít nekem megfogalmazni mit érzek, melyik típusú tünetet, mert hiába fáj valakinek a torka (nem szokott), az a tűszúrástól a gombócig 15-féle módon történhet, és nem véletlenül kell megkülönböztetni: más rá a szer. A hagyományos háziorvos meg felír egy antibiotikumot, illetve nekem nem a megszokottat, mert Penicillin-érzékeny vagyok. Azonban azt a kedvező felfedezést teszem az elmúlt években, hogy egyre több házidoki ismeri és alkalmazza a homeopátiát. Anyósomé pl.

Scala 2012.11.18. 09:17:47

@fiúsmama: "Igen, azt hiszem, hogy én a kiszámíthatatlanságot utáltam a legjobban a kisbaba korban. Hogy nem tudod, hogy mennyit alszik, mibe tudsz belekezdeni, vajon meg tudsz-e főzni, vagy hajat mosni."
MAXIMÁLISAN így történik velem is! :-)
Tegnap egész nap nem aludta napközben, max. egy-egy félórát, aztán 19h-tól 4-5 órákat. Persze hajat nem tudtam mosni, mert akkor nyűgösködött ma reggel, csak zuhanyoztam.
Sosem gondoltam volna, hogy nemhogy zuhanyozni, de néha orrot fújni se tudok majd, mert karban kell lennie.
Azért persze a pisilést nem szabad kihagyni, mert van, amit muszáj (renyhe hólyagokkal meg pláne). Boszinak mondom, a menetrend:
1. felkel a baba, hangokkal jelez 2. te elmész pisilni, betétet cserélsz, lemosod a melled (plusz a hónaljadat magad miatt, mert izzadás ezerrel) 3. pelenkázóra fel, pelenkacsere (ezt nekünk a klinikán megtanították, lépéseit, majd elmondják a barátnőid; egy dolog ismét amit én melegen ajánlok: Sudocrem); 3. b) ha túl korán vetted le a pelenkát, mert még vannak történések (a 3. héttől hangsúlyosabb ez a jelenség, de lehet csak a logisztika miatt vettem akkor észre) akkor lepisili a pelenkázót, nagyon édes, látod a sugarat, fiúknál még viccesebb persze. Kicseréled alatta a rétegeket, és általában a ruháját is, bodyt, szóval átöltöztetés 4. ha már nyűgös az öltözéstől, amikor a szoptató párnára teszed, megsimogatod a kis fejét, próbálod nyugtatgatni, ne dühösen kezdjen enni /olyankor mohóbb és sok levegőt nyel, no meg ne rögzüljön hogy az evéssel, annak elejével legalábbis a frusztráció kapcsolódik össze/ Erre azért is érdemes figyelni, mert ha túl sokat szenvedteti egy szülő a gyereket evés előtt, állandóan az az érzés lesz neki, hogy szétsírom magam és még akkor is nehezen jön a kaja, amikor megkapom már utálom is az egészet, beáll egy ún. "szopási sztrájk" nevű jelenség, gondolom nem kell magyaráznom. Klinikán mondta a tanácsadó csecsemős nővér 5. szoptatás (erre vannak iskolák, hogy egy mellből vagy mindkettőből alkalmanként; most ebbe nem megyek bele) 6. büfiztetés, ha bealudt megfigyelés, hogy nem bukik-e (olyankor nem árt jelen lenni, hogy felfordítsd, nehogy visszafollyon a légcsőbe), aztán egyre ügyesebb lesz, Barbi fekve kitermel magából bármit ilyen veszély nélkül, de nem árt résen lenni 7. elaltatás (ágybatétel, de eleje sokszor karban vagy ölben)...
És hogy elalszik-e, és van két vagy max. négy szabad órád (ami semmire sem elég, legalábbis nekem intimtorna dvd-ről eddig nem jött össze; a gyermekágyit csinálom heti háromszor, az legalább már kezd beállni), azt nem te döntöd el. :-)

Na mennem kéne tornázni, meg gyereket sétáltatni (a kutyák legalább szeretnek menni, kéne nekem egy Beagle és egy vizsla, ha lesz passzív házunk, ez lesz a két kutya, és megszerzem a vadászengedélyt is, hogy trenírozzam őket :-D).
Na komolyra fordítva, még akarok valamit a "gyerek alkalmazkodjon hozzánk témáról" írni, aztán lépek.

PrettyWitch 2012.11.18. 09:27:48

@Scala: Jó volt ez a menetrend leírás, kezdenek sejtéseim lenni a szülés utáni időszakokról :)

Mi a véleményetek a "hagyjuk sírni" témában? Azt látom, hogy szoptatás előtt ezek szerint tuti nem szabad; és elalvás előtt? És honnan tudom, hogy miért sír: azért, mert valami fájdalma, baja van, vagy csak úgy? Nem mintha tudnám, hogy képes leszek-e hagyni...

Scala 2012.11.18. 09:52:25

@PrettyWitch: @fiúsmama: Értem, hogy bármihez hozzászoktatható, és köszönöm, hogy írtad, mert nem árt ezt észben tartanom, ugyanis nekem erről az alkalmazkodásról más a véleményem, és ezt is mederben kell tartani.
Na szóval: utoljára Dobó Katától hallottam ezt a megközelítést a Story magazinban, hogy nem ők alkalmazkodnak,a gyerek jött hozzájuk, az a gyerek dolga. Én ettől a falnak megyek, be kell vallanom. Azt gondolom, hogy az összes pszichoterapeuta abból él már legalább egy évtizede, hogy a mi anyáink: fekve vajúdtak, mert "úgy kellett", nem tettek mellre, elvitték az újszülöttet, és 16h-17h lehetett szoptatni, még otthon is be kellett tartani időpontokat, hogy "akkor egyen a gyerek, amikor az elő van írva, szokjon rendet", nem a gyereknek van bioritmusa, hanem alkalmazkodjon a világ rendjéhez, szoptatni nem fontos, tápszer majd megoldja, menjen az elvtársnő vissza dolgozni, és nem utolsósorban dr. Spock áldásos könyve a sok okossággal 1-17 éves korig (a faszi fia felnőtt korban öngyilkos lett; állítólag akkor vissza is vonta a tanainak a nagy részét).
Nem, a gyerek azért jött hozzánk, mert ő jönni akart, de ő akkor is egy vendég, egy ajándék, kedvenc taxisunk így gratulált a Barbarához "mostantól ő diktál!".
A vendégemnek nem mondom azt, hogy "Isten hozott! És aztán alkalmazkodj!". Nem!
Egy kisbaba nagyon érzékeny, 9 hónapig össze volt kötve velem, mindent megteszek azért, hogy ne érezze a diszkomfortot, most hogy kijött. Tiszteletben tartom a bioritmusát, az étvágyát, a hang és szagérzékenységét, az ízlését (puffasztó ételeket nem fogyasztok pl. vagy kávét) . Nagyobb korban, meg tiszteletben tartom az egyéniségét, nem ráerőltetem, hogy "nem kell félni a kutyától, nem bánt" vagy hogy igenis felverlek 7h, mert akkor kell reggelizni, és anyának indulnia kell bevásárolni a piacra.
Nem! Nekem azért is olyan rossz a viszonyom az anyámmal, mert ő is azt gondolta, hogy a gyerek egy tulajdon, egy tárgy, nincs ízlése vagy ha van is, majd alkalmazkodik. "Objektivizálni a szubjektumot", ez megy a hagyományos magyar eü-ben is! Emlékezzünk csak ilyen élményeinkre, még egy felnőttben is milyen mély nyomot hagy, egy felnőtt talán ott érzi át, ha már elfelejtette milyen volt gyereknek lenni: ki van szolgáltatva, és rendesen leszarják az önvalóját. Egy kisgyerek évekig így van kiszolgáltatva az anyjának, a szüleinek, ebbe gondoljunk bele!

Úgyhogy én meghagyom az alkalmazkodjon a gyerek filozófiát a Dobó Katának. Tapasztalatom szerint ha egy babának, kisgyereknek tiszteletben tartják a lényét, minőségi figyelmet szentelnek neki (azaz csak rá figyelnek, tisztán, egyéb tevékenység nélkül) nem lesz sírós, ideges, vagy frusztrált. A másik módszerrel hiperaktívvá válik, vagy közlésnémává (elnyomja az érzelmeit, mert nem figyeltek rá, ha sírt, akkor meg minek mondja), szerintem. És nem, nem akkor nő a fejünkre, ha mi alkalmazkodunk! Érzéssel adagolva a figyelmet és támogatást nem lehet elkényeztetni, az már más, az is egyfajta nemfigyelés, hagyni túlburjánzani.

Ráadásul milyen ember az, aki egy csecsemőt hagy torkaszakadtából üvölteni, hogy majd kifárad és abbahagyja??? Mert ez az alkalmazkodósdi mindig ilyenekkel kezdődik.

Természetesen vannak fokozatok, és nem akarom félremagyarázni, amit írtok. Nem kell bevattázni, meg hímes tojásként kezelni, tök jó, ha az edzőöltözőben szopik, a lényeg hogy törődve van vele, de én mindenkit óva intenék a "gyerek majd alkalmazkodik" mentalitástól. Benne van, hogy "mert úgyis mindent kibír". Persze, csak kérdés, hogy milyen áron.

Egyébként számomra az ilyen fals megközelítések megtestesítője a pengeszájú pártkarrierista punci Hoffmann Rózsa, az elvek és pózok nagymestere, és anyám is rendelkezik ilyen barátnőkkel, amikor összegyűlnek két perc után hányingerem támad... a másik véglet a sötétlelkű parasztpicsa Polcz Erika, aki kinyírta/kinyíratta a 11 éves Szita Bencét. Ez a két típus mindent megjelenít, amit utálok ebben az országban.

És végül: értettem én, hogy mire gondoltok, és tudom, hogy nem pont arra amit leírtam, de sztem akkor is "mostantól ő diktál". :-)))

Scala 2012.11.18. 09:56:19

@PrettyWitch: Nem leszel képes hagyni, lásd fentebbi kommentem.
Ne hagyd sírni! Újszülöttként és pár hetesen CSAK akkor sír, ha valami baj van! Még a pelus miatt nem is sír, és a hideg miatt sem! Kaja-éhség; mekónium távozása, emésztés-bélrendszer beindulása, majd has-belek; és "közelséged hiányzik anya" miatt sír. Ez a három sakkozd ki melyik épp, a többit neked kell megszervezni, mert ő a hideg miatt nem sír még, csak szürkés a szája felett.

Edit.hu 2012.11.18. 09:57:08

@PrettyWitch: Én most kezdek ráérezni, hogy mikor mit akar a sírással (10 hét). Ez nem csak rajtad múlik, hanem a babának is el kell jutnia oda, hogy különböző sírásokat produkáljunk, Milán most jutott el idáig. Barátnőm már 6 hét körül tapasztalta, szóval én agyaltam is rajta, hogy csak én vagyok ennyire idióta, hogy nekem minden sírás ugyanolyan. Aztán ez változik.
Sírni hagyni: én valahol középúton vagyok ezzel. Nem kapkodom fel azonnal, ha pl. főzök és épp bennevagyok egy műveletben, és elkezd sírni a gyerek, én simán befejezem (itt max 5 percre gondolj, ne többre), aztán megyek oda hozzá. Illetve éjszakai alvás közben előfordul, hogy felsír, és 2-3 perc után vissza is alszik. Ilyenkor valami belecsikar szerintem a hasába, vagy épp egy kevésbe mélyen alvó fázisban valami megzavarja. Nálunk ritkán van ilyen, de én azt tapasztaltam, hogy ilyenkor ha odamegyek, csak még jobban megzavarom. Lényeg, hogy éjszakai sírásnál / nyöszörgésnél én mindig várok pár percet.
Illetve még egy példa: egy idő után kezd a bébi egyre többet felfogni a világból, és simán lehet, hogy este már hulla fáradt, de ordít, mert így vezeti le a feszkót. Én azt tapasztaltam, hogy ilyenkor nem érdemes nyugtatgatni, mert csak tovább ingerlem vele. Ilyenkor normál menetrend szerint leteszem aludni, és legtöbbször veszi a lapot, meg is nyugszik. Ha mégsem, akkor adok neki cumit, amiből nagy vehemensen szív 4-5-öt, aztán filmszakadás.
Szóval szerintem majd kitapasztalod te is, hogy a babátok milyen helyzetben tudja saját magát megnyugtatni, és mikor kell neked közbelépned.

Scala 2012.11.18. 10:01:57

@PrettyWitch: Többfajta hangot ad ki, ha csak "nyikorog" az ágyában, még nem kell odarohanni, a sírásnál mindig, hamar. A többinél nem muszáj, és a pelusnál nem is üdvös, ha túl hamar (lásd asztalon jön ki, nem a pelenkába). Kis sírásra ha nem figyelsz lesz a nagy üvöltés, és ha ez tartósan így van, már a nagy üvöltéssel kezd, mert csak annak volt eredménye... :-(

Scala 2012.11.18. 10:06:48

@Edit.hu: Nagyon jókat írsz! Pont erre törekszem én is. Ezek egy része még nálunk nincs, de tényleg így kell csinálni!
Nyöszörgés véleményes, sírás mx. 5 perc, üvöltés minél hamarabb.

Teljesen osztom, amit írsz, ami ismeretlen terület nekem, az a cumi: én nem használok, mert sztem rontja a szopóreflexet, de az én babám még négy hetes csak. Mennyi idősen kezdted használni?

Edit.hu 2012.11.18. 10:13:56

@Scala: A cumit akkor próbáltuk ki, mikor az első brutál üvöltést produkálta, miután hazajöttünk a kórházból, és semmi egyéb nem használt. Ráharapott és lenyugtatta. Szerintem egy hetes sem volt. Én nem vettem észre, hogy a szopás romlott volna, bár annyi mázli nálunk, hogy nagyon ritkán kell a cumit bevetni, van, hogy napokig nem kéri, szóval nem igazán aggaszt, hogy a technikája romlik.
Az fontos szerintem, hogy ne elhallgattatni akarjuk vele a gyereket - bár azért néha vékony a határ, nálunk eddig két durvábban síros időszak volt, egyszer 3 nap, aztán 6 nap, máig nem tudom az okát... na akkor én már úgy voltam, hogy most bármit alkalmaznék, csak ne kelljen ezt hallgatnom :)

Edit.hu 2012.11.18. 10:24:33

@PrettyWitch: Nem tudom a LinkedIn - en fent vagy-e. Ott van egy csomó szakmai fórum, meg kötetlen szakmai beszélgetés, én azokat szoktam rendszeresen olvasni, egész jó dolgokat lehet találni és képben tudok maradni úgy-ahogy.
Másik, hogy engem mindig is nagyon érdekelt a képzőművészet (végül műszaki pályát választottam), és mióta rájöttem, hogy a legtöbb múzeum beenged gyerekkel, kb. hetente elmegyek egybe, már a gyerek 4 hetes korától. Ez kikapcsol, és végre egy régi hobbimnak is tudok hódolni, már csak hab a tortán, ha valaki társul hozzám :)

Illetve még egy dolog, tagja lettem egy nonprofit szervezetnek, ahol a 'public speech'-et lehet tét nélkül gyakorolni. Az ember beregisztrál, tart egy beszédet (megvannak persze a szabályok), és a csapat kiértékel. Marha sokat lehet így fejlődni, és mivel angolul van, csomó féle ember jár, kicsit kinyílik a világ egy más irányban.

Nálam lényegében ennyi, próbálok nem túl sok időt elvonni a bébitől, de hát szerencsére az apjával is tök jól kijönnek, szoptatni nem tud a férjem, de azon kívül teljes értékű szülő, ez elmondhatatlanul megkönnyíti az életünket.

Scala 2012.11.18. 10:32:28

@Edit.hu: Ez a múzeumozás nagyon vagány!!! :-)

fiúsmama 2012.11.18. 10:42:37

Hú, érzékeny téma került szóba..vagyis írásba, szóban jobban lehet ezt elemezni, jól érteni. Azt gondolom, hogy abban alkalmazkodjon hozzátok ami nektek nagyon fontos ahhoz, hogy meglegyen a lelki békétek. Mindenki jobban jár úgy. Ha nektek szükségetek van pl.kéthetente meglógni egy pár órára, inkább nélkülözzön a kicsi, mint szenvedjetek a hiánya miatt, persze ez sem szentírás, nyilván beteg gyerek mellől nem megyek el és nem mondom az hogy na nehogy már keresztbetegyen nekem ez a kis szaros...Nem vagyunk végletesek, nem vittük pár hónaposan sem síelni, sem a Szigetre, de itthon sem hagytam azért, hogy a mi nyaralásunkat kipipálhassam. Semmi nem szentírás, nektek legyen jó. És engem ezért sem borítanak ki a DobóKata féle megnyilvánulások, ha nekik úgy jó, csinálják úgy.Bevallom, hogy a nagyobb gyerekeinknél még elég mereven vallottam a köztünk ugyan nem alszik elvet, viszont most, hogy már tudom, hogy az utolsó kicsit babusgatjuk előfordul, hogy direkt én alakítom úgy, hogy köztünk aludjon és ez vele kiválóan működik is.Nincs is attól meghatóbb, mikor éjszaka érzed az arcodon a tapogató kis kezeket akit megnyugtat a te közelséged. Rugalmas gyerek,mert ennek ellenére a saját ágyában is tud aludni (ez talán a legnagyobb félelme-joggal- a szülőknek, hogy ha egyszer engedsz, onnantól vége). Nálunk nyilván a legkisebbnek kellett a leginkább alkalmazkodnia (és nem a mi heppjeinkhez, hanem a nagyok életéhez...ha menni kellett értük, menni kellett) szerencsére kiegyensúlyozott gyerek lett belőle. Azt mondom, hogy semmi nem szentírás, a gyerekek nagyon toleránsak, a legfontosabb hogy a szülők jól legyenek.
Vannak bizonyos sírásfajták aminél nem szükséges rögtön eldobni mindent, van olyan amikor azonnal kell cselekedni és természetesen árnyalatok is vannak, fogod érezni.

PrettyWitch 2012.11.18. 12:19:52

@fiúsmama: @Scala: @Edit.hu: Azt hiszem, Scala "kirohanása" ellenére ti tulajdonképpen mindannyian valamilyen középutas megoldásban gondolkoztok, amivel én is tudok azonosulni; a végleteket ("hadd sírjon órákon át" vs. egész nap kézben van) én sem bírom. Valahogy a szüleim szerintem tök jól megoldották, legalábbis nekem jó a kapcsolatom velük, és nem érzem magam lelkileg megviseltnek sem, majd faggatom e tárgyban kicsit az anyukámat.

Edit, megnyugtató, amit a különböző sírásokról írsz, mert ettől eléggé tartottam, hogy hogy fogom felismerni. Ha viszont együtt "tanulunk", akkor csak képes leszek rá :)

A szakmai szinten tartásod is tetszik, mindenképpen meg fogom próbálni beilleszteni a napjaimba, hogy egy idő után tudjak majd kicsit itthon is szakmázni. Ha K. anyukája besegít, biztosan nem lesz gond (az enyém sajnos messze lakik). K. sokat dolgozik, őt ezzel kevésbé szeretném terhelni.

Együtt alvás: én nem merném megkockáztatni. Nem az elvek miatt, hanem mert mindketten eléggé "aktívak" vagyunk álmunkban is, és félnék, hogy megütöm/megrúgom/ráfekszek; vagy K. teszi ugyanezt. Lehet, hogy így nehezebbek lesznek az éjszakák, de amúgy meg életveszélyesek lennének :(

Scala 2012.11.18. 14:35:55

@fiúsmama: Persze, ez így korrekt. Én is szeretnék már visszamenni Spinningre, amikor már nem magamból etetem a babát rá lesz bízva egy biztos körre.
Csak eheti élményem, hogy egy igen jómódú (ház Budán, minden gyerekszobában színes tv), sokgyerekes család úgy "neveli" a négy hetes csecsemőt, hogy amikor az torkaszakadtából sikítva sír-rí sem veszik fel, mert "a gyereket nem szabad elkapatni"! És csodálkozik az anya, hogy a gyerek rá nem mosolyog, hanem a Mikiegérre az ágya felett... :-((( Konzervatív, jobboldali, keresztény család juhé! :-(

És bocsánat, ha kicsit indulatos lett az előző, csak tegnap óta rájöttem nem nyelek le több beszólást anyámtól, amit a gyerek születése óta kaptam, de nem tettem szóvá, mert vérszegény és gyenge voltam, plusz nagyon boldog, de mostanra úgy érzem telítődtem, plusz végiggondoltam ezeket a dolgokat szoptatás alatt hajnalban, és itt kitört belőlem. :-)

Scala 2012.11.18. 14:38:42

@Scala: A Hoffmann Rózsa gyerekeit meg ismerem (felnőttek), elég súlyos, maradjunk annyiban, azért írtam azt amit.

Scala 2012.11.18. 14:48:25

@Edit.hu: Cumi: értelek! :-)
Ne elhallgattatni akarjuk vele: na igen! 3 nap és 6: elég nagy küzdelmeken vagytok túl, ti is, úgy észlelem. :-)

PrettyWitch 2012.11.18. 16:30:12

@Scala: Én eredetileg úgy gondoltam, hogy sima cumit (nem cumisüveget) elalváshoz ha kell, használok. Tényleg rontaná a szopási képességet?

Sajnálom, hogy anyukáddal ennyire komplikált a helyzet, de én továbbra is szurkolok, hogy jobb nagymama legyen :)

PrettyWitch 2012.11.18. 16:55:37

Közben találtam egy cikket a cumiról, hátha titeket is érdekel:

www.lll.hu/fuzetek/cumi-mellbimbo_zavar

Scala 2012.11.18. 18:43:54

@PrettyWitch: A szülésznőm azt mondta (tudod, nagyon kedvelem, adok a véleményére) + még páran a klinikán, hogy a sima cumi is agyrém az ilyen pár hetes, pláne újszülött gyereknek.
Volt ugyanis egy arab szülőpár, akik benyomták az újszülött szájába, egyrészt szegény szétrágta két nap alatt ! (még nem tudja kontrollálni, neki olyankor kell megtanulnia enni), gondolj csak bele; és mindenki rajtuk szörnyülködött. Én a 37. héten voltam. Akkor megtanultam, hogy cumit elfelejteni. Edit.hu is írja, hogy az a jó, hogy van amikor 3 napig nem is kell. Így adagolva okés. :-)

Voltunk sétálni, a beöltöztetésre kitaláltlogisztikám remekül bevált :-), 45 percet voltunk kint, annyira jól bealudt, hogy itthon még ki is tettük az erkélyre, de az azért nem volt túlságosan hosszú. :-) Barbi és az erkélyünk nem egy dimenzió. :-))) Mentségére legyen mondva, már éhes volt. Férjem túl sokat telefonált indulás előtt.
A hosszútávú hatás pedig felbecsülhetetlen: nyugodt, hosszú alvások, komfortosabb evés, nem dühös falás!
Holnap egyedül kell megoldanom a levegőzést, ha vagány lennék a hordozóban vinném. De nem lesz türelmem sztem betanulni a használatát... :-( Ilyet vettem, csak mert volt a boltban, és rámtukmálták:
www.thebabasling.com/

Sztem erkély lesz, a szokásos 4 perc... de bizakodóan állok a holnaphoz. Max. rányitom az ablakot. :-)

Scala 2012.11.18. 18:46:25

@PrettyWitch: Jó, el fogom olvasni! :-)

Scala 2012.11.18. 18:52:55

@PrettyWitch: A háromnegyedét elolvastam, na ugye, hogy ugye. Jó cikk nagyon! :-)

PrettyWitch 2012.11.18. 19:55:10

@Scala: Igen, engem meggyőztetek, cumi csak végszükség esetére :)

Örülök, hogy jól sikerült a sétálás, hátha holnap is összejön! Végülis mi is nyűgösek vagyunk, ha napokig nem megyünk ki a lakásból...

Scala 2012.11.19. 00:02:54

@PrettyWitch: Köszi. :-)

Babaúszásról egy másik blogon írt egy kommentelő, ő mindkét gyerekét vitte, Hotel Rubin, nagyon dicséri. Februárban lehetett volna kezdeni a gyerekekkel (asszem 2 hónaposan), de ő csak tavasztól vitte. Mama-baba imádta!
Megkeressem miket írt?

A Sportmaxban is van a kerületben, de neked sztem egyik sem igazán esik útba. Bár ő is egy kerületben lakik veled, onnan járt... szóval ha kell valahogy csak megtalálom a postot ahol erről témázunk! ;-)

PrettyWitch 2012.11.19. 08:20:49

@Scala: Hagyd, inkább majd a ti tapasztalataitokra leszek kíváncsi. Valami közelebbi helyet fogok majd keresni.

Edit.hu 2012.11.19. 09:29:00

@PrettyWitch: Ruhákhoz egy komment: mi szinte mindent a Háda turkálóban vettünk eddig, kb. 500 per darab áron mennek a bodyk / rugdalózók, és tele van olyannal, ami sosem volt használva (GAP, Next, Zara cuccok). Egy hónapnál tovább nem nagyon hordanak semmit, mert iszonyat gyorsan nő minden csecsemő, szóval szerintem tök felesleges nagyberuházást csinálni. Rákóczi úton vagy egy Háda csak gyerekeknek, oda érdemes menni.
És nem tudom, mondták-e már neked, de ne nagyon vegyél olyan sapkát, ami nem megkötős. Első pár hétben, míg alig mozog a bébi, oké, de utána nyomja le magáról. Én ezzel beszívtam, mert senki sem mondta előre :)

PrettyWitch 2012.11.19. 09:44:32

@Edit.hu: Köszi az ötletet! Én eddig ruhának összesen 2 rugdalózót és 2 bodyt vettem, csak hogy én is vegyek valamit, minden mást kaptunk családon belül (sok a kisgyerekes), de a következő méretnél akkor futok egy kört a Hádában is.

Sapkánál ezt senki nem mondta, de amit kaptunk, az mind megkötős :) Jó, hogy a családban már tapasztaltak a korábbi anyukák :)

Scala 2012.11.20. 02:27:24

@PrettyWitch: Oké, nem 70 ezres szettekben kell járatni, mint Harper Seven Beckhamet az anyukája, de egy-egy designer darabra elcsábul az ember, mert az kell ha leány érkezett. :-) /az a kislány szerintetek a táptól olyan husi? Az anyatejtól el lehet hízni?/
K-val egyetértek teljesen, én is kerülöm a rózsaszínt, max. málna, sok a drapp, azt szeretem és jól áll. Pedig akkor még nem is tudtam milyen kis szép babácska lesz. :-)))
Az tetszik a ZARAban, hogy sok a drapp. Amilyen szar a felnőtt női kínálat, olyan édes a csecsemő és a kislány. Ha felzoomolnák, én is hordanám. :-)
Fiús mamák hátrányban, lehet nem is értik, hogy mennyit agyalok azon mibe menjünk holnap a gyerekorvoshoz, vagy mit vegyünk fel a pólóhoz, ami oly mesésen kihozza a szeme színét. :-D Pláne, kell ez, hogy én alaposan le vagyok korlátozva a kimerültség és a túlsúly miatt...

Scala 2012.11.20. 02:33:28

@Edit.hu: Igen, amit én vettem ilyesmi boltból is mind új volt, kivéve valami olasz márkájú (nem Scampi) rugdalózók! H&M cuccok, főleg bodyk, azon az áron, amit írsz, teljesen érintetlenül. És szőrös melegítő ruhákat is ott vettem stb. Nagyon jól be lehet vásárolni egy-egy ilyen helyen. Csak amióta megérkezett nézem a felsőbb kategóriákat, mert megérdemli. :-)
Lidlben is voltak nyáron hosszú ujjú bodyk, 3 db 1500,- Ft, azt nem én vettem, de olyan édes, cica fogja a kis szoknyáját, kezében lóg a macija, ez 3 variációban. :-) És ez újdonatúj volt ugye. Bodyt a legjobb áron lehet kapni a csecsemő cuccok közül.

PrettyWitch 2012.11.20. 08:02:49

@Scala: Én sosem voltam egy nagyon "öltözködős" csajszi, kíváncsi vagyok, ez a lányos anyuka dolog mit hoz majd ki belőlem :)

A drapp jó, de tetszenének a piros cuccok is, de olyat valamiért nem nagyon lehet kapni :(

Edit.hu 2012.11.20. 10:29:23

@PrettyWitch: Pont valamelyik nap jutott eszembe ez, hogy nem látni piros lánycuccokat. Nekem rengeteg volt gyerekkoromban, most inkább a pasztellek mennek. Az mondjuk számomra is érthetetlen, hogy a lány-részleg miért rózsaszín egy csomó helyen, nagyon bizarr látvány.

Amúgy szerintem odáig leszel majd, ha meglátod milyen helyes szépen felöltöztetve, még ha te magad nem is vagy nagyon öltözködős típus :) Én szeretek nagyon öltözni, de érdekes módon a gyereknek vásárolni valahogy nincs türelmem. Szerencsére anyósom rá van pörögve a témára, és az ízlése is teljesen megbízható, szóval a gyerek mindig tutin néz ki :) Kivéve, mikor durván összehányja magát. Ma éjjel valahogy összehozta, hogy a hajára is jutott, iszonyat savanyú tej szaga volt reggelre a gyereknek, a haja hátul meg be volt rasztásodva :D

PrettyWitch 2012.11.20. 11:00:40

@Edit.hu: Pfuj :( Nagyon rosszul bírom a szagokat, a hányásszagot különösen (rám is rámtör olyankor), ez se lesz egyszerű :(

Edit.hu 2012.11.20. 11:51:33

Ja és lányok, nem tudom, a lifetilt blogot olvassátok-e, nem is lényeg, mert összességében nem sokra tartom, viszont követtem a lépcsőzős srác kezdőknek szóló edzéstervét, már 2-szer, ez szerint:
lifetilt.blog.hu/2012/10/10/lifet_lt_innovacio_a_lepcsozes#comments

Nagy belmagasságú a házunk, van 110 lépcsőm. Mikor a kis miszter alszik, kitolom a lépcsőházba és ott kocogok mellette, gyakorlatilag 2 percenként rá tudok nézni. Meg nálunk elég kicsi a ház, viszonylag családias légkörrel, szóval ezt nyugodtan meg merem tenni. Egy 10 emeletesben azt hiszem nem tenném. Na csak azért írom, mert korábban taglaltuk a mozgás dolgot, és gondoltam beszámolok, hogy a tej nem lett kevesebb, gyereknek ugyanúgy ízlik, ellenben az én közérzetem mérföldekkel jobb lett. Meg hasazni is elkezdtem (derekam miatt fontos, nem csak esztétika), ezt a gyerek külön élvezi, mert együtt fekszünk a szőnyegen, neki van esemény, játéknak fogja fel. Úgyhogy tényleg csak javasolni tudom nektek is, hogy 2-3 hónap után kezdjetek csinálni valamit :) Hasizmozásra mondjuk nem árt, ha doki is rámondja az áment, van akinek nagyon szétnyílnak az izmai.

PrettyWitch 2012.11.20. 22:22:03

@Edit.hu: A ház nálunk is békés, lehet, hogy majd én is megpróbálom, bár szerintem én tavasszal futni fogok vágyni...

Scala 2012.11.21. 01:04:49

@PrettyWitch: Kevésbé fognak zavarni a szagok, mint terhesen.
Nem minden baba hány, van aki (neve Barbara Anna) csak néha bukik minimálisat, oldalra egy pelenkára, amin fekszik, nem a ruhájára. Nem is lehet érezni, a pelenkát eldobom, és kész.
Persze még nem vagyunk 10 hetesek, így nem merek véglegesen nyilatkozni a témában. Egyszer hányt a Barbi, mert azt hittem poci gond lesz-van, és olyan hatékonyan, túl hamar büfiztettem, hogy kitermeltem a gyerekből, amit evett. Meg is ijedtem, de a férjem mondta, hogy ez az oka, nem beteg. Azt a padlóra nyomatta, mert fejjel lefelé feküdt a karomon (majd a büfiztetési technikákat valaki hozzáértővel mutattasd meg!).

@Edit.hu: Követjük/-tük a LifeTilt blogot, ott ismerkedtünk össze. :-)
A lépcsőzős srácot imádom, nagy ötlet volt behozni, az edzései és a mentalitása is fekszik.
Örömmel hallom, hogy a sport nem árt a tejnek. Én dokim tuti rábólint, elég laza tud lenni.
Homeopátiás dokinőm alacsony pulzusszámon végzett mozgást javasolt, hogy az tuti nem hat ki. Te mennyire tekered meg a témát?
És igen, két-három hónap múlva... akkor én is vagányabb leszek, addig a gyermekágyi torna megy (amikor éppen nem alszom helyette).

Scala 2012.11.21. 01:06:51

@Scala: Mármint a textilpelenkát, amin feküdt a szennyesbe dobod. Megyek aludni. :-)

Edit.hu 2012.11.21. 11:10:12

@PrettyWitch: Igen, én is leginkább futni mennék, ez a lépcsős dolgot picit félmegoldásnak érzem. Viszont nem kell elhagynom a házat, és mégsem a szobában kell bohóckodnom, ez jelenleg mindent visz. Ha anyósom jön unokázni jövő héten, szerintem kinézek a szigetre, meglátom mit bírok.

@Scala: Nem vittem túlzásba, de nem is bírtam volna szusszal :) Én hiszek abban, hogy a test jelez. Példa: még én sem tudtam, hogy terhes vagyok, de a futás már nem esett jól. Utóbb kiderült, hogy a lepény nagyon lent tapadt, és ha futok, esélyes a vetélés. Ezzel szemben a spinning + úszás simán ment majdnem végig, fura, de mozgás sosem esett olyan jól, mint a 2. trimeszterben.

PrettyWitch 2012.11.21. 11:18:17

@Edit.hu: Az a 11. hét lesz? Szerintem azért még óvatosan kezdj a futással, egy perc futás - egy perc séta módszerrel, ahogy egy blogger kismama írta (azt hiszem, linkeltem már korábban).

fiúsmama 2012.11.21. 11:52:44

Én az utolsó pillanatig ellipsziseztem (itthoni gép, azért emberek közé már nem mentem volna edzeni), 1 hetes korában már ismét a gépen voltam. Kedden szültem, szombati (szokásos) piaci bevásárlásomat már én intéztem. Nekem a lépcsőzés nagyon tetszene, bár azt hiszem ott gyors halál várna rám, sajnos nem is megoldható. Komolyan, mindig ellenállhatatlan késztetést érzek ha a Nyugatinál szállok le a metróról, hogy a nem működő mozgólépcsőnek gyalog induljak neki. Örülök, ha kevesen vannak és intelligens ember módjára még jobb oldalra is húzódnak, na akkor én mindig megyek felfelé :)
süti beállítások módosítása