Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Nagyon idegesített, hogy jobban hízok, mint amennyire indokolt lenne a terhesség ezen szakaszában (emlékeztető: +3 kg-nál kellene járnom, ehelyett +4,5 kg körül járok), úgyhogy a hétvégén gyorsan lemértem magam, hogy hova is mennek a kilók. Itt a táblázat:

  baba előtt 4. hét 13. hét 15. hét
2012-03-24 2012-04-22 2012-06-23 2012-07-08
Testtömeg (kg): 69,4 69,3 72,9 73,7
Mell (cm): 98 97 101 101
Mell alatt (cm): 84 86 86 85
Gyomor (cm): 86 86 88 93
Derék (cm): 90 89 93 99
Has (cm): n.a. n.a. 99 100
Csípő (cm): 98 95 101 105
Fenék (cm): 102 102 104 105
Comb (bal felső) (cm): 58 57 57 58
Comb (jobb felső) (cm): 58 58 57 58
Comb (bal alsó) (cm): 46 46 46 47
Comb (jobb alsó) (cm): 46 47 46 48
Vádli (bal) (cm): 37 35 37 37
Vádli (jobb) (cm): 37 36 37 36
Kar (bal) (cm): 29 29 29 29
Kar (jobb) (cm): 29 30 30 30
Magasság (tájékoztatásul): 170 cm  

Nekem a táblázat adataiból az jött le - de kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is -, hogy a "hízás" gyomortól fenékig történt, ami tulajdonképpen a jelen helyzetben normális. A combom és vádlim adatai szerintem azért változtak, mert több, mint egy hete nem jutottam el egy rendeset futni. (Kismamatornán viszont voltam, de azért nem lehet összehasonlítani a kettőt.)

Magyarul a "hízás" talán jó helyre ment, azaz remélhetőleg nem zsírosodom, hanem gömbölyödöm :) Most már csak azon aggódhatok, hogy nehogy 5 kilós legyen a baba :)

Címkék: mérés 15.hét

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr274635556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

debramorgan 2012.07.10. 22:00:01

nekem ez jött le, hogy terhes vagy:D ne aggódj, szerintem normálisan viselkednek kilóid!

Titti_ · http://tittiolvastar.blogspot.hu/ 2012.07.10. 22:57:37

Ami meglepő, hogy mellre még csak +3 cm-t abszolváltál, pedig látványra cicisedsz:)
De nézd meg, mell alatt nincs baba, oda szinte nem is ment semmi, az meg hogy hastájékon növekedsz teljesen normális.

Z az előbb idejött, és belenézett a táblázatba. Ugye megszokta, hogy diétázós lányok blogjait olvasom, ezért ilyet kérdez: "hm, valaki hízókúrán van?", mondom "lökött, ez Boszi:D" :))) Majd még ezután tudálékosan közölte, hogy a baba nem is baba, hanem humanoid biomassza. ÁÁÁÁÁÁ. És én együtt élek vele... :D

Visszatérve a lényegre, nincs min aggódnod, az a kicsi +kg szerintem inkább annak köszönhető, hogy másfél év diétával töltött idő közben lettél terhes, normális ha feljön +1-2 kg a diéta elhagyásával, illetve a kcal limit növelésével.És emlékeim szerint 2-3 héttel ezelőtt is azt mondtad h 4,5 kg-nál tartasz, szóval azóta nem igazán "híztál".

PrettyWitch 2012.07.11. 06:22:43

@Titti_: Lökött ez a Z, de aranyos :) az első UH felvételig fogja biomasszának hívni, utána amikor látja majd, hogy ember - na jó, egyelőre inkább UFO - formája van, és mozog, már minden, csak nem massza :)

Én is hajlok arra, hogy a plusz 1-2 kg-t arra fogjam, hogy diétából csaptam át terhességbe, de azért jobb az odafigyelés.

Titti_ · http://tittiolvastar.blogspot.hu/ 2012.07.11. 07:34:04

@PrettyWitch: UFO biztos nem, mert hogy az maga az űrhajó, de talán valami kis élien:)

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2012.07.11. 10:46:29

A Farscapeben (www.imdb.com/title/tt0187636/) az űrhajó egy leviatán volt (nem összekeverni a SN-es leviatánokkal, és ott született kis leviatán úrhajó, mert h egy érző lény volt. Akkor hogy is van ez?:)
Nekem úgy tűnik amúgy h a szimbióta csinálja a kényelmes helyet magának, biztos olvasgatja a lakber lapokat és tágítja a teret :D

Lulo74 2012.07.11. 14:36:15

Humanoid biomassza :DDDDD

PrettyWitch nagyon ügyes vagy! Tényleg oda hízol ahová muszáj, tisztellek amiért ebben a másállapotban is figyelsz a kajára rendesen!
Lassan jönni fog az élien érzés is, ahogy elkezd mocorogni :)

PrettyWitch 2012.07.11. 21:29:06

@Lulo74: Már várom! A kajára a "biomassza" miatt igyekszem figyelni, mert neki sem lenne jó, ha fornettit ennék zsíros kenyérrel - pedig én tudnám élvezni :)

Tiktak · http://feleakkora.blog.hu/ 2012.07.12. 14:30:12

Nagyon jól csinálod, tök jó látni hogy mennyire odafigyelsz a kajára és a mozgásra is! :)

Más: a pajzsmirigy-hormonokat szoktad nézetni?

PrettyWitch 2012.07.13. 07:00:05

@Tiktak: A terhesség előtt nézték (rendszeresen nézetem), akkor a TSH 1 körül volt gyógyszerszedés (50 mikrogramm L-Thyroxin) mellett, az tök jó volt. A t3 és t4 nekem mindig rendben volt.

A terhesség elején felment a TSH 3,9-re, akkor azt mondta az endokrinológus, hogy bár még határértéken (4,2) belül van, de mivel már ketten használjuk ugyanazt a kevés pajzsmirigyhormont, emeljük meg a gyógyszeradagot a másfélszeresére. Érdekes módon amikor ez megtörtént, és eltelt kb. egy hét, megszűntek azok a falásrohamaim, amik korábban voltak (25 dkg fornetti teljes önkontroll nélkül és hasonlók), úgyhogy hajlok arra, hogy a falásrohamok nem is a baba miatt voltak, hanem a pajzsmirigy-alulműködés miatt.

Legközelebb augusztus elején megyek vissza az endokrinológushoz, új vérvételi eredményekkel. Szerinte a terhesség végéig fel fogunk jutni 100 mikrogrammra, azaz dupla adagra, és majd a baba megszületése után ezt szépen fokozatosan visszacsökkentjük addig, amíg lehet.

Nem tudom elégszer hangsúlyozni: szerintem egy nőnek, súlyproblémáktól függetlenül - de aki elhízott vagy állandóan fogyózik, annak feltétlenül - legalább egyszer meg kellene nézetni a pajzsmirigyhormon szintjét. Én sem gondoltam volna anno magamról, hogy bajom van, azt hittem, azért hízok, mert sokat eszem. Ami nyilván így is volt, de - legalábbis részben - azért ettem sokat, mert nem volt rendben a pajzsmirigyem. Ezt a mostani falásrohamok és megszűnésük nagyon jól mutatják.

Tehát aki még nem tette meg: háziorvos, vérvételi beutaló, kifejezett kéréssel TSH-ra, t3-ra és t4-re (utóbbi kettő nem érdekes, ha az első rendben van), ATPO-ra, ha az előbbiek nincsenek rendben, és utána meg lehet nyugodni. Mellé akkor már érdemes kérni egy teljes vérképet is vassal, mert nekünk, nőknek az is gyakran gond szokott lenni. Évi egy teljes vérkép sosem árt.

A pajzsmirigyre pedig különösen azért is érdemes odafigyelni, mert az alulműködés az elhízás mellett meddőséget is okoz.

Bocsi, ez hosszú lett, de számomra különösen fontos, hogy ezzel kapcsolatban minél többeket meggyőzzek.

Tiktak · http://feleakkora.blog.hu/ 2012.07.13. 11:59:45

@PrettyWitch: :) Teljesen egyetértek veled. Amikor nálam kiderült a PCOS és a pajzsmirigy alulműködés, minden női ismerősömnek javasoltam egy vérvételt. Azóta az egyik ismerősömről ki is derült, hogy neki is PM alulműködése van, szóval sosem lehet tudni...
süti beállítások módosítása