Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Érdekesen alakulnak a centik, de beszéljenek helyettem a számok:

  baba előtt 17. hét 19. hét 20. hét
2012-03-24 2012-07-21 2012-08-04 2012-08-12
Testtömeg (kg): 69,4 74,1 76,6 76,5
Gyarapodás (kg): - 4,7 7,2 7,1
Ideális gyarapodás (kg): - 3,8 4,68 5,12
Gyarapodás diff. (kg): - 0,9 2,52 1,98
Mell (cm): 98 102 103 102
Mell alatt (cm): 84 85 88 87
Gyomor (cm): 86 97 97 95
Derék (cm): 90 100 102 100
Has (cm): n.a. 103 105 104
Csípő (cm): 98 104 104 104
Fenék (cm): 102 106 106 105
Comb (bal felső) (cm): 58 56 57 56
Comb (jobb felső) (cm): 58 57 56 56
Comb (bal alsó) (cm): 46 46 48 48
Comb (jobb alsó) (cm): 46 47 48 46
Vádli (bal) (cm): 37 37 38 38
Vádli (jobb) (cm): 37 37 38 36
Kar (bal) (cm): 29 29 29 29
Kar (jobb) (cm): 29 30 29 30
Magasság (tájékoztatásul): 170 cm

A 17. hét a nyaralás előtti, a 19. hét a nyaralás utáni állapotot mutatja. (A táblázat többi oszlopa is megvan természetesen, de a blog.hu képtelen nagyobb táblázatot kitenni, vagy én nem értek hozzá.)

Annyit "trükköztem", hogy a hétvégén akkor mértem meg a centiket, amikor a kilók száma is kedvezően lecsökkent, de úgy gondolom, hogy ez adott reálisabb értéket.

Amit nekem a táblázat elmond:

- a nyaralás alatt felszedett kilókat nem fogom tudni leadni, de ha tartom a súlyomat még egy hétig, a "hivatalos" adat is lassan utolér - igazából ha már csak +1 kg lenne a különbség az én gyarapodásom és a normális között, már nyugodt és elégedett lennék;

- a centik kicsit csökkentek, de többnyire nem mentek alá a nyaralás előtti értékeknek, azaz nem fogyok, nem kell aggódni, csak lassan visszatérek abba az állapotba, amit egy hét odafigyelés nélküli étkezéssel sikerült elrontani;

- a bal és a jobb combom közötti értékek eltérése feltehetően abból adódik, hogy a szombati esés után vasárnap egész nap feküdtem, és többnyire a hátamon vagy a jobb oldalamon.

Igazából elégedett vagyok, ha még egy kicsit ezt tudnám tartani, újra nem kellene aggódni nagyon a kilók miatt. Ráadásul lassan a terheléses cukorvizsgálat ideje is eljön (szeptember elején), ha azon túl vagyok és jó lesz, pláne megnyugszom.

Címkék: mérés 20.hét

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr764707869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2012.08.15. 10:14:48

elküldtem vagy hatszor egy kommentet ide, de nem jelenik meg. :-(

Scala 2012.08.15. 10:15:23

Igen aktív vagy! Nagyon érdekes milyen különbözőek vagyunk! :-)
Én mászkálok, pakolok, de nem ennyi mindenhová, szerintem.

Leálltam az édességgel (a 26. héttől ment). Bécsben búcsút intettem neki egy cukrászdában, amikor megpillantottam a parkban személyemről készült képeket. :-)
Gyümölcs megy, amíg bírom a gyomorsavat, és sok tartalmas étel, mert az étvágyam hatalmas.
Naponta nyomatom a vitaminokat is, meglett a hatása: a baba gyönyörűen nő! Köszönöm a Gravidát mégegyszer! 20-án elfogy, vas tablettát szedek mellé, meg halolaj kapszulát. Utóbbit neked is ajánlom, agyának tesz jót.
Nem tudom vegyek-e Gravidát a legvégéig, mert most így a Falvanticot nem eszem-iszom...

PrettyWitch 2012.08.15. 17:42:02

@Scala: Halolajat a védőnő tanácsára szedek az első trimeszter végétől. Az édességről csak akkor tudnék lemondani, ha tudnám, hogy ártok vele neki, így csak próbálom korlátozni a mennyiséget.

Szerintem tök jól nézel ki, nem tudom, miért aggódsz - egy csinos nőn van egy nagy babapocak :)

Scala 2012.08.15. 18:41:17

@PrettyWitch: Megy egy kép este, meglátod most már nehéztüzérség van. :-)

Scala 2012.08.20. 11:18:33

Még nem rakta fel a képet a gépre a férjem, azért tűntem el.
Péntek szombaton nem voltam túl jól, hőhullámok, rossz közérzet. Tegnap és ma minden rendben.
Tegnap kismama jógáztam, némi karmunkával, jól esett a mozgás, bár összesen nem lehetett 20 perc.
Nem minden mozdulat esett jól, az oldalra hajlás pl. nem, azt kihagytam.
Megtanultam azt is, hogy ne törökülésbe üljek a gépezésnél, hanem összetett talpakkal. Tegnap érdekes módon lazább voltam, mint ma, de lehet a hátam most nem egyenes...
Linkek:
fittmamablog.hu/index.php/gyakorlatok/joga/aszanak1/
és
fittmamablog.hu/index.php/gyakorlatok/joga/aszanak2/

PrettyWitch 2012.08.20. 12:06:15

Sose jógáztam még, úgyhogy a gyakorlatok leírásánál szerintem nekem kicsit többre van szükségem, de köszi a linket :) Most inkább a kismamatornában gondolkozom, még nem olyan nagy a hasam, egyelőre tudok még rendesen mozogni.

A hőhullámok mitől voltak? Ha elmúlt, biztosan nincs semmi baj.

Scala 2012.08.20. 14:03:03

@PrettyWitch: Jógaszerűt csináltam a teremben anno, BodyArt, Pilates, azok eléggé hasonlítanak, főként a BodyArt.
A kismamatorna nekem nem jött be, de nem tudom hova mész. Engem idegesített.

Hőhullám: egyik tuti attól, hogy melegített a laptop-párna-takaró kombó, és rosszul feküdtem, nyújtott lábbal; a másik pedig hogy ittam 3 korty kávét tejszínnel, teljesen rosszul lettem tőle. Pedig a cappuccinotól nem szoktam, a presszó, kis mennyiségben is kiüt.
Jobban kell vigyáznom. Nagyon elnehezültem ezen a héten, talán írtam, hogy egy csomó mindent le is mondtam, mert csak feküdni kívántam, de az se esett olyan jól már, mint azelőtt. Kezd durvulni a helyzet, most kell összekapnom magam. :-)

PrettyWitch 2012.08.20. 14:07:17

@Scala: A szervezett kismamatorna nekem sem, most épp a videókkal próbálkozom. Béres Alexandráé túl rövid, Kállai Ildikóét nem érzem elég nehéznek, Rubint Rékát pedig még nem próbáltam, de muszáj lesz. Terembe nincs kedvem menni, futni lenne, de most már azt lassan hanyagolnom kéne.

Mennyi is van még hátra? 1,5 hónap? Azt hallottam mindenkitől, hogy a vége felé ez normális.

Ezt az oldalt ismered? csinosanyukaleszek.blogspot.hu/2012/08/kismama-torna-videooo.html

Scala 2012.08.20. 19:02:35

@PrettyWitch: Megnézem az oldalt, köszi. :-) (nem ismertem egyébként)
RR tornáját régen láttam,d e sztem túl kemény.
Nem is tudtam hogy Béres A-nak is van! :-)
Kállait nem ismerem, de ha az a lóarcú nő, akire gondolok, akkor sejtem. :-)

PrettyWitch 2012.08.21. 07:54:03

@Scala: Béres Alexandráé csak 10 perces, azon a DVD-n van, amin a terhesség utáni 3, illetve 6 hónapos tornák is vannak. Az utolsó hónapokra valószínűleg jó lesz ez a 10 perc, de most kevés.

Ma kipróbálom RR-t, majd beszámolok a tapasztalatokról.

Scala 2012.08.21. 16:52:19

@PrettyWitch: Várom! Tegnap és ma is voltam úszni, nagyon jól esett. A mai kevésbé mert túl sokan voltak. Nem tudok egy km-t menni, tegnap a férjem miatt (álmos volt, nem élvezte, nem bírta kivárni), ma meg a nyanyák, a tinédzserek, a vízilabda tábor... A lényeg, hogy ma kevesebbet úsztam, mint tegnap, mert éreztem, hogy enyhén, nagyon kicsit, de befeszül az alhasam, így 500 m után lepihentem kinti medencénél, és utána ott is mentem 10 hosszt (most csak keresztbe lehet a tábor miatt, úgyhogy az 210 m). Szóval tegnap 840 m, ma 710 m. Jó ez így. Én azelőtt 1.5 km-2 km mentem minden alkalommal, szóval csak azért írom, hogy nem kell elvárnod magadtól csúcsteljesítményeket, és ahogy a csajszi a tornás videóhoz írja, ha egy kicsit is valami van hastájékon azt kihagyni, megpihenni.
Én egyébként minden 10 hossz után pulzuscsillapító pihenést tartottam az uszodában. :-)

Megnéztem a tornavideót és a blogot, amit linkeltél, hasonlít a Rubint Rékáéhoz! :-) Nekem túl kemény ez a hintázás, lábemelgetéses dolog, még nézni is nehéz volt. :-D Ez nem jelenti azt, hogy neked nem lesz jó mozgás. Mert az az igazság, a mozgástól sokkal kevésbé terhel le a meleg, a főváros, és a bulizó 18 éves szomszéd csaj, akinek irritáló hangja visszhangzik az utcában. Lehetne egy pasija, de nincs, így nagy tömegeket hív meg magukhoz, amint a szülők kiteszik a lábukat otthonról. Na a lényeg, hoyg egy hónappal ezelőtt nem dúlt bennem a tolerancia irántuk, most simán vettem, hogy 4h-ig ment a buli, ebből a felét átaludtam a másik felében sehogy se esett jól a fekvés, neteltem.
Ma elfogy a Gravida. Olyan jól elkezdett nőni tőle a baba, hogy veszek még, úgy határozott a családi kupaktanács, még akkor is csak a 36. héten leszek, amikor az újabb elfogy, akkor esedékes a következő uh., és elvileg 2.5 kg lesz a pici.
Sok-puszi! Jó tornázást. Vigyázz magatokra! :-)

PrettyWitch 2012.08.21. 17:06:14

@Scala: Nagyon irigyellek az úszás miatt, én régen versenyszerűen úsztam, de most nem merek menni, a fertőzések miatt. Holott ebben a hőségben leginkább csak feküdnék egy vízparton, egy jó könyvvel, időnként úszva pár száz métert... ehelyett holnaptól teljes erővel újra beindul a munka.

Ma végigcsináltam Rubint Réka terhestornáját, meglepő módon nekem ez volt a legjobb, mert ez volt a legkeményebb. Így a 21. hétben még nagy a szám :) hasfájás, keményedés nem volt.

Neked viszont ajánlom Béres Alexandra 12 perces pocaktornáját, azt hiszem, Détár Enikő 8 hónapos terhes volt, amikor felvették. Edzésnek nem mondanám, de átmozgat, és szerintem nem emeli meg nagyon a pulzust.

A Gravidának örülök, bár nem hiszem, hogy csak attól nőtt volna a baba :) Én nyugodtabb vagyok, ha végig szedem a vitamint (nekem csak az Elevitet lehet), szerintem így kockáztatok kevesebbet.

Scala 2012.08.21. 19:49:16

@PrettyWitch: Igen, a vízparton fekvés a babának tetszett, nem napoztam még a nyáron, most is egyrészesben, de éreztem, hogy jó. :-)
A telken akartam picit barnulni, fehér pántos trikóban a pocakomon, de nem jutottunk ki a telekre. :-(
Bakteriológiai kenetet fognak majd venni tőled asszem a 24. és a 28. héten. Utóbbi biztos, nekem negatív lett. A fertőzéstől ha tartasz , nem szabad menni, sokszor bejön az, amitől félünk. Nekem elég jól beválik megelőzésre a homeopátia, azért vagyok ilyen nagy legény.
De azért szerintem holnap kihagyom az uszodát, pihenő is kell az ember lányának. :-)

Versenyszerűen úsztál, azaz 5 km volt csak a bemelegítés? Hűha!
Több ismerősöm számolt be arról, hogy (nagyon) meghízott, amikor abbahagyta, mert a sok edzés mellé sokat ettek, de addig nem tűnt fel, ledolgozták... és 17 évesen meghízni egy nőnek nem leányálom. Ketten is meséltek ilyet, az egyik úszott, a másik öttusa.

Rubintból melyiket csináltad a második trimesztert? Azt mondja, hogy az elsőt is csapja hozzá a kismama, ha úgy érzi, ugye jól emlékszem? Megnézem azt a tornát (csak nézem), már egy ideje úgyis tervezem.

Béres Alexandra: ja, hogy ez a Détár Enikős! Köszi, értem. Mivel azóta ő is szült hirtelen azt hittem az olyan, de azt ismerem, és szerintem tetszeni is fog. Ez a 12 perc jól hangzik számomra. :-)

PrettyWitch 2012.08.21. 19:56:37

@Scala: Nem sűrűn volt fertőzésem uszodától, de volt, úgyhogy inkább nem kockáztatok. Jó ez a torna :) RR-tól a második és a harmadik trimeszterre valót csináltam, az elsőt meg sem néztem, azon már túl vagyunk :)

14 éves koromig úsztam versenyszerűen, nekünk 6 km körül volt egy edzés, nem 5 km bemelegítés :) de nem akkor híztam el nagyon, amikor abbahagytam, hanem amikor egyetem után (egyetem alatt elég sokat mozogtam, sportoltam) elkezdtem napi 12 órában ülőmunkát végezni :(

Scala 2012.08.23. 09:43:11

@PrettyWitch: Torna: remek. :-) Várom a bejegyzést a tornákról!

Ülőmunka: ilyen hosszú munkaidővel az is a bibi, hogy az ember sose tudja jól kialudni magát hétközben, ami - azt olvastam - naponta plusz 400-450 kcal. :-(
Én is híztam egyébként mindig, amikor így nyomtam. Aztán rosszul lettem magamtól, és barnarizs kúrába kezdtem, Béres A. torna + futás.
Egyszer mentünk Máltára nagy melós időszakból, ahogy én ott kinéztem... utána vezettem be a tornanaplót. :-)
süti beállítások módosítása