Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Előbb az infók, aztán a benyomásaim:

15. Nemzetközi szupermaraton: Békéscsaba - Arad - Békéscsaba: 2012. május 19-20. (http://www.bcsac.hu/index.php?menu=versenynaptar). Részletes infók még nincsenek fenn, azt a tavalyiból (http://www.bcsac.hu/download/bcs-arad_programfuzet_2011.pdf) szedtem össze:

Első nap:

Szakaszok: Távok: Szintidők: Átlagok:
1. szakasz: 24,9 km 165 perc 6,6 km/perc
2. szakasz: 18,5 km 120 perc 6,5 km/perc
3. szakasz: 12,8 km 90 perc 7,0 km/perc
4. szakasz: 26,7 km 195 perc 7,3 km/perc
5. szakasz: 20,9 km 120 perc 5,7 km/perc
Összesen: 103,8 km 690 perc 6,6 km/perc

 

Második nap:

Szakaszok: Távok: Szintidők: Átlagok:
1. szakasz: 21,5 km 135 perc 6,3 km/perc
2. szakasz: 13,9 km 105 perc 7,6 km/perc
3. szakasz: 15 km 120 perc 8,0 km/perc
4. szakasz: 25,5 km 165 perc 6,5 km/perc
5. szakasz: 17,2 km 135 perc 7,8 km/perc
Összesen: 93,1 km 660 perc 7,1 km/perc

 

És most a benyomásaim.

Ha jól emlékszem, egyetemista voltam, amikor először hallottam erről a versenyről, és akkor még kevésbé érdekelt, május végén a vizsgák jelentették a kihívást, nem a mozgás. Aztán vége lett az egyetemnek, de ez a verseny tovább élt, és egyre nagyobb publicitást kapott, egyre többekről hallottam, akik részt vettek a szervezésében, futóként vagy kísérőként elmentek rá. Többek között a családom is, rajtam kívül (én akkor még tanultam): apám lefutotta a 25 km-es távot, anya és az öcsém biciklivel kísérték a csapatot.

Amióta tavaly nyáron elkezdtem futni, ott motoszkált a fejemben a gondolat: milyen lehet egy ilyen versenyen részt venni? Hogyan bírják ki a futók a távokat? Nem a 100 km-es távot, azt elképzelni se tudom, hanem a váltót futók a 20-25 km-eket. Aztán amikor először lefutottuk Lenivel a 10 km-t, majd másodszor Nórival, az jutott eszembe, hogy "csak" kétszer ennyiről van szó...

Utánanéztem, összeszedtem a fenti táblázatokat, és három kritikus pontom van:

1. A csípőm: fogalmam sincs, hogy a csípőfájásom miatt tudok-e egyáltalán ennyit futni. Mindenesetre tavaszra ki fog derülni. Na meg újabban a térdem, a most szerdai futás után csütörtökön alig bírtam ráállni, bár fokozatosan múlik. Leginkább azon kellene elgondolkodni, hogy szabad-e nekem ezt a csapatversenyt erőltetni, ha esélyes, hogy a második napra lerokkanok :(

2. A szintidők: na erről nem tudtam, hogy létezik, amíg utána nem olvastam. Azt hiszem, kellő felkészüléssel le tudnék futni 20km-t a tavaszra, de kérdés, hogy milyen sebességgel. A mostani helyzet szerint kizárt, hogy tudnék ilyen gyorsan menni ekkora távot, de talán még erre is van esély, hogy a tavaszig javuljon.

3. A csapat: hol találok ennyi őrültet? Pláne olyat, aki hajlandó vállalni a 26 km-es távot? És olyat, aki tud 20 km-t 6 percen belüli km-ekkel futni? A 12-13 km-es táv már foglalt, ha az apukám rendbe jön a tavaszra, és ez az egész összejönne, szeretném, ha azt ő futná: egyrészt megerősítené a gyógyulásban, másrészt ő már lefutotta ezen a versenyen a 25 km-es távot, tehát rutinos versenyző :)

Na, mit gondoltok? Megőrültem?

Címkék: futás

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr183521765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thatsme 2012.01.14. 15:29:32

a 25 km, 8 km/perc nem tűnik vészesnek, azt akár még én is bevállalnám :)

PrettyWitch 2012.01.14. 15:34:06

@thatsme: Vigyázz, mert szavadon foglak :)

thatsme 2012.01.14. 15:57:42

@PrettyWitch: most látom, hogy 25öt írtam, lol, 15re gondoltam :D:D:D
a második nap 3. szakaszra.

hortensia 2012.01.14. 19:12:05

nem hiszem, hogy megőrültél, pár hete én is ilyeneken gondolkozom, meg nézem előre a futónaptárakat..nekem második nap ötödik szakasza tetszi, csak hát kérdés, hogy mennyi idő alatt fejlődnék olyan szintre.. a 10km-t 7:17es km-rel futottam le, szóval még az is lehet, hogy májusra menne :) De belegondolni, hogy több mint két órán keresztül futni..ijesztő azért. (Persze régen a cooper-teszt tűnt ijesztőnek, meg a margitsziget kör..)

fogyinő2011 2012.01.14. 20:45:26

nekem a halálom volt a futás mindig meg ezen túl is az lenne.S de van aki futásra termett:D

hortensia 2012.01.14. 22:05:23

@fogyinő2011: lehet egy idő után te is meg fogsz lepődni magadon..:) én mindig is utáltam futni, de komolyan, egyszerűen kikészített, ha egy percnél tovább kellett tempósan fussak, coopereket nem is tudom hogy éltem túl..most meg imádom :)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.01.14. 23:56:16

Nem orultel meg. Nemtom nekem mennyire megy le majd az idom, az a baj, pedig szivesen vallalnek egy szakaszt. Illetve sajnos az a baratom, akire most gondolok, mar nem lesz Mo-on akkorra, de ha gondolod megkerdezhetem h vallal-e velunk futast :) O felmaratont 5p koruli kilometerekkel fut, ha jol emlekszem.

PrettyWitch 2012.01.15. 08:40:54

@fogyinő2011 @hortensia: : Én még most is utálom a futást, csak most találtam benne kihívást, meg társasági eseményt, így már van miért csinálni.

@Leningrad: Meglátjuk, mi lesz március körülig. Egyelőre saját magamban sem vagyok biztos, nem merek elkezdeni szervezni. Jó lenne veletek, ha úgy alakul, ha meg nem, akkor majd jövőre :)
süti beállítások módosítása