Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Thatsme bejegyzése kapcsán (http://keeponmovin.blog.hu/2011/12/18/preparing_myself_shit_happens) jutott eszembe, hogy másnak is hasznos lehet az, amit nekem az ortopéd orvos elmondott, ezért röviden leírom.

Előzmény: az első 18 kg súlyvesztés alatt egyáltalán nem mozogtam, mert féltem, hogy több kárt okoznék magamnak, mint amennyi haszna lenne. De miután leértem 80 kg alá, elkezdtem rendszeresen futni. Előbb lassan, több megállással, később egyre jobb eredményeim lettek. Ami viszont közös volt minden futásban: az első néhány száz méter után megfájdult a jobb csípőm a forgónál, és ez a fájdalom utána napokig kitartott. A legrosszabb akkor volt, amikor Lenivel két kört futottunk, akkor éjjel aludni se nagyon tudtam.

Eldöntöttem, hogy elmegyek orvoshoz, de fogalmam nem volt, hogy ilyesmivel ki foglalkozhat. A háziorvosom tovább küldött az ortopédiára. Eszembe sem jutott, hogy magánrendelésre menjek, első körben gondoltam, jó lesz az "SZTK".

Az ortopéd orvos az eddigi legszimpatikusabb doki volt, mind viselkedésre, mind felkészültségre. A nevét e-mailben szívesen megadom bárkinek. Megvizsgálta a gerincemet, csípőmet, térdemet, talpamat, és elküldött röntgenre is. Végül azt mondta, hogy szerencsére semmi problémát nem lát - persze tarthatnám magamat egyenesebben is, de ezzel nincs baj -, a röntgenből is csak annyi látszik, hogy nagyon letapadtak vagy kötöttek (nem emlékszem, melyik szót használta) az izmok a jobb csípőmnél, ezért fáj, ha erőltetem.

Közben kikérdezett arról is, hogy mitől keletkezik a fájdalom, és próbálta úgy mozgatni a lábamat, hogy ezt előidézze, de az nem sikerült neki :) Amikor mondtam, hogy a Margitszigeten futok, rögtön azt kérdezte, hogy a futósávon-e (közben utánanéztem, rekortánnak hívják). Mondtam, hogy igen. Erre azt mondta - amivel jól meglepett -, hogy ha lehet, akkor ezt mellőzzem, mert túl puha az anyaga, és valószínűleg ez okozhatja a fájdalmaimat. Helyette javasolta, hogy fussak csak a pesti oldalon oda-vissza, mert ott salak van, de még a beton is jobb szerinte. Ja, a futócipő természetesen alap.

Ennek ismeretében mentem ki a múltkor Thatsme-vel futni, és amennyire a pocsolyák engedték, nem a futósávon, hanem mellette futottam, persze nem csak a pesti oldalon, hanem kétszer körbe. És meglepő módon még annyira sem fájt a csípőm a két kör után, mint máskor egy kör után fájni szokott.

Tanulság: a továbbiakban mellőzöm a futósávot, és igyekszem majd mellette menni.

Kajákról most nem írok, mert a hétvége a családdal telt, és egyáltalán nem diétásan ettem. A mennyiségekre igyekeztem azért odafigyelni.

Végül, de nem utolsósorban: Anna, Thatsme, jobbulást kívánok!!!

Címkék: fájdalom futás

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr593472433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SarahLi 2012.04.24. 22:38:41

Szia!
Ez a csipőfájdalom elmúlt? Én is most hasonlóval küzdök, nekem is az atlétikai pálya hozta ki, pár alkalom óta betonon futok, de még mindig érzem, hogy fáj.

PrettyWitch 2012.04.25. 08:52:27

@SarahLi: Szia!
Sokkal kevésbé fáj, mióta nem a futósávon futok, hanem mellette, a pesti oldalon a földön, a budai oldalon a betonon. A térdemet viszont azóta jobban érzem, de a két fájdalom mértéke össze sem hasonlítható. Ráadásul amióta rendszeresen futok (heti 1-2), azóta teljesen elmúlt a csípőfájdalom :) Amikor viszont télen kihagytam 2 hetet és utána kezdtem újra futni, akkor előjött.

A Spuri futóboltban azt mondták, hogy nagy valószínűséggel nem a legjobb a futócipőm a lábamhoz, és felajánlották, hogy vigyem be és megnézik. Terveztem is, hogy bemegyek, de aztán elmúlt :)

Amit a doki mondott, annak alapján az atlétikai pálya tökéletes kellene, hogy legyen. Szerintem menj el ebbe a futóboltba a cipőddel, és kérdezd meg őket (egyszerűbb és gyorsabb, mint az orvos, és nem röntgeneznek feleslegesen), nagyon profinak tűntek, biztosan tudnak segíteni.

Tomisz 2012.04.25. 15:02:01

Ettől én még azért elmennék egy vizsgálatra. :)
Keményebb talaj annyiban segít hogy a láb persze kevésbé tud elmozdulni (fordulni pl), de más izületek meg mégjobban terhelődhetnek.

A cipő nagyon fontos a hosszútávú futásokhoz.
Pár kilóméteren nem jön ki a baj, de azért 5km felett már kijön előbb utóbb a rossz hatása.

Egyszer megcsinálod és utána már tudni fogod milyen cipő jó neked, milyet kell venned.

SarahLi 2012.04.26. 21:26:52

Én nem vagyok pesti, egy vidéki nagyvárosban élek, de majd ha egyszer feljutok, akkor mindenképp elmegyek ebbe a boltba, köszönöm az ajánlást. Jelenleg egy Nike Air Pegasus 27+ GS van a lábamon (nem mintha annyira értenék a cipőkhöz, szóval nem tudom, hogy ez mennyire számít jónak vagy sem, a boltban ezt ajánlották), én heti 4 alkalommal futok 10 km-t, ezért aggaszt egy kicsit, hogy amikor elkezdtem futni akkor még futópadon, nem volt semmi bajom, majd jött az atlétikai pálya, na ott kijött a fájdalom, most betonon nem érzem.