Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Ahogy azt már Debra és Thatsme is megírta, tegnap csajos futást tartottunk. Nekem személy szerint hatalmas élmény volt, mert amióta újrakezdtem a futást, csak egyedül jártam ki a Margitszigetre, és csak az volt a célom, hogy az időmön javítsak. Ezzel szemben tegnap úgy indultunk el, hogy együtt maradunk, együtt csináljuk végig, és ez nemcsak fizikailag, de lelkileg is nagyon inspiráló volt. Én a csajokkal (Debra, Thatsme, Leningrad) tegnap találkoztam először élőben, de nem okozott gondot, hogy előbb egy teljes kört, majd Lenivel még egy felet végigdumáljunk :) Beszélgetés közben meg csak úgy fogytak a kilométerek, szinte észrevétlenül (ez eléggé közhelyesen és röhejesen hangzik, de így igaz), aminek az lett az eredménye, hogy amikor befejeztük, úgy éreztem, hogy még tele vagyok energiával, és valahogy le kéne vezetnem (és a pasim sajnos nem volt a közelben.. :) Már nem is tudom, ki vetette fel, de Lenivel elindultunk még egy fél körre, amiben a legdurvább a sötétben parkon átfutás volt (nem vagyunk normálisak...), kész csoda, hogy mindkettőnk bokája a helyén maradt...

Túl azon, hogy tegnap először éreztem azt, hogy a futás nem csak egy szükséges rossz, amit valahogy túl kell élni, a tegnapi futás valószínűleg a fogyás szempontjából is sokkal hasznosabb volt, mint a korábbi 32 perces köreim: ugyan nem mértem, de a pulzusom valószínűleg a zsírégető tartományban maradt, nem pedig a csillagos egekben, összességében időben tovább tartott a mozgás, kilométerben is több volt, és a mai izomláz sejteti, hogy többet is ért, mint amit korábban csináltam.

További pozitív hozadéka a tegnapi napnak, hogy kiderült, hogy Lenivel kb. 1 percre lakunk egymástól, úgyhogy rögtön le is fixáltuk, hogy kedden és csütörtökön el fogunk járni futni, és hogy megpróbálunk két kört lefutni egyben, megállás nélkül, de nem meghajtva. Thatsme és Debra is jön a jövő héten valamelyik nap (legalábbis a tegnapi állás szerint), bár Thatsme számára inkább az a kihívás, hogy találjon magának a héten legalább egy pihenőnapot, annyit mozog (nekem meg az, hogy legalább egyszer mozogjak hetente...). Kíváncsi vagyok, hogy ha ebből rendszer lesz, akkor a csajok - akik velem ellentétben mennek a decemberi runtiltre - mennyivel érnek majd el jobb eredményt, mint a múltkorin, mert az egész biztos, hogy javítani fognak rajta :)

És akkor a szokásos táblázataim:

Tegnap:

REGGELI: 50 g tönkölykenyér 222 kcal/100g 111 kcal

3 g margarin 320 kcal/100g 10 kcal
EBÉD:

Wasabi bazsalikomos rizs csirkével és zöldséggel

528 kcal
UZSONNA: 45 g futás előtt proteinszelet 393 kcal/100g 177 kcal
VACSORA: 2 db LIDL abonett 27 kalória/db 54 kcal

20 g sovány sonka 104 kcal/100g 21 kcal

40 g túrókészítmény 131 kcal/100g 52 kcal

200 g narancs 41 kcal/100g 82 kcal
NAPI ÖSSZES:




1034,65 kcal

A futás előtti proteinszelet nagyon jó, nem is gondoltam volna, köszönöm újra a tippet! És szerencsés módon futás után nem nagyon voltam éhes, ellenben megittam vagy másfél liter forró teát. A narancsot eredetileg azért vettem és kezdtem enni, hogy ebben a szuper őszi időben természetes C-vitamint is adjak magamnak, de egészen rákaptam az ízére.

Ma:

REGGELI: 50 g tönkölyzsömle 222 kcal/100g 111 kcal

3 g margarin 320 kcal/100g 10 kcal
EBÉD:

Cf. csirkemell ceruzababbal, paradicsommal

340 kcal



Cf. oroszkrém torta

115 kcal
UZSONNA:

banános-csokis cerbona szelet (csak ilyen volt a kisboltban)

98 kcal
VACSORA: 2 db LIDL abonett 27 kalória/db 54 kcal

20 g sovány sonka 104 kcal/100g 21 kcal

40 g túrókészítmény 131 kcal/100g 52 kcal

50 g kovászos uborka 12 kcal/100g 6 kcal

250 g light gyümölcsjoghurt 60 kcal/100g 150 kcal
NAPI ÖSSZES:




956,8 kcal

Kicsit kevés, de azért, mert az ebéd még az uzsonnával együtt is eléggé alacsony kalóriatartalmú volt, ez viszont nem szándékosan alakult így, csak a ceruzababos kaják nagyon bejönnek nekem a Cityfoodtól. Uzsonnázni muszáj volt, kb. 6-kor, mert 9-re értem haza, és féltem, hogy kidőlök menet közben.

Tudom, megint kevés a fehérje, sok a szénhidrát, kevés az ebéd, sok a vacsora, és kevés az összkalória, de ha már olyan sokszor "bűnözök", akkor most, hogy ez így pont elég volt és jólesett és éhes sem vagyok, nem eszek többet. Na jó, max. éjfélkor, TV előtt majd még egy narancsot.

Címkék: motiváció csajok futás összegezés

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr523388250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thatsme 2011.11.17. 00:03:13

úgy néz ki, hogy jövőhét kedden ráérek, csütörtökön meg haza fogok utazni, szal akkor nem. Az a hét amúgy is káosz lesz, de utána megpróbálom úgy összerendezni a kondis napokat, hogy a kedd-csütörtök okés legyen, mert közösen sokkal-sokkal szívesebben futok.
2 szigetkör? hm... elég nagy kihívás, ha eleget alszom előző nap, akkor nekiugorhatok :D
és miért nem jössz Runtiltre? Majd elbújtatunk ha valami olyan lenne, amit nem akarsz :P

jeanne d'arc 2011.11.17. 00:45:39

:) Benéztem, nagyon tetszik hogy ennyire szervezetten vezeted a programod, kalóriáról kalóriára, le a kalappal, őszintén szólva még sosem láttam,és nem is értettem hogy lehet ennyire pontosan vezetni ezt az egészet. És az még jobban megdöbbentett, hogy annak ellenére, hogy nem vagyok hagyományosan lifetilt-es, mégis ott köszöngetek a blogod jobb oldalán. Nagyon szépen köszönöm és sok sikert, követlek ezentúl amikor csak tudlak!

PrettyWitch 2011.11.17. 18:02:37

@thatsme: Nagyon jó lenne, ha ez rendszerré válna, mert én a mozgást vagyok a leginkább hajlamos mellőzni, de ha együtt megyünk, akkor sokkal könnyebben elindulok.
Ha Leni ma időben hazaér, akkor megpróbáljuk a duplázást, meglátjuk, mi sül ki belőle.

PrettyWitch 2011.11.17. 18:04:10

@thatsme: Ja, és a runtilt: majd ha 30 perc alatt futom, akkor megyek, ezt megfogadtam, addig inkább csak veletek, jobb nekem így a háttérben meghúzódni :)

PrettyWitch 2011.11.17. 18:11:14

@jeanne d'arc: Ez nekem nagyon nagy bók volt, mert én az életemből leginkább a rendszerességet és a szervezettséget hiányolom, és ugyan próbálom becsempészni, de nem mindig sikerül, viszont ezek szerint kívülről már valamennyire szervezettnek tűnök :)
Próbálkoztam előtte máshogyan is, de ha nem írok fel mindent, akkor csak lecsúszik egy kis ez-meg-az anélkül, hogy számolnám, és rögtön túllépem az 1200 kalóriát.
Igyekszem én is figyelemmel kísérni a "sorstársakat", így bukkantam rád is, és ledöbbentett, amit olvastam, ezért vettelek fel, és szorítok, hogy javítani tudj az étkezési szokásaidon, bár szerintem már elindultál a helyes irányba :)
Én sem igazán tartom magam lifetiltesnek, nem az ott írt elveket követem, viszont sok erőt merítettem már eddig is az ott kialakult közösségből és Tamás - helyenként talán kissé túl erős - motiváló szövegeiből.

debramorgan 2011.11.21. 10:33:05

Na ne már, mindenki belevágna két körbe? És velem mi lesz?:)
Prettywitch, szerintem gyere el dec.-ben runtiltre, léccciiii:)))

PrettyWitch 2011.11.21. 19:34:16

@debramorgan: Azt fogadtam meg, hogy akkor megyek majd runtiltre, ha le tudom futni 30 perc alatt, de az még odébb van...
süti beállítások módosítása