Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Általánosságban a fegyencedzésről már írtam (http://prettywitch.blog.hu/2012/02/05/fegyencedzes),most négy alkalom után az utolsóról készített táblázatomat és észrevételeimet osztom meg.

4. alkalom:

Az edzést 5 perc bemelegítéssel kezdtem, úgy, mint tornaórán. Utána a gyakorlatok többségénél (fekvőtámasz, guggolás, lábemelés) külön be is melegítettem az első lépéshez tartozó gyakorlatok középhaladó szintű sorozatmennyiségével. Így a teljes edzés egy órát tett ki, úgy, hogy a sorozatok és a gyakorlatok között pihentem.

Fekvőtámasz: gond nélkül ment mind a falnál, mind előredőlve, de mivel a könyököm picit fáj a vasárnapi edzés óta, nem mertem emelni az ismétlésszámon. Jó lesz ez így még egy darabig.

Guggolás: gyertyaállásra továbbra is képtelen vagyok, ezért a 2. lépéssel melegítettem be és a 3. lépéssel edzettem. Szintén gond nélkül ment mindkettő, ha nem lenne tiltva, fontolgatnám a továbblépést, így egyelőre maradok.

Húzódzkodás: függőlegesen továbbra sem tudom csinálni, mert félek, hogy kitépem a falból azt, amibe kapaszkodom, és K. türelmével ennyire nem akartam visszaélni. Viszont a 2. lépést meg tudtam csinálni úgy, hogy egy vileda felmosó nyelét a kezébe adtam, ő fölém állt (hm, más ötleteim is voltak közben), és én a nyelet fogva húzódzkodtam. Ha nehezen is, de összejött 2*10, kis megállásokkal, és a felmosónyél sem tört el (pedig ettől azért tartottam). Ez a gyakorlat sokáig maradni fog, mert egyelőre minden pillanata nehézséget okoz. Remélem, K. nem un rá :)

Lábemelés: rájöttem, hogy ha beljebb ülök a széken, akkor nem lesz ugyan tökéletes a gyakorlat, de a szék sem esik szét. Így bemelegítésnek meg tudtam csinálni az első lépést, edzésnek pedig a másodikat. Érdekes, hogy vasárnap, amikor bemelegítés nélkül csináltam, úgy éreztem, kiszakad az alhasam, most meg többé-kevésbé gond nélkül ment. Tanulság a jövőre: mindig kell a bemelegítő gyakorlat.

Híd: fájt a könyököm, ezért visszaugrottam az első lépésre, és abból csináltam 3 sorozatot. Mivel ez az első lépés, ezért itt bemelegíteni nem tudtam (ez igaz a fejenállásra is). A korábbiakból okulva tettem a nyakam alá párnát, és most nem is fájdult meg (annyira).

Fejenállás: ha nem is gond nélkül, de megy a 30 másodperc. Egy darabig még tuti nem lépek tovább, egyelőre szokja meg a nyakam a saját súlyomat. A következő lépés egyébként az 1 perc lesz, majd, valamikor.

Összességében az a tapasztalatom, hogy nagyon jó átmozgató torna, ami kevés segédeszközt igényel. Szerintem kevésbé terheli az ízületeket, mint a DVD tornák a kitöréseikkel - tisztelet a kivételnek. És bár erősítő edzés, nem pedig kardio, én rendesen leizzadtam közben, úgyhogy remélem, hajszálnyit a fogyásban is segíteni fog. Ennyi alkalom után érdemi változást a testemen nem tapasztaltam (talán a felkarom izmosabb lett), de kifejezetten jó érzéssel tölt el mind a gyakorlat maga, mind utána a kellemes fáradtság. Akit érdekel, próbálja ki, valami olyasmi rendszer szerint, ahogy én csináltam most (vagy ahogy a könyv írja, bár nekem ez így egyben jobban bejött), és ossza meg a tapasztalatait. Ha nem untatlak titeket, ezeket a táblázatokat is kiteszem majd.

Címkék: fegyencedzés

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr564075871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2012.02.08. 11:59:04

Kis befektetéssel szerezhetsz otthonra húzódzkodó rudat, pl ilyet:
www.vital-force.hu/stamm-bodyfit-huzodzkodo-rud/

de vannak kis simák is 4000 körül.

A párom anyukájánál van ajtófélfába rúd beépítve, nem zavaró kicsit sem, pedig a nappali ajtóban van. Még nem próbáltam ki sosem, de már kíváncsi vagyok h meg tudnám-e magam tartani.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2012.02.08. 12:01:14

Engem érdekel ez a dolog, nagyon is! A tapasztalataid csak hasznunkra válik:) Mi a címe a könyvnek? (lusta vagyok visszakeresni, so sorry)

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2012.02.08. 12:08:10

le tudod tolteni, a konyv cime fegyencedzes, az iro paul wade. en pdf-kent szedtem le a netrol

rapidsharemedia.com/showthread.php?tid=38848

en jovo heten tervezem elkezdeni.

boszi, nekem nagyon tetszik, hogy igy leirsz mindent!

thatsme 2012.02.08. 12:45:14

Én is csatlakozom, érdekelnek az ilyen típusú bejegyzések, jöhetnek máskor is :)

PrettyWitch 2012.02.08. 22:35:07

@ajmfebulosz: Ha nem bánod, kiszedtem a kommentedből azt, hogy honnan lehet letölteni. Akit érdekel, úgyis meg tudja szerezni, vagy megkérdezi :) de fő a biztonság.

@Nyahu: Az a baj azzal a rúddal, hogy én az új ajtófélfáimat is féltem, szerintem nem bírnának meg. Viszont a 2. lépésnél még hónapokat el fogok tölteni, az meg megy K-val. Ha majd eljutok odáig, hogy függőlegesen lógva kell húzni magamat, és még megszállott leszek, akkor lehet, hogy felfúratok egy rudat a hálóba, az ágy fölé. Esetleg más célokra is jó lehet :)

A könyv címe egyébként Fegyencedzés :) Angolul Convict Conditioning.

@thatsme: Azt hittem, unni fogjátok ezeket, de örülök, hogy tetszik. Nem hiszem, hogy a 15. alkalom után fogok tudni még bármi újdonságot leírni, de egyelőre folytatom.

Kösz mindenkinek a biztatást!

PrettyWitch 2012.02.08. 22:39:14

@PrettyWitch: Aha, nem tudtam a komment egy részét törölni, úgyhogy kiszedtem Ajmfebulosz egész kommentjét :( Az eredeti szöveg - a link nélkül - ez volt:

"le tudod tolteni, a konyv cime fegyencedzes, az iro paul wade. en pdf-kent szedtem le a netrol

en jovo heten tervezem elkezdeni.

boszi, nekem nagyon tetszik, hogy igy leirsz mindent!"

B.-né Erika 2012.02.09. 12:52:09

Boszi, hajrá, hajrá :)
a fekvőtámasznál ugye látod, hogy ott a törzsed mellett megy a kezed és nem úgy ahogy szokták a fekve nyomást? Nálam ez volt ami összezavart, és amikor kifelé áll a kezem fáj a könyököm most, hogy már rendesen megtanultam tartani a kezem már jó és nem fáj a könyök :) Remélem érthetően írtam.
+ volt most a LIDLben Linessa light dzsem barack eper és feketeribizli, hát valami mennyei 116 kcal/100 g. 450,-ért. A másik diétás amit a múltkor vettem barackos az 620,- annak kicsit több a kcalja... További jó tornát, én nem állok fejen, de majd kipróbálom azt a részt is :)

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2012.02.09. 13:31:38

ok nem gond, bocsanat.

en ma tettem fel a kindle kutyumre, szoval sieleskor velem lesz es tudom csinalni a gyakorlatokat szepen es precizen :)

PrettyWitch 2012.02.09. 13:46:11

@B.-né Erika: Mivel még életemben nem próbáltam fekvenyomást, nekem a könyököm szépen maradt mellettem :) Szerintem csak azért fájdult meg, mert az egyik kattogott, és ösztönösen kímélve a másikat terheltem, erre a másik megfájdult. De elmúlt, semmi gond. Köszi a tanácsot egyébként, és más tapasztalatokról is írhatnál (természetesen külön bejegyzésben, nálad), elvégre te vagy a rutinos ebben a témában, és miattad kezdtem én is bele :)
Lekvár: valahol kaptam hecsedli lekvárt (pici üvegben), talán 85 kcal/100g volt, és nagyon finom. Csak a lekvárhoz palacsinta is kéne, azt me nem nagyon lehet :(

@ajmfebulosz: Lehet, hogy nem lett volna gond vele, csak én vagyok az átlagnál is aggódósabb ilyen téren :)

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2012.02.09. 15:15:28

cybercriminals are everywhere and you are the target!

(meloban vegig kellett csinalnunk egy oras agymosast a netes bunozesrol...es ez volt a mottoja :D)

Tomisz 2012.02.09. 18:25:42

Hajj még a végén mesterek lesztek és leveritek az összes férfit... :D

PrettyWitch 2012.02.09. 22:24:47

@Tomisz: Nincsenek ilyen céljaim :) mondjuk az az adott "férfit" is minősítené...

thatsme 2012.02.09. 22:43:33

@PrettyWitch: lekvárhoz nem feltétlen kell palacsinta, én így ettem régebben: keeponmovin.blog.hu/2011/10/17/day_59_szep_a_hajam_d (utolsó kép), és így is nagyon finom volt. sőt, nekem túl édesnek is tűnt a sok cipőtalp ízű kaja után :D (diétásat vettem, 110kcal/100g és 28g ch).

PrettyWitch 2012.02.10. 01:45:52

@thatsme: Nem rossz, de azért annyira nem is vonzó :(

B.-né Erika 2012.02.12. 07:41:03

Látod már a fejlődést? Bár nálam is a 2. hónap körül, de akkor már látványos volt, az izmok az erőm :) kitartás!!
Pusz

PrettyWitch 2012.02.12. 09:26:43

@B.-né Erika: Még nem, de hol vagyok még a 2. hónaptól :)