Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

• leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

A héten idő hiányában nem sokat tudtam tornázni, de mégsem alakult rosszul a súlyom, köszönhetően az újra felfedezett túrós vacsoráknak :)

Hétfő: 78,8 kg. Itt kicsit kiakadtam, mert vasárnap 78,0 kg volt, csak 1700 kalóriát ettem aznap, és még tornáztam is.

A reggeli a szokásos volt, ebédre pedig a vasárnapi maradékot ettem. Vacsorára kitaláltam egy túrós édességet, ami nagyon hamar kész: két barackot meghámoztam (ha pár percig forró vízben főzöm, utána könnyebben lejön a héja), felkockáztam, hozzáadtam egy doboz túrót és egy Linessa barackos joghurtot, és összekevertem. Hatalmas adag lesz belőle, és mégsem sok kalória, na és a fehérje aránya is nagyon kedvező :) Sajnos emellé ettem pár harapást K. pizzájából is :( Az összkalória a súlytartó alatt maradt - muszáj, ha egyszer egyik napról a másikra +0,8 kg-t mutatott a mérleg -, és a ch és fehérje mennyisége nagyon jól alakult.

Mozgás: 2*20 perc Rubint Réka kismamatorna.

Kedd: 78,8 kg. Az előző napi kedvező étkezés és mozgás ellenére meg se mozdult :(

A reggeli a szokásos, az ebéd Vitálkonyhás, desszertet most nem rendeltem, mert nagyon magas volt a kalóriatartalma mindkét féle sütinek. Uzsonnára kekszet és szilvát ettem, nem egyszerre: a kekszet még a munkahelyen, indulás előtt - sajna 3-4 óránként ennem kell, különben szédülök -, a szilvát pedig már itthon. Vacsorára a barackos túrós krém volt, és este sajnos ettem egy kis kókuszos csokit is, K. készletéből. Az összkalória kicsit sok, a ch is, a fehérje kb. jó.

Mozgás nem volt, elég nehéz napom volt, nem volt már rá este energiám.

Szerda: 78,7 kg. Ugyanott tartunk, mint eddig :(

A reggeli, az ebéd és a vacsora is a szokásos volt :) Az összkalória picit alacsony, de mivel meg sem mozdult a súlyom, nem akartam többet enni, a ch és fehérje arány szerintem jó.

Mozgás: megint elmaradt, nagyon fárasztó nap volt. Vagy csak egy átlagos nap, és én fáradok el egyre jobban?

Csütörtök: 78,6 kg. Megmozdultunk?

Erről a napról nincs táblázatom, mert nagyon rosszul alakultak a dolgok. Reggel terheléses cukor vizsgálatra mentem, ami azt jelentette, hogy éhgyomorra vért vettek reggel fél 9-kor, megnézték a cukrot (nekem 4,2 volt, ami jó), meg egy csomó kémcső vért elvittek a teljes vérképhez, majd meg kellett innom 75g vízben oldott glükózt (erre mondták többen, hogy hányingerük lesz tőle, nekem ez volt a legjobb része a vizsgálatnak... hiába, nagyon édesszájú vagyok), és utána 2 órával visszamenni (közben enni, inni nem lehet, és mozogni is csak keveset), és újabb vérvétel. Közben gondoltam, hogy elintézek egy banki ügyet, mert úgyis közel volt, de a bankban éreztem, hogy kezdek rosszul lenni, lesápadtam, és le kellett feküdnöm egy fél órára. Nem tudom, mitől volt ez: a sok cukortól vagy attól, hogy nem ehettem és ihattam semmit... de nagyon rossz volt, ilyen rosszul az egész terhesség alatt egyszer sem voltam. Pontosan 120 perccel később visszamentem, újra vért vettek (ugyanonnan, ez már ekkor eléggé fájt), de most nem mondták meg az eredményt (meg sem nézték külön géppel), hanem azt mondták, hogy majd a dokinak küldik az eredményeket. Pedig azt reméltem, hogy rögtön utána már tudni fogom... :( A vérvétel után találkoztam a tesómmal, ettünk egy korai ebédet (csészényi paradicsomleves, grillezett jércemell rizzsel és zöldségekkel, és egy falatnyi zserbó - menü volt a Ráday utcában), és elmentünk sétálni a tesóm ötletére az Állatkertbe, mert volt pár üres órám, és nem akartam közben hazajönni. Jó volt egy kicsit céltalanul kóborolni és dumálni, rég nem csináltunk már ketten ilyet. Az Állatkert melletti Gundelben délután ettem egy szelet cukormentes sajttortát (a kalória és a ch tartalmat nem sikerült feltüntetniük az étlapon, eléggé dilettáns dolog, és az is, hogy kb. a harmadik kérdésre tudták megmondani, hogy milyen édesítővel - xilit - készült). Délután 4-től értekezlet volt, ezért sajna nem jutottam el az eheti szülésfelkészítésre (a terhesség élettana volt a téma, érdekelt volna), és csak 7 után értem haza. Az értekezlet alatt sajnos ettem jópár fornettit, mert ki volt téve elénk, és mert akaraterőm nem sok volt :( Viszont a vacsorát ennek örömére kihagytam. Sajnos valami, amit aznap ettem, nem volt teljesen oké, mert éjjel folyamatosan WC-re kellett mászkálnom :(

Az összkalóriáról és a tápanyagarányokról fogalmam nincs, az összkalória nem lehet sok, de a ch igen.

Mozgás: 3 óra séta, ha ez annak tekinthető.

Péntek: 78,4 kg. Valószínűleg nem az előző napi étkezésnek, hanem a hasmenésnek köszönhető :(

A reggeli, az ebéd és a vacsora a szokásos, uzsonnára sajnos lecsúszott egy falat KitKat is. Az összkalória picit kevés, a ch sok, a fehérje kevés :(

Mozgás: nem volt, bár szerettem volna, de ismét úgy értem haza, hogy hulla fáradt voltam :(

Szombat: 78,6 kg. Kb. ugyanott stagnálok egész héten.

A reggeli a szokásos, plusz ittam mellé egy kis 100% almalevet is - nem Siót, hanem olyat, amit 5 literes dobozban lehet kapni, és úgy kell csapolni, mint a sört :) Eredetileg K-nak vettem, vitamin gyanánt, de nem nagyon fogy... Az ebéd és a délután a lányokkal - Titti, Ketket, Anna - telt, elmentünk kipróbálni a város legjobb gyrososát - egy klasszikus, igazi görög gyrost ettem (sültkrumpli nélkül, bár az is járt volna hozzá) és egy kis padlizsánkrémet, tényleg nagyon jó volt, de nem diétás. Az ebédet csak saccolni tudom, 1000 kalóriára, mert eléggé zsíros volt minden. Ebéd után sétáltunk vagy 5 órát a Margitszigeten, néha kicsit leültünk, de alapvetően egész jól bírtam, köszönhetően a folyamatos csacsogásnak :) Közben fagyiztunk is, de a két gombóc fagyi (összesen 6 dkg) kevesebb volt, mint máshol egy gömb, erre 100 kalóriát tippeltem. Vacsira a szokásos túró volt, most nekem szőlővel, a lányok feleannyit ettek, mint én :) És elalvás előtt még megettem a péntekről maradt Vitálkonyhás sütit is, mert nagyon éhesnek éreztem magam - így jár az, aki zsírosat eszik: a kalória sok lesz, a gyomor meg üres. Az összkalória kicsit sok, bár azt hittem, jobban el fogom rontani a napot. El is rontottam volna, mert én kürtőskalácsot akartam enni fagyi helyett, de a lányok erősebbek voltak, mint én :) A tápanyagarányokat tippelni sem merem, a zsír egész biztosan sok.

Mozgás: 5 óra séta. Angelocska azt ajánlotta, hogy futás helyett sétáljak, amit a héten részben sikerült is teljesíteni, de nem nagyon érzem azt, hogy a sétát igazán mozgásnak lehetne tekinteni - bár vasárnap reggel volt egy kis izomlázam a vádlimban :)

Vasárnap: 78,6 kg. Az előző napi kajálás után meglepően jó érték, azt hittem, 79 feletti számot fogok látni.

A reggeli kimaradt, mert délelőtt programom volt, és elaludtam (nem húztam fel órát, mondván hogy 9-ig úgyis tutira felébredek, amilyen szarul alszok mostanában, erre fél 10 után ébredtem). Dolgoznom kellett délután, ezért nem értem rá főzőcskézni, K. pedig kicsit lesérült, így ő sem tudott, ezért a LIDL-ből, mirelit kajákból oldottuk meg az ebédet: túróval töltött rántott hús és tavaszi tekercs sütőben sütve, nekem görög salátával, K-nak sült krumplival. Nekem minden ízlett, K. szerint legközelebb inkább rendeljünk, mert kisigényű vagyok :) A desszert citrom sorbet fagyi volt. Vacsira a maradékokból ettem. Az összkalória nem rossz, a zsír kicsit sok, a fehérje kevés.

Mozgás: akartam, de elmaradt :(

Összességében a héten a súlytartás sikerült, amit a korábbiak fényében sikernek könyvelek el :)

Címkék: 23.hét összegezés

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2012.09.13. 18:37:15

Amint már említettem, én a 24. héten 10 kg pluszban voltam.
Annyit azért mondhatok, hogy a harmadik trimesztertől, pláne, ha odafigyelsz (én még nem is) kevesebb szalad fel. Eleve a gyomrodat nyomja fel a bébi, nem tudsz majd annyit enni.
Ne parázz rá a témára, nagyon szépen haladsz a terhességgel!

Egyébként gyomorsav bántalmaid nincsenek? Jobb oldalra fekvésnél rosszabb, mert ott van a gyomorszáj.

PrettyWitch 2012.09.14. 07:34:48

@Scala: Téged nagyon csinosnak látlak a képeken, pedig ezek szerint kb. ugyanott járunk a plusz kilókban. Mivel a terheléses cukrom jó lett, nem idegesítem tovább magam ezen, de azért folytatom az odafigyelést.

Időnként éreztem már, hogy a szokásos vacsorám mintha kicsit sok lenne, de nagyon halovány érzés volt. Meglátjuk, hogyan alakul ez a későbbiekben. Gyomorsavval egyelőre nincs gondom.

Scala 2012.09.14. 08:04:00

@PrettyWitch:
A terheléses cukorvizsgálat eredményének úgy örülök! Elég nagy macera, és plusz izgalom, ha ott valami nem stimmel.
Pontosan annyit ugyanannyit híztunk. Szerintem jól csináljuk, ez a normális.
A kiindulósúly volt más, de az nem számít itt még.

Édes vagy, hogy szerinted csinos... én magamat irtózatosnak látom... dehát mit tehetnék. Jó a gyarapodási képességem, mindig is az volt. :-D

Érdekes amúgy, mert akit tudok, hogy rossz volt a vércukor-terheléses értéke, az egy vékony, nálam (terhesség alatt) vékonyabb lány volt...

Az ülés fokozatosan egyre rosszabbul fog esni, 30. hétre már a mell alá ér a méh. Sokszor keveset kell majd enni.
Gyomorsavnak örülj, nekem már az első trimeszterben is gondom volt vele (gyógyszert nem szedek rá), és tegnap este egy gyümölcssalátát ettem vacsorára + előtte egy levest, teljesen rosszul lettem elalvásra, rizspufival kompenzáltam, sok víz.

Az időjárásváltozások még nem viselnek meg alhasilag, ugye?
Most sok vas menjen (pezsgőtabletta a vitamin mellé), fel kell tölteni a raktárakat!

PrettyWitch 2012.09.14. 20:50:12

@Scala: Kiderült, hogy vérszegény vagyok (hemoglobin 105, 115-től jó), kaptam a dokitól receptet valami vaskészítményhez, egy napja szedem, de már nem vagyok annyira fáradékony. Más bajom egyelőre nincs, hacsak nem az, hogy sok a munka, de egyelőre bírom. Ez a baba sztahanovista lesz :)

Óvatosan a vacsorákkal, ha rossz a gyomrod, találj ki gyomorsavlekötő kajákat. Nekem az első trimeszter végén a pattogatott kukoricát ajánlották :)

Scala 2012.09.15. 16:10:52

@PrettyWitch: Minden kismama vérszegény, én az elejétől fogva.
Vennem is kell pezsgőtablettát, simán a Gravida nem elég.
Említettem neked telefonban, hogy a védőnőm szerint ha 100 alatt van az érték, az a kritikus, de azért pótolni, pótolni. Most ez nagyon lényeges, a 36. hétig!

Scala 2012.09.15. 16:12:15

@PrettyWitch: Ja, gyomorsav, tegnap este is nagyon rossz volt a helyzet, rizspufival nyomulok, de ez a pattogatott kukorica nagy ötlet! Köszönöm.
Mivel érzem, hogy kezdődik most is, elmegyek a boltba hamar!

PrettyWitch 2012.09.15. 19:51:11

@Scala: Remélem, bejön, nekem nem volt nagyon gáz a gyomorégés, azon segített.

A doki vényre kapható vaskészítményt írt fel, a patikában azt mondták, ez sokkal komolyabb, mint a Béres vas+folsav és társai, azért receptköteles. Szedem, aztán meglátjuk, javul-e.

Scala 2012.09.15. 20:53:58

@PrettyWitch: Jó a popcorn, vettem 3 csomaggal. :-)

Azt mondta a dokim, a vaspótlást hetekig kell, mert úgy épülnek fel a raktárak, és hetek után lehet csak kimutatni a hatását.
Azért az tanulságos, hogy a vitamint szedjük, és amellé még kell a vas. Én pezsgőtablettát nyomtam, kellene venni, elfogyott egy hete, fehérebb is a szám már azóta.

PrettyWitch 2012.09.15. 21:11:00

@Scala: Ráadásul nekem a terhesség elején a vérképemben a vas és a hemoblobin teljesen rendben volt, nem is aggódtam, ezért ért meglepetésként a dolog. Viszont nem régóta állhatott fenn a probléma, mert a rámtörő iszonyatos fáradtság csak az utolsó hetemet jellemezte, és mióta szedem a vasat, el is múlt.

Scala 2012.09.16. 09:46:59

@PrettyWitch: Az jó. Nekem már akkor sem! :-)

Kalciumot is érdemes, a baba csontjai és a saját fogaid miatt. Én Schüssler-sóban viszem be, de a pezsgőtabletta is tuti jó.

Annyit nyavajogtam, hogy kikeresett a férjem egy homeopátiás golyót gyomorégésre, sokkal jobb azóta. Még barackot is ettem este, és paprikát. Pattogatott kukoricát már ma reggel is nyomtam, nagyon csúszik. :-)

B.-né Erika 2012.09.16. 22:02:22

Szia Boszi :)
tudod mit néztem, nem eszel tízórait? miért? nem vagy éhes reggeli és ebéd között, vagy szoktál valamit bekapni?
a vassal nekem is voltak gondjaim végig, egyél sok rostot a vas tabletta székrekedést okozhat. - nem mindenkinél...

PrettyWitch 2012.09.16. 22:44:18

@B.-né Erika: Általában 8 körül reggelizek, 12 körül ebédelek, közben nagyon pörög a meló, nem igazán hiányzik a tízórai. Hétköznap nem tudom későbbre tolni az ebédet. Hétvégeken időben eléggé borul minden, olyankor szoktam tízóraizni.

Nekem korábban is inkább azzal volt bajom, hogy túl sokat és túl gyorsan kellett menni, és ezen - eddig - sem a terhesség, sem a terhesvitamin, sem a vaskészítmény nem változtatott... pedig reménykedtem :( Valószínűleg azzal függ össze, hogy nagyon sok gyümölcsöt eszem, a rostbevitel tehát adott.

Scala 2012.09.17. 14:03:33

@PrettyWitch: A sok folyADÉK IS KÖZREJÁTSZHAT. Mindenkit riogatnak a székrekedéssel terhesség alatt, de egy percig nem volt vele gondom, inni kell 4l vizet, annyi a titok. Aki beszámolt ilyen gondról, az sztem nem ivott eleget.
Mondom ezt úgy, hogy én alapból hajlamos vagyok rá, vérszegénység miatt is talán, megoldás volt a fél-vegaság (babával húsimádóvá léptem elő).
A vastabletta szerintem pont, hogy beindítja a folyamatokat, mert a vashiány egyik oka a székrekedés.

Scala 2012.09.17. 14:05:00

@B.-né Erika: Szerinted lehetséges az, hogy 36. hét végével brutálisan megnő az étvágy, visszajön a hányinger, a vércukoresés, alacsony vérnyomás, pont, mint az első trimeszterben?

PrettyWitch 2012.09.18. 06:37:49

@Scala: A folyadékban igazad lehet, már korábban is gondoltam rá, hogy nincs-e esetleg összefüggés.

Scala 2012.09.18. 18:49:33

A dietetikus mondta a 25. héten. :-)

B.-né Erika 2012.09.19. 00:14:05

@Scala: nálam étvágy/kívántam meg ételeket volt, fáradtság volt - vércukor ingadozás v. 3,9 alá nem ment, alacsony vérnyomás néha előfordult olyankor lefeküdtem és pihentem. egy babó a pocakban extrém terhet nő a szervezetre (édes teher) így a vége felé figyelj a testedre még jobban, és tedd amit érzel, hogy tenned kell, ösztönösen.

Scala 2012.09.19. 21:59:45

@B.-né Erika: Igen, ez teljesen így van! Sokkal (!) jobban fáradok. Nekem is 3.9 a vércukor éhgyomorra, és annyit ennék, mint egy harci mén. Ég a gyomrom ha nem eszem, és nem a vitamintól, nem tudom arra fogni, anélkül is ugyanannyit fogyasztanék.
Most görög salátát ennék, persze semmi nincs itthon hozzá. Meg bélszínt krumplipürével és sárgarépa, de csak másfél kilósat ad el a hentes, merthogy mindenki levágat belőle, és akkor rámarad. Hát szerintem meg így marad a nyakán, mindegy, holnap keresem máshol. Pár napja a töltött paprikáért voltam megveszve. Azt se csinált nekem senki... anyunak pihennie kellett a hályogműtétje után... Letöltöttem receptet, de nem álltam neki.
Na ezek vannak, be kéne költöznöm egy rakat pénzzel valami jó étterembe. :-D

B.-né Erika 2012.09.22. 10:22:57

@Scala: bélszín, én is most már meg kell kóstoljam, az egyik ismerős is nagyon jókat mondott róla, bár én is 1 szelet kóstolót fogok vásárolni (először aztán ha finom beveszem a hetembe, heti 1*)
képzeld húgim 5-6 hetes kismama, nagyon örülök :) mindkét unokahúgim és már a húgom is, szóval bébibumm van :) okt. eleje egyik bébi, november másik bébi, és áprilisi bébi :)

Scala 2012.09.22. 18:51:05

@B.-né Erika: Fú, ha! :-)

Bélszín: nem volt már a Matchben sem, amikor odaértünk csüt., elvitték már de. Olyan rosszul megy mindenkinek ebben az országban, hogy a Budaörs Budapark autókkal tömve, plusz parkolóban volt csak hely, bélszínt meg nem lehet kapni. Libamájat sem. ;-)

Aztán a férjem lement a Budagyöngyébe, ott A Hentes :-) kínált bélszínt (nem vicc!) 75 ezer ft/kg-ért. Japán Koge marha, fejlődése során masszírozzák. Nem Tudom hol, rá fogok keresni. Nos ezt kihagytuk.
Cserébe kaptam töltött paprikát, azt is kívánom már egy hete. Jól meg van csinálva, de én tettem volna paradicsomszószt a töltelékbe is.
Picit gyomorsavat csinál, sztem a szósz, pedig ízlik. Úgyhogy, jövő héten nekiállok főzni.
Lédinek rengeteg mindent beszereztünk az elmúlt két napban. Kezdek fáradni, de aludtam du. Tegnap nagyon sokat mentem + takarítás, de szerencsére minden rendben.
Van végre szobahőmérő, 18 Celsius fok van most a hálóban. Tegye fel a kezét, akinél már megy a fűtés! :-)