Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Egy ismerősömtől kaptam az almás-túrós süti recepjét, de arányok nélkül. Ma próbáltam ki először, a táblázat szerinti arányokkal. A tepsi aljára almaszeleteket tettem, rá a túrós krémet, a tetejére megint almaszeleteket és fahéjat. Jó lett, de legközelebb megpróbálom úgy, hogy az almát lereszelem, és az egészet összekeverem, és beleöntöm a tepsibe, mert most eléggé elválik egymástól az alma és a túrókrém. Az arányokkal mindenki próbálkozzon, ahogy szimpatikusnak találja, nekem elsőre így sikerült :)

Lemért összetevők: 1427 g tisztított alma 32 kcal/100g 457 kcal

50 g zabpehely 376 kcal/100g 188 kcal

1000 g sovány túró 95 kcal/100g 950 kcal

4 db tojásfehérje 14 kcal/db 56 kcal



vaníliaaroma






fahéj






nullkalóriás édesítő (Pötyi, poralakú)



Készétel összesen: 2022 g


1651 kcal
Készétel 1 adag: 180 g


147 kcal
Készétel 100 g: 100 g


82 kcal

A süti nagy előnye amúgy - túl azon, hogy egész alacsony a kalóriatartalma - az, hogy bár nem számoltam ki, de a szénhidrát tartalma sem lehet túl magas, ellenben a túró és a tojásfehérje miatt a fehérje aránya nem annyira rossz, mint egy átlagos süteményben.

Tegnap valami olyat akartam sütni, ami nemcsak nekem ízlik, de a pasim is szereti. Ez végül a rablóhús lett: az enyém befűszerezett csirkemellből, hagymával és gombával, a pasimé fűszeres-mustáros szűzérméből, hagymával, gombával, szalonnával és szalámival. Nyilván az övé lett a finomabb, de én sem panaszkodom, és melegen ajánlom mindenkinek ezt a kaját, aki már unja a csirkemellet :)

Lemért összetevők: 169 g csirkemell 112 kcal/100g 189 kcal

28 g csiperkegomba 40 kcal/100g 11 kcal

30 g vöröshagyma 40 kcal/100g 12 kcal
Készétel 1 rúd:




212 kcal

 

A hétvégi étkezések pedig így alakultak:

Szombat:

REGGELI: 80 g tönkölyzsömle 222 kcal/100g 178 kcal
EBÉD: 2 rúd rablóhús 212 kcal/rúd 424 kcal

6 kocka boci csoki

119 kcal
VACSORA: 50 g mandarin 45 kcal/100g 23 kcal

1 db cerbona szelet pirosgyümölcsös

66 kcal

100 g narancs 41 kcal/100g 41 kcal

250 g light gyümölcsjoghurt 60 kcal/100g 150 kcal
NAPI ÖSSZES:




1000,1 kcal

 

Vasárnap:

REGGELI: 80 g tönkölyzsömle 222 kcal/100g 178 kcal

3 g margarin 320 kcal/100g 10 kcal

20 g sovány sonka 104 kcal/100g 21 kcal
EBÉD: 180 g almás-túrós süti 82 kcal/100g 148 kcal

50 g nápolyi 510 kcal/100g 255 kcal
VACSORA: 540 g almás-túrós süti 82 kcal/100g 443 kcal

100 g narancs 41 kcal/100g 41 kcal
NAPI ÖSSZES:




1094,4 kcal

 

Mindkét nap megcsúsztam az étkezésekkel, szombaton az ebéd volt későn, vasárnap az ebéd ugyan délben volt, de a nagy étkezés a vacsora lett. Este 8 után azért egyik nap sem ettem. Kíváncsi vagyok, vajon megint meglátszik-e ez a mérlegen, vasárnap reggel 74,1 kg-ot mutatott. Ja, és persze mindkét nap bűnöztem (csoki, nápolyi), de csak minimálisat, és számoltam is a kalóriatartalmukkal. Borzasztó, de ha az orrom előtt van (a pasim ette, én vettem neki azzal, hogy sem a csokit, sem a nápolyit nem igazán szeretem), nem nagyon tudom megállni, hogy bele ne egyek egy kicsit.

Címkék: édesség recept összegezés

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr943398901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thatsme 2011.11.21. 01:26:56

nem rossz, hogy nincs meleg ebéded?

am meg fél kiló süti oooomg egész nap nem bírnék ennyit enni :D

PrettyWitch 2011.11.21. 19:33:06

Én pl. kakaós csigán le tudnám élni az életem :) Ha sütit ehetek, nem hiányzik sem a meleg ebéd, sem a sós kaja.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.11.21. 21:03:50

Halihó!:)
Ezt az almástúrós gecemicét betolod a sütőbe? vagy csak úgy önmagában? Az összetevői így külön külön mind diétásnak tűnnek, bár erős a gyanúm hogy a vaníliaaroma dob egy hatalmasat rajta és azt nem számoltad.
Viszont az durva hogy csak sütit és ch-t ettél egész áldott nap, ejnye bejnye:) Max reggelire/tízóraira tudnám elképzelni magamnak a sütit.
A rablóhusi biztos fini volt, ilyesmiket én is szoktam kreálni, illetve hát a zöldség fűszer hús nálam az alap, és mustárt is szoktam bele tenni, abból nem engedek, az adja az ízt:)

PrettyWitch 2011.11.21. 21:30:50

@Nyahu: Na igen, ennyire tudok receptet írni :) Igen, tepsibe rétegezem: alma, túrós szmötyi, alma, fahéj, és be a sütőbe, kb. 1 óra volt.
A vaníliaaroma az összeshez 38 ml volt, nem volt ráírva kalóriatartalom, de az 1 kg túróhoz és 1,5 kg almához képest olyan kicsi mennyiség, hogy végül nem számoltam semmivel, mert még a neten se találtam hozzá értéket.
Azt pedig áruljátok el, hogy miért baj, hogy a túrót és a tojásfehérjét sütinek ettem ahelyett, hogy valami ízelten sós kaját csináltam volna belőle, amire kevésbé vágyom? Én épp úgy gondolom, hogy adott összetevőkből hozzuk ki azt a kaját, amit a leginkább kívánunk. Csak azért, mert jó volt, már ki is kapok? :) Hiszen fehérjét és gyümölcsöt ettem, minimális zabpehellyel. Elvileg ennek jónak kellene lennie.
Régebben terveztem túró rudi napot, de aztán nem valósítottam meg: egy normális pöttyös túró rudi 100 kcal, 12-ből megvan a napi kalóriamennyiség :) Aztán beláttam, hogy 12*30g kajával - legyen bármennyire is jó - éhen halnék a nap végére.

thatsme 2011.11.21. 23:06:12

@PrettyWitch: én meg pont fordítva :D nem vagyok túl édes szájú, mondjuk havi 1-2 süti az igényem, de ha hamburgert, sültkrumplit, sajtos kiflit, pizzát, gyrost, chipset, popcornt látok, nem nagyon van megállás :/ sokat gondolkodtam rajta, melyik a rosszabb, de talán a sütizés rosszabb, mert ott a tészta mellé +ba bejön a cukros máz meg ezek. mondjuk a pizzára meg a hambira meg a zsír, szóval 1:1 :D
ejj, elkezdett korogni a gyomrom, megyek is :(

PrettyWitch 2011.11.21. 23:28:08

@thatsme: Nem mondom, hogy nem tudnám megenni sorban, amiket írtál, de ha elém tennék, mindezt, meg egy tepsi krémest, én a krémesre szavaznék. És zsír abban is van, a gyrost meg ki lehet hozni viszonylag lightosan.
A legjobb az lenne, ha a natúr csirkemell zöldkörettel lenne a kedvencünk, de ennyire nem vagyunk szerencsések...

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.11.22. 08:00:42

@PrettyWitch: Én sem találtam semmit a vanília aromnára, lehet akkor nincs is benne semmi:)))
Egyébként nem tudom mennyivel másabb mintha húsban ennéd meg a fehérjét, sztem csak azért idegenkedünk tőle, mert édes, és egész napra édes azt a mi kis sós agyunk nem fogadja be, de igazad van, ha neked így ízlik, és az összetevőkben korrekt, akkor nem is lehet kifogásolni:)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.11.22. 21:52:00

@PrettyWitch: vagy szerencsetlenek :D
Es amugy igazad van, a turo + zabpehely szerintem ebben a mennyisegben oke, az alma ha nem is szaz pontos, de belefer ditaba, szoval maga a sutid jo krealmany. NEkem az nem esett le az elejen, h nincs benne teszta :)

PrettyWitch 2011.11.23. 00:30:10

@Leningrad: Próbálok én trükközni, hogy édes is legyen, meg az 1200-ba is beleférjen, tésztával nem ment volna.
@Nyahu: A kórházban mindenki a rántott húsért volt megőrülve, azt tervezte, hogy amikor kijön, azt fog enni. Én voltam az egyetlen, akinek a csokis fánk hiányzott a legjobban. Valami félrement bennem, amikor a kajákkal kapcsolatos génjeim alakultak :)
Azért ha valaki tud csülkös bableves lightosan, azt megköszönném :)))

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.11.23. 07:54:13

@PrettyWitch: ááá, nem ment benned félre semmi, ne izgulj:) Szerintem jó volt a sorrend, rántott hús, aztán a fánk:DDD

PrettyWitch 2011.11.23. 09:01:19

@Nyahu: Ezen már csak röhögni tudok, diétázók vágyálmai :)))

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.11.23. 09:05:57

@PrettyWitch: Jajj ne is mondd. Tegnap a többieknek borsófőzelék volt fasírttal, hát majdnem kis szaros 3 évesként viselkedtem és a seggemet vertem a földhöz, hogy azt nekem nem lehet, pedig olyan jó illata volt.

thechallenge 2012.02.01. 14:15:33

@PrettyWitch:

Tudom, ez már nagyon régi bejegyzésed, de az az egy adag süti 147 kcal-al hány darab sütit jelent? :D Na tényleg jó lenne a mérleg..
Nagyon megtetszett ez a süti, nézelődni fogok a receptjeid között :))

PrettyWitch 2012.02.01. 15:42:48

@thechallenge: Ha kicsi téglatestekre vágod (kb 1,5 cm * 4 cm), az 35 kalóriára jött ki. Ennél diétásabb sütit egyelőre nem nagyon tudok, és többen dicsérték. Örülök, ha tetszett!

thechallenge 2012.02.01. 16:47:15

@PrettyWitch: Húúú, tuti, hogy megsütöm:)) Köszi:)
süti beállítások módosítása