Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Ahogy arról már többször írtam, még egyszer, utoljára – immár harmadjára – befeküdtem a Szent Imre Kórház Lipid Részlegére egy hétre.

Először tavaly ilyenkor voltam itt, 99,7 kg kezdősúllyal az itteni mérleg szerint. Akkor már a befekvés előtti vizsgálatok is eredményesek voltak, ugyanis mielőtt bekerültem volna, el kellett menni a járóbeteg rendelésre is, friss vérképpel, amiben a pajzsmirigy hormont is vizsgálták. Ekkor derült ki először, hogy pajzsmirigy-alulműködésem van, amire rendszeresen gyógyszert kell szedni. Az oka nem ismert, valószínűleg egyszer egy vírusos betegség következtében a pajzsmirigyem egy része elhalt, és ezért termel kevesebb hormont.

Visszatérve az egy évvel ezelőtti állapothoz: a kórházi mérleg szerint 99,7 kg-mal feküdtem be, a hét végére ez 96,2 kg-ra csökkent. Az egyéb egészségügyi adatok és vizsgálatok (puskázok a zárójelentésből):

- EKG: rendben;

- BMI: 32;

- testzsír: 34,2%;

- derékkörfogat: 124 cm;

- vérnyomás: 129/102;

- 24 órás vérnyomásmérés összesített eredménye: 119/75, pulzus 79 (ebben az éjszakai adatok is benne vannak);

- érszűkület: nincs;

- hasi ultrahang: a máj megnagyobbodott, a diagnózis: májzsír (azaz nemcsak a hasamon és a fenekemen vannak zsírsejtek, hanem sajnos a májban is, és onnan is ugyanúgy lehet eltüntetni, ahogyan a hasamról: fogyással);

- vérkép: GGT 75 U/l (32-ig jó, a magas érték oka a májzsír);

- koleszterin: 6,13 mmol/l (5,2-ig jó);

- terheléses cukor: 10,24 (6,1-ig jó, 11-től cukorbetegség, az én eredményemre azt mondták, hogy ez a cukorbetegségi hajlam jele, ami csökkenhet, ha fogyok, de ha nem, akkor garantált a cukorbetegség, ami szerencsétlen esetben akár láblevágáshoz is vezethet);

- és kiderült az is, hogy az eddig szedett 25 mg L-Thyroxin pajzsmirigyhormon kevés, meg kellett emelni 50 mg-ra.

Következtetések a hét végén: komoly gondok vannak a szervezetemben, amik azonban fogyással helyrehozhatók, visszafordíthatók. Ha azonban nem fogyok, akkor 10-20 éven belül garantált a magas vérnyomás, a cukorbetegség, és a májam is károsodni fog. (Konkrétan emlékszem, ahogy csütörtök este a kórház udvarán sétálgattam, telefonnal a fülemen, elmondtam az egész családomnak, hogy komoly baj nincs, de fogyózni fogok, amiben lehetőség szerint támogassanak. Miután velük ezt megbeszéltem, felhívtam K-t és bőgtem neki egy órát, hogy mekkora barom vagyok, mert csak magamra vethetek azért, hogy ennyi bajom lett 30 évesen, és hogy ugye akkor is szeretni fog majd, ha levágják a lábamat…)

Ekkor született meg az elhatározás, hogy lefogyok, mégpedig az itt tanult módszerrel. Ugyanis a fenti rengeteg vizsgálat mellett folyamatos orvosi konzultáció volt, kétszer dietetikus nővér is tartott előadást és lehetett őt kérdezgetni, és egyszer egy pszichológus is beszélgetett a csoporttal (ez utóbbi ért a legkevesebbet, tankönyvszagú volt, és nem a gyakorlati problémákra fókuszált). Emellett megnéztünk több videót az egészséges étkezésről, és rengeteget beszélgettem a „kollégákkal”, akiktől ugyanannyi hasznos tanácsot és trükköt tanultam, mint a dietetikus nővértől (az almás rétes pl. a dietetikus nővér javaslata volt, a kisadagokra porciózás az egyik kollégáé).

Fél év alatt lement a kalóriaszámolós módszerrel 20 kg, erről már írtam az „Előzmények” c. bejegyzésben. Fél év után a kórházi mérleg szerint 79,7 kg-mal feküdtem be újra, és 76,8 kg-mal távoztam. Ekkor már érszűkületmérést, 24 órás vérnyomásmérést, hasi ultrahangot és terheléses cukrot nem csináltak, a doktornőm (aki egyrészt nagyon közvetlen és aranyos, másrészt borzasztó alapos, és minden kérdésemre nagyon kedvesen válaszolgat) azt mondta, hogy majd egy év után kellene ezeket megismételni, mert addigra fog igazán látszódni a fogyás eredménye. Ekkor a vizsgálatok és az eredmények a következők voltak:

- EKG: rendben;

- BMI: 27;

- testzsír: 31,7%;

- derékkörfogat: 95 cm;

- vérnyomás: 110/70;

- vérkép: GGT: 34 U/l (32-ig jó, korábban 75 volt, láthatóan megy vissza a normál tartományba);

- koleszterin: 5,87 mmol/l (5,2-ig jó, korábban 6,13 volt, ez is megy visszafelé);

- pajzsmirigyhormon: a szedett gyógyszerrel együtt rendben volt.

Azaz összefoglalva: elindultam a jó irányba vezető úton, de még messze nem vagyok a végén. Ennek örömére javasolták, hogy fél év múlva – azaz most – jöjjek vissza még egy hétre, remélhetőleg még többet fogyva, mert akkorra várhatóan az előbbi értékeim is visszamennek a normális tartományba. Ezért vagyok most újra itt, bízva abban, hogy mindent rendben találnak.

Annak érdekében, hogy azok, akik hozzám hasonló túlsúllyal küzdenek, teljes képet kapjanak arról, mennyire hasznos is ez az egy hét, elhatároztam, hogy megírom, mi minden történik itt velünk. Hátha valaki kedvet kap, és megteszi az első lépést annak érdekében, hogy egészségesebbé váljon. Azt mindenesetre szeretném jelezni, hogy ez nem elsősorban a lifetilt célközönségét képező, 10 kg körüli felesleggel küzdők számára jelenthet igazán komoly változást, hanem inkább azoknak, akik hozzám hasonlóan +30 kg feleslegtől kívánnak megszabadulni.

Címkék: motiváció elhatározás lipid

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr834290748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.03.05. 18:02:51

nagyon kivancsi vagyok a hetedre, orulok h leirsz minden napot. A 124 centis derek - annak fenyeben h en kb feleekkoranak ismertelek meg - egesz megrazo, erdekes h mindig mondtad h majdnem 100 kilorol indultal, tudom is, marmint a fejem tudja, de sosem vizualizaltam... Kivancsian varom a tobbi reszt!

B.-né Erika 2012.03.05. 18:32:36

Várom a leírásodat :) most nagyon átgondoltam amit leírtál, honnan indultál és mit értél el.. Nagyon nagy akaraterőre volt szükség és az egészség motivált.. kíváncsian várom a mostani értékeidet :) és csak így tovább, jó úton haladsz... de ezt te is tudod :)és érzed...

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2012.03.05. 18:32:54

Nagyon jó poszt lesz, alig várom hogy olvashassam a többit is!:) Ez nekem sokkal érdekesebb, és hitelesebb információ mint ahogy írtad is 10 kg-tól megszabadulni.

PrettyWitch 2012.03.05. 19:17:09

Köszi a biztatást!

Azt nekem is nehéz felfogni így utólag, hogy egyrészt hogy hagyhattam, hogy idáig fajuljanak a dolgok - mert nem néhány hónap, hanem néhány év eredménye volt ez a túlsúly -, másrészt hogy miért nem motivált önmagában az, hogy mennyire nem lehettem esztétikus látvány. Mindenesetre hatalmas szerencsének tartom, hogy rátaláltam erre a lehetőségre tavaly, és hogy ha már a külsőm nem érdekelt, de az egészségem igen, és emiatt összeszedtem magam. Ami miatt még nagyon szerencsés vagyok, az K., aki - annak ellenére, hogy szerintem igen jó pasi, és ezzel a véleményemmel nem vagyok egyedül - kitartott mellettem ebben az állapotomban is.

Utolsó 10 kg: mindenkinek más okoz nehézséget. Én azokra, akik 10 kg feleslegnél kapcsolnak és fogyózni kezdenek, azért tudok felnézni, mert sokkal több eszük van, mint nekem volt, és nem hagyták tovább romlani a testüket.

Más a célcsoport: aki ennyi túlsúllyal küzd, az sokszor eleve kilátástalannak érzi, hogy belekezdjen bármilyen váltásba, és nem érti, hogy mások mit paráznak az utolsó 10 kilón. És viszonylag kevés olyan hiteles, bevált recept van, amit egy hosszan, akár egy éven vagy éveken át tartó fogyáshoz tudnak ajánlani. Éppen azért, mert nekem bevált, ajánlom mindenkinek a kalóriaszámolást, de főleg azoknak, akiknek nem elég egy rövid, 70 vagy 90 napos program, hanem ennél hosszabban és lassabban kell fogyniuk.

loseismorethanhesitate · http://loseismorethanhesitate.tumblr.com/ 2012.03.05. 21:59:57

akaraterod mellett a batorsagod az, ami engem most gyomorszajon vagott. kivanok pofatlanul szembetuno adatokat a heted vegere!

PrettyWitch 2012.03.05. 22:08:45

@loseismorethanhesitate: Ez most meglepett, de köszönöm!

Időnként azt szoktam megkapni - gyakran jogosan -, hogy nem elég az akaraterőm, ezért kíváncsi lennék, te miben látod ezt megnyilvánulni. És a bátorságot is, mert legelőször, amikor bejöttem, szégyellni való, gyáva és gyenge dolognak tartottam ezt az egész befekvést. Mára - az eredmények ismeretében - ezt természetesen átértékeltem, de bátornak most sem gondolnám magam. Nem mintha vitatkozni szeretnék veled :)

loseismorethanhesitate · http://loseismorethanhesitate.tumblr.com/ 2012.03.06. 15:37:44

ujra elolvastam az elozmenyeket, es csak a tegnapit tudnam ismetelni. bator vagy, mert mertel segitseget kerni es mertel valtoztatni. mertel felni is - ez a ketto nem zarja ki egymast. akaraterod muszaj, hogy legyen, eleg megnezni honnan indultal es most hol tartasz. es nagyon tiszteletremeltonak tartom azt, hogy tisztaban vagy a hataraiddal ('nem tudok edesseg nelkul elni') es ezek fejeben hatarozod meg az eszkozeidet (a helyettesito kajak, az, hogy mindent lemersz) es a celjaidat. es lam, mukodik. (ha meg eszembe jut vmi, megirom)

loseismorethanhesitate · http://loseismorethanhesitate.tumblr.com/ 2012.03.06. 15:39:12

ja, es en nem szegyellnem, hanem nyuszitenek a felelemtol, ha korhazba kene mennem (batorsag related erv +1)

PrettyWitch 2012.03.06. 17:53:22

@loseismorethanhesitate: Fura, hogy kinek mit jelent a bátorság. Kórházba jönni nem féltem, a vérvételt is kibírom, de pl. a fogorvostól rettegek :(

Pont most beszéltük itt egy kolléganővel, hogy önmagában az, ha helyettesítő kajákat találunk, már rengeteget jelent. Ő azt kérdezte, hogy nem élem-e meg börtönként a kalóriaszámolást, én meg azt válaszoltam, hogy soha ilyen szabadnak nem éreztem magam fogyókúra közben, mert az 1200 kalórián belül teljesen rám van bízva, hogy miket eszek, és lehetőség szerint olyanokat eszek, amiket szeretek.
süti beállítások módosítása