Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Az előző bejegyzés folytatása.

Csütörtök: 70,8 kg. Ez van, kész.

REGGELI: 63,0 g hárommagvas kifli 261 kcal/100g 164 kcal

3,0 g margarin 320 kcal/100g 10 kcal

1,0 db 2 in 1 Nescafe

48 kcal
EBÉD:

Cf. gyros tzatzikivel

414 kcal



Cf. csokipudingos croissant

174 kcal
UZSONNA: 1,0 db cerbona szelet night

75 kcal
VACSORA: 20,0 g csoki 106 kcal/100g 21 kcal

150,0 g zott jogobella joghurt (almás-fahéjas) 60 kcal/100g 90 kcal

1,0 db HIT keksz

75 kcal
NAPI ÖSSZES:




1071 kcal

A vacsora kicsit kevés lett, viszont szénhidrátdús, mert futás után hajat mostam, de mire azzal végeztem, éhen akartam halni, és csak az édes dolgokat kívántam. Ettem 5 kocka csokit, és egy kekszet. Nem kellett volna, de jól esett, és a kalórialimitbe belefért.

Mozgás: 2 Margitsziget kör Thatsme-vel és Teleszkóppal, 1 óra 10 perc alatt. A végébe azt hittem, belehalok, az utolsó 2 km-en már csak az vitt előre, hogy nem éghetek be a lányok előtt. Ha egyedül vagyok, lefekszem a Margit híd alatt :) Viszont ezen a távon ez az eddigi legjobb időm, korábban 1 óra 20 perc alatt sikerült ugyanez. Haladunk :)

Elkezdtem használni a http://www.myfitnesspal.com/ oldalt, amint rájövök, hogyan tudom onnan ide másolni értelmesen a napi adatokat, át fogok állni arra, mert ott tudom figyelni viszonylag egyszerűen a tápanyag összetételt is.

És jöjjön a meglepetés:

70kiloalatt.jpg

(Nézzétek el nekem a minőséget, nem vagyok nagyon profi ezekben a dolgokban.)

69,8 kg voltam ma (2012. március 2.) reggel. Úgy, hogy tegnap reggel 70,8 kg voltam. És tegnap este csokiztam :) Nem értem, de jelen pillanatban nem is akarom megérteni :) Elértem azt a célt, amit egy éve kitűztem magamnak. Nem tudok most erről többet írni, felfogni is alig tudom.

Tudom, hogy mivel ez egy hirtelen változás volt, valószínűleg holnapra visszamegy mondjuk 70,3 kg körülre. De nem fogok aggódni miatta. A lényeg az, hogy az út, amin járok, jó, és nem állok meg rajta :)

Címkék: futás meglepetés összegezés 70alatt

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr904283891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2012.03.02. 09:39:00

Gratta ide is:) Öröm és bódottság:) (most elolvasom a poszt többi részét is)

B.-né Erika 2012.03.02. 09:42:30

SIKERÜLT!!!! :) gratulálok!! akkor jól kezdődik a hónap mindkettőnknek :))) csak így tovább!!!!

Tomisz 2012.03.02. 11:30:32

Látom az éhség csillapítása még mindig a cukor csoki körül mozog... pedig gondolj bele milyen eredményeid lennének, ha helyette normálisan ennél, de ennél többet és "finomabbat". :)

Mellesleg a csoki és édesség pont nem jó az éhségre mert az éhségérzetet szabályozó leptin hormonra semmi hatása nincs, ahoz rostot és emésztendő táplálékot kell bevinni.

De a futásokhoz gratulálok, ha tartjátok a tempót Thatsme-vel és egyre többet futtok még így is sokmindent el tudtok érni. :)

thatsme 2012.03.02. 11:33:55

juhúúúúúúú :):):):) Én meg mondtam tegnap, látod, megcsináltad, nagyon ügyes vagy!!!! :)

PrettyWitch 2012.03.02. 12:36:58

Köszönöm szépen mindenkinek!

@thatsme: Mondtad, én meg arra gondoltam közben, hogy majd küldök egy smst a kórházból, erre tessék :)

@Tomisz: Teljesen igazad van. Sajnos. Küzdök vele, van, amikor sikerül (pl. ha nincs előttem, nincs kibontva stb.), és van, amikor nem. Ez most egy nem sikerült este volt. Még jó, hogy a futás valamelyest ellensúlyozta.
Az "egyre többet" alatt nem biztos, hogy értem, mire gondolsz: sűrűbben futni (jelenleg heti kettőt futok, de valóban nem ártana többet), vagy növelni a távon? Az utóbbi nem biztos, hogy menni fog egyelőre...

Teleszkop 2012.03.02. 12:56:13

:))) Gratulálok!! :)

thatsme 2012.03.02. 13:15:48

azt akartam még kérdezni, hogy miért nem mehet estére a túró? én simán vacsira berakom azt, és hát nekem a vacsora olyan... hajnal 2-3 közé szokott esni. A túró lassú felszívódású fehérje, és pont jó lefekvés előtt :)
egyébként én is meghaltam a szigeten, és csak büszkeségből toltam végig :D

PrettyWitch 2012.03.02. 13:29:12

@thatsme: Én is szoktam túrót vacsorázni, csak amikor nagyon későn eszem (elalvás előtt fél-egy órával), akkor már nem nagyon akarok olyat enni, ami nagyobb mennyiségű, mert nem biztos, hogy jól aludnék utána. Persze lehet, hogy nincs igazam, sőt biztos, mert ilyenkor járok úgy, mint tegnap, hogy megettem a joghurtomat azzal, hogy ennyi legyen elég arra a fél órára, ami a napból még hátravan, de persze nem volt elég, az édeset veszettül kívántam, így lett még pluszban csoki meg keksz, mert K. persze azt evett :(

thatsme 2012.03.02. 14:27:40

@PrettyWitch: én túrót fél-1 órával lefekvés előtt szoktam enni, turmix meg akár közvetlen alvás előtt is... de tényleg szó szerint pizsiben kimegyek a tejért, a konyhában összeshake-elem szemtanúmentesen (szobatársam már alszik, hajnal 2kor meg nem nagyon vannak a konyhában), lehúzom, gyors mosogatás és rárepülök a párnára :D szóval szerintem semmi baj nem lehet belőle, jobb, mint utána beleenni valami sokkal rosszabba :(

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.02. 17:42:52

@thatsme:a tejcukor miatt valszeg. A turoban van kb 5g gyors felszivodasu tejcukkero (/100g) ha jol emlekszem. Doboz turoban mar 12.5 g. Gyanitom azert.(bar nemtom kitol kerdezted)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.02. 17:43:28

@Tomisz: miert jo az ha gyorsan futnak? Vagy mit ertesz az alatt h tartjatok a tempot thatsme-vel?

thatsme 2012.03.02. 20:37:22

@Leningrad: Boszitól kérdeztem h miért idegenkedik tőle. Ennyire kukacoskodó én se szoktam lenni, azt meg végképp nem értem, hogy 5g tejcukor miért rosszabb, mint a müzli, vagy a light jogobella, amiket Boszi szokott vacsizni :)

Tomisz 2012.03.02. 21:21:10

@Leningrad: Itt főleg arra gondoltam hogy hetente többször és 10km körül/felett.
Vagyis a mozgás rendszerességében és hosszában/időtartamában tartani a "tempót". :)

Bár az sem baj ha sikerül a sebességen javítani szép lassan. Az csak a hatásosságát növeli, de csak ésszel persze fokozatosan, nehogy túlterhelődjetek. :)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.03. 13:41:50

@thatsme: Ja, Boszi szereti a turot, vagy futas kozben mondta h idegenkedik tole vacsira?
Annal nem rosszabb, de a semminel meg igen, ha nem akarsz gyors CHt enni vacsorara.
@Tomisz: Hu, ja ertem, na majd nagyon igyekszem olyan ugyesen es rendszeresen futni mint Thatsme :P

Tomisz 2012.03.03. 15:06:21

@PrettyWitch: Értem hogy egy este volt, meg lesz még sok "egy este"... :)

A szokás a baj, a szokástól kéne megszabadulni, hogy tartós legyen az amiért egyre hosszabban és többet küzdessz. :)

Mint ahogy a dohányzásról sem lehet leszokni úgy hogy este még egy szálat azért elszívsz úgy ettől se.

A szokásaid kell megváltoztani, ez lenne az egész lényege. Hiába fogysz 70 vagy 370 nap alatt, ha a "káros" szokásoktól nem sikerül megszabadulni. Ha nem sikerül és egyszer eléred a súlyod amit szeretnél szép lassan vissza fog jönni mert a szokásaid visszavisznek majd. Egy életen át meg nem fogsz fogyózni csak azért hogy ehess kis édességet rendszeresen és ne híz vissza szép lassan.

Tomisz 2012.03.03. 15:08:42

@Leningrad: :P Ha neked jobban megy akkor majd hozzád igazodik Thatsme. :P :D

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.03. 17:48:45

@Tomisz: miert kene barkinek igazodni? :)
Nem "jobban megy", csak maskepp. En heti 4x8km-t futok, "alacsony" pulzussal + 2x2 ora kungfu, Thatsme meg mast csinal. Csak nem ertem miert kene zarkozni kotelezoen.

A "karos szokasokrol" meg annyit, h pl en nem szeretem az edesseget kulonosebben, de megertem h valaki mas meg igen. Szerinted az normalis, h lemondasz valamirol teljesen, csak azert h ne legyen rajtad semennyi felesleg? Ha nem szalkas akarsz lenni egy testepito versenyre, akkor de, bele kell fernie akar a napi esszel kivalasztott edessegnek is ugy, hogy mellette jo alakod legyen. A nagy zabalasnak nem, legalabbis nem napi, heti szinten, de ennyinek igen. Cserebe masrol kell majd nyilvan lemondani, de hadd dontse mar el o, hogy hogyan kepzeli a kovetkezo mittomen, 50-60 évét.
A dohanyzassal tok felesleges osszehasonlitani (13 evig bagoztam amugy), az edesseg fogyasztasa onmagaban se nem veszelyes, se nem karos. Ha olyan edesseget valaszt pl, ami xilittel vagy mas alacsony GIs termeszetes edesitovel keszult, akkor meg azt sem mondhatod, hogy a vercukorszintet ossze-vissza rangatja, es emiatt megiscsak van valami kis karos hatas.

Bocs, nem eszt akarok osztani, csak ugy erzem az ilyen tanacsok csak egy kudarcelmennye, vagy (ha megfogadja az, akinek ez tavol all a preferenciaitol, akkor) aszketikus megvonassa teszik az eletet. (Mondom ugy, h pl a napi szintu edesseget en inkabb bunteteskent elnem meg, mint jutalomkent - de nekem meg nyilvan mas tanacsok betartasa esne nehezemre).

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.03. 17:59:22

@Tomisz: @Leningrad: :) hopp. Bocs. Most nezem h az esti csokizasrol volt szo :DD
Elnezest, ma egy kis horcsog vagyok ugy tunik, raadasul ugy emlekeztem a napkozbeni sutemeny volt a tema. Mea culpa, mea maxima culpa.

PrettyWitch 2012.03.03. 22:53:11

@Tomisz: Ha le tudnék szokni az édességről, én örülnék a legjobban. De nem megy, próbáltam. Gyári hibás vagyok, kész :) Éppen azért vált be - szemben minden mással - a kalóriaszámolós fogyókúra, mert ehettem benne édességet. Ha te nem ilyen vagy, akkor azt sem érted meg, hogy hogy lehet az, hogy már most azt tervezgetem, hogy ha elérem a 65 kg-t, akkor heti egy alkalommal meg fogom engedni magamnak reggelire a kakaós csigát. Rossz szokások, rossz életmód? Igen. De csak korlátok közé szorítani tudom, teljesen megszabadulni tőle nem :( A cigis hasonlatra nem tudok nyilatkozni, sose dohányoztam.

Azzal tisztában vagyok, hogy így olyan tökéletes alakom, mint pl. Shapeshifternek, nekem nem lesz. De nem is ez a célom, legalábbis még nem, illetve nem olyan áron, amit te javasolsz. Én azzal, ha magamhoz képest elérek egy ruhában csinosnak mondott alakot, jelenleg megelégszem. Ne feledjük el, hogy pont egy éve 98 kg voltam; nem ugyanazok az elképzeléseim, mint akár az előbbi csajoknak, akár Thatsme-nek. Persze lehet, hogy ha elérem a 65 kg-t, ez mind meg fog változni, és majd ugyanazt fogom akarni, mint ők, ezt most még nem tudom. De ha minden úgy alakul, ahogy terveztem, akkor addigra újabb hízás - bár másféle - lesz porondon :)

A mozgás részével egyébként egyetértek, heti háromszor 10 km feletti futás valóban jobb volna, mint heti kétszer 5 km, de mikor mi jön össze. Heti ötször 8 km is jó lenne, amit Leni csinál, de az nem fér bele az időmbe. Illetve persze, beleférne, csak akkor pl. le kellene mondani arról, hogy esténként K-hoz bújva nézzünk valamit együtt. Én ilyen áron nem akarok - és nem tudok - bombanő lenni (nem mintha amúgy esélyem lenne rá).

Ismerni kell a korlátainkat, a képességeinket, a vágyainkat, és a diétát és a mozgást ehhez alakítani. Ha sikerül így egy harmonikus és egészséges életet kialakítani, akkor ennél tovább nem biztos, hogy szeretnék küzdeni, még akkor sem, ha ezáltal messze nem leszek tökéletes nő.

@Leningrad: Köszi a védőbeszédet :) A csokit valóban nem kellett volna, helyette túrót kellett volna ennem, csak hülye fejjel azt hittem, hogy megúszom a vacsorát egy joghurttal, és milyen jó, spóroltam kalóriát így a kórház előtt :))) Majd legközelebb okosabb leszek. Vagy addigra Thatsme feltalálja nekünk a nullkalóriás csokit :)

Tomisz 2012.03.04. 00:21:33

@Leningrad: Nem kell igazodni senkihez csak "vicceltem". :)
Elég ha többet mozog mindegy hogy hogy.
És mindenkinek kicsit más az út és a célja és létezik több út is tudom.

Ami a finomított cukor károsságát illeti, szerintem elég megnézni hol tart a cukorbetegség (ami előtte ismeretlen volt) és hol tart a szív és érrendszeri betegségek szintje. Téves az hogy zsír miatt van ez, ugyanis a zsírfogyasztás pl a magyar konyhában is számottevően visszaszorult... mégis az ilyen jellegű betegsék mértéke csak nőtt. Ennek nagyrésze a cukor miatt van... szinte mindent azzal eszünk mert finomabb ugye. Szóval hogy mi káros vagy mi nem, nem biztos hogy egyet értünk a cukrot illetően. :)
Nem kell száműzni, és nem is azzal van baj ha néha eszel egy csokit vagy amibe sok cukor van. Az a baj ha ez egy szokás hogy mindig ha valami van hozzányúlsz. Ha épp éhes vagy, vagy bánatod van vagy akármi. És arra is gondolni kell nem fogsz tudni mindig heti 4x8km futni, amivel lehet most szinten tudod tartani a dolgokat, de később már nem. Másrészt aki ezektől nem szabadul az előbb utóbb visszaesik. A dohányzást is azért hoztam mert de, igenis jó példa... máshogy káros, de hasonló az "elv". Ha te le akarsz szokni akkor nem fog sikerülni ha néha elszívsz egy cigit amikor már nem bírod... illetve ha néha cigizel előbb utóbb visszaszoksz lassan. És ne gyere kivételekkel... ha dohányos vagy/voltál pontosan tudod miről beszélek. :)
Ezt el kell dönteni vagy leteszed vagy nem. Vagy csinálod van nem... de "próbálni" nem elég ugyebár. :)

Hidd el az ektomorf vagy más okból gyors anyagcseréjű embereket kivéve azok akik tartós sikereket értek el azok mind a cukortól szabadultak meg elsősorban. És ez ugyanolyan mint a cigi, a drog, az alkohol vagy bármi más... ha meszokod hogy nem mindig ehhez nyúlsz, egy idő után nemis fog hiányozni. Ez egészségügyi javulásról és kockázatokról nem is beszélve. :)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.04. 00:33:31

@Tomisz: :) ezert irtam a xilites sutit (Boszi olyat eszik), a xilit GI-je asszem 7, azaz piszok lassan emeli a vercukorszintet.
A cukorral nekem amugy nekem is sok bajom van, 2 nagyon jo baratom is inzulinos cukorbeteg, reszben miattuk is kezdtem el mar regesreg figyelni arra, h amennyire lehet, kizarjam a cukrot es a gyorsan szivodo szenhidratot az etrendembol. Nem most, amikor elhiztam a cigi lerakasa utan, es eletemben eloszor rendesen dietazni kellett, hanem mar korabban.
Szoval ebben egyetertunk, de azert erre is lehet figyelni ugy, hogy kozben csak eszik edeset is az ember.

A cigis peldara nem azert mondtam h nem jo,mert ugy gondolom le lehet barmirol is szokni ugy, hogy "csak ezt az egyet" elszivom, megeszem, megiszom. Hanem azert, mert nem maga az edessegrol leszokas a cel -legalabbis semmikepp nem egy edesszajunal -, hanem hogy megtalald az egeszseges alternativajat es a merteket. Ilyen lehet a cukoralkoholokkal keszult sutemeny, csoki (nekem van itthon egy csomo kis 20g-os Diabon etcsoki, arra az esetre ha ramtorne a "de ennek valami edeset" vagy), de az is biztos h minden tovabbi nelkul meg fogom enni a kedvenc Madagaszkas Cru csokimat a Csokoladiatol, ha egyszer azt kapok :) es nem hiszem, h ezzel barmit tonkretennek. Viszonyitaskeppen, egy szal cigire nem mernek ragyujtani, pont azert, amit te is vazoltal.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.04. 00:35:25

@Leningrad: Erzem ezzel a muvel se indulok prozairo versenyen, lehet megis inkabb aludni kene. Bocs a typo-kert meg a szar fogalmazasert.

Tomisz 2012.03.04. 00:41:55

@PrettyWitch: Ha édesség helyett gyümölcsökre vagy zöldségekre (amik édesek pl) szoksz rá máris megoldódott félig-meddig a problémád. :)
Nem olyan nehéz az, és ez nem gyári hiba... erre rászoktál. Amikor megszülettél nem voltál ilyen. Ez abból alakult ki hogy mikor éhes voltál ehhez volt a legegyszerűbb nyúlni, a gyerekkori dolgok... stb stb.
Ez döntés és akaraterő illetve tartás kérdése... mint ahogy az élet megannyi más csábító dolgával van. Egyik se gyári hiba. :)

Itt nem az alakról van szó most csak. Értem és felfogtam már rég neked és mindenkinek más a célja vagy amit épp szeretne. (Bár az egészséges mentalitás és az ember kódolása olyan és akkor jó ha sose dől hátra elégedetten... mindig kell legyen és lesz valami cél, maximum más és másképp ugye. Ugye? :))
Arról van szó hogy ha sikerül ezektől megszabadulni akkor később az életben nem okoz akkora gondot és kockázatot már. Ha most fiatalon átszoksz egy egészséges étkezési és nassolási szokásra akkor később mikor nem tudsz már annyit és úgy mozogni sem leszel kövér nagymama/nagypapa... kisebb eséllyel lesznek szív és cukorbetegség problémáid, jobb általános kondíció...stb. Miért dobná el ezt az ember magától. :)
Illetve miért szoktatná rosszra a gyerekeit unokáit. Lássák és tanulják el a jót... eleve jól indulnak az életben már nem kell pl bejárni azt a nehezebb utat mint nektek/nekünk.

Mégegyszer mondom nem azért baj ezek megtartása mert 65 kilót vagy egy álomalakot nem érsz el, hanem azért mert a rossz szokás marad meg... és a rossz szokás vezetett eleve oda ami ellen küzdessz most. Ez gyakorlatilag egy magába kódolt visszaesés. Lehet változtattál dolgokon, de mikor "háradőlsz" majd előbb utóbb visszajön minden. Mint mikor egy cigis ujra rákezd gyújtani egy egy szálra és szép lassan azon kapja magát hogy megint dobozokkal szív. Vagy az alkoholista újra iszik és visszaesik... vagy a drogos újra droghoz nyúl. Stb. Azt hiszem érthető mire gondolok. Persze ez most túlzónak tűnik, de ez a dolog lényege.
Életmódot akarunk válatni ugye? Nem a régit csinálni kicsiben tovább? Akkor mi értelme az egésznek nem, magába kódolt visszaesés nem? :)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.04. 00:47:53

@Tomisz: amugy a finomitott cukorra hivatkoznak sokan, mint fő méregre, pedig az a szomoru helyzet, hogy hasonloan gyilkos hatasu mondjuk egy kis finom zsirszegeny, sos keksz elropogtatasa, vagy par szelet feherkenyer, zsomle. A finomitott cukornal is gyorsabban szivodnak a finomliszttel keszult etelek, es lokik be az inzulintermelest...

Tomisz 2012.03.04. 00:51:14

@Leningrad: Igen, értem. Nem mondunk mi nagyon mást... max más oldalról árnyaljuk.

Ha kapsz egy csokit ajándékba néha (és a néha a hangsúly ugye), abba nem halsz bele persze. :)
A gond az ha egy rendszeres szokás vagy inger része a cukros dolgok fogyasztása. Mert rászokott mint a kutya a tálcsörgésre mikor kaját kap. :)

Az édességpótlót is értem, részsiker... ez olyan mint gyógyszert szedni a tünet kezelésére és nem az okot megszüntetni. :)
Kezdetnek megteszi, de az ok megszüntetése lenne a végcél.

PS: A typo nálam is alap, gyors gépelés, figyelmetlenségek... késő stb. No problem. :)

Tomisz 2012.03.04. 00:56:51

@Leningrad: Persze mert a fehér kenyérben cukor is van. Plusz ugye a liszt sem az a jó magas rosttartalmú valami hanem egy lecsupaszított könnyen felszívódó emészthető valami. :)
A másik hogy ezek nem késztetik természetes működésre az anyagcserét (pl sokkal később jelzik a teltséget az agynak a hormonokon keresztül) ezért eleve a szükségesnél többet eszel belőlünk mert úgy érzed nem ettél/éhes vagy még... fér még stb. Pedig nem kéne. :)

Pont ugyanaz az eset mint pl a gyümölcs és a finomított cukor esete. Előbi nem akkora baj mert a legtöbb mellé rost is társul ami jelentősen javítja a helyzetet iletve az egész anyagcsere máshogy zajlik le.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.04. 01:10:16

Amugy ezt majd kirakom magamhoz is, egy eleg erdekes cikk:
drtihanyi.hu/cikk/a-glikemias-index-tundoklese-es-bukasa
az, amirol a doki ebben a cikkben beszel, GL (glycemic load) neven fut. Vannak sokkal jobb (angol) nyelvu cikkek a temaban, de szerintem kezdetnek megteszi ez is.
En sokaig csak az etelek glikemias indexet neztem, pedig ez keves, ha vedeni akarom a hasnyalmirigyemet:)
A jo hir, h a GI es a GL azert tobbnyire osszefuggesben all. Viszont pl korabban eszembe se jutott nezni h a magas feherjetartalmu etelek inzulinloketet adnak (ha en is inzulinos lennek, nem is kene). Azota edzes elott kerulom a turot, es inkabb fott zabpelyhet eszem turoval. 30g-vel meg a penteki killer-kungfut is ki lehet huzni (aznap fel oraval tobb az erosites), a futast meg rohogve, es megsem gatolom a zsiregetest.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.04. 01:11:33

"fott zabpelyhet eszem turoval" obazmeg, alvaas. Fott zabpehely FAHEJJAL. fahejjal. fahejjal.
:D

Tomisz 2012.03.04. 01:58:54

@Leningrad: Énis olvastam ilyesmiket, de ez szerintem félreértelmezése vagy magyarázása a dolognak.

Ezt nézd meg, a kettő izulinemelkedés nem ugyanaz:

www.marksdailyapple.com/insulin-index/#axzz1o6RyJOIl

Szerintem ez az orvos csak elvasta az ebben a cikkben is idézett tanulmányt és tévesen értelmezte.

A fehérje is (és minden kaja amugy) növeli valamiképp az inzulint, hisz az szállítja a tápanyagot a sejtekhez, de a fehérje glikogént is kivált ami szabályozza ami kordában tartja az inzulint. :)
Míg a cukor csak az előbbit váltja ki, azért is bajos...

Ez egy jó cikk magyarázatra:
www.medbio.info/Horn/Time%203-4/homeostasis_2.htm

Szóval nyugodtan ehetsz fehérjét, bár nem szabad túl sokat és egyoldalúan abból sem enni.

PrettyWitch 2012.03.04. 13:41:45

@Tomisz: Kérdéses, hogy az édesség iránti vágy genetikus-e vagy tanult. Nekem mindkét szülőm édesszájú, nagyszülők szintén, és nyilván ezt adták tovább mind a génekkel, mind az étkezési szokásokkal. Nem gondolnám, hogy egészségtelenül éltünk volna (cukorbeteg nincs a családban, magas vérnyomás igen, de az sajnos inkább a "jó" magyar zsíros ételekkel függött össze, amin viszont már néhány éve változtattunk), de valami kisebb édesség minden étkezés után volt, és ma is van. Ezen a begyökerezett - vagy genetikusan örökölt - étkezési módon kellene változtatni, ami nagyobb kihívás, mint amivel egyszerre meg tudok birkózni. Ezért próbálok kisebb eredményeket elérni: cukrot egy éve semmihez nem használok, fehér kenyeret sem eszek és(kenyeret is csak minimálisat), lehetőség szerint kerülöm a cukros ételeket. Ez nem mindig sikerül, de ne ebből a napból indulj ki, nem jellemző, hogy minden este csokit vagy kekszet ennék, sokszor eszem gyümölcsöt is, pl. narancsot, mandarint édesség helyett. Egy év alatt eddig jutottam el, és nem nagyon látom, hogyan tudnék továbblépni, mert teljes mértékben lemondani nem tudok az édességről. (A húsról pl. minden gond nélkül le tudnék, másnak lehet, az nem menne - de sajnos ezzel nem lennék előrébb.)

"Ha most fiatalon átszoksz" - aranyos vagy, de 31 évesen már nem tartom magam annyira fiatalnak, hogy könnyen változzak, változtassak. Azt már megfogadtam, hogy ha gyerekem lesz, nem fog csokit, kekszet, ilyeneket kapni, hanem helyette teljes kiőrlésű termékeket, lehetőség szerint természetes édesítőkkel. De az édességektől teljesen nem fogom eltiltani. Nekem nem lesz nehéz erre váltani, mert már most is javarészt ilyesmiket eszek, de ezzel kapcsolatban lesz még némi küzdelmem K-val, aki 180 cm és 69 kg, és imádja a csokit, a kekszet, a vaníliás karikát... Ezért is nehéz kicsit nekem, mert ha nem lenne ilyen itthon, vagy nem lenne bontva (vagy legalább nem látnám, amikor eszi), én sem kérnék belőle egy-egy falatot.

Kódolt visszaesés: logikus, amit írsz, de nem vagyok gép, akinek ha egyszer megtiltják a sütievést, akkor nem eszik sütit. Nem ennyire egyszerű ez: gondolj valami olyan ételre, amit szeretsz (értelemszerűen ez nálad nem az édesség, mert akkor értenéd, hogy miért ilyen nehéz ez nekem), és képzeld azt, hogy soha többé az életben nem eheted meg. Na ez nekem nem megy. Egy éve nem ettem olyan ételeket, amiket imádok (pl. kakaóscsiga, aranygaluska madártejjel), és nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy soha többet ne ehessek ilyet. Főleg úgy, hogy - ellentétben a cigivel és a droggal - más ember, aki egyébként megfelelően étkezik és mozog, megengedheti magának néha ezeket.

A kulcs szerintem ebben van: egészséges étkezések, mértékletesség, mozgás. Ha ezek megvalósulnak, akkor miért kellene örökre lemondanom arról, amit másnak egyébként szabad, és amit én is szeretek? Nem ész nélküli zabálásra gondolok, napi 100% szénhidráttal, hanem arra, hogy heti 1-2 alkalommal - ha már elértem azt a súlyt, amit tartani szeretnék - bele kell férnie az étkezésbe bárminek. Akár egy kakaóscsigának, akár egy szelet sült szalonnának.

"Életmódot akarunk válatni ugye? Nem a régit csinálni kicsiben tovább?" - mindkettőt akarom. Életmódot váltani, hogy egészségesebb legyek, egészségesebben étkezzek, éljek én is és a családom is, de annyiban a régit folytatni kicsiben tovább, hogy nem lemondani mindenről, ami a régiben kellemes volt, hanem megfelelő korlátok közé szorítva a régit is beengedni az újba. Enélkül esélytelennek érzem, hogy tartósan - nem 70 vagy akárhány napig, hanem évekig - be tudjam tartani az egészséges étrendet.

Meglátjuk néhány év múlva, hogy sikerült-e ez vagy sem. Ha nem, komolyan el fogok gondolkozni az általad javasolt megoldáson, de egyelőre próbálkozom a saját ötletemmel.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.04. 13:43:06

@Tomisz: mindjart megolvasom, jonak tunik, koszi :)

PrettyWitch 2012.03.04. 13:51:35

@Leningrad: A fehér kenyérrel, zsemlével, kaláccsal (imádom) kapcsolatban teljesen igazad van: nemcsak hizlal, de nem tesz jót a vércukornak sem; az orvosok sem ajánlják.

Érdekes, hogy ezzel kapcsolatban pl. át tudtam "kódolni" magamat: ma már a frissen sült teljes kiőrlésű tönkölyzsemlét ugyanúgy szeretem, mint régen a kalácsot szerettem. Azt viszont elképzelhetetlennek tartom, hogy kenyérfélét az életben ne egyek többet. Ismét csak azt látom, hogy a megfelelő helyettesítés a kulcs ahhoz, hogy átlépjek a régi rossz étkezési szokásokon. Akkor van gáz, ha ilyen helyettesítőt nem találok :(

A fehérjével kapcsolatban szintén nem fölös az óvatosság, mert - valahol olvastam, de logikus is - a túlzott mértékű fehérjefogyasztás is káros tud lenni.

Sokat gondolkoztam egyébként azon, amit ti itt írtatok, meg mások máshol, blogokban, és eldöntöttem, hogy figyelni fogok nemcsak a kalóriákra, hanem a fehérje-szénhidrát-zsír arányra is, ha kijöttem a kórházból. Ezzel kapcsolatban csak azt nem tudom, hogy elfogadjam-e az orvoslexikonon írt arányokat (15-55-30), vagy érdemes lenne a fehérje és a zsír arányát megcserélni. Az étkezéseket a myfitnesspal-on fogom rögzíteni, ott viszonylag gyorsan találok valamilyen elfogadható becslést azokra a kajákra is, amiknél egyébként ez az arány nem ismert.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.04. 14:12:13

15-55-30 az mi akar lenni? 15%-a a kalorianak feherjebol, 55% CH, 30% zsir?
Az 1200 kalorianal, ha ezt tartod (tenyleg, maradsz 1200-on?) 165g CH,45g feherje, 40g zsir. En keveslem a feherjet, be kell valljam, tuti megcserelnem, h az legyen 90g, a zsir meg 20.

PrettyWitch 2012.03.04. 14:24:22

@Leningrad: 15% fehérje, 55% szénhidrát, 30% zsír. Az orvoslexikonos kalkulátor ezekkel az arányokkal dobja ki a követendő mennyiségeket, de én is sokallom a zsírt és kevesellem a fehérjét, és azon gondolkozom, hogy megcserélem az arányokat. Megcserélve amúgy is közelebb állna a mostani étkezéseimhez, mert viszonylag kevés zsírt eszek. (És közben annak örülök, hogy 55% a szénhidrát :)

Két napja írom a myfittnespalon a kajáimat, és az az érdekes, hogy bár van édesség minden nap, a szénhidrát limiten belül maradok. Mondjuk túrógombóc volt és almás rétes, egyikben sem volt túl sok szénhidrát (cukor egyáltalán nem volt bennük).

A tervem az, hogy a kórház utáni 600 kalóriát 2-3 nap alatt felviszem 1200-ra, azt tartom még egy hétig, és utána felmegyek 1400 kalóriára, és azt tartom úgy, hogy közben figyelek a tápanyag arányokra. Ha összejön, szép folyamatos fogyás kellene, hogy legyen az eredménye. Kíváncsi vagyok, hogy fog menni, mert az arányokra eddig nemigen figyeltem. Viszont ehhez jó lenne tudni az ideális arányokat is.

Tomisz 2012.03.04. 18:44:16

@PrettyWitch: Jajj... 31 évesen még fiatal vagy, ne viccelj már. :)
Én is annyi vagyok! ;)

Nem ebből a napból indultam ki alapvetően, megnéztem a táblázatokat futólag és szinte minden nap volt 2-3 étkezés amikor volt valami édesség. A "light" süti, csoki, cerbona szelet és a protein szeletek...stb. Ez mind az, ez nekem az jelenti amit te is írtál, hogy nem tudsz lemondani róla.
Én látom hogy igyekszel és már többet tettél és értél el mint az emberek 80-90%-a hogy mozogsz és tudatosabban eszel. Becsülöm és elismerem ezt. Nem is fogok ott állni és büntetni ha nem csinálod azt, amit javasolok, ez nyilván mindenki magánügye és döntése. Én csak sziplán annyit próbálok elérni, ha már elkezdted, ne végezz félmunkát ha lehet.
Ha nem sikerül, nem sikerül. Értem én, emberek vagyunk nem lesz semmi... én csak "szurkolok" és bíztatlak, hogy sikerüljön. :)

Egyébként a kedvenc kajám a sült csirke és a rizs plusz saláták (főleg a Thatsme féle mexikói párolt cuccok, vagy friss paradicsom stb)... főleg pl gyros formában mostanában. Ha lekéne mondanom igazad van fogalmam sincs mit ennék helyette. Szerencsémre pont épp jó kaja, lehet rászoktam persze mert gyerekkoromban édes dolgok voltak nekem is (tejbecuccok stb). :)

Tomisz 2012.03.04. 18:49:12

@PrettyWitch: Ja és biztos nem genetikati... nem is olyan rég az ember még gyűjtögetett és vadászott. Azért ennyire nem gyors az evolúció.
A finomított cukor és a sütemények stb stb csak az utóbbi pár évszázad mesterséges szüleménye. :)

Gyros nálam-> tál, tehát nem pitában. :)

Tomisz 2012.03.04. 18:55:32

@PrettyWitch: Ez így van a túlzott fehérje káros... hisz a máj alakítja át cukorrá illetve tápanyagokká főleg és azt terheli túl. Illetve az aminosavak túlsúlya a vérben savasodást okoz és a veséket is túlterhelheti.
De azért annyit érdemes megjegyezni hogy ez nagyon egyoldalú és nagyon túladagolt esetben fordul elő.
Az ember alapból mindenevő, visszakanyarodva az előbbihez a természetben növényeket gyümölcsöket/magvakat és húst/zsírokat tudott enni... az evolúció erre teremtette és alakította. Vagyis ezeket kell főleg enni.
Ennek hívei az "organikus" táplálkozás követői, illetve a feldolgozott, előkészített, készételeket kerülő diéták/programok. Van benne valami...

ókidli57 2012.03.04. 23:00:41

Kedves Pretty!

Gratulálok az eddig elért eredményedhez. NAgyon ügyes vagy. Én vagyok a paleos csaj.:)
NEm igazán tudok belefolyni a fenti eszmecserébe, de egy dolog eszembe jutott. Én is nagyon szerettem/szeretem a csokit, főleg a csokis kekszet. Most is összefutott a számban a nyál.:) Ezen nem változtatott még a paleo. Azon viszont igen, hogy most erős vagyok. Nekem nagyon fontos volt, hogy találjak valamilyen alternatívát a csoki helyett, mert kísértés van dögivel, hiszen van egy kicsi lányom, akitől nem akarom teljesen megvonni az édességet.
Olvastam, hogy a gyerkőcödnél majd próbálod kerülni, hát én is így voltam. Először csak a nagyszülőkkel küzdöttem, akik a szeretet kifejeződését látták a nyalókában, a csokiban és a kemény cukorkában. A sírba kergettek vele, amennyit én balhéztam velük, főleg az anyósomékkal. Mindegy mit mondtam nem érdekelte, a párom meg azt mondta, hogy néha ki lehet bírni, nem lesz baja a gyereknek. Ekkor volt a lányom éves, aztán bekerült oviba. Ott a szülők voltak akik annyi édességet vittek be az oviba, hogy a gyerekek napi szinten tömve voltak. A kislányom szerencsére gyümölcs és zöldség függő (itthon heti kb. 1,5 zsemlét eszik meg), és nem szokott rá teljesen és végleg. NAgyon nehéz volt ezek után kordában tartani, ezért módjával megengedem a csokit és pl. a gumicukrot, de a nyalókát és kemény cukrot nem. NA visszatérve a csokira, a csajnak 1 hónapja volt a szülinapja és kapott kb. 8 tábla csokit. Ebből 3-at elajándékozott, a többit beosztjuk. Mostanra sikerült eljutnom odáig, hogy nem akarom felzabálni a gyerek édességeit :)) Ezt én gyümölccsel védem ki. Helyettesítek.
Nekem a datolya nagyon bevált, persze a natúr. Szinte émelyítően édes, de 1-2 db pont elég belőle, és 2 db kb. 1,5 g, ami 45 kcal. NEm kevés tudom, de mégis gyümölcs, persze lehet mást választani, de nekem pl. ez elég édes ahhoz, hogy ne csokizzak. A másik amit ajánlok az egy blog, ahol isteni édességek vannak, teljesen egészséges formában, ha már kell, akkor legyen nagyjából egészséges. Ez a pocakpanna.blogspot.com, szívből ajánlom. NEm csak paleos édességeket csinál, hanem más fajtákat is. Szerintem érdemes megnézned.
Bocs a litániáért.

Még egyszer gratulálok az elért eredményhez, motiváció nekem is :))
Ha még érdekel a muszaka receptje, feltettem a blogra.

Üdv Ildikó

ókidli57 2012.03.04. 23:01:43

bocs kimaradt, hogy a gyerek 3 éves volt, amikor kínálgatták :)

PrettyWitch 2012.03.05. 16:19:00

@Tomisz: Nem gondoltam arra, hogy "büntetni" akarnál, csak úgy éreztem, nem tudom jól megvilágítani, mi is az, amivel nap mint nap küzdök, mert olyan, mint vaknak a színeket magyarázni (vagy nekem azt, hogy miért is nem jó az, amit énekelek :) Ez valóban félmunka, de legalább eddig eljutottam - a cím akár az is lehetne, hogy a csokis fánktól a cerbona szeletig :)

A sült csirke + rizs kedvencért irigyellek piszkosul, semmi bajom nincs se a csirkével, se a rizzsel, de nem siratnám meg, ha eltűnne bármelyik az életemből... Mondjuk a gyrost én is szeretem, én szendvicsben szoktam kérni, abban a belecsavarós palacsintatésztában. Legalább ennyi szénhidrát legyen benne :)

Organikus táplálkozás: lehet, hogy igazuk van, de képtelen lennék rá, már csak az idő hiánya miatt is. Ha nem lett volna a Cityfood meg a Vitálkonyha, nem tudom, hogy oldottam volna meg a mindennapi ebédeket sem.

PrettyWitch 2012.03.05. 16:26:08

@ókidli57: Köszi a muszakát és az ajánlott blogot, meg fogom nézni mindkettőt. A datolyát olvastam már nálad mint alapanyagot, de eszembe sem jutott, mint édesség helyettesítő. Én alapvetően sose voltam nagy csokievő, hónapokig elvagyok csoki nélkül, de diéta közepén sajnos egy bontott tábla csoki mellett nem vagyok beszámítható. Viszont a datolyát ki fogom próbálni ilyen esetekre. Lehet kapni magozottan is, vagy csak azt a hosszúkás fajta magosat? Meddig áll el a hűtőben?

Ha gyerekem lesz, ugyanezt szeretném elérni, amit te megvalósítottál a kislányodnál, és amihez agyon gratulálok. Meg akarom végre törni azt az ördögi kört, hogy az egész családom édesszájú. A gyerekem ne legyen az, egyen egészségesebben, mint én korábban, reflexből a narancshoz és ne a kekszhez nyúljon, legyen neki könnyebb a felnőttkori evés és mozgás, mint nekem. Hogy ezt a gyakorlatba hogy fogom tudni átültetni, még nem látom egészen tisztán, de az biztos, hogy a szülőktől kapott pozitív példa feltétlenül szükséges lesz. Addigra tehát nekem is össze kell szedni magam, hogy legalább közelítsem azt az édességmentes állapotot, amit Tomisz is javasol. Más kérdés, hogy fogalmam sincs, hogy leszek képes ezt elérni, de remélhetőleg addigra átállítódik az agyamban valami arra, hogy a gyerekemért teszem, ezért ki kell bírnom.

Tomisz 2012.03.06. 12:04:48

Hát igen nem egyszerű mert a friss dolgok nem állnak el többnyire sokáig, csak pár nap/1 hét maximum és azis csak hűtőben főleg. (Vagy ugye fagyasztó, de az már nem olyan.)

Énis azt javaslom mindig hogy legyen az embernél egy alma, fél alma és mikor rájon az inger hogy nassoljon, akkor azt vegye elő ne a müzliszeletet meg a csokit. Mégjobb ha egy édesebb friss répa vagy zöldség ugyanez. :)
Ez csak az első hetekben/hónapokban nehéz mert készülni kell előre meg figyelni, plussz ügye a szervezet mint minden fogyózás/megvonás esetén tiltakozni fog és az agyad játszik veled. El akarja hitetni éhes vagy valamit enned kell, hangulatod változik stb... de ez mind csak átverés (mint mikor a drogos remeg meg halucinál meg minden baja van, csak ugye gyengébben, vagy a gyerektől manapság elveszed az internetet/játékot és megbolondul). De aztán annyira rutin lesz az egész, hogy már észre sem veszi az ember plussz nem lesz ingere sem rá akkora. :)
Csak el kell egyszer kezdeni.

Egyébként a pésütivel kakaóscsigával vigyázz majd mert az az egyik legdurvább cucc hízlalásban.
Emlékszem nekem is volt régebben egy időszak amikor rákaptam erre a Fornetti meg Princess frissensült kakaóscsigára meg tekercsekre/minisütikre... hú nőtt is a hasam szinte hétről hétre/napról napra. Így kénytelen voltan "észbekapni"... szerencsére sikerül időben. Pedig nem vagyok az a vastag hízós fajta, de ez még nekem is betett. :DD

PrettyWitch 2012.03.06. 12:09:20

@Tomisz: A répát mint nasit valamiért mindig elfelejtem, pedig amúgy szeretem. Majd igyekszem észben tartani, és az egész sokáig eltartható a hűtőben is.

Kakaós csigát és hasonlókat heti egyet szeretnék megengedni magamnak, de ha látom, hogy gondot okoz, nem fér bele, akkor kihagyom. Nem szeretném visszahízni a leadott kilókat. Valami egészséges egyensúlyt szeretnék találni a normális és a diétás kaják között. Persze még nem most, ezek a tervek kb. nyárra realizálódhatnak leghamarabb.
süti beállítások módosítása