Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Amióta láttam a lifetilt blogon Erika fényképeit (http://lifetilt.blog.hu/2012/01/16/erika_vege_12_3) - konkrétan azt, amin kockás a hasa - nem ment ki a fejemből az, hogy kellene valami egyéb mozgás is, mint a futás. Aztán beharangozták, hogy jön a k.rva hideg - és jött is, így futni nem tudunk vagy két hétig (attól is megfagyok, ha hóembernek öltözve kimegyek az utcára, szó sem lehet arról, hogy leizzadjak kint ilyen időben). Arra emlékeztem, hogy Erikának Tamás olyan gyakorlatokat állított össze (itt: http://lifetilt.blog.hu/2011/11/02/slim3_az_anya, itt találtok skicceket is az egyes gyakorlatokhoz), ami a Fegyencedzés című könyvből volt, mert ezekhez szinte semmi olyan eszköz nem kell, ami egy rendes (erre még majd visszatérek) lakásban ne lenne fellelhető. Gondoltam, hogy ez nekem is jó lesz, és megrendeltem a könyvet. Szerdán érkezett meg, azóta már háromszor megcsináltam a gyakorlatokat. A továbbiakban zanzásítom picit a könyvben foglaltakat.

A módszer lényege az, hogy a saját testsúlyoddal, eszközök nélkül végzett gyakorlatok nagyobb erőnlétet adnak, mint az edzőtermi gépek, és kevesebb sérülést okoznak, mert a test természetes mozdulatait használják. Ez elsőre logikusnak hangzik. Hat gyakorlat van, az egyes gyakorlatokat 10 lépésben építi fel, minden lépésnél meghatározott ismétlésszámokkal a kezdőknek, középhaladóknak és haladóknak. A következő lépésre csak azután szabad váltani, hogy a haladó ismétlésszám helyes technika mellett megy. A szerző szerint legyél bármilyen profi, a legkönnyebb lépéssel kezdj, és fokozatosan haladj tovább, heteket töltve az egyes lépéseknél. Ezt én a legelején nem nagyon tudtam betartani, de a 2-3. lépésnél nem mentem tovább, és ezeknél maradok valószínűleg hónapokig.

Az edzést bemelegítéssel kell kezdeni, ami a szerző szerint a legkönnyebb lépésből és a következőből álló néhány sorozat. Mivel még az elején vagyok, nem tudom, nálam hogy fog működni a bemelegítés. Egyelőre csak átmozgatom magam pár percben a gyakorlatok előtt, úgy, mint tesiórán (fejkörzés, csípőkörzés stb.).

Az egyes gyakorlatokat, lépéseket csak nagyjából írom körül. Ha meg akarjátok próbálni, akkor vagy szerezzétek be a könyvet (de legalább a képeit és leírásait), vagy nézzétek meg a korábbi linken Tamás skicceit Erikának. Senki ne próbálkozzon az én leírásaim alapján!

Az első gyakorlat a fekvőtámasz. Ennek az első lépése a falnál végzett fekvőtámasz: a falnak támaszkodva előredőlve karhajlítgatás. Az edzés: kezdőnek 1*10 db, középhaladónak 2*25 db, haladónak 3*50 db. Csak elsőre tűnik könnyűnek, az 50 db ismétlés után már eléggé tud fájni :( Viszont mivel ment a 3*50, bár szenvedve, a második alkalommal ugrottam a második lépésre (ilyet nem szabad, de ezt csak a könyv végén írta, én meg folyamatosan olvastam és csináltam). A második lépés az asztalon támaszkodós fekvőtámasz. Az edzés: 1*10, 2*20, 3*40. Én ebből második alkalommal 3*10-et csináltam (a 20 nem ment volna egymás után, csak pihenéssel), harmadjára sikerült a 2*20. Egyelőre maradok is ennél a lépésnél addig, amíg könnyedén nem megy majd a 3*40. A könyv szerint egy-egy lépést néhány hétig kell tartani. Igyekszem majd ezt követni, és nem sietni.

A második gyakorlat a guggolás. Ennek az első lépését gyertyaállásban kellene csinálni, de az nekem nem ment :( úgyhogy ugrottam a második lépésre, ami a bicska guggolás (előrehajolva, támaszkodva). Az edzés: 1*10, 2*20, 3*40. Mivel ment a 3*40, a második alkalommal a harmadik lépést, az asztalon támaszkodós guggolást csináltam. Az edzés: 1*10, 2*15, 3*30. Nekem a 2*15 egyelőre bőven elég volt, harmadjára pedig 2*20. A könnyebbet nem akarom csinálni, mert csak ennél éreztem, hogy van értelme, viszont egyelőre maradok ennél a lépésnél egy jó darabig.

A harmadik gyakorlat a húzódzkodás. Na itt volt először problémám, mert a lakásom nem rendelkezik egy átlagos börtöncella felszereltségével sem :( Az első lépéshez kellett volna valami függőleges dolog, amibe bele lehet kapaszkodni, és tartja a súlyomat. Mivel az ajtókat most csináltattuk, az ajtófélfát nem mertem kockáztatni, így végül a távfűtés felfelé menő csövei lettek a nyerők, de azok meg nagyon sütötték a kezemet (nem röhögni...). Az edzés: 1*10, 2*20, 3*40. A 3*40-et gond nélkül megcsináltam (csak a tenyerem égett szét), és még csak nehéznek sem éreztem, ezért a második alkalommal ugrottam (volna) a következő gyakorlatra, amihez kellett volna egy asztal, hogy az alatt fekve, azt fogva, a földről húzzam fel magam. Nos, csak számítógépasztal van jelenleg a lakásban, annak meg nem lehet aláfeküdni :( úgyhogy ez a gyakorlat - több próbálkozás után - bukta lett. Közben eszembe jutott, hogy mi lenne, ha K. kezébe adnék egy seprűnyelet, és ő azt tartaná, én meg azon húzódzkodnék fekve. Nem értékelte az ötletet, de tudok meggyőző lenni, ha akarok :) Majd legközelebb.

A negyedik gyakorlat a lábemelés. Az első lépéshez kellett volna egy ágy széle, vagy legalább egy stabil szék. Nálunk ez sincs most még. (Még mielőtt elborzadtok, hogy miben élek, azok kedvéért, akik nem tudják: egy hónapja költöztünk, és a lakás berendezése a következő fél év folyamatos programja.) A sorozatok ugyanazok, mint a többi első lépésnél. Megpróbáltam, de a szék szét akart esni, ezért a második alkalommal ugrottam a második lépésre, aminél a földön kell feküdni, és a lábat emelgetni hajlítva, majd kinyújtani, anélkül, hogy közben letennénk. Ez már ment, de elég gyilkos. Az edzés: 1*10, 2*20, 3*30. Nekem másodikra 2*10 ment, harmadikra 1*20 és 2*10 (muszáj volt közben letenni a lábam, úgy éreztem, hogy kiszakad az alhasam). Azt hiszem, jó darabig ennél a lépésnél maradok.

Az ötödik gyakorlat a híd. Ennek a célja a gerinc körüli izmok edzése, ami egyszerűen zseniálisnak tűnik. Az első lépés a medence emelgetése, az edzés ugyanaz, mint a többi első lépésnél. Megcsináltam első alkalommal a 3*50-et, de a nyakszirtem picit megfájdult tőle. Második alkalommal a második lépésre ugrottam, de megálltam az 1*10-nél, mert a karom már eléggé fáradt volt. Azt hiszem, itt kombinálni fogom az első és a második lépést, attól függően, mi fáj jobban: a nyakam vagy a karom.

A hatodik gyakorlat a kézenállás lenne, de fejenállással indít. Ezt első alkalommal kihagytam, mert egyedül voltam itthon, és féltem, hogy senki nem hív mentőt, ha kitöröm a nyakam, mert nem bír el :( Második alkalommal K. már itthon volt, és jól szórakozott azon, hogy nem is olyan egyszerű felmennem fejenállásba :) Itt nem ismétlésszám van, hanem kezdőnek 30 mp-ig, középhaladónak 1 percig, haladónak 2 percig kell fejen állva maradni. Én a második alkalommal 5 mp-nél nem bírtam tovább, de harmadik alkalommal sikerült a 30 mp, igaz, hogy fogcsikorgatva, úgyhogy ez egy hosszú kapcsolat lesz, már érzem.

Összességében bejön a rendszer, mert érzem szinte minden pontját a testemnek utána, és alig vesz el valamennyi időt. Nem biztos, hogy fogyni fogok tőle (sőt szinte biztos, hogy nem), mert nem kardio edzés, hanem erősítő, de a formálódáshoz egészen biztosan jó lesz.

Ha valakinek vannak tapasztalatai, kíváncsian várom!

Címkék: mozgás fegyencedzés

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr724059366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.02.05. 23:27:53

nekem is bejott a fegyencedzes, mondjuk en mindenbol az elso lepesbol a legerosebbet, vagy a kozepeset csinaltam, es igy is ereztem magam masnap itt-ott :)
kivancsi vagyok hosszu tavon milyen lesz

B.-né Erika 2012.02.06. 10:39:28

Szia,
szóval én a húzódzkodásnál akkor még kint a hintaállványnál és akkor léptem tovább amikor már 120at is megcsináltam belőle és begyakoroltam rendesen, hogy hogyan kell, az a lényeg, hogy a könnyűeknél begyakorolni a mozdulatot, hogy a tested megjegyezze jól! a gyertyaállásnál nem kihagyni! az is kell. csináld a kettőt egyszerre a bicska guggolás és a gyertyaállást (még ha abból csak 1*10 megy majd szépen alakul)
A húzódzkodás 2. lépésénél 2 szék és közé a nyél húzod magad, én réznyelet használtam és a székre ültettem a gyerekeket.. (egyébként még most is ott tartok :( nagyon szépen alakítja a hátat :)

B.-né Erika 2012.02.06. 10:45:00

a lábemelés, a hasazás, az első lépést ne hagyd ki, nekem a hasazógép vált be, de csináltam már zsámolyon (tudod az a sulis) és a pad is jó csak most nem lehet kimenni :( most vagyok azon a szinten, hogy csinálom egyben a kettőt mert már megy többször 20 a másodiknál meg 1*10 próbálom..vagyis megy, de nem akarom ha még az elsőből nem megy a sorozat...

Azanna 2012.02.06. 12:55:38

hát én ugye nem csináltam sokáig, de amíg igen, jól ment, és szerettem is. (ugye ugyanazokat csináltam mint Erika) Nekem bejött, mert nem kellett nagyon semmi hozzá, ami igen az szerencsére van itthon (kivételesen) eredménye csak pici volt, de hát alig mélyedtem bele, aztán jött az autó. Ha Erikának attól kockás a hasa, akkor folytatom mindenképp.:)

thatsme 2012.02.06. 16:16:11

nem tehetek róla, de a húzódzkodós részt végigvihogtam :D de szerintem ehhez annak is köze volt, h munkában olvastam, halálos csendben, és nem bírtam megállni, mindenki egyre csak kérdezte hogy min vinnyogok :D bocsi :|
tetszett a poszt egyébként nagyon, egyre több indíttatást érzek, hogy én is elkezdjem :)

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2012.02.06. 19:26:08

meghoztad hozza a kedvem! emlekszem valakinek megvan online formatumban ez a dolog, engem erdekelne :)

PrettyWitch 2012.02.06. 22:48:50

@B.-né Erika: Ahogy írtam, a gyertyaállás nem megy (hogy őszinte legyek, nem a lábhúzogatással van baj, hanem azzal, hogy közben egyenesen tartsam a hátsóm). A két szék közé partvisnyél szintén nem, mert nincs két egyforma magas szék. Hasazópad nincs, zsámoly se. Mindezek miatt azt a gyakorlatsort csinálom, amihez van hozzávalóm; ha eggyel nehezebb, hát nehezebb, ez van.

Többiek: örülök, ha kedvet csináltam hozzá :) Nem mondom, hogy egy világmegváltó dolog, de jobb, mint a semmi, itthon is működik, és gyorsan megvan.

Közben beszéltem kettlebellezőkkel, akik csinálják, és azt mondták, hogy nagyon hatásos. Mondjuk ők nem az első néhány lépésnél járnak, de én egyelőre maradni akarok hetekig ezen a szinten, így is kénytelen voltam az eszközök (hiánya) miatt ugrani kicsit.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.02.07. 12:18:59

@PrettyWitch: nemtom, en is tokolesnek ereztem h azt irja egy honapot toltsunk el minden szinten, de aztan eszembe jutott h a hundred pushups-szal hogy jartam. Siman elmentem 30-35 egyben nyomott fekvoig, es onnan az istenert nem tudtam tovabblepni, irto bosszanto volt. Mivel ugyanezt a jelenseget leirta o is a konyvben, hajlamos vagyok hinni neki, es inkabb maradni a nevetseges falpumpalgatasnal (ott nem az eszkozok hianya miatt leptel tovabb pl:)))

PrettyWitch 2012.02.07. 12:49:46

@Leningrad: Ott valóban nem. Ma annyiban korrigáltam, hogy a bemelegítést minden olyan gyakorlat első lépéséből csináltam, a középhaladó sorozatból, ahol volt hozzá eszközöm. Így a mai edzésben volt általában 2*20-25 első sorozat, és utána 2*20 körüli második sorozat. Majd teszek fel táblázatot erről is (nem bírok elszakadni a táblázatoktól), meg írok majd többet.

ribozi 2012.02.07. 19:01:31

Szia!
A leírásod alapján nagyon megtetszett a dolog, már a könyvet is elolvastam és nekikezdek :)
Végre egy olyan edzés ami az én gyenge fizikumommal is elkezdhető :P

PrettyWitch 2012.02.07. 21:02:54

@ribozi: Örülök, ha tetszett, annak még jobban, hogy te is elkezded, legalább már motiváltam vele egy embert :)

Scala 2012.12.08. 05:05:49

Ezt vicces volt most elolvasni. :-)
Valahogy a fejenállás, kézenállás résznél ment el tőle a kedvem. :-) Utáltam a tesiórákon az osztályozott gyakorlatokat.

PrettyWitch 2012.12.08. 14:44:46

@Scala: Pedig a fejenállás sem volt igazán rossz benne, a többi meg különösen jó. És minden gyakorlat otthon is végezhető :)

Scala 2012.12.09. 19:19:58

@PrettyWitch: Igazából a bejegyzésből áradó konstruktív hangulat ragadott meg! Brávó! :-)

Érezni, hogy akartad csinálni, és nem ismersz akadályt.
Igazad van, akinek csak ez a lehetősége a mozgásra, nekiállhat, és fejlődhet.

PrettyWitch 2012.12.09. 20:37:47

@Scala: Ha majd már elkezdhetsz normálisan mozogni, egyszer, ha van kedved, próbáld ki. A könyvet (amint visszakapom, pár héten belül) kölcsön tudom adni. Érdemes közben betenni valami zenét, amit amúgy szeretsz. Jó, mert két gyakorlattípus között abbahagyható (nem a magas pulzus a lényege), ha az ifjú hölgy épp rád vágyik, és a gyakorlatok első lépése tényleg kímélő, nagy túlsúllyal, vagy lábadozás után is elkezdhető. Nekem összességében jobban tetszik, mint bármelyik tornavideó, mert sokkal szabadabbnak érzem közben magam (ezért tetszett Péntek Enikő kismamatornája is a honlapon).

Scala 2012.12.09. 22:19:54

@PrettyWitch: Ez a szabadság gondolat telitalálat! Kezdem azt gondolni, hogy azért nem tartok sehol az intimtornával, mert dvd-n van meg. Egyszerűen nem jutok oda, és ha mégis, nem megy végig. A leírtat csinálgattam, linkeltem már. Ezt itt:
www.egeszsegkalauz.hu/noi-bajok/inkontinencia/gatizomtorna-gyakorlatok-8211-noknek-101045.html
És igen, Péntek Enikőt is kinyomtattam, persze gyorsan betanultam, de amikor csak nézel ki a fejedből az elején, jó, hogy volt.
Ma hét hete született a Barbi. :-)
Voltunk sétálni ebben a fogcsikorgatóban, fél órát. Tesóm fényképezni akarta+videó. Sikerült jól felöltöztetnem, kinőtte az első "szőrt" (műszőr kezeslábas), pontosabban még rámegy, de alatta a több réteg nem fér kényelmesen alá, és amiatt nyűgösködik (enyhe kifejezés ez rá, de hagyjuk).
Nagyokat alszik, megkértem őt evés közben, hogy fáj a fejem ma reggel húzzunk bele egy kört, betartotta, 11 h keltem ki az ágyból. :-)
Holnap csináljátok anyukáddal az ablakokat? :-)

PrettyWitch 2012.12.10. 07:39:27

@Scala: Örülök, ha jó volt az ötlet :)

Az ablakok kész, a függönyök fent, a lakás rendben :)