Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Miután megírtam ezt a bejegyzést, beszélgettem egy csomót Tittivel, és megfogadom a tanácsát: nem fogok ennyire rágörcsölni a hízásra (de legalábbis megpróbálom). A bejegyzés még az elhatározás előtt született, de az előbbiek ismeretében olvassátok.

Hízom, ez most már egyértelmű. Változtatni kellene, elsősorban a vacsorákon, hogy legalább stagnálni tudjak egy kis ideig. 16 hét alatt 5,5 kg szerintem túl sok :(

  baba előtt 4. hét 13. hét 15. hét 16. hét
2012-03-24 2012-04-22 2012-06-23 2012-07-08 2012-07-15
Testtömeg (kg): 69,4 69,3 72,9 73,7 74,5
Mell (cm): 98 97 101 101 102
Mell alatt (cm): 84 86 86 85 85
Gyomor (cm): 86 86 88 93 94
Derék (cm): 90 89 93 99 100
Has (cm): n.a. n.a. 99 100 103
Csípő (cm): 98 95 101 105 103
Fenék (cm): 102 102 104 105 107
Comb (bal felső) (cm): 58 57 57 58 59
Comb (jobb felső) (cm): 58 58 57 58 59
Comb (bal alsó) (cm): 46 46 46 47 47
Comb (jobb alsó) (cm): 46 47 46 48 47
Vádli (bal) (cm): 37 35 37 37 37
Vádli (jobb) (cm): 37 36 37 36 37
Kar (bal) (cm): 29 29 29 29 30
Kar (jobb) (cm): 29 30 30 30 29
Magasság (tájékoztatásul): 170 cm

Ami nekem ebből a táblázatból lejött, az az, hogy hízok a fenekemre és a combomra. Arról ötletem sincs, hogy a hasam növekedése csak a baba miatt van-e, vagy oda is sikerült zsírpárnákat felpakolnom, gyanítom, mindkettő együtt (mivel előtte sem voltam sovány, azaz volt felesleg a hasamon, nem tudom megmondani, hogy ami most van, az több-e). Mindez egyrészről a mozgás hiánya miatt van - nem futottam egy jót már hetek óta, a kismamatorna pedig erre úgy látszik, nem elég -, másrészről a nem jó vacsorák miatt.

A jövő héten "szerencsére" csak egy este lesz társasági programom - legalábbis a jelen állás szerint, de ez bármikor változhat -, próbálok majd visszaállni a gyümölcsvacsorákra. És vagy elmegyek futni, vagy ha az most már végleg kiesik - a múltkorinál fájt a hasam -, akkor edzőterem, ellipszistréner, vagy videóról kismamatorna itthon.

Ha nem tartanék attól, hogy a babának ártok a túl sok hízással, megpróbálnék nem figyelni erre az egészre. Más kérdés, hogy sikerülne-e. Feltehetően azzal van gondom - elsősorban a fejemben -, hogy nem volt súlytartó szakaszom, hanem a fogyókúrából váltottam át a terhességre, és nem tudom fejben helyretenni az indokolatlan hízást. Ezért szeretném tudni, hogy mi az a plusz, ami a terhesség miatt jött fel - mert az normális -, és mi az, aminek nem kellett volna. De ötletem sincs (

Címkék: mérés 16.hét

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr544657322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomisz 2012.07.17. 09:03:22

Futás helyett esetleg próbáld a tempósabb sétát, akár dimbes dombos helyen is. Van pulzusmérőd? :)

PrettyWitch 2012.07.17. 09:22:37

@Tomisz: Nincs :( de már gondoltam rá, hogy kellene (szervezett kismamatornán időnként megálltunk, és számoltuk magunknak, azt mondta az edző, hogy 108 és 144 között jó, 144 fölé már semmiképp ne menjünk, én 132 körül voltam).

A héten, ha összejön, kimegyek a csajokkal futni - úgy értem, ők futnak, én meg majd meglátom, hogy futok-e vagy sétálok -, kaptam hozzá hastartó övet is, nem lesz baj :) Ha nem megy a futás, akkor váltani fogok az itthoni kismamatornára, a héten belefér az időmbe.

Jövő héten pedig nyaralás, kirándulásokkal, kíváncsi vagyok, mennyit bírok majd kényelmesen hegymenetben :)

PrettyWitch 2012.07.17. 09:48:40

@ajmfebulosz: Ausztria és Horvátország között hezitálunk, de ha K. bevállalja, hogy sokat vezessen, akkor kicsit lesz mindkettőből :) Svájc megmarad álomnak egyelőre :)

PrettyWitch 2012.07.17. 10:32:31

@ajmfebulosz: Jelenleg nem igazán vagyok mobil :) de köszi a lehetőséget! Két év múlva lehet, hogy élnénk is vele, bár ki tudja, ti akkor merre lesztek :)

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2012.07.17. 12:32:24

svediaba is lehet jonni (fingers are crossed...) :)

kikiriki80 2012.07.18. 16:10:37

Szia, olvaslak, meg gratulálok a terhességhez és szerintem szuper, hogy így odafigyelsz. Tény és való, h én is ilyenkor csak a "szar kaját" kívántam. És gondolja az ember, hogy persze, biztos ez kell a szervezetnek...hmmm. Nemrég olvastam SS cikkjét a natrium glutamátról és rájöttem, h itt is erről van/lehet szó. Olvastad? Ha nem szerintem érdemes. Ősi kód a minél zsirosabb/kaloriadusabb kajából enni, ha van, ki tudja mikor lesz később...és ugye terhesség amúgy is extra energiákat, tartalékolást kiván(na), ha ugye magon élő ősasszonyok volnánk, nem jól táplált civilizált egyedek. Tehát ok, h kivénja az ember, de ez csak egy "hamis" dolog...a véleményem szerint.
Ez eszembe ötlött gondoltam leírom, szóval, ha tudod tartoztasd magad...ha nem akkor carpe diem...ilyenkor annyira nem gáz szerintem a plusz 5,6 kg (már a normál hizáson túl). Egyszer már sikerült leadni, menni fog a szülés után is. Csupa jót neked/nektek!

PrettyWitch 2012.07.18. 16:22:25

@kikiriki80: Szia, üdv itt!

Olvastam SS cikkét, de az picit más. Inkább arról lesz szó, amit te írsz: a szervezetem ezerrel tartalékolna. Nem mintha máskor nem szeretné ezt tenni, de most belehúzott :)

Próbálom megállni, van, amikor sikerül is (ezért nem kellett leírnom, hogy megettem egy kiló fornettit - pedig kívánom, a fene egye meg, cukros is, lisztes is, zsíros is, de jól el tudnám rakni rosszabb napokra...), és van, amikor nem, ezt látjátok a táblázatokban.

Nem elsősorban azon aggódok, hogy kövér leszek a terhesség után és hogy hogyan adom le - mindenkin marad utána felesleg, és ha újra "normálisan" élek (nem vagyok terhes és nem szoptatok), akkor nyilván össze fogom kapni magam, és belevágok újra a kalóriaszámolós diétába. Amiért igyekszem odafigyelni és számolni, az a baba miatt van: vigyek be elég fehérjét (mert ha nem figyelnék, gyakorlatilag nulla fehérjét ennék), és ne vigyek be túl sok szénhidrátot, nehogy cukorbeteg legyen. Ha csak magamról lenne szó, akkor sz.rnék bele az egészbe, és úgy ennék, ahogy jól esik :)

A centizés is ezért van: hogy tudjam, hogy én hízok-e (mert akkor nem jól eszem), vagy a baba nő. Szerencsére az adatok alapján talán az utóbbi a hangsúlyosabb. (Más kérdés, hogy hogyan szülök majd meg egy 5 kilós babát, de erre most nem is akarok gondolni.)

kikiriki80 2012.07.18. 23:03:15

@PrettyWitch: Ja meg annyit, h gondolj arra, akik végig, hmm... szóval a terhesség nagy részét a mellekhelysegben töltik nem rendeltetésszerűen használva a porcelant, van ilyen nem is egy, ott is a magzat fejlődik megfelelően. Ő ilyenkor prioritást élvez, neki minden tapanyagtartalommal megvan, meglesz...a te szervezetekből. Nyilván jó az optimális tapl. Magad miatt is.
süti beállítások módosítása