Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Fantasztikus 3 nap van mögöttem a hosszú hétvége után, csak felsőfokon tudok beszélni róla. Családi kirándulást szerveztünk Passauba és környékére. Volt benne minden: városnézés, kirándulás, hegyre felkaptatás és lesétálás, 36 km-es biciklitúra és 16 km-es gyalogtúra hegyen-völgyön át. Mindez az 50+ éves szüleimmel és a testvéremmel (az ő barátnője és K. most egyéb elfoglaltságaik miatt nem jöttek). Túl azon, hogy gyönyörű időnk volt, és a táj meseszép, millió kalóriát égettünk, de pótoltuk is :) Svédasztalos reggeli, péksüti ebéd elfogyasztva a napi túra legszebb pontjain, majd vacsora a helyi sörfőzde saját kocsmájában, igazi jó helyi ételekből (tudnak a bajorok jó kaját csinálni, csak meg kell találni a megfelelő helyet).

Mivel ha minden jól megy, lassan (=várhatóan a következő fél évben) elérem az általam kitűzött célt (=65 kg), nem volt kedvem ahhoz, hogy ebben a 3 napban a diétával foglalkozzak. Nem is tettem. Viszont nem akarok veletek kiszúrni, úgyhogy nem részletezem, miket ettem össze - nem ettem ész nélkül, de azért megkóstoltam, amit kívántam. Eredmény: +2,5 kg, azaz vasárnap reggel 72,0 kg. Annyira nem rázott meg, mert sejtettem, hogy ami gyorsan jött, az gyorsan el is megy, és igazam is lett: ma (csütörtök) reggel 69,6 kg. Azaz ami 3 nap alatt "feljött", az 4 nap alatt ki is ürült. Tanulság: nem tragédia, ha néha elengedjük magunkat, csak időben álljunk meg.

Miután ilyen jól megágyaztam a kalórialimitem emelésének, vasárnaptól kezdődően 1400 kalóriát tűztem ki célul magam elé. Volt, amikor összejött, volt, amikor nem. Az 1200 kalória után ez a +200 kalória valami hihetetlen szabadságot ad, amit persze nem mindig helyesen töltök ki :) De jöjjenek a táblázatok :)

Vasárnap: 72.0 kg.

120318.png

Szokás szerint hétvégi megcsúszás volt, ezért a reggeli jelképes lett, és az ebéd volt egy bőséges reggeli. Vacsorára Ketketéktől tanult almás csirkét csináltam (csirkemell összevágva, alma összekockázva, só, fűszerek, mindez bele egy sütőzacskóba, és fél-egy óra sütés), én gombával ettem, K. sült krumplival. Nagyon finom lett, de legközelebb olyan tepsiben sütöm majd, amit könnyű pucolni, mert persze az alma leve kifolyt a zacskóból... :( Minden szép is lett volna, ha nem rontom el a nap végét a datolyával, amit persze azért vettem, hogy majd szétcsomagolom, és akkor nem fogok belőle sokat enni egyszerre. Nem jött össze. Soha többet nem veszek datolyát, nem az én akaraterőmnek való :(

Hétfő:70,8 kg. Alakul :)

120319.pngEbédre az előző napi maradékot ettem, édességnek két cerbona szelettel. Tudom, hogy egy is elég lett volna, de nem volt :( Sőt még uzsonnára is ettem egyet, de ami nagyobb baj, hogy datolyát is. A vacsora már megfelelő volt. Még jó, hogy emeltem a kalórialimiten, és végeredményben a tápanyagösszetétel sem lett rossz, de azért értelmesebben is összehozhattam volna ezt a napot.

Kedd: 70,4 kg. Továbbra is elégedett vagyok a tendenciával.

120320.pngTalán ez a kép több információt hordoz, mint az előző, mutatja ugyanis azt is, hogy milyen kalória- és tápanyaglimiteket állítottam be magamnak (1400 kalória, 45% szénhidrátból, 40% fehérjéből és 15% zsírból - abszolút semmi tudományos alapja nincs, próbáltam nagyjából azt követni, amit a kórházban mondtak), és hogy ebből mi teljesült. Remélem, olvasható lett nektek is. Itt pl. látszik, hogy hajszálnyit túlszaladtam a célon, és a zsír több lett, mint amennyit terveztem. A Vitálkonyhás ételeknél továbbra is csak a kalória és a szénhidráttartalmat tudom, a fehérét és a zsírt én próbáltam meg saccolni. Az ebéd után megevett csoki nagyon nem kellett volna, de nem bírtam ellenállni, amikor megkínáltak. Vacsorára vittem K-nak McDonalds-os kaját, és ha már ott voltam, magamat is kényeztettem egy salátával. A McDonalds honlapján szereplő adatok szerint a csirkés cézár saláta egyáltalán nem sok kalória - más kérdés, hogy az szinte mind zsírból van, a cézár öntetben, ami a csokival együtt összehozta a napi zsír limit túllépését. Tud valaki valami finom, de kevésbé zsíros öntetet erre a salira? Én sajnos a cézár öntetet imádom :(

Szerda: 70,1. Örülünk :)

120321.png

Ebédre Titti javaslatára spagettiszószt csináltam. Valami olyan kaját kerestem - ha már főzök -, ami nekem is és K-nak is jó. A spagettiszósz a következő lett: olajspray-n megpirított hagyma és darált csirkemell (ez sem ízlett, olyasmi volt, mint korábban a darált pulyka - most már tényleg csak darált sertéshússal fogom csinálni az ilyen kajákat, és nem foglalkozom a koleszterinnel), hozzá paradicsomlé és paradicsom, meg fűszerek. Én tészta helyett olajspray-n megsütött zöldségekkel ettem, ezek egész jók lettek. Desszertnek Shapeshifter ötletén felbuzdulva light lekváros abonettet ettem, ami egyáltalán nem érződött diétás kajának, máskor is fel fogom dobni vele a napot. Uzsira répát rágcsáltam - ez egyébként nagy ötlet, tartsatok a hűtőben mindig néhányat, egy perc megpucolni, jó érzés elropogtatni, nem sok kalória, és nem lesz utána olyan nem jó a gyomrom, mint az alma után - meg egy proteinszeletet, mert estére futást terveztünk. Az összkalória azért lett ilyen kevés, mert a futás után már enni se maradt erőm...

Futás: Gasztronácival (http://loseismorethanhesitate.tumblr.com/) mentünk a Margitszigetre, azzal a szándékkal, hogy két kört futunk. Ezzel nem lett volna gond, ha (a) én az utóbbi két hétben futottam volna akár egy métert is; (b) mi ketten nem pont fordítva működtünk volna: én az elején vagyok gyors és a végén lassú, ő fordítva. Ha hozzájárul, kiteszem ide az adatokat külön táblázatban is.

A lényeg annyi, hogy az első körön 6:50 körüli km-eket futottunk, a második körön 6:30 körülieket... Szerintem még sosem futottam gyorsabb második kört, mint elsőt (nem véletelnül). Az utolsó 2 km-en már csak a túlélés volt a cél, akkortól már nem is tudtam beszélgetni, de valahogyan beértem. A végeredmény: 2 Margitsziget kört (10,7 km) 1:10:04 alatt futottam le, amiből az első kör 36:25 volt. Most egy darabig nem vágyom két kör futásra. Na persze muszáj lesz, mert április 1-jén Vivicitta, ahol a 12 km-es távot céloztam be magamnak. Most már nem vagyok annyira biztos benne, hogy ez jó ötlet volt...

Csütörtök: 69,6 kg. Újra 70 kg alatt, ez nagyon megnyugtató. Igazából ha 70 kg alatt tudnék maradni, már elégedett lennék magammal. Na persze a cél a 65 kg továbbra is (főleg, ha megnézem Ketket képeit), de nem török össze akkor sem, ha soha nem érem el.

120322.png

Valószínűleg a tegnapi kalóriadeficit miatt reggel éhen akartam halni, ezért a szokásos reggeli mellé megettem még egy cerbona szeletet is (nem kattantam rá ennyire, csak mostanában ez volt kéznél). És még egyet ebédre is. A többi étkezésem szerintem rendben volt, olyannyira, hogy a szénhidrát limitemet el sem értem :)

Este futottunk Lenivel. Én nagyon nem akartam menni, mert lusta vagyok alapvetően, de Leni rábeszélt, és jól tette. Az előző napi futástól piszkosul megfájdult újra a csípőm (aki hülye, így jár), holnapra kiderül, hogy egy újabb erőltetés segített-e rajta, vagy fel se tudok majd kelni az ágyból. Arra számítottam, hogy egy lassú, kényelmes kört megyünk majd, ehhez képest stabil 6:30-as km-ekkel 34 perc alatt futottuk körbe, végig beszélgetve. És én még abban bíztam, hogy Leni pulzusmérője miatt majd lóghatok kicsit... ez már a múlté :) Nem ez a tempós futás volt ma estére minden vágyam, de utólag örülök, hogy elmentem, mert a futás mellett dumálni is nagyon jó volt újra.

Kíváncsi vagyok, mi lesz a holnap reggeli mérés eredménye...

Címkék: család csajok futás recept összegezés 70alatt

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr534331387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.23. 00:06:28

Tok jo h az 1400-akkal ilyen szepen fogyogattal vissza, remelem hosszu tavon is bevalik fogyashoz, nagyon jo lenne :)
Vitalkonyha: a 70-80g feherjek tuti nagy tulloves, en ugy lattam kb 15 dekak lehetnek a husok, ami inkabb 35-40g feherjere predesztinalna. Bizony meg kell azzal baratkoznunk, h a Vitalkonyhas cuccban relative sok a zsiradek :/
Es igen, jo volt ujra egyutt futni :) Furi, mert en szeretek egyedul csapatni, de hianyoztal :)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.23. 00:10:11

"Tud valaki valami finom, de kevésbé zsíros öntetet erre a salira? Én sajnos a cézár öntetet imádom :("

Ha ezzel szereted, edd ezzel, ugyse minden nap eszel :)
Amit en szoktam, de ezt mondtam is: mekiben ontet helyett citromle+so+bors; otthon ugyanez par csepp szarvasgombas olivaolajjal + balzsamecettel. A szarvagombas olivaolaj azert fontos, mert irto eros ize van, igy nem zavaro h nincs mas belekutyulva.

Ami legalabb emlekeztethet a cezarra: joghurt + egy kiskanal zsirszegeny turo (ettol olyan cezar-darabos lehet), aztan ezt besoz, beborsoz, esetleg szinten egy csepp eros izu olaj :)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.23. 07:45:04

Ja igen, és a túrós-joghurtoshoz persze fokhagyma, mert attól lesz cezar-szeru!:)
Csipod?

PrettyWitch 2012.03.23. 11:01:23

@Leningrad: A Vitálkonyhát úgy számoltam, hogy a megadott összkalóriából levontam a szénhidrátra esőt (4kcal/g), és a maradékot elosztottam saccolva a fehérjére (4kcal/g) és a zsírra (9kcal/g). Valóban, a fehérje tényleg soknak tűnik, bár mindkettő húsos kaja volt, és egyáltalán nem éreztem zsírosnak. Sajnos semmi támpontom nincs ezzel kapcsolatban, csak a kalória és ch van megadva ezekre az ételekre.

Jó volt a futás, és nem fáj jobban a csípőm, mint előtte, azaz nem lett se rosszabb, se jobb. Kacérkodom a gondolattal, hogy kéne ma is csinálni valamit, csak hogy egyértelművé váljon, hogy mi történik vele.

Az önteteket ki fogom próbálni, a citromos tök egyszerű, a másik se vészes. Gondoltam arra is, hogy balzsamecetet és olívaolajat összekeverni, de még nem próbáltam. Na persze nem feltétlenül McDonaldsos salátákat akarok majd enni, mert aranyáron mérik, de lassan jön az igazi kerti saláta szezonja, az is finom :)

Tomisz 2012.03.23. 11:35:50

@Leningrad: Kellő mozgással lehet fogyni a kiszámolt napi kalóriaigény minusz 10%-al is csak nagyon lassan. Aki türelmetlen az tuti feladná közben.
Plussz mivel relative kicsi a deficit, könnyebb pozitívba fordulni. :)

Egyébként a jó módszer az az hogy csökkented picit a kalóriát és nagyon intenzíven mozogsz.
Ekkor nem lassul be annyira az anyagcsere a megvonás miatt, de a fogyás is lassabb (a mozgástól függően persze). De ugye ott a fentebbi probléma.

Ez olyan mint a másik oldalon az izomtömegnövelés. Tehát az a havi pár deka izom annyira kevés és mérhetetlen hogy aki a mérleg büvöletében él az azt hiszi nem fejlődik ezért még jobban enni kezd (több kalóriát) csak hogy lássa és bizonyítsa magának hogy nő a tömege, közben meg inkább csak jobban hízik és később többet kell leadnia majd. :)

Tomisz 2012.03.23. 11:41:03

Erre a csipő problémára van valami orvosi ortopédiai válasz amugy?

Van jó futócipőd pl? Illetve a technikád helyes? Lehet valami futóboltban ahol van ilyen láb és futás mérés meg kéne nézetni ezt.
Lehet csak a technikád rossz valamelyik oldalra húzod a lábad stb stb. :)
Vagy a cipő is rossz.

PrettyWitch 2012.03.23. 11:53:16

@Tomisz: A cipőm 10k körüli Nike futócipő, már én is gondoltam rá, hogy lehet, hogy speciális futóboltban kellene valami jobbat keresni. Csak azért nem mentem még utána, mert amikor korábban fájt, akkor egy ortopéd orvos megvizsgált, nem talált semmit (nézett gerincferdülést, lúdtalpat, csípőröntgent), és annyit mondott, hogy nagyon le vannak tapadva az izmok. Ezt igazolta az is, hogy amikor elég jó rendszerességgel futottam, akkor egy idő után megszűnt ez a probléma, és meg is nyugodtam, hogy ezzel nem lesz többet bajom. Valószínűleg (remélem), hogy most is csak azért jött elő, mert már 2 hete nem futottam. (Újabb motiváció a rendszeres futáshoz...)

A technikámról fogalmam sincs, hogy jó-e, azt sem tudom, hogy ki tudná megmondani. Talán futóedző? Olyan hibám, ami szembeötlő lenne, szerintem nincs, mert kértem korábban a lányokat, hogy nézzék meg a futásom, és nem vettek észre semmi különöset.

Teleszkop 2012.03.23. 12:01:13

Tök jóóó, hogy ilyen szépen visszaálltál pár nap alatt! :)

Most hogy rákaptam a Fitnesspalra én is, tök jól el tudok lavírozni a kalóriakereteken belül, az ebédet egy picit visszavettem, így tudok enni a kávé mellé valamit tízóraira, és a reggeli kalóriaadagját is megemeltem picit (zabkáááásaaaaa és kornspitz rulez). Amint elérem a célsúlyomat (csakazértis), én is emelek 1300-1400-ra, az maga lesz a mennyország :))

Vitálkonyhásoknak írtam, nem akarják-e ráírni a többi adatot is a dobozokra, de batynak válaszolni! De nem hagyom annyiban :)

Délután passzintok fel képet a legújabb túrós süti alkotásomról, egy adagban (ami egy negyed "torta"), van 203kcal, 8g szénhidrát, 6,26g zsír, és 29g fehérje. Uzsira tökéletes :)

PrettyWitch 2012.03.23. 12:07:44

@Teleszkop: De jók a süti arányai! Jöhetne :)

Ha a Vitálkonyhásokat megfűznéd, az szuper lenne :)

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2012.03.23. 13:00:19

ugyehogy ketket kepei mennyire durvan motivaloak?... :)

futasokhoz grat, meglesz a 65, csak ahogy tomisz irta, nem pillanatok alatt. nekem most 55 a cel, szoval kb ugyanannyitol szeretnek megszabadulni, mint te (a 162 centis melysegem melle), szoval aranyaiban meg ugyanannyi melonk van szerintem. mar nagyon varom egyebkent a jovo szombatot, teljesen be vagyok zsongva :)

PrettyWitch 2012.03.23. 20:57:23

@ajmfebulosz: Nagyon motiválnak :)

A lassúságot elfogadtam, nincs vele semmi gondom, igazából ahhoz képest, ahonnan indultam, én már elégedett vagyok magammal most is. De ha lehetek csinos, miért ne legyek? :) Szóval csinálom tovább, de most már 1400 kalóriával (már amikor nem rontom el).

Jó lesz a jövő szombat, én is többekre nagyon kíváncsi vagyok!

B.-né Erika 2012.03.23. 22:52:35

Jól megy neked ez a 2 szigetkör :) 04.01-én ott foglak titeket várni a rajtnál :) én még idén nem mertem bevállalni, de jövőre.... :)

SarahLi 2012.03.23. 22:56:47

Mi ez a fittnesspal? Ez az amin kiszámolod a napi ételadagod tápanyagtartalmát? Hol lehet letölteni?

PrettyWitch 2012.03.23. 23:02:34

@SarahLi: Nem kell letölteni - illetve azt hiszem, le lehet szedni okostelefonra, de én a gépen használom.

Innen érhető el: www.myfitnesspal.com/

Regisztrálsz, és utána tudod használni a meglévő adatbázisukat, de te is tudsz felvinni ételeket. Az első két nap nem annyira egyszerű kitölteni, de utána gyorssá válik a kezelése. Érdemes kipróbálni, én egy évnyi excel táblázatozás után tértem át erre, és bevált.

thatsme 2012.03.24. 12:55:25

a legtöbb napodban a tápanyagarányok már tök jók :) mondjuk számomra a 300g csirkemell továbbra is a felfoghatatlan mennyiségbe tartozik :D
öntet: van kifejezetten caesar-sali öntet-por, ebből szoktam fél zacsival belekeverni egy natúr joghurtba + kis mustár esetleg, hogy "sűrűbb" íze legyen: zpluszd.hu/termekek/2624/ van többféle is.
a futáshoz gratulálok, nagyon szép idő az 1:10.

PrettyWitch 2012.03.24. 13:17:25

@thatsme: Köszi a gratulációt, veled és Teleszkóppal is mentünk már egy 1:10-es kört, csak akkor az első volt a gyorsabb, és nem akartam ennyire belehalni.

Köszi a tippet is, régebben használtam ezeket a porokat, de vagy pár éve elfeledkeztem róluk. Joghurttal valószínűleg sokkal kevésbé lesz zsíros.

A 300g csirkemell nem annyira sok :) Egy rendes spagettiszószt min. 600g darált húsból csináltam régebben kettőnknek, és elfogyott - és akkor ahhoz még sajtot, na meg tésztát is ettünk. Valószínűleg ez a mennyiségi probléma (nem tudok 2 emberre főzni, csak min. 4-re) is hozzájárult az elhízásomhoz, az a csoda, hogy K. nem járt hasonlóan ilyen étkezések mellett.

A tápanyagarányok szerintem is alakulnak, büszke is vagyok rá :)