Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Abba kellett hagynom a futást. A doki azt mondta, addig kocoghatok, amíg nem fáj, és a runtilt után kifejezetten fájtak a medencecsontjaim. Nem szeretnék kockáztatni, úgyhogy eldöntöttem: áttérek a terhestornára.

Eleinte eljártam egy edzőterembe, ahol tartottak terhestornát is, de több negatív tapasztalatom volt:

- munkanapon 12-13 között tartották (ezt egyébként több más helyen is ilyen vagy hasonló időpontban láttam) - a dolgozó kismamák közül ki tud min. másfél órás ebédszünetet tartani? én nem igazán;

- soha nem kezdődött pontosan, hanem kiszámíthatatlanul 15-30 perces késéssel - ezt bármilyen szolgáltatás esetén felháborítónak tartom;

- az egy órás program 45 perc tornából és 15 perc relaxációból állt - ki az, aki tud relaxálni munkanap közepén, ráadásul úgy, hogy a szomszédos konditeremből a súlyok pakolgatása, leejtése folyamatosan áthallatszik?

- torna közben az oktató kérdezgetett minket, hogy hogy vagyunk, meg ilyenek; lehet, hogy a többségnek ez bejön, de engem inkább idegesített.

És természetesen nem is volt olcsó: alkalmanként 1000,- Ft; bérlettel talán csak 800,- Ft, de áldom az eszem, hogy nem vettem bérletet, habár rá akartak beszélni. (Közben rájöttem, hogy ez mégiscsak relatíve olcsó, a kismamajóga 2000,- Ft/alkalom bérlet nélkül...)

Mindezek alapján arra jutottam, hogy inkább itthon tornázok, akkor, amikor nekem megfelel, úgy, hogy közben senki máshoz nem (na jó, K-hoz igen) kell alkalmazkodni. Persze, kipróbálhattam volna másik helyet is, de nem nagyon volt kedvem hozzá ezek után :(

Először háromféle terhestorna DVD-t találtam (aki tud még ezen kívül, írja meg!): Kállai Ildikó, Béres Alexandra és Rubint Réka terhestornáját. Később kaptam Scalától (köszi!) egy DVD-t, Kari Bo programját, és a SOTE-n megvettem az ottani gyógytornász, Tápainé Bajnay Márta saját DVD-jét (azóta láttam, hogy máshol is kapható). Ja, és egyszer elmentem kismamajógára.

Íme az első benyomások. Hangsúlyozom, hogy ezek csak a saját szubjektív tapasztalataim.

1. Kállai Ildikó: fitneszvilágbajnok volt, és a SOTE említett gyógytornászával állították össze a gyakorlatokat, ezért először ezt gondoltam a legprofibb anyagnak (linket nem tudok hozzá, én is kaptam).

Programok: kétféle programot tartalmaz: egy könnyebbet és egy nehezebbet, én mindkettőt végigcsináltam. Együtt a két torna a bemelegítéssel 45 perces, ami egy 5 perces relaxációval zárul (amit egyszer kipróbáltam, de nem nagyon találtam benne értelmet).

Nehézség (1-5) (szerintem): 3.

Tapasztalat: így a 23. héten még a nehezebb programot sem éreztem igazán megterhelőnek, le sem izzadtam igazán közben. Ami fura, hogy a végén egy-egy gyakorlathoz kellene gumiszalag meg súlyzó - súlyzóm van itthon, de gumiszalagot csak ezért nem fogok venni. A gumiszalagos gyakorlatot is súlyzóval - illetve két fél literes teletöltött palackkal, mert a súlyzóim egyenként 1,5 kg-osak - csináltam. Ennél a tornánál éreztem, hogy a testem szinte összes izmát végigmozgatja, még ha nem is erőlteti meg egyiket sem nagyon. Valószínűleg a terhesség későbbi szakaszában ezt a gyakorlatsort fogom csinálni, mert tényleg jól felépített, de most még túl könnyű.

2. Béres Alexandra: a Változz vissza! c. DVD-jén van egy rövid terhestorna.

Programok: 12 perces terhestorna, és két további program, az egyik a szülés utáni 3. hónaptól, a másik a 6. hónaptól végezhető. A terhestornát végigcsináltam, a 3 hónaposba belenéztem.

Nehézség (szerintem): 1.

Tapasztalat: még kímélőbb, mint Kállai Ildikóé, és nagyon rövid: tényleg csak arra elég, hogy egy picit átmozgasson. Ez is a terhesség későbbi szakaszára lesz jó, amikor a hosszabb tornákra nem lesz időm vagy erőm. Jó lenne majd akkor ezt a 10 perces programot minden nap végigcsinálni, biztosan jót tenne a keringésnek és az egész szervezetemnek. A szülés utáni programokat pedig nagyon sokan dicsérték, meg fogom próbálni beilleszteni majd a napjaimba. (Amúgy a DVD az Alexandrában most akciósan 790,- Ft-ért volt kapható.)

3. Rubint Réka: a Légy bombajó kismama! c. DVD-je külön programot tartalmaz a terhesség mindhárom trimeszterére.

Programok: 3*20 perc, a terhesség három trimeszterére szétbontva. Az elsőt kihagytam, nem akartam kockáztatni, a második és a harmadik trimeszterre valót végigcsináltam.

Nehézség (szerintem): a második szemeszteri program 4, a harmadik szemeszteri program fura módon 5 (a végén szakad rólam a víz).

Tapasztalat: a három torna közül ez a legmegerőltetőbb, de épp ezért nekem most még ez vált be a legjobban. Réka stílusától eleinte tartottam, sok rosszat olvastam róla, de nem annyira vészes, bár másodjára és többedjére már kicsit idegesítő volt (mi lesz még később...). Eszközként csak súlyzó kell hozzá, de az sem feltétlenül, én a 1,5 kg-os súlyzóim helyett fél literes vizespalackot használtam. A második trimeszterben szerintem érdemes a harmadik trimeszteri programot is megcsinálni, mivel így lesz egy 40 perces edzés, amiben csak pici átfedés van, a fenékgyakorlatoknál, mivel a harmadik trimeszteri program inkább a karokra koncentrál. Amíg bírom, megpróbálom ezt a két programot együtt csinálni, mert ezek alatt úgy elfáradok és megizzadok, mint egy rendes futás után. Ugyanakkor az elgondolkodtató, hogy nem igazán bízom abban, hogy Rubint Rékának bármilyen előképzettsége lenne terhestorna tartásához, ezért ezt inkább egy könnyített erősítő gyakorlatsornak, nem pedig terhestornának fogom fel, azzal, hogy a vége felé már nem merem majd ezeket a gyakorlatokat csinálni, nehogy bajt okozzanak. A futásnál mindenesetre kímélőbb :)

4. Kari Bo: a Coremum ingyenes kismamatorna DVD-je, ezt kaptam Scalától :).

Programok: két program van a DVD-n, egy a szülés előttre és egy a szülés utánra. A szülés előtti 29 perces, a másikat nem néztem meg.

Nehézség: 2 (a torna maga nagyon könnyű, de a gátizmok mozgatása nekem még újdonság).

Tapasztalat: elsősorban gátizom és intimtorna gyakorlatokat tartalmaz. Tornának nem annyira nevezném, inkább bizonyos izomcsoportokat - gátizom, hasizom - mozgat meg. Sajnos abban keveset segít, hogy tudjam, hogy vajon a gátizmomat mozgatom-e, vagy valami mást. Eredetileg úgy gondoltam, hogy a jövőben a gátizomtorna részét megcsinálom majd más tornák után, mert egy rendes átmozgató tornát nem helyettesít, de közben beszéltem a SOTE gyógytornászával (akinek mondjuk egyik DVD-ről sem volt nagy véleménye, a sajátja helyett is inkább a csoportos kismamatornát javasolta, de a SOTE-n is hétköznap délelőtt tartják...), és ő azt mondta, hogy a gátizomtornát a terhesség alatt mellőzni kellene, mert alhasi vérbőséget okoz, ami vetéléshez vagy koraszüléshez vezethet. Szerinte a gátizomtornát a terhesség előtt, illetve a szülés után lehet csinálni, terhesség alatt nem.  Mivel ez elég logikusnak tűnt, és én is éreztem a torna közben, hogy nem biztos, hogy jó az, ha a gátat és a hüvelyt szorítom és emelem (fura érzés volt közben a hasamban, nem rossz vagy jó, de nagyon fura), ezt a tornát a jövőben inkább mellőzöm, nem akarok kockáztatni. A gyógytornász azt is mondta, hogy gátizomtornát csak egyéni programban, gyógytornásszal lehet jól elsajátítani (naná, hogy ezt mondta :), mert különben honnan tudnám, hogy jó izomcsoportokat mozgatok-e, ha valaki nem ellenőrzi? Ebben is úgy érzem, hogy maximálisan igaza van, pont ez volt, ami nekem is nehézséget okozott: szorítsam össze a gátizmot - jó, de az hol van, azt szorítom-e, jól csinálom-e? Azért érdekes lehet, hogyan ellenőrzi ezt közben egy gyógytornász :) Mindenesetre a szülés utánra nagyon jó lesz ez a DVD, de most még inkább hanyagolom.

5. Tápainé Bajnay Márta: Terhességi torna című DVD. A torna vezetője a SOTE I. szülészetének vezető gyógytornásza, a felvétel kb. 10-15 éve készült.

Programok: 42 perces kismamatorna, utána egy rövid koncentrált lazítás (olyasmi, mint a relaxáció, csak nem kell közben mindenfélét képzelni), és a végén egy légzéstechnika.

Nehézség (szerintem): 2.

Tapasztalat: sok gyakorlat hasonló Kállai Ildikó tornájához (logikus, mert ott ez a gyógytornász volt a szakmai tanácsadó), de sokkal inkább gyógytorna, mint aerobik. Aki sohasem tornázott, annak nagyon jó, meg a terhesség végére is, nekem most még túl könnyű. Amire nagyon jó: tökéletesen átmozgat minden izomcsoportot, olyan gyakorlatokkal, amik nem megterhelők. Szintén nagyon jó a koncentrált lazítási gyakorlat (megtanít lazítani, ami nekem nem igazán megy, de közben nincs hozzá mindenféle misztikus maszlag), és a légzéstechnika (részletesen elmagyarázza, majd gyakoroltatja is), bár ez utóbbi kettőnek a tornához kevés köze van, viszont a szüléshez nagyon jó lesz. Ezeket nagyon tudom ajánlani mindenkinek.

6. Kismamajóga: ezt nem DVD-ről csináltam, hanem elmentem egy órára, mielőtt megvettem volna bármilyen DVD-t, mert még életemben nem jógáztam, és gondoltam, nem árthat, ha élőben is látom.

Programok: ez egy 1,5 órás torna volt, közben nagyon sok üresjárattal.

Nehézség (szerintem): 1.

Tapasztalat: nem is tudom. Alapvetően azért mentem, mert rohadtul megfájdult a hátam (rossz széken ültem túl sokáig, és csak későn jöttem rá, hogy nem kellett volna), és több helyen azt olvastam, hogy a kismamajóga jó a hátfájásra. Ez igaz, mert a gyakorlatok egy része elég szuper nyújtó gyakorlat volt, olyan pózokban, ami amúgy nem jutott volna eszembe, és szinte éreztem, ahogy megy ki a fájdalom a hátamból. De ez az órának kb. a max. 20%-át tette ki. A többi olyan gyakorlat volt, aminek nem nagyon láttam értelmét, mert nem mozgatott át, hanem "energiát adott" és hasonlók - ezt az én földhözragadt gondolkodásom továbbra sem tudja befogadni. Volt ezen kívül relaxáció (erről tudjátok, mit gondolok), gátizomtorna (az előbb írtak fényében ezt inkább mellőzni kéne) és levegővétel-tanulás. Ennél az oktató sokszor elmondta, hogy mennyire szokták szeretni a kismamajógára járó anyukákat az orvosok, mert hogy mennyire jól tudnak lazítani szülés közben, és hogy ez a levegővétel miatt van. Ehhez képest a SOTE gyógytornásza teljesen más levegővételt tanított, aminek az élettani magyarázatát is elmondta (a jógaoktató nem), és amikor rákérdeztem a jógán tanult légzésre, közölte, hogy nem látja, hogy az élettanilag hogyan segíthetne, szemben az általa tanult, tanított, és többnyire általánosan elfogadott légzéstechnikával szemben. Összegezve a kismamajóga tapasztalatait: többet nem megyek, csak ha megfájdul a hátam, egy-egy alkalommal, és a körítés részét megpróbálom kizárni majd a fejemből.

És végül: egy blogger kismama készített saját terhestorna videókat. Még nem próbáltam, így nem tudok róla nyilatkozni. Kicsit tartok tőle, mert a saját tapasztalatain túl nincs semmilyen tornázós vagy élettani előképzettsége, viszont már nagyon sokféle tornát kipróbált, és azokból szintetizált (ha jól értettem). Itt találjátok:

http://csinosanyukaleszek.blogspot.hu/2012/08/kismama-torna-videooo.html

http://csinosanyukaleszek.blogspot.hu/2012/08/kismamatorna-video-2.html

http://csinosanyukaleszek.blogspot.hu/2012/08/extra-light-kismama-torna.html

Ha valakinek van bármi további javaslata, várom!

Összefoglalva: az általam megismert mozgások alapvetően kétfélék: Rubint Réka tornája egy könnyített erősítő edzés, kihagyva a kismamák számára legveszélyesebb feladatokat (remélem legalábbis), a többi inkább gyógytorna jellegű, Kállai Ildikóé a kettő közötti. Nekem most a terhesség közepén a gyógytornák kevésbé jönnek be, mert még szükségem van arra, hogy mozogjak valami olyasmit, amitől elfáradok (a futás helyett), így többnyire Rubint Réka tornáját fogom csinálni, amíg nagyon meg nem unom, illetve amíg bírom, utána váltok majd Kállai Ildikóéra. Viszont annak érdekében, hogy tényleg rendesen átmozgassam magam, minden héten legalább egy alkalomra beiktatok majd egy átmozgató tornát is, ami valószínűleg Tápainé tornája lesz, mert érezhetően az a legprofibb az összes közül. A többi tornát egyelőre inkább mellőzöm. Ha majd nagyobb lesz a pocakom, és kevésbé fogom bírni, valószínűleg változtatni fogok ezen a terven, de azt majd megírom nektek.

Címkék: kismamatorna

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr164724235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mileszebbol.blogspot.com 2012.09.06. 13:35:02

És a Péntek Enikő féle kismamatorna?

fittmamablog.hu/index.php/gyakorlatok/kismamatorna/

a nem kismamás tornái nagyon népszerűek, úgy tudom neki is van már gyermeke(i) és szakmája a testedzés!

mileszebbol.blogspot.com 2012.09.06. 13:37:13

Azt is hallottam, hogy nagyon kedves és válaszol a kérdésekre, tanácsokat ad stb. :)

PrettyWitch 2012.09.07. 06:36:28

@mileszebbol.blogspot.com: Nem tudtam, hogy neki is van kismamatornája, csak a későbbi tornáiról hallottam. Megnéztem a gyakorlatsort, meg fogom próbálni, köszönöm!

Scala 2012.09.08. 09:11:00

Szerintem jól teszed, hogy nem csinálod az intimtornát, majd ha túl vagy a poppoláson!
Még írok! :-)

Scala 2012.09.08. 09:21:08

A kismamjógára járókat nem a légzéstechnika miatt szeretik a dokik, hanem mert könnyebben tágulnak, így gyorsabb a vajúdás (és talán a kitolás) + nem nyavajognak.

Ezt nézd meg, szerintem ez okés jóga témában:
www.joga-tata.eu/index.php/galeria?folder=Kismama+j%C3%B3ga

www.joga-tata.eu/index.php/kiskmamajoga/kismamajoga

www.joga-tata.eu/index.php/kiskmamajoga/legz-gyakorlatok?Name=Value

A szeptemberi Diéta & fitneszben van pár jóga-nyújtó gyakorlat várandósaknak, csináltam, szeretem.

Még írok nagyon sok minden van, voltam CTG-n, minden rendben, de a baba minden mozgást megérez, lereagál (persze ez már nagyobb baba), szóval leírom, véleményem szerint tanulságos, és rávilágít, hogy nem szabad túlzásba vinni a mozgást!
Beszkenneljem a D&F gyakorlatokat, az akár naponta mehet, nagyon jól nyújtja a hátat, karokat.

Scala 2012.09.08. 09:29:20

Ja, egyébként a misztikus légzéstechnikáról azt mondták nekünk a tanfolyamon, hogy a fájások alatt és kitoláskor mást kell használni, a szülésznő megtanítja akkor, bőven elegendő az idő rá, tökéletesen elsajátítható.
Ellenben fasza koraszülést lehet előidézni egy kombinált légzés és izommunkával összekötött "szülés-imitációval". Ha valaki rászánja magát ezek gyakorlására, csakis különbontva lehet: légzés, majd egy másik alkalommal izmok szorítása, meg a mittudomén.

Tegnap voltam a homeopátiás doktornőmnél, megkaptam a segítséget, nagyon sokat jelentenek ezek a szerek nekem, de a lényeg ott van, hogy nem szabad lefeküdni, hanem minél tovább állni kell. Baba kis kobakja lefelé tudja így tágítani a méhszájat. Nem lesz a végén könnyű, apa tartson hátulról a könyöknél. Ha lefekszem, ott vagyok 10 órát, az tuti. Csak akkor szabad menni az ágyra, ha már azt mondják, hogy eltűnt a méhszáj. Utána voltam pedikűrön, aki elmesélte, hogy az első (!) szülése kemény 45 percet tartott, és nem fájt, kérdezgették is, hogy fáj-e már, mondta hogy nem, mert (Erdély) gyalog ment be a magzatvízelfolyás-után a kórházba. Ennyit számít a mozgás.
Úgyhogy nem bárónét játszunk, aki 15 órát vajúdik, hanem parasztlányt, aki a szántóföldön kipottyantja, ha úgy jön ki a lépés! :-)

PrettyWitch 2012.09.08. 10:31:16

@Scala: A jógában én is a nyújtó gyakorlatokat találtam értékelhetőnek, el is múlt a hátfájásom, de a körítés nem jött be. A D&F gyakorlatokat megköszönöm!

A légzéstechnikáról nekünk is mondták, hogy most ne nagyon erőltessük, csak a levegővétel és kifújás részét tanuljuk meg, a nyomást felejtsük el. Én attól tartok, hogy nagyon meg leszek zakkanva abban az állapotban, jobb most képbe kerülni mindennel, hogy ott már csak ismételni kelljen. Majd írok picit arról, hogy milyen légzéstechnikát javasolt a gyógytornász.

Az állást hallottam már máshol is (meg a bordásfalon kapaszkodva guggolást), ha bírom, megpróbálom, köszi az ötletet!

CTG milyen volt?

angelocska 2012.09.08. 16:12:20

Ha eddig futottál, akkor gyaloglás, gyaloglás, gyaloglás. Legjobb, bárhol, bármikor, babakocsival is megy majd :)

PrettyWitch 2012.09.08. 20:53:47

@angelocska: De egyedül a gyaloglás borzasztó unalmas :( és nagyon zavaró, hogy igazából el sem fáraszt (még). Babakocsival majd értelemszerűen muszáj lesz, de addig valami jobban megmozgató dologra vágyom. Ma néztem a szigeten a futókat, és vágytam rá, hogy én is futhassak... soha nem hittem volna korábban, hogy valaha én vágynék arra, hogy fussak :)

fiúsmama 2012.09.09. 07:23:49

@PrettyWitch: a légzésről csak annyit, hogy szülés közben mondja a szülésznő, hogy mit és hogyan csinálj, nekem ez bőven elég volt. Szerintem élő helyzet nélkül nem is tanulható meg a légzés úgy, hogy önállóan helyesen csináld szülés közben. Kicsit túl van lihegve ez a téma ;)A tágulás pedig annyi mindentől függ.
Vagy: hiába dönti el a kismama, hogy epidurállal szeretne szülni, ha úgy megy be a kórházba, hogy 2-3 ujjnyira nyitva van, nem kap gerincérzéstelenítést. Természetes, hogy sokat foglalkoztok a szüléssel, hogy lesz, mint lesz, de igazából felesleges :)Ne féljetek, természetesnek vegyétek a fájdalmat is, hiszen nem ok nélkül történik.én pl. már harmadszorra nem is fogadtam senkit, mert úgy voltam vele, ha minden rendben megy, akkor a szülésznő segítségével(akik szinte kivétel nélkül normálisak) is meg tudom szülni a kisfiam, ha pedig gond van, akkor úgyis összeszalad mindenki.

PrettyWitch 2012.09.09. 12:51:53

@fiúsmama: Csak annyira sok az ismeretlentől való félelem bennem, hogy jobb szeretem körbejárni a témát, amit lehet, megtudni, megtanulni, mert tudom magamról, hogy ha így megyek neki, akkor kevésbé fogok félni, mint ha nem tudom, hogy mikor mi fog történni velem. Az első szülés után már okosabb leszek :)

Scala 2012.09.10. 13:42:29

@PrettyWitch: Szia,
Keszthelyen vagyunk, írok a CTGről amint hozzájutok.
Szkennelés vasárnap legkorábban, sajna elutazás előtt nem jutott rá agyam. Így is otthon hagytam egy csomó trikót, vennem kell majd valamit, szerdától elfogy a felsőm.
Szerencsére a baba dolgaival nagy előrehaladást tettünk, megrendeltük az ágyat, matrac, fejvédő. :-)

Keszthely nagyon élhető, és elég jó lett a főtér rehabilitációs projektjük. Annak ellenére, hogy Közgép és Reneszánsz Zrt. nem tűnik túl nagy umbuldának.

PrettyWitch 2012.09.10. 17:19:21

@Scala: Nem sürgős, most épp Péntek Enikő tornájával kísérletezem.

Hajrá, babakelengye :) én egyelőre csak írok meg gyűjtögetek, venni még nem vettem semmit.

Scala 2012.09.12. 17:19:58

@PrettyWitch: Egy Tokka nevű boltban (nem ismertem) 600,- Ft kemény magyar forintért vannak a pántos trikók, úgyhogy megoldottam a problémát.
Péntek Enikő nagyon szimpatikus nő, a DVDit is megveszem majd szerintem. Picit alacsony, látszik a combján, de sztem szép.
Hogy haladsz a tornájával? Melyiket csinálod?
Amikor a lányával tornázik az előzetesből legalábbis nagyon édesek. :-) (bár a gyerek picit túl van etetve)

A Béres Alexandrát megvetted vagy ezeket letöltöd? Saturnban nem volt a "Változz vissza"...

CTG: mivel elutaztunk, amire rábólintott a doki (vizsgálatot követően), ezért az elsőt a 35. héten ejtettük meg.
Itt a magánklinikán egy külön szobában ül a kismama, Phillips tappancsokat rögzítenek fel egy gumival. Átlátszó zselét raknak alá, így nagyon érzékeny lesz a hangra.
Galoppozást kell hallani, szerintem mintha 3 ló vágtatna, nem egy, de ezt még a további alkalmakkor pontosítani akarom. :-)
A baba pulzusa és egy másik szám látszik a képernyőn, egy papír meg jön kefelé a gépből, grafikon, egy cm egy percet fed le.
Mindjárt folytatom, de rosszul ülök, fel kell állnom. :-)

PrettyWitch 2012.09.12. 19:47:09

@Scala: Majd teszek fel egy külön posztot Péntek Enikő kismamatornájáról, nekem tetszik.

Béres Alexandrát megvettem, kemény 790,- Ft-ért az Alexandrában :) Ha szeretnéd, szívesen kölcsönadom.

CTG ezek szerint nekem még jóval odébb van. Ha jól értem, ez semmi kellemetlen, csak olyan, mint az UH?

Scala 2012.09.13. 17:52:48

@PrettyWitch: Találtam egy Alexandrát Keszthelyen, de sajnos nem volt nekik... :-(
Úgyhogy lehet élek az ajánlatoddal. Nagyon örülnék neki, ha kölcsönadnád. :-)

CTG-t folytatom, szóval felhelyezték, majd mondta az asszisztens hölgy, hogy helyezkedjek el kényelmesen, galoppozást kell hallani, 20 perc. Gondoltuk szuper. Apuka ki is ment telefonálni (mert én mindig lehetetlen időpontban kérek időpontot, és félbetöröm a napját..., naná, én 11h-ra tudok odaérni az ilyen helyekre, akkora kérem. Dokink csúszott, bejött ez a plusz vizsgálat, át kellett kicsit szerveznie magát.).
Nyugisan ülök, 10 perc múlva bejön az asszisztenshölgy, hogy "fel kellene ébreszteni valahogyan". Ööö...
Van, akinek csokival megy, van akinek azzal, hogy feláll... Fogalmam sem volt mit tegyek, otthagyott, mutatta a papíron, hogy ennek a görbének ki kell lengenie terhelésre, akkor jó a CTG. Ekkor ért vissza apuka.
Felálltam, és tképpen kargyakorlatokat csináltam, amit Béres Alexandra Új kihívás dvd-jén kézisúlyzóval kell. Ettől gyönyörűen felment magzatocska pulzusa, 180-ra (az még magzatoknál teljesen rendben van, szüléskor is csak a 200-as felettivel foglalkoznak, de ezt egy nappal később tudtam meg a homeopátiás dokinőmtől). No de az én férjem kardiológiai hipochonder, úgyhogy belekapaszkodott a monitorba, hogy ez nagyon káros, hagyjam abba... ez nem normális, olyan mint egy terheléses szívvizsgálat (amilyenen ő is volt, egy maszkot kellett felvennie stb.) Mondtam, hogy két cm-t menjen így, az két perc, utána abbahagyom. Így is tettem, kilengett, visszaültem, és vártuk, hogy lejárjon a 20 perc, szépen vissza is ment a baba pulzusa 150-re.
Erre kell számítani Boszika.
Legközelebb lehet nem viszem a férjemet... :-D

PrettyWitch 2012.09.13. 18:02:31

@Scala: Az általad levont tanulság is jó, de én arra jutottam, hogy inkább viszek majd magammal csokit :))

Scala 2012.09.13. 18:38:20

@PrettyWitch: Tuti az válik be, amire elsőre, ösztönösen gondol az ember! :-) Helyes döntés!
süti beállítások módosítása