Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Ez az utolsó napom, mert bár maradhatnék a hétvégére, de akkor már semmilyen vizsgálat nem lesz, diétázni pedig otthon is tudok.

A reggel méréssel indult, amin felbosszantottam magam. Előrebocsátom, hogy nem ettem semmit pluszban azon kívül, mint ami a diétában szerepelt (és minden rendesen ürült is). Ezzel együtt újfent 69,6 kg voltam, azaz hajszálra pont annyi, mint szerdán. Erre nem számítottam: korábban szerdáról péntekre mindig csökkent a testsúlyom, bár természetesen kisebb mértékben, mint hétfőről szerdára. Ennek alapján összességében -2,2 kg-val zárom a kórházi tartózkodásomat. Csak azért, hogy másokat motiváljak, első alkalommal 3,5 kg-t, második alkalommal 2,9 kg-t csökkent a súlyom, és voltak itt többen, akinek 4-5 kg-t fogytak. Tulajdonképpen ezzel a 2,2 kg-val tehát elégedettnek kellene lennem, ha a tendenciát figyelem. Csak az a fura, hogy szerda óta nem volt változás. Na mindegy, a lényeg, hogy 70 kg alatt vagyok, és ezzel kijelenthetem, hogy egy év alatt összesen 30 kg-t fogytam.

Mérés után gyógytorna, utána meg fegyencedzés. Egy újabb hölgy csatlakozott a csoportunkhoz, így hét végére már négyen lettünk (csak mondom, hogy szerdán kezdtem el, akkor még egyedül). Most a saját érdekemben mondtam a többieknek, hogy mindenki mindenből annyit csinál, amennyit bír, nehogy így legyengülve baj legyen, de én egy adott mennyiséget minden gyakorlatból meg akarok csinálni. Szerencsére voltak annyira értelmesek, hogy nem hajtották túl magukat; én meg annyira, hogy mindennek csak az első lépését csináltam meg (kivéve a guggolást, mert a gyertyával nem kísérletezek). A fejenállást pedig újfent kihagytuk.

Típus Lépés Sorozat Ismétlés Megjegyzés
Fekvőtámasz 1 3 25  -
Tricepsz - 3 10 növelni fogok az ismétlések számán, mert jól megy
Guggolás 2 3 25 a végére szakadt rólam a víz
Húzódzkodás 1 1 20 nem tetszik, nem fáraszt és nem is fejleszt
Lábemelés 1 3 25 ebbe mindannyian bele akartunk halni
Híd 1 3 25 az egyik kolléga szerint nagyon jót tesz a hátának

Torna után reggeli (light jogobella, Lepicol - volt egy negyed paprika is, de azt elfelejtettem). Reggeli után érkezett a doktornő, és megkaptam a zárójelentésemet. Egyetlen olyan tétel sincs benne, ami rossz lenne :) Ennek hihetetlenül örültem. Egyes adatokat már hétfőn leírtam, néhányat most még hozzátennék:

- derékkörfogat (lemértem újra magamnak): 85 cm (korában 124 volt, majd 95);

- vérnyomás: 100/60, pulzus 64 (korábban 129/102 volt, 79-es pulzussal);

- hasi ultrahang: „a máj nem nagyobb, homogén” – azaz nincs zsírmáj;

- vérkép: GGT 20 U/l (korábban 75 volt, majd 34, és 32-ig jó);

- koleszterin: 4,62 (korábban 6,1 volt, majd 5,8 és 5,2-ig jó);

- terheléses cukor: 3,75 (korábban 10,24 volt, és 6,1-ig jó);

- TSH: még nem tudom, a jövő hétre lesz meg az eredménye.

Magyarul minden bajból, amit egy éve diagnosztizáltak nálam (kivéve a pajzsmirigy-alulműködést, ami sajnos nem gyógyítható, de ami nem is a túlsúly következménye), az elmúlt egy év 30 kg-os fogyásával kijöttem. Mivel tavaly ezt a célt tűztem ki magam elé, hihetetlenül boldog vagyok. Ezzel az egy évnyi diétával és mozgással visszatértem az egészséges emberek közé, és talán az életemet – de az egészséges életemet biztosan – meghosszabbítottam. Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a helyet, de legalább a kalóriaszámolós módszert, aki egészségtelen túlsúllyal küzd, esetleg már évek óta. Még ha nem is akar befeküdni, feltétlenül kérjen a háziorvosától egy komplett belgyógyászati kivizsgálást (vérvétel hormonokkal, szív, erek, hasi UH, terheléses cukor stb. – legalább azokat, amik nálam voltak), a kapott értékeket elemezze ki, és vonja le a következtetést arra nézve, hogy milyen betegségei vannak, és mik azok, amiken fogyással, mozgással, egészséges életmóddal tud változtatni. Tudom, hogy senkinek semmire nincs ideje, de erre mégis rá kell szánnunk valamennyit, mert az egészségünk nemcsak a magunk, de a szüleink, a gyerekeink, a párunk érdekében ér ennyit.

Mivel ma már nem kaptam ebédet, mert délután hazamegyek, vettem magamnak a szemben lévő boltban csirkés bbq wrapet, ami összesen 312 kalória volt. Ezzel biztosan nem lépem túl a 600 kalóriát. Akartam venni egy farmert is az egyik itteni butikban – ősszel vettem itt egy szuper tengerkék farmert, 31-es méretben, de már esik le rólam – de sajnos 30-as volt a legkisebb, és még az is bő volt :) El lehet ez picit méretezve, mert egy hasonló fehér nadrágból a 30-as kicsi volt, de azért örültem neki; új farmerom azonban sajnos nem lett.

Mivel így a hét végére kialakult egy kis társaság, az ebédet együtt ettük meg, a többiek rakott zöldbabot kaptak a szokásos üres leves mellé. Ebéd után kicsit még beszélgettünk, de nekem el kellett szaladnom fotózásra, mert bekerülök majd az osztály „dicsőség-albumába” (csak házi, belső használatra, nem kerül ki sehova sem), csak küldenem kell egy régi fényképet, amin látszik, mekkora voltam. Remélem, találok majd ilyet, mert nem nagyon hagytam magam régebben fotózni. Nem kell amúgy semmi komolyra gondolni, szemből és oldalról készítettek egy-egy felöltözött képet, amihez előkerestem a magammal hozott legszűkebb felsőt. Sovány még nem vagyok, de már egész jól alakulok :) Ilyenkor eszembe jut Misi bácsi (egy 220 kg-ról 150 kg-ra fogyott kolléga), aki azt mondta nekem, amikor első alkalommal voltam itt, 99 kg-val, hogy „maga itt közöttünk a legcsinosabb!” – hát igen, minden relatív :)

Délután összepakoltam, dolgoztam kicsit, és tűkön ülve vártam K-t. Annyira jó volt újra hozzábújni... de ez a blog nem erről szól :)

Vacsorára megettem egy csomag selyemsonkát (104 kcal) és egy doboz (200g) Linessa light túrókrémet (61 cal/100g, 122 kcal). Holnap és holnapután 800-900 kalória között szeretnék enni, hétfőtől újra 1200 kalóriát (nem tudom, hogy megy majd, csütörtöktől szombatig külföldön leszek), és egy héttel később elkezdeni felvinni 1400-ra. Nem ész nélkül, hanem uzsonna beiktatásával, amit igyekszem majd szénhidrátszegényen kihozni.

Szombat reggeli mérés az itthoni mérlegen: 69,2 kg. Ha betartom az előbb írt saját szabályaimat, akkor ez azt jelenti, hogy beléptem a stabilan 70 kg alatt lévők táborába. Nagyon remélem...

Címkék: lipid fegyencedzés

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr764299765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azanna 2012.03.10. 11:25:17

nagyon érdekes volt a kórházi beszámolóidat olvasni, köszi :)ja, és nem mellékesen óriási dolgot vittél véghez ebben az egy évben:)

PrettyWitch 2012.03.10. 14:15:43

@Azanna: Köszönöm szépen! Remélem, lesz olyan, aki a leírások alapján rászánja magát a befekvésre, mert akkor tényleg volt értelme.

mileszebbol.blogspot.com 2012.03.10. 20:32:24

Szia, gratulálok!
Már napok óta olvasom a blogodat, szeretnék eljutni én is a -30 kilóig, most az út elején állok...

PrettyWitch 2012.03.10. 21:00:20

@mileszebbol.blogspot.com: Üdv itt! Köszönöm a gratulációt!

Szurkolok neked, hogy sikerüljön. Olvastam, miket eszel, alapvetően nem tűnnek rossznak, de ha mégis híztál, akkor vagy a mennyiség, vagy az összetétel mégsem oké. Nekem a kalóriaszámolás jött be, ajánlanám, hogy próbáld meg legalább két hétig, és rájössz, hol rontod el az étkezéseket. Egy grammos mérlegen kívül csak egy kockás füzet vagy egy excel tábla vagy a myfitnesspal.com oldal kell hozzá, meg egy kis idő és minimális matektudás :)

Írtad, hogy most 84 kg vagy, és 30 kg-t akarsz fogyni. Milyen magas vagy ehhez? Mert ha annyi, mint én (170 cm), akkor az csak -20 kg :)

mileszebbol.blogspot.com 2012.03.11. 10:58:00

Nagyon köszönöm a figyelmet:)
163 cm vagyok, (nemsokára 36 éves) de -20-nak is nagyon örülnék!
Írom füzetbe, veszek mérleget is hamarosan!
A receptjeid is nagyon jók, nézegetem az édességeket, muszáj lesz azt is enni, már hiányzik, érzem:)

2012.03.11. 12:53:24

Szia! Úgy tűnik, a mai az új olvasók idekeveredésének a napja :) Én még nem tartok ott, hogy végigolvastam volna, ellenben Erika blogját követtem végig, és az elmúlt néhány nap kényszeripihit kihasználva Thatsme blogját az elejétől a végéig elolvastam. Majd irok neki is. Rengeteg tippet, fogást jegyzeteltem, ki hol mit vásárol, stb. de elsősorban azt szeretném irni, hogy nagyon jó látni, hogy milyen klassz társaság alakult ki, akár a közös futásokat, ill. egymás támogatását is nézve. Az édességmánia miatt Te vagy az én emberem :) Hasonló nálam is a dolog, édes izt nehezen mellőzöm. A 70 napom márc. közepén jár le, utána 2-3 hét pihenőt tervezek és nekivágok egy következő programnak, 167/64 vagyok most, jó lenne 57-58 köré lemenni.
Ha nem veszed tolakodásnak, rögtön kérdeznék is: a Lidl ben vásárolok én is sűrűn, mióta figyelem az összetevőket, stb. nagyon úgy látom, hogy Spar és Lidl ami ebből a szempontból jó választékkal rendelkezik. Kerestem a fügés joghurtot amit többször irtál, de nem ismerték a Szentendrei úti boltban. Amit találtam (és ahogy már bele-beleolvastam az irásaidba, látom a márka legalább megvan) Linessa 150gr os joghurt, eper, ananász, őszibarack-joghurt,cseresznye izűek 69 cal. A fügést 250gr os kiszerelésként kerestem, ill. ha jól emlékszem irtál egyszer fahéjas-almás verziót is. Megtennéd, hogy elmondod ki a gyártó? Szintén, mi az a Linessa por? (azt hiszem igy irtad)
Édesitőszerekkel kapcsolatban elég sok ellenérzésem van, néha úgy látom annyira mesterséges anyagok, hogy annál nem sokkal rosszabb a sima kristálycukor. Melyik szerinted, vagy az általad használt legjobb kompromisszum? Stevia esetleg?
Szintén a tippjeidet felhasználva vásároltam a Cerbona szeletekből, találtam olyat is ami hozzáadott cukor nélkül van, 65-max 90 calória körülieket vettem. Ha vége a 70 napomnak kicsit lazitani kell, de boldogan variálnám az izeket.
Ha én is adhatok tippet- bár Neked, mint kalória-gurunak lehet nem újdonság ill. lehet ennél van jobb is: DM féle saját márkás diétás eperlekvár, 430 gr, 45gr/100 gr gyüm.tartalom, 30gr/100 gr cukor. Vagyis 120 cal 100 gr. ban.
Ma lesz a napja, hogy áttanulmányozom a myfittness pal t és igyekszem hasznositani. Jól jönne esetleg annak az oldalnak az elérhetősége, ahonnét beszerzed a kalória értékeket ami megbizhatónak bizonyult. Tudom, hogy utána már fel lehet vinni a myfittness re és elmenteni saját adatok közé.
Bocs, hogy rögtön elsőre ilyen hosszúra nyúlt, de izgatott vagyok egy másik édességmániás eredményeit látva- lám-lám, igy sem kell lemondani az édes izekről és vannak egészséges kompromisszumok.
Gratulálok a 70kg alá menetelhez!

PrettyWitch 2012.03.11. 13:10:56

@Siena2007: Szia! Üdv neked is itt!

Az édességekkel kapcsolatban óvatosan, Tomisz már néhányszor kitért arra, hogy nem feltétlenül jó az, ahogy én eszek. Azt javasolnám - én is ezt fogom követni -, hogy ha neked is szükséged van napi szinten az édességre, akkor a kalóriák mellett számolj tápanyagarányokat is. Erre a myfitnesspal tökéletesnek tűnik.

Joghurt: a LIDL-ben a fügés-szőlős joghurt 250g-os kiszerelésben kapható, olyan dobozban, mint a Müller tejberizsek. Nincs ráírva, hogy light, a kalóriatartalom valahol nagyon apró betűkkel van rajta. Van belőle két másik ízben is (talán epres és meggyes, de ebben nem vagyok biztos), és a joghurtoknál szokott lenni, a hűtő legalsó polcán. Bár mostanában nem voltam LIDL-ben, de remélem, még kapható.
Az almás-fahéjas joghurt nem LIDL termék, hanem Zott Jogobella light, és teljesen kiszámíthatatlan, hogy melyik boltokban kapható. Nagyobb Sparokban szoktam találni, néha CBA-ban is.

Linessa por: egyszer találtam csak én is, azt mondták, időszakosan kapható termék. Kicsit kisebb, mint egy gyorsrizs doboza, de kb. ugyanaz a forma, és világoskék. Stracciatella és csoki ízben vettem.

Édesítőszer: én sem értek hozzá, a célom az volt, hogy természetes és nullkalóriás édesítőt találjak. Egy ilyet tudok, az eritritolt, ami Xukor Zéró néven kapható bioboltokban, vagy Norbinak is van egy hasonló nevű, szintén ugyanezt tartalmazó terméke. Nem olcsó, de nem is fogy annyira gyorsan. Kávéba édesítőnek Pötyit teszek, mert nem sűrűn használom. A steviát nem ismerem, de Shapeshifternél olvastam, hogy azt használja, szóval az sem lehet rossz. Ha édesszájú vagy, nézd meg az ő receptjeit, ötleteit, isteni jók: shapeshifter.blog.hu

A lekvárt köszi szépen! Most épp találtam az Auchanban ringlólekvárt valami 35-40 kcal/100g körüli kalóriatartalommal, de mindenképpen észben tartom majd a DM-et, mert oda könnyebben eljutok.

Kalóriatáblázat: amit használtam, azt nem ajánlanám, mert csak a kalória adat van rajta, a többi nem. A lifetilt oldalán viszont ajánlanak párat, ha az Tamás szerint bevált, használd azt. Ha nem akarsz keresni, nekem ez megbízhatónak tűnik: www.kaloriatablazat.extra.hu/

Sok sikert ehhez az utolsó néhány kilóhoz! Ha vannak jó receptjeid, ötleteid, írd meg.

2012.03.11. 13:27:26

@PrettyWitch: Azta, de gyors vagy! Köszönöm szépen! :) Kalóriatáblázatot átnézem, most ismerkedem a MyFitness el. Gondolom az elején ilyen bogarászós, utána ha nagyjából uazokat fogyasztom, már könnyű.
DM ben sikerült eltöltenem majd 1 órát, mániákusnak nézhettek ahogy a tápanyagtáblázatokat olvastam- az Alnatura dolgok kalóriatartalma elborzasztott! Vki irta Thatsme nél a joghurtos ill. csokival bevont pifurizst hogy darabja 30cal. Na, én azt rögtön otthagytam, mert a 6 dbos csomag több, mint 500 cal. összesen. Szóval lehet más termékről beszélünk.
Tisztában vagyok vele, hogy nem mindegy milyen a bevitt élelmiszerek aránya- ezért is készülök arra, hogy ésszel tudjam majd csinálni ezt a kalóriaszámlálós mókát. Tényleg nem ördöngösség, kevesebbet kell bevinni, mint amit elfogasztunk, tiszta matematika. De ahogy egyre inkább belemerülök a témába az is egyértelmű, hogy nagyon nem mindegy a szénhidrát-zsir-fehérje arány, igyekszem rá figyelni és kialakitani egy jó rendszert. Shapeshiftert köszi, már felfedeztem magamnak- nem értettem, mi az a zabkeksz amit emlegettetek és igy odataláltam. Amint vége a 70 napnak elkezdek kisérletezni a receptekkel.
Valahol azt irtad, hogy szerinted is az a lényeg, hogy bevidd a tápanyagot, de ha lehet édes formában miért ne. Ebből indulok ki én is, pár napja pl a 10g túró, 2 szelet sonka verziót felcseréltem arra, hogy a sonkát elhagyom, a túróba pedig teszek egy mokkáskanál (kisebb, mint a kiskanál!:)) cukrozatlan kakaóport (én a hollandot használom, szerintem az a legjobb, de kalóriatartalmat nem tudok) és egy mokkáskanál mézet. Ok, a méz húú de gáz, de ez nagyon kevés mennyiség, ill. még mindig jobb, hogy igy kreálok magamnak olyat, ami izlik is mintsem ennék vmi sokkal egészségtelenebbet az édesség miatt.
Linessa port akkor vadászok, ha találtam valahol, szólok. Dettó a Zott joghurt. Nekem amúgy bevált a Danone féle natúr Densia, csak néha jó lenne változatosabb izű vmit enni uilyen kalóriatartalom mellett.
Nem tudom hogy nézel ki élőben (ez a ruhában jó verzió, csak a strandhoz még kell pár kg minusz hogy jól érezze magát az ember kategória,nem? :)) de szerintem már Neked sincs sok hátra a megfelelő súlyig, 170 cm 70 kgról. Mennyi a cél? Nekem 60ig lesz még egy radikális menet, utána már szép lassan 56-57 lenne a tuti.

2012.03.11. 13:28:08

bocs, már megint hosszú lett.. igyekszem majd rövidebbekre fogni! :)

PrettyWitch 2012.03.11. 13:35:42

@Siena2007: Igen, én ezzel trükközök, hogy megfelelő kalória és tápanyagarány mellett egyek édeset is. Tegnap pl. túrót, natúr joghurtot (nem kaptam almásat), fehérjeport és édesítőt (eritritolt) kevertem össze. A fehérjepor továbbra sem ízlik, a kakaóport ki fogom próbálni.

A mézzel csak óvatosan, rengeteg jótékony hatása mellett a vércukorra nem jó, mert gyorsan szívódik fel - a xilit, a nyírfacukor jobb, és alacsonyabb a kalóriatartalma is, és ezek természetesek. Bár én maradok az eritritolnál, mert természetes és nullkalóriás :)

Pufirizst egyáltalán nem ettem, nem kívánom, é miért "pazaroljak" kalóriát olyan ételre, amit nem kívánok? :)

Myfitnespal pár nap után sokkal gyorsabban fog menni, ne aggódj.

Külső: ruhában már nem nézek ki kövérnek, bár soványnak sem. Bikiniben azért még nem az igazi, de már nincsen rajtam túl sok felesleg. Pados doktor azt mondta, 64kg nekem az ideális, ez kb. megegyezik azzal, amit én is gondoltam (63-65kg), úgyhogy ha ide elérek, itt meg fogok állni, nézzek ki bárhogy.

2012.03.11. 14:18:52

@PrettyWitch: Mézzel meggyőzhető vagyok, felirtam amiket javasolsz, majd keresek bioboltban. Értem a "miért vinnék be olyannal kalóriát, amit nem is szeretek" hozzáállást ld. pufirizs.
MyFitness kérdésem lenne: most elvileg veszem fel az adatbázisból a sajátjaim közé amit szeretnék (nem mintha látnám, hogy tudom odahelyezni, de már 3 tételt ott mutat)A kérdés: a legtöbb terméken gyakran csak a 100gr ra leosztott adatok vannak, ld. Linessa joghurt, ami 150 gr viszont. Ezt nem számolja ki alapból a rendszer ha a 100ra megadottakat felviszem de az adag 150, 120gr stb.? Vagy bogarásszam végig a már felvittek között ki adta meg tényleg jól?
És amit most látok: tényleg van 1,5%os kefir? Én a sima Danonet használom, az 2,9%os.
És az utolsó 2:
- a beállitásoknál csak én nem látom, hogy át lehetne állitani a lb-t kg- ra?
-nincs mód valahogy magyar adatbázisra szűkiteni a keresést?

PrettyWitch 2012.03.11. 14:27:23

@Siena2007: Hm, egy hete használom a rendszert, szóval nem vagyok egy nagyon profi felhasználó, de aki jobban képben van és idetéved, szálljon be az ötletelésbe.

1. Én amikor felviszek egy új kaját, kiszámolom az adott adagra vonatkozó értékeket, jelen esetben a joghurtot 150 grammal vinném fel, manuálisan szorozva, majd beírva az egyes értékeket.
2. Kefírről fogalmam sincs, nagyon megutáltam, egy éve nem eszem, nem főzök vele.
3. Át lehet állítani, de nem tudom, hol, nekem sikerült.
4. Szerintem nincs magyar adatbázis külön.

Viszont akkor én is kérdeznék:
5. Miért nem tudok tört számot megadni pl. a fehérjére?
6. Miért akad ki új ételnél időnként azzal a hibaüzenettel, hogy nem megfelelő serving size-t írtam be, holott ugyanazt írtam be, mint korábban egy másik ételnél (pl. 10g-ot)?

2012.03.11. 14:34:50

@PrettyWitch: Olyanok vagyunk mint a vetélkedőkben a telefonos segitség :)
Kefirt én világ életemben azt hittem, hogy utálom- most úgy indultam neki, h ok, ez van a programban, ajánlom hogy jóban legyünk. És láss csodát, a natúr rozs vagy zabpehellyel belekeverve 1 ek abszolút finom.
Lb-kg átállitással akkor majd sáfárkodom.
Én úgy látom, fel lehet vinni tört számokat, csak nem vesszőt hanem pontot fogad el a rendszer a tizedeseknél. És utána azt felfelé-lefelé kerekiti ha csak ránézel, de ha meg is nyitod látszik a tizedesig a pontos adat.
Serving size dologban még nem tudok mit mondani, egyelőre a készélelekkel igyekszem boldogulni, sajátot még nem vittem fel. Nincs olyan esetleg, hogy ismerősök adatbázisát meg lehet nézni? biztos sokan visszük fel párhuzamosan uazokat az adatokat.
Pl. paradicsom 22-26 kal közötti verziókat találok.

PrettyWitch 2012.03.11. 14:51:41

@Siena2007: A kefírt az első kórházi tartózkodásom alatt utáltam meg, a szagát sem bírom :(

Tört számokat majd megpróbálom, köszi a tippet.

Amikor viszed fel az ételeket, lehet választani, hogy hozzáadod-e a közös adatbázishoz, vagy nem. Én egyelőre nem engedélyeztem, hogy hozzáadja, mert kicsit bénázok, de ha jobban belejövök, szerintem egy-két ételnél engedni fogom.

Paradicsomot én eddig 23 kalóriával számoltam, de ezen a különbségen semmi nem fog múlni :)

mileszebbol.blogspot.com 2012.03.11. 15:54:44

Sziasztok!
Én ezt használom, www.kcal.hu/
(a myfitness én is most nézegetem)
mindent kiszámol, igaz nincs annyi féle étel, de eddig:)) pár napja... bevált.
nagyon egyszerű használni, remélem az adatok is jók!

PrettyWitch 2012.03.11. 16:19:34

@mileszebbol.blogspot.com: Nem tudok sajnos nálad kommentelni :( Légy szíves, engedélyezd a név+url módon történő kommentelést is, és ha nem gond, captcha nélkül. Köszi!

PrettyWitch 2012.03.11. 17:34:54

@mileszebbol.blogspot.com: Még nem, egyelőre csak akkor lehet nálad kommentelni, ha adott fiókokkal rendelkezel. Névtelenül, vagy úgy, hogy a komment írásakor adom meg a nevet, még nem lehet.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.12. 16:10:11

@PrettyWitch: @Siena2007:
csak a stevia miatt irok :) En probaltam, es valami rettenet az ize. Egyszerre emelyitoen edes es keseru, meg kaveban sem birtam elviselni.
Amugy en eddig xilitet hasznaltam, ha elfogy, akkor kiprobalom az eritritolt :)

2012.03.12. 16:55:50

@Leningrad: @PrettyWitch: (hogy lehet több cimzettet beilleszteni?) Szia, köszi. Nálam késő bánat, ma vettem- tasak, folyékony állag és tabletta verzió van Stevia ból (mondjuk a tabletta mire jó?hm) egy barátnőm aki ilyen bio mániás régóta steviát használ. Amit vettem az por, 5 1 gr os tasak van benne, tasakonként 10 gr nádcukor édesitő erejének felel meg. Eritritollal van az van a dobozon, 1770 ft volt de sztem ez egy drágább biobolt. Majd megirom a tapasztalatokat.
És hogy tegyek valamit végre a közért: találtam Tesco ban Zott light joghurtot, szerintem azok ezek amelyekről PrettyWitch beszél: 150 gr, 60 cal mindegyik: epres, barackos, áfolyás volt most. A nem light verziók között persze volt fahéjas-almás, de az már 100cal fölötti.
MyFitness en azóta sikerült átállitani európaira a kg-ot lb helyett. Azt sajnálom azért ha olyan a rendszer, hogy nem számolja ki magát olyan értelemben, hogy a 100gr ra levetitett adatokat viszem be, de ha azt irom a serving size hoz h 125, akkor szorozza be már ő magának.
Mennyi pl. egy tojás? Lehet külön fehérje-sárgája? és mennyi pl a sima kristálycukor? ezeket még meg kell keresnem, egyelőre nyűglődöm vele mert ha név szerint végre kidob egy találatot azt is csekkolni kell, hogy helyes adatok-e.

PrettyWitch 2012.03.12. 18:06:00

@Leningrad: Nem ismerem, de köszi az infót, maradok az eritritolnál.

@Siena2007: Igen, az az a joghurt, amire gondoltam, a többi íz semmi extra, de az almás-fahéjas nagyon jó...

Myfitnesspal: ha a fent lévő kék sorban az alsó sorban lévő settings-re kattintasz, az utolsó előtti pont nekem az, hogy change to English measurements - neked valószínűleg itt valami mást mond, de ezzel kellene tudni átállítani.

Az elején még macerás felvinni az adatokat, de 3-4 nap után már nagyon begyorsul. Adj a rendszernek egy hetet! Ha kézzel kellene csinálni kockás füzetben vagy excel táblában, ennyi macera akkor is lenne vele.

2012.03.12. 18:55:28

@PrettyWitch: Még mindig nem tudok több cimzettek megadni, csak a válasz erre opciót látom.
Na, örülök hogy legalább a joghurt verziót megtaláltam, mostantól kisérletezem a kapható izekkel :) Ami érdekel most inkább az a Linessa light túrókrém, gondolom Lidl, még nem láttam majd keresem. Bár egyelőre egész jól elvagyok a Lidl féle Pilos zsirszegény
túróból és almából/körtéből mixelt dologgal, minden édesitő nélkül. (cal. értékét még nem számoltam, de legalább tudom mi került bele)

Myfitnesspal t lehet félreérthetően irtam, mert azt akartam mondani hogy pont sikerült megtalálni legalább a kg-lb átváltásokat. A többivel kisérletezem :)
Láttam többen irtátok a proteinszeleteket hogy jónak tartjátok. Ha eddig jól vettem ki a lényeget, a Müllerben kapható vált be. Egyelőre Müllert sem tudok a környezetemben, majd keresek de ha jó szerintetek az összetétele akkor megnézem. A Peak féle 700 ft körüli nem túl baráti ár :(

PrettyWitch 2012.03.12. 18:58:13

@Siena2007: Én vettem korábban proteinszeletet, de mostanában nem nagyon ettem. Túl kicsi ahhoz képest, hogy majdnem 200 kalória :(

thatsme 2012.03.13. 12:55:18

@Siena2007: na akkor myfitnesspal tutorial :)

kg-lbs: felül, a füleknél van egy settings fülecske, arra ha rámész, kidobja, hogy miket tudsz beállítani. Itt kell rámenni az Update diet/fitness profile linkre, és rögtön az első sorban a beírt tömeged mellett kell lennie egy apró kék betűs feliratnak, miszerint switch to metric (kg), erre katt.

magyar: amikor írod be az étkezéseket (food fül), akkor az Add food linknél ugye ki tudod választani az adatbázisból az adott ételt. Az egyszerűbbek benne vannak a rendszerben, pl. nyers almához beírod, hogy "apple raw" és egyből kidobja a találatokat. Neked csak ki kell választani oldalt, a "how much" feliratnál, hogy mennyit ettél. Célszerű olyan terméket választani a listából, aminek az oldalt legördülő sávjában ott van, hogy 100g vagy 1g, és akkor már csak be kell írnod a mennyiséget. értelemszerűen 150g alma 1.5 adag 100g-nak felel meg. Kicsit logikátlan, meg van egy csomó kanálban meg csészében meg oz-ban megadva, nem is értem, hogy mérhetnek így :D

amikor beviszel egy kaját a saját adatbázisodba, akkor a serving size-nak célszerű annyit megadni, amennyit általában szoktál enni, vagy megadhatsz 100g-ot is, hogy könnyebb legyen a tápértékeket kitölteni, de akkor ha hozzáadod az adott ételt a menüdhöz, mindig meg kell adni a szorzót (hogy hányszor 100g-ot ettél).

Boszi: szerintem tudsz tört számot írni, csak nem vesszővel, hanem ponttal kell. A kaják összegzésében viszont lecsípi a tizedespont utáni értéket. Nem nagyon szoktam vele foglalkozni, szerintem nem azon a +/- 10 kalórián áll vagy bukik a diéta :) a másik kérdésre nem tudom a választ.

thatsme 2012.03.13. 12:56:44

@Siena2007: ja és amit lehagytam, hogy egy csomó magyar termék is fenn van, pl. Tolle trappista light, vagy az almás-fahéjas jogobella, vagy a ceres sütő termékei, stb...

PrettyWitch 2012.03.13. 12:59:41

@thatsme: Köszi, a tizedes dologra rájöttem, azt én bénáztam el. A másik hiba mintha mostanában nem jelentkezne.

thatsme 2012.03.13. 13:09:47

@Siena2007: tojás fehérje-sárgája, ezt is lehet külön keresni. nem tudom, mennyire tudsz angolul, de végső esetben ott a sztaki szótár, pár szó keresésére megállja a helyét :)
egg-white, így fut a fehérje, és ha elkészítés után méred le, akkor is tudsz választani, hard boiled - főtt tojás, fried - tükörtojás, scrambled - "buggyantott", fogalmam sincs, ez milyen készítési mód :D

thatsme 2012.03.13. 13:12:32

@thatsme: jajjj az a tojásrántotta, tényleg :D

thatsme 2012.03.13. 18:04:38

@Siena2007: a generic csak annyit jelent, hogy valaki feltöltött egy receptet, és nem adta meg a fajtát (pl. hogy leves, vagy hogy nyers, vagy a márkát), hanem csak az étel nevét. ilyenkor automatikusan elé kerül a generic felirat. Én nem nagyon szoktam szőrözni 10-20 kcal különbségen, mondjuk nekem nem is egy fix érték tartása a cél, csak hogy 1400-1500 körül ingadozzak.
a serving size-hoz mindig 100g-ot írok be, utána sokkal egyszerűbb beszorozgatni, ha már tudom mennyit eszek.
kaja hozzáadása (bár lehet félreértettem és tök más volt a problémád): my foods-ban rögtön az első zöld gomb a create food. a brandhez írhatod a márkát, vagy amit szeretnél (ehelyére írja a generic szót, ha nem töltöd ki), continue, és ott már meg tudod adni az adatokat. a végén ki tudod pipálni, ha szeretnéd h a többiek is látnák a keresőben az általad bevitt ételt. ugyanígy tudsz receptet is hozzáadni, azaz pl. egy sütinél (vagy akármilyen diétás receptnél inkább :D) elég csak beírni az összetevőket mennyiségekkel, és kiszámolja, hogy mennyi az egész, hány kcal egy adag, stb. Ha később mondjuk 15g vaj helyett 20g-ot teszel bele, egyszerűen csak módosítanod kell a receptet, és újraszámolja a tápértékeket egy adagra.

vica76 2013.07.26. 10:08:55

Szeretném kérdetni,hogy valaki tudja e ,hogy ez a kórház OEP által támogatott !?Vagyis kell e fizetni valamit érte?Nagyon nagy szükségem lenne a fogyásra közel 130kg vagyok 2007-ben volt egy agyi infarktusom 31 éves voltam és 105kg azóta csak hízok és hízok napi 16 szem gyógyszert kell szednem!De már lassan mozogni sem tudok!:((((((((( a házi munka is nehezemre esik ha nem lenne a 13 éves kislányom nem is tudom mi lenne velünk !Anyagilag a padlón vagyunk és 28400ft rehabilitációs járadékot kapok a férjem minimál béren az egész családunk túlsúlyos nagy segítség lenne ha meg tudnám nekik tanítani a helyes táplálkozást!És hátha nem lenne a vérnyomásom 180/110 naponta a sok gyógyszer ellenére is!Olvastam a bejegyzéseket nagyon nehéznek tűnik de megoldhatónak át szeretném az egész életemet és a családomét is alakítani!Nagyon elszántam magam 37 éves vagyok de 70 évesnek érzem magam!Az összes betegséget ami a családomban van felmenőig azt már mind meg kaptam kivéve a cukrot és a rákot !NEM SZERETNÉK IDŐ ELŐTT MEGHALNI!!És a gyermekeimet sem szeretném ezekkel a betegségekkel látni!A férjem is 130kg körüli de ő nem hajlandó a fehér kenyérről le mondani nekem már sikerült!Nem eszem fehér kenyeret az édességet is nagyon le csökkentettem szinte nem is eszem !De nem értem,hogy mitől hízom ??Igaz a mozgás az nagyon kellene de sajnos a térdeim is nagyon rosszak /már a műtétről beszélt az orvos!de kérte próbáljak fogyni hátha az segít/ sajnos az X lábat is megörököltem így a túl súlyom miatt a belső szalag a térdnél nagyon mag van nyúlva iszonyúan fáj!Sajnos már erre is gyógyszert szedek aztán még ott van a depresszióm ami a betegségeim miatt alakulhatott ki szerintem !Régen nem voltam ilyen optimista voltam minden téren nem voltam olyan sovány de jól éreztem magam a bőrömben amit ma már nem mondhatok el ! Úgyhogy erre is kedélyjavítót és nyugtatót szedek!Nagyon szépen kérem azt aki tudja ,hogy a kórház ingyen van e az mondja meg nekem mert akkor és be fekszem!!Előre is köszönöm!

PrettyWitch 2013.07.26. 10:52:59

@vica76: Kedves Vica! A kórház OEP finanszírozott, szóval nem kell külön fizetned érte, háziorvosi beutaló kell hozzá, de hosszú a várólista, gyorsan kezdj el utána járni! Amikor én voltam, előbb a járóbeteg rendelésre kellett menni, ahová hónapokkal később van csak időpont, és utána befeküdni, de indokolt esetben - és szerintem a tied az - szerintem ettől el tudnak tekinteni. A kórház honlapján megtalálod a telefonszámukat, és beszélj a háziorvosoddal is, hátha ő tud valamit gyorsítani a folyamaton.

Ha várni kell, akkor se keseredj el, hanem próbáld meg elkezdeni a kalóriaszámolást. Nem nagy ördöngösség, és borzasztóan hasznos lehet az egész családodnak. Itt a blogomon találsz pár receptet, és linkeket is másokhoz, akik szintén fogyóztak. Ismerek egy lányt (Lauranna), aki 143 kg-ról indult, most 80 körül jár, és átúszta a Balatont, lefutott 12 km-t a fogyás után, szóval meg lehet csinálni!

Mozogni szerintem nagyon ne kezdj el, csak rövidebb sétákat tegyél, de ezt a dokid jobban fogja tudni.

Vágj bele, kitartás, szurkolok! És írj, hogy hogyan lesz tovább!

vica76 2013.07.26. 11:17:16

@PrettyWitch: Nagyon köszönöm,hogy ilyen gyorsan válaszoltál de menet közben már hívtam is a kórházat!Csak Novemberben van időpont de majd keddi-csütörtöki napon kell hívni!Akkor tudok beszélni olyannal aki ebben kompetens!Megbeszélem a háziorvosommal is talán tud valamit tenni!Nagyon el vagyok keseredve de remélem még élek Novemberben!Borzasztó ez a vérnyomás vagy a felső érték magas vagy az alsó normális már nagyon régen volt!Ez persze állandó fejfájással és rosszulléttel jár szinte már csak azt a napokat tartom számban mikor nem fáj valamim"ebből elég kevés van" nagyon bízom ebben a dologban hogy sikerülni fog!Köszönöm a lelkesítő szavaid!Éva

PrettyWitch 2013.07.26. 13:05:53

@vica76: Nekem 140/90-es vérnyomásból lett 110/70 körüli, miután lefogytam 20 kg-t, úgyhogy az simán helyreállhat még!

Azt javasolnám, addig is kezdj el egy kalóriaszámolós diétát. Használd a www.myfitnesspal.com oldalt a számoláshoz, vagy akár csak egy sima kockás füzetet. Egy grammos mérleg, egy füzet és kicsi türelem, és rögtön látod, mennyit eszel és hol tudsz fogni rajta.

A napi kalóriaigényedet számold ki (itt egy minta hozzá: prettywitch.blog.hu/2012/06/23/meglepetes_329 ), és menj alá kb. 30%-kal.

Ha belevágsz, írj, hogy milyen értékekkel számolsz.

Ha bármi kérdésed van, írj nyugodtan emailt: prettywitch@hotmail.hu

PrettyWitch 2013.07.26. 14:27:03

@vica76: Kalóriaszámolásról itt egy nagyon jó bejegyzés: ceshireketket.blogspot.hu/2012/08/hogyan-szamoljak-kaloriat-guide.html

Aki írta, 30 kg-t fogyott kalóriaszámolással, majd az utolsó pár kg-nál már futott is, de a lényeg a diétán volt.
süti beállítások módosítása