Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Sok jóra ne számítsatok :) Jövő hét elejére lesz kész a pajzsmirigyes vérvétel eredménye, kíváncsi vagyok, hogy van-e összefüggés a TSH értéke és a hízás között...

Hétfő: 76,1 kg. (Emlékeztető: az előző nap 75,9 kg volt.) Nagyjából súlytartás, jó lett volna, ha ez marad a héten...

120806.png

Ebédre a maradék szilvás-túrós sütit ettem meg, mert tudtam, hogy este főzni fogunk. Vacsorára töltött padlizsánt csináltunk, amiből egy hajó elsőre elégnek tűnt, de utána még muszáj volt ennem egy kis dinnyét is. Elkeserítő, hogy igazából szerintem egészségesen ettem egész nap, a ch - fehérje arány mégis eléggé rossz lett :(

Mozgás nem volt, mert reggel vérvétel, délután kórházlátogatás volt a program (ismerős feküdt benn, hozzá mentem), a nap végére a főzés után örültem, amikor vízszintesbe kerülhettem.

Kedd: 76,3 kg. Picit elindultam felfelé, de ha maradt volna, erre sem panaszkodnék.

120807.png

Ebédre az előző napi töltött padlizsánt és a hétvégéről maradt sütit ettem, és 6 körül szépen uzsonnáztam is, mert azt terveztük Thatsme-vel és Lenivel, hogy este futunk egyet. Végül a lányok nem értek rá, de én kimentem egyedül is, mert tudtam, hogy a héten nem nagyon lesz máskor időm mozogni. Zenével, beszélgetés nélkül magamhoz képest egész normális időt futottam - 42 percet -, és a pulzusom is végig 24 (10 mp-es), illetve 140 (egy perces) alatt volt.

Ezzel kapcsolatban megkérdeztem a nőgyógyászt, aki azt mondta, hogy 140-150 körül mozgás közben teljesen oké a pulzus, ha utána visszamegy, úgyhogy ezután azt is figyelni fogom, hogy gond nélkül visszaállok-e nyugalmi pulzusra néhány perc után.

Szerda: 76,4 kg. Itt kezdtem nem érteni a rendszert: az előző két napi étkezésem súlytartó kalóriamennyiség alatt volt, ráadásul futottam is, mégsem csökken :(

120808.png

Estig minden rendben volt, felfedeztem, hogy a Cserpes joghurt - bár nem diétás - isteni finom (de a cukortartalma miatt egyelőre hanyagolni fogom), és túlestem a fogászati kontrollon és a fogkőleszedésen is. Estére rántott cukkinit készítettünk, mert kaptunk egy hatalmas cukkinit rokonoktól, mindkettőnknek az egyik kedvenc étele, és több, mint egy éve nem ettünk. Úgy gondoltam, néha én is ehetek úgy - különösen, ha egyébként odafigyelek -, mint egy átlagos, normális ember. Úgy tűnik, mégsem :(

Mozgás nem volt, mert a délutáni fogorvoshoz mászkálás épp eléggé kikészített.

Csütörtök: 77,6 kg. Azaz +1,2 kg csak egy normális vacsora miatt... :( Azért ezen nagyon elkeseredtem :(

120809.png

Vacsoráig úgy gondolom, jól ettem, vacsorára viszont ahelyett, hogy készítettem volna körözöttet vagy hasonlót, beleettem K. rendelt kajájába. Az összkalória még így is jó, a fehérje már kevésbé, de nem nagyon érdekelt: csütörtökön volt ugyanis a nőgyógyásznál a vizsgálat, és kiderült, hogy minden genetikai vizsgálaton túl vagyunk, és minden rendben van :) Azt továbbra sem tudni biztosan, hogy fiú-e vagy lány...

Mozgás nem volt, mert egész nap dolgoztam, utána mentünk a dokihoz, és este örültem, hogy élek.

Péntek: 77,9 kg. Itt adtam fel, hogy bármit is megértsek.

120810.png

Ebédre csak annyi időm volt - az is csak fél 2 körül - hogy beugorjak egy mekibe, mert délután rokonokhoz mentünk. Kaptam egy csomó tündéri babaruhát és sok más hasznos dolgot is, kezd alakulni a kelengyelistám (nagyon profi lista amúgy, barátnőmtől kaptam excelben, majd mág utánaolvasok pár dolognak, és magam is kiegészítgetem, de kiindulásnak szuper). Vacsorára zöldséges-tofus csirkét dobtunk össze. Az összkalória kicsit kevés, de úgy gondolom, ennyi hízás után ez a legkisebb baj.

Mozgás nem volt, a ruhaválogatás, hajtogatás, csomagolás és pakolás közben jól elfáradtam, de nagyon jó érzés volt a pici babaruhákkal elképzelni, milyen is lesz, amikor már lesz benne valaki :) Talán lassan kezdek ráhangolódni a babára :)

Szombat: 77,5 kg. A héten először van csökkenés, bár összességében így is túl sok :(

120811.png

Kicsit megcsúszott a nap - ahogy hétvégén szokás szerint történni szokott -, így csaptunk 10 körül egy nagy reggelit. Akartunk később főzni is, de egyrészt volt egy kis maradék az előző napról, másrészt amikor elindultam itthonról, megcsúsztam a lépcsőn és elestem, rá a hátamra. Szerencsére nagyobb baj nem történt, de ennek "örömére" azért a biztonság kedvéért inkább csak feküdtem egész nap. Így a tervezett pakolás is elmaradt, a mozgás meg pláne, de igazából inkább hízzak 30 kg-t, minthogy bármi baj történjen.

Bosszant, hogy ismét nem gondolom egy egészségtelen napnak, mégsem jó a ch - fehérje arány. Ismét bebizonyosodott, hogy az csak akkor javul, ha tudatosan odafigyelek rá, ha "csak úgy" egészségesen eszek, az kevés hozzá :(

Vasárnap: 76,5 kg. Kivételesen értem, az előző nap az esés miatti ijedtség folytán igen sűrűn látogattam a mellékhelyiséget... de gyanítom, nem lesz tartós.

120812.png

Szokás szerint csúszott a nap. Mivel menet közben kiderült, hogy az ebéd csak vacsorára lesz kész, ettem egy diós bejgli nevű péksütit két részletben (a kalóriatartalmáról fogalmam nincs, a MFP-ban mákosra van adat, ezért azt használtam). Délután csináltam xilites pudingot - K. szerint nagyon kispóroltam belőle a xilitet, de még így is rosszak az arányai, azt hiszem, ezt a puding témát nem fogom erőltetni -, estére pedig csirkemellből kis olajon megpirítva készítettünk gyrost tortilla lappal (az ötletért köszönet Thatsme-nek), amibe saját tzatzikit tettünk. Nagyon jó lett, és legalább javított a napi fehérjearányon :) Várhatóan holnap is ez lesz a vacsora, mert mindenből maradt. Az esti pudingot nem kellett volna már megenni, de nagyon kívántam az édeset, mert egész nap pakoltunk.

Ennyi volt a mozgás is: egy délutánon át hajolgatás, válogatás, létrára fel, létráról le stb. Azt hiszem, felért egy futással, nagyon kidöglöttem a végére, de legalább egyszer sem estem le a létráról (miknek tudok örülni...). Ha nem eszek édeset ebédre, tuti nem bírtam volna. De ennek eredményeként már csak egy kupac doboz maradt a "gyerekszobában" (jelenleg raktár), és ha az is kész, kezdhetjük berendezni :)

Címkék: 19.hét összegezés

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr624707126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lulo74 2012.08.13. 16:05:00

Még mindig nem tudom hogy csinálod ilyen másállapotban, hogy ennyire tudsz figyelni a kajára, meg a mozgást sem hagytad abba, de nagyon büszke lehetsz magadra ám!!!
(Én ekkor már +15 kilónál tartottam ha jól emlékszem, pedig nem vagyok olyan magas, mint Te, és nem diéta után lettem várandós, szóval na, ügyes vagy! :)))

PrettyWitch 2012.08.13. 22:55:37

@Lulo74: Köszönöm szépen! Nagyon kell a megerősítés, mert nagyon zavar, hogy pl. a doki is sokallta a hízást kicsit. Amit lehet, megteszek, de most nem megy olyan "könnyen", mint a fogyókúra alatt :(

Lulo74 2012.08.14. 15:41:02

A centijeidből szépen látszik, hogy pontosan oda hízol, ahová kell, a magasságodból adódóan többet is kell híznod, mint egy 10-15 centivel alacsonyabb nőnek, a genetikai adottságokról még akkor nem is beszéltünk (van akinek már a terhesség alatt is hihetetlenre nő a melle, van akinek csak a szoptatáskor nő stb), szóval ne parázz, a vérképed tökéletesen igazolja valószínűleg, hogy minden a legnagyobb rendben...(azt meg már csak félve merem ideírni, hogy a fránya kívánosság, undorodás közepette így tudod tartani ezt a dolgot, én volt hogy simán letoltam egy doboz fagyit az éjszaka leple alatt, mert a falat kaparva vinnyogtam, úgy kívántam :DDD)
a dokinak meg az a dolga hogy aggodalmaskodjon, mert neki is könnyebb a dolga, ha nem egy elefánt, hanem egy fitt nő megy szülni :)

PrettyWitch 2012.08.14. 16:43:28

@Lulo74: Köszönöm neked is! Ahogy az már előre sejthető volt, én ilyen "paramami" vagyok, kicsit túlzottan is tudok aggódni mindenen :) Új vérképem a terheléses cukorral együtt egy hónap múlva lesz, én is kíváncsi vagyok az értékeire, de abban bízom, hogy érezném, ha valami nem lenne rendben.

A kívánósság néhány hete elmúlt, a legextrémebb a mérhetetlen mennyiségű görögdinnye-fogyasztás volt, meg az, amikor megkívántam a Szeráj salátáit, és addig mondogattam K-nak, amíg kocsiba ültünk és elmentünk venni :)

Scala 2012.08.15. 09:29:32

Az elesés olvastakor megijedtem, örülök, hogy minden rendben!

Az ultrahangon tényleg nem látták a nemét? Bénák, vagy rossz a készülék! :-) Persze majd kiderül, nem akarok türelmetlenkedni, csak annyira máshogyan kajálsz mint én, hogy érdekelt volna, mi az ábra. :-)

Írok mailt ma! ;-)

Vigyázz magadra!

PrettyWitch 2012.08.15. 17:39:05

@Scala: Annyit mondott a doki, hogy nagyon nem mutatja magát, és nemigen lát kukit, szóval talán lány, de biztosra nem meri mondani :)

Scala 2012.08.16. 11:14:33

@PrettyWitch: Rendben van. Kiderül. Kis cuki, nem mutatja magát. :-)
Az én drága kicsim sem, csak olyan jó a metszetkészítés a high-tech cuccon, hogy alánéztünk.
Kiderül majd.
Én a babaruhák miatt mindenképpen fontosnak tartottam tudni. :-)

PrettyWitch 2012.08.16. 13:19:34

@Scala: Én is szeretném már tudni, nem mintha nem lenne mindegy, de egyrészt a babaruhák miatt, másrészt mert mindenkinek ez az első kérdése :)

Scala 2012.08.16. 17:27:03

@PrettyWitch: És úgy jobb is beszélni hozzá egy idő után, gondolatban, tervezgetni miket fogtok csinálni. :-)
Mi nem mindenkinek a kérdésére válaszolunk egyébként, anyáink tudják, egy unokatesó és a szomszédnőm, akit nagyon szeretek.

PrettyWitch 2012.08.16. 17:57:28

@Scala: Ha megkérdezik, egyszerűbb megmondani, mint nem, legalábbis nekem, meg pár hónap múlva úgyis kiderül :)
süti beállítások módosítása