Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Ezen agyalok. Hogy talán újra kellene kezdeni a diétát, a kalóriaszámolást, a mozgást és ezekkel együtt a blogírást is.

A. már 2 hónapos, tündéri gyönyörű pici baba. Illetve csak nekem pici, de igazából nő, mint a gomba, már 6,4 kg és 65 cm (ez utóbbi csak közelítő érték, hosszában mérni egy babát nem egyszerű művelet). Úgy tűnik, az én génjeimet örökölte, mindent hasznosít és beépít :) de azt mondják, anyatejes babát nem lehet túletetni. Majd írok egyszer róla is részletesen (egy barátnőm tanácsára a következőkről: súly, magasság, evés, alvás, fog, finommozgás, nagymozgás, szellemi fejlődés, beszéd, egyéb), de most vissza az alaptémához, a fogyáshoz.

Mostanában kezd kialakulni a napirendünk, és nem panaszkodhatom, A. rendes kisbaba, nem nagyon sírós, viszonylag könnyen kezelhető, ha kitalálom az igényeit. Mázlista vagyok, ki tudja, meddig... :) Szóval újabban újra van egy hajszálnyi időm magammal foglalkozni (nem csak az evés-ivás-alvás-szoptatás körforgás témában, hanem tényleg), és sajnos látom magamon, hogy nem jó irányba indultam el.

A gond az volt, hogy az elején eléggé lassan indult be a tejem. Volt, de épphogy csak elég. Ezért aztán megtettem mindent, amit ennek érdekében lehetett: ittam egy csomó almalevet, ettem egy csomó szénhidrátot (a védőnő tanácsa volt mindkettő), igyekeztem nyugodt maradni (amin szintén az édesség segített), és ettem, amikor épp tudtam, lehetőleg nagyon gyorsan, amíg A. nem sírt. Azaz borult minden korábbi táplálkozási elvem, de a tej volt a legfontosabb. Szerencsére mostanra azt mondhatom, hogy jut elég a babának, és kicsit még el is tudok tenni minden nap, rosszabb időkre. Ja, és persze semmi mozgás nem volt, gyógyultam a szülésből.

Az előbbiek viszont azzal jártak, hogy felkúszott rám 6 kg ahhoz képest, mint amire a szülés után lementem (és az sem volt kevés). Nem bánom, mert inkább ennyi plusz és van tejem, mint fogytam volna és nincs, de most már, hogy a tejkérdés talán rendben van, lépnem kell ezügyben is. Pláne, hogy május végén esküvőre megyek, és nincs egy göncöm, amit felvegyek, mert a régi nagyobb méretű ruhákat kidobtam/elajándékoztam, a normális cuccaimba pedig nem férek bele :(

A terv a következő:

1. Kalóriaszámolás. Próbáltam csak simán egészségesen enni, de csak arra volt elég, hogy ne hízzak tovább, hanem súlyt tartsak. Sajnos nekem muszáj kalóriát számolni :( Korábban itt leírtam, mi a napi kalóriaigényem. Ez most annyiban változott, hogy közepesen aktív életmóddal nem számolok, a súlyom viszont nőtt :( Így most a napi kalóriaigényem 1820 kalória. Erre jön még rá a szoptatás, ami a forrásaim szerint +500 kalória, azaz összesen 2300 kalória. Nagyon nem akarok visszavenni, nem akarom a tejet kockáztatni, így a napi limitem 1800 kalória lesz. Meglátjuk, hogy ebbe mi fér bele. Annyiban nehezített a történet, hogy semmi bolti light cuccot nem nagyon akarok enni, mert többnyire aszpartámmal készülnek, azt pedig nem szeretném, ha átmenne a tejbe. Pá-pá, light jogobella, bolti édesítős finomságok:(

2. Mozgás. A jelenlegi súlyommal kizárt, hogy futni kezdjek, én papoltam mindenkinek arról, hogy kímélni kell a térdet, ez az én esetemben még a csípőmre is igaz. A futással a másik probléma a mellem, amit nem akarok kitenni a rázkódásnak, egyrészt a tej, másrészt a formája miatt. Futás tehát egy jó időre még kilőve. Úszni mehetnék, de nem sok kedvem van, de azért majd lehet, megpróbálom, ha melegebb idő lesz, és a nagymamák besegítenek. Ami rendszeresen megoldható A-val együtt, az egyrészt az itthoni torna, másrészt a séta. Az itthoni torna szerintem nem sokat ér, bár rendesen leizzadok közben, szóval a pulzusszámom a zsírégető tartományban lehet (ideje lenne venni már egy pulzusmérő övet, de valószínűleg csak akkor veszek majd, ha újrakezdem a futást). Többféle tornát kipróbáltam már, a leginkább Péntek Enikő baba-mama tornája jön be, mert ez A-val együtt is végezhető, és nem DVD-ről megy, hanem adott feladatok és ismétlésszámok vannak. Az A. nélkül végzett tornák esetében lutri, hogy mikor kezd el sírni, hiányolni engem, amikor pedig K. itthon van, akkor inkább vele, velük lennék, nem pedig a tornára "pazarolnám" az értékes közös időnket. A másik mozgáslehetőség a séta: nem igazán komoly kalóriaégetés, viszont mivel szebb napokon akár 2 órán át is kitart, mégis érdemes ezzel is számolni, és nem mellesleg A-nak is jót tesz a sok friss levegő, jobban alszik utána.

3. Időbeosztás. Mivel A. eléggé sok időmre igényt tart, ügyesen kell megoldani a fentieket. A kalóriaszámolásban sokat fog segíteni, hogy az ebédet rendelem (most épp a Teletáltól), a diétás menükből. A hétvégi kaja lesz a kihívás, de mindannyiunkra ránkfér, hogy újra elkezdjek egészségesen főzni. A mozgáshoz pedig kialakítok (részben ez már meg is történt) egy napirendet: a reggeli evés után vagy tornázok, vagy babát masszírozok (tanultam a védőnőtől, jó kis program mindkettőnknek), ezt naponta váltom, így kétnaponta lesz torna. Ha A. aktívabb délután, és délelőtt nem tornáztam, és délután nem kell vasalni, takarítani stb., akkor megpróbálok délután tornázni, így akár minden nap is összejöhetne a torna, ami kb. 30 perc + utána a tusolás (piszok gyorsan tudok ám tusolni, ha egyedül vagyok itthon, és A. sír).

4. Étkezések. Főbb paneljeim lesznek, csak hogy tudjam, mikhez is kell vásárolni: (i) reggeli: 150g körüli barna kenyér vagy zsemle (többnyire paillasse, nagyobb Sparokban kapható, adalékanyagmentes kenyér) Flora proaktív margarinnal (mert a koleszterinszintem újra a csillagos egekben van) sonkával és valamilyen zöldséggel, összesen kb. 500 kalória; (ii) ebéd: rendelt diétás főétel és desszert összesen kb. 800-900 kalória körül; (iii) vacsora: ezen majd variálni kell, mert hamar megunom, ha egyféle (érdekes, a reggelit nem), az első terv az almás-fahéjas nem light jogobella egy csomag túróval és 2 reszelt almával, megszórva fahéjjal, ami összesen kb. 450 kalória; de lehet, hogy ezt az adagot lefelezem, és eszek valami sósat is, virslit például. A gond az, hogy egy ilyen menü mellett napközben folyton éhes leszek, a sütikre meg különösen. Bármi javaslat, ami nem időigényes?

Ezek a terveim, fogalmam sincs, sikerülni fog-e. Az akaraterőm evés terén lényegesen kevesebb, mint korábban volt, valószínűleg azért, mert sokat vagyok itthon, és a kialvatlanság sem segít. És az állandó időhiány, sakkozás a szoptatások közötti ciklusokkal sem egyszerű. Remélem, menni fog, és nem arról számolok be néhány hét múlva, hogy teljesen elbuktam - de erre is megvan minden esély, ne ítéljetek el akkor se, ha így lesz...

Kilókról, centikről akkor fogok beszámolni, ha már látok valami változást, most csak elkeserítene, ha kitenném ide a táblázatomat, hogy mennyire rossz irányba változtam.

A tejhez még egy adalék: így utólag visszatekintve ezek segíthettek a tejhozam növelésében (pfuj, ez de szarul hangzik): (i) almalé; (ii) napi min. kb. 6 liter folyadék (normális embernek kevesebb is elég, de én előtte is ittam vagy 4 litert csak úgy); (iii) egy teakeverék, amit Herbáriás gyógyfüvekből kevertem (csalán, kakukkfű, majoranna, ánizstermés, kecskeruta); (iv) pihenés és alvás, (v) gyakori (eleinte akár 2-2,5 óránkénti) szoptatás mindkét mellből; (vi) fejés a Medela Symphony géppel, amit bérelünk. Kezdetben örültem, ha A. megevett 300g-ot és én tudtam fejni 5g-ot, most ott járunk, hogy 700-800g körül eszik, és 50-100g körül tudok fagyasztani is. A nagy áttörést a mellszívó gép jelentette, onnantól mintha jobban beindultak volna a dolgok, és nyugodtabbak az estéink is :) A nőgyógyász tanácsa egyébként annyi volt, hogy igyak minél többet, ha tornázok, akkor extra sokat, mert a tejtermelés leginkább a bevitt folyadék mennyiségével függ össze.

Ja és még valami: nem tudom, milyen rendszeresen lesz időm blogot írni, mert a teendők listámon nem ez áll az első helyen :) De majd igyekszem írni rövidebb bejegyzéseket, vagy akár hosszabbakat is, ha A. úgy alszik, mint ma délután :)

Címkék: ivás cél elhatározás önuralom A. szülésután

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr615115766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mileszebbol.blogspot.com 2013.03.04. 19:48:00

Üdv újra a ringben :)
Tudom, hogy régen sokat futottál, de a sétáról nagyon jókat olvastam, ha több mint fél órát csinálod egyhuzamban, akkor ideális zsírégető és jön a szép idő...
www.kismamablog.hu/gyermekneveles/sportolasi-lehetosegek-babaval
vagy jó kis torna a Tracy Anderson post pregnancy workout és anno elég sokat csináltam!
Jó hallani hogy minden szép és jó!

mileszebbol.blogspot.com 2013.03.04. 20:43:05

aztán ha erősebb leszel, jöhet a futós babakocsi :)

Scala 2013.03.04. 21:04:46

Nagyon élveztem ezt a bejegyzés!
@mileszebbol.blogspot.com: A futós babakocsi valahogy nem hangzik jól. Járdát láttál már ebben az országban? ;-)

mileszebbol.blogspot.com 2013.03.04. 21:50:06

@Scala: akkor terepjáró-birodalmi-lépegető-babakocsi lesz a nyerő :) Ilyen szempontból még nem nézegettem sose járdákat, se ebben se más országban, az a nagy igazság :) (baba sincs)

Scala 2013.03.05. 09:56:06

@mileszebbol.blogspot.com: Ja, értem. :-) Csak mert nagyot koppan az illesztéseknél, pont olyan rossz, mint az utak a kocsikeréknek, de ez egy kisbaba lágy kobakjára megy, nem autóamortizációra...

PrettyWitch 2013.03.05. 10:04:42

@mileszebbol.blogspot.com: @Scala: Köszi, csajok!

A futós babakocsit én is terveztem, de még régen. Mióta sétálok babakocsival, én is letettem róla, szerintem veszélyes lehet.

Scala 2013.03.05. 10:08:04

@PrettyWitch: A szigeten a futópályán talán, de ott meg gondolom nem örülnek neki... :-)

PrettyWitch 2013.03.05. 10:10:19

@Scala: Ott is van egy csomó lyuk a futószőnyegben, amit nem biztos, hogy észreveszek, ha a babakocsi előttem van, és ha megakad az első kerék, gondolni sem merek arra, mi történik futás közben...

Scala 2013.03.05. 15:47:39

@PrettyWitch: Miért lenne egyenletes egy futópálya, ugye? Hiszen Magyarországon vagyunk! :-D

Edit.hu 2013.03.06. 09:15:44

Úszást maximálisan tudom javasolni, persze tudom, hogy időigényes meg minden, de nekem nagyon bevált. Mondanak olyat, hogy ha a mellizmokat dolgoztatod, kevesebb lesz a tej, én is tapasztaltam hogy úszás után kevésbe érzem teltnek a ciciket. Viszont egyszer kíváncsiságból lemértem a gyereket, és súlyra ilyenkor sem eszik kevesebbet. Nem nagyon értem a folyamatot, de akkor is ez van :) Ha majd ritkulnak a szoptatások, egész akkor egyszerűbb megjárni az uszit is.
Ami még nekem bevált, az a hegymenet. Nem tudom, hol laktok, mi a Gellért hegyre szoktunk felmenni, a tempón lehet változtatni, de azért ott rendesen ki lehet fulladni. És ugye mégsem a rázkódós futás. Ehhez mondjuk hordozni kell a babát. Mondjuk én minden nap áldást rebegek a hordózóért amit kölcsönbe kaptunk, az a tény, hogy gyakorlatilag bárhová el tudunk jutni tömegközlekedéssel, nekem páratlan :)

Egyébként pedig (bár gondolom ez téged nem vigasztal) nekem és minden ismerősömnek lényegesen több gondja van a súlyával az otthonlét alatt, mint a terhesség alatt volt. Én arra fogom, hogy lényegesen ingerszegényebb élet, mint a korábbi, meg a hűtő is gyakrabban útbaesik :D

PrettyWitch 2013.03.06. 17:15:03

@Edit.hu: Azt olvastam, hogy a tej többnyire akkor termelődik, amikor a kicsi szopik, esetleg ezért lehetett, amit tapasztaltál. A. teljesen vegyesen eszik, volt már egy étkezés 240g, de 60 is...

Hegymenetre nincs sok esély a környéken, viszont most elgondolkoztam azon, hogy nem babakocsival, hanem kendővel kimenni a Margitszigetre. Lehet, hogy előbb kipróbálom itt a környéken, hogy mi van, ha nem babakocsiban, hanem kendőben sétál. Mondjuk nem tudom, hogy órákon át abban lenni nem árt-e a gerincének. Meg nem tudom menet közben megigazítani... talán mégsem, nem tudom, hogy legyen :)

A hűtő sajna nagy ellenség, ami segíthet, ha ésszel vásárolok. Most pl. almát nasizom, mert más nincs itthon :)

Edit.hu 2013.03.06. 21:48:40

@PrettyWitch: Szerintem birni fogja a kendot, ha amugy szereti. Bar tenyleg erdemes elotte probat tenni. Szules elott en leginkabb kocsival jartam, most meglepoen kellemes csalodas, hogy mennyire elozekenyek az emberek a BKV-n, mikor hordozoban viszem Milant.
Masik lehetoseg a bringazas, lassan ujra akarom en is kezdeni, itt a jo ido. Es a legjobb, hogy haztol hazig ki lehet hasznalni az idot.

Tenyleg, babauszasrol dontottel mar? Mi vegul nem megyunk, mert nagyon ugy tunik, hogy koltozunk, ugyhogy most probalom nagyon megnezni, hogy mire koltok. Pedig tetszett volna nagyon a dolog, imadom a vizet.

PrettyWitch 2013.03.07. 09:38:44

@Edit.hu: A biciklin gondolkoztam én is, jártam biciklivel dolgozni, épp ezért kicsit félnék attól, hogy mi van, ha elesek, amikor A. is velem van? És még az is kérdés, hogy mennyi idős kortól lehet biciklisülésbe tenni a babát.

A babaúszást én mindenképpen szeretném, csak egyelőre ötletem sincs, hogy hol. Pedig lassan ki kéne találni, áprilisban már 3 hónapos lesz, akkor már mehetnénk!

hippiechick 2013.03.07. 20:59:55

Én szurkolok neked, ha elhatározod magad, biztosan menni fog :)

Scala 2013.03.07. 22:20:01

@Edit.hu: Annyira igazad van az úszásban, csak én még nem jutottam el.
Futni-kocogni szeretnék holnapról, ma megérkezett a futócipőm, postai kiszállítás, teljesen jó méretet rendeltem online. Annyira izgatott lettem, mert leírhatatlanul puha érzés, és profi a cucc, ennyire jó futócipőm asszem még nem volt, pedig az előzőre is büszke voltam.
Fáj a térdem tegnap óta, 15h leszorítottam a gumifáslival, remélem holnapra helyrehozza. Sétáltatni biztos a cipőben fogok, este pedig indulhat a sport. Most azért sem megyek már, mert álmos vagyok nagyon.
A küzdelmet a kilókkal én is megerősítem, pont amit írsz, azzal, hogy nálam a kialvatlanság is nagyon belejátszik. Hetek óta nem tornáztam pl. Fáradt vagyok.
A krémleves gyártást megkezdtem két hete, az segít, nem feszült rám a farmer.
Szerintem két, de lehet három melltartót veszek fel.
Ha komoly motivációt akartok a futásra, a cipőberuházást szívből ajánlom. :-) Azért is vettem, mert tudom, hogy ez a legkönnyebben elérhető dolog időben és időbeosztásban: gyakran élhetek vele, nem kell autóba ülni-rohanni, hogy odaérjek, öltözés stb. Én az úszást hetente max. egyszer tudnám megoldani, hétvégén is annyit melózik most a férjem + apósommal kell foglalkozni; szerdánként anyósomtól talán el tudnék menni, közel is esik oda az uszoda, de a drága gyermek elég kiszámíthatatlanul tud viselkedni evés, megéhezés szempontjából. :-)

Használtad az itatópoharad?
Mi a tapasztalat a hozzátáplálásról?

Mi dombos vidéken lakunk, mennyit másszak hegynek fel? Nem hordozóval csinálnám, hanem babakocsival.

PrettyWitch 2013.03.08. 10:37:39

@Scala: Mi történt a térdeddel? Remélem, semmi komoly, hamar helyrejössz!

Igazad van amúgy a futással meg az időbeosztással, de én óvatosságból inkább megvárom a tapasztalataidat.

Tegnap volt itt a gyerekorvos, és azt mondta, hogy szerinte szoptatás alatt nem sok esélyem van arra, hogy fogyjak, mert a szervezet tartalékol ezerrel. Megpróbálhatom, de ha azt veszem észre, hogy csökken a tejem (még mindig mérek, szóval ez azonnal ki fog derülni), akkor azonnal hagyjam abba. Ezt én is így gondoltam, bár annak nem örülök, hogy a doki szerint sem lesz könnyű menet :( Ő úgy fogalmazott, hogy K. legyen türelemmel egy évig :) Én mondtam, hogy nem csak miatta csinálnám...

Edit.hu 2013.03.08. 12:54:42

@PrettyWitch: Bicajon gyereket vinni elvileg onnantól lehet, hogy stabilan ül. Ahogy én olvastam, ez nagyjából azt jelenti, hogy önállóan felül és 10-15 percig úgy is tud maradni - ez valamikor 8-10 hó körül lesz. Én már nagyon várom, bár fogalmam sincs mennyire érzem majd biztonságosnak, hogy Milán ott ül hátul...

Egyébként meg abszolút egyetértek, szerintem elsősorban maga miatt akar formába jönni az ember. Nálam legalábbis az van, hogy ha nem vagyok kibékülve magammal, akkor morcos leszek meg szekánt és ez borít magával mindent :)
Nagy bánatom amúgy leginkább a testem állaga. Mondták, hogy 30 felett fogom érezni, h kezdek felpuhulni. Hát én nem éreztem semmi változást 30 után, csak most, a terhesség alatt / szülés után. Gondolok itt elsősorban a narancsbőrre. Még van bennem egy halovány remény, hogy ha nem szoptatok, rendeződnek a hormonok, de nagy elvárásaim nincsenek azért. Rosszabb napokon ennek a betege tudok lenni :)

Egyébként diétához: két barátnőm is kalóriaszámolós diétázik szoptatás alatt. Egyik már 10 kilót leadott, 3. gyereke és azt mondja csak azt bánja az előző kettőnél nem csinálta mert mindenki azzal riogatta, hogy elmegy a teje. A másik most kezdte, ő arról számolt be, hogy a mellét kevésbé érzi teltnek a tejtől, és ettől először beijedt, viszont a gyerek étkezési szokásai nem változtak, szóval tutira kap elég tápanyagot. Ők már a hozzátáplálás fázisában vannak, úgyhogy a baba be tudja pótolni mással igénye szerint ami a tejből kimarad. Szóval esetleg egy opció lehet neked is, hogy vársz amíg elkezded hozzátáplálni a babádat.

Edit.hu 2013.03.08. 13:01:53

@Scala: Igen, a jó futócipő a legfontosabb, nekem a bal térdem műtött, ezen sosem spóroltam.
Ha nekiindulsz, figyelj a bemelegítésre nagyon, én múlt pénteken kicsit elspóroltam, hűvös is volt meg szeles, és azonnal éreztem a térdemen. Ha rögtön az ajtótól futsz legjobb szerintem még a szobában melegíteni.
Most akciós a Triumph sportmelltartó, én többet próbáltam már, de ennél jobbat nem találtam. 4 féle van, én 'extreme' igénybevételhez vettem (futást ide sorolja) és remekül tart. Rávettem még egy másikat plusz egy feszes felsőt és tökéletes komfortérzésem volt.

Poharat a Milán nem szerette, cserébe szépen beálltak a kajálásai, kb. 4 óránként eszik, éjjel nem ébred, úgyhogy maradtam a szoptatásnál. Most meg már nyomatjuk a hozzátáplálást, nagy kajás lett. Szoptatást egyelőre még nem váltott ki, de mostmár az lesz a következő lépés. Van egyébként egy 'babaszakácskönyv'-em pdf-ben, át tudom küldeni ha érdekel. Vida Ági írta, sok összeollózás van benne, engem a receptes rész nem is érdekel, inkább az összefoglaló, hogy mit hogyan javasol.

PrettyWitch 2013.03.08. 16:45:37

@Edit.hu: Látom, te is aggódsz azon a biciklizéssel kapcsolatban, amin én. Nekem nincs messze a Margitsziget, ha oda kijutok, ott már talán nem lesz gond a forgalommal, szerintem ott fogom először ezt kipróbálni. Már persze ha ül majd úgy, ahogy te írtad, és az idő is jó lesz. Majd meglátjuk akkor :)

A morcosság nálam is hasonlóan működik, magamnak akarok tetszene, mert tudom, hogy K. így sem kritizál, de persze neki is jobban tetszenék kisebb hassal és fenékkel. Meg szeretnék csinosan öltözködni :)

Egyelőre 5 nap után azt mondom, hogy nem érzek változást a tejjel kapcsolatban. Mondjuk nagyon nem vettem vissza, óvatos duhaj vagyok :) Ha bármi apró negatívumot is tapasztalok, azonnal abbahagyom majd, és várok a hozzátáplálásig.

Elpuhulás: szerintem most is tudsz tenni ellene. Nyilván nem lesz olyan testünk, mint 20 évesen, de edzett, sportos, izmos lehet. A bőr feszességére viszont kevés ötletem van :(

Scala 2013.03.09. 10:19:08

@PrettyWitch: A térdemnek több minden: a túlsúly, a kihagyás és a szar fitnesz cipőben sétáltatás tett be, és legfőképpen most az, hogy babatornára menet szerda reggel azt hittem nem zártam kulcsra az ajtót, így visszasiettem a három emeletet, a macska megörült, hogy mégis feljut, balettozott előttem, és ez így sok volt.
Jó cipővel lehet futni, vettem is, mennyei. Tegnap voltam vele élesben, eddig csak sétáltatni (arra is tök jó).
A formámat hagyjuk, de jót tett a mozgás, most csak ezt tudom megoldani.

Amúgy eldöntöttem, hogy nem papucsban leszek itthon, hanem a lúdtalp betéttel / MBT cipő, mert sztem ez is a baj, lábfejem, térdem megérzi.
A gumi fásli amúgy csodát tett. Rögtön a másik térdemet kezdtem érezni, most lehet arra felteszem.

Reagálom majd mindenre, olvastalak benneteket, de mennem kell sütőt tisztítani. :-D

Boszi! Az orvos hülyeséget beszél, nem kell egy évet szenvedni, okos kajálással lassan megindul lefelé a súly, annyi igaz, hogy a szervezet tartalékol, de nem lehetetlen fogyni. Első három hónapban sztem lehetetlen, azt aláírom. De egy év az baromság.

Scala 2013.03.09. 10:21:50

@Edit.hu: Megvan nekem is a Babaszakácskönyv! Köszi. :-)

Melltartó: a legjobb a Triumph sztem is, a sport kategóriában! Ezzel együtt a szülészem azt mondta, hogy szoptatás mellett olyat ne használjak, hanem normálból 2-3-at. És mivel most nem tudok venni akkora Triumphot, mint ami kéne, így nyomatom. ;-)

PrettyWitch 2013.03.09. 13:20:45

@Scala: Az a szemét macska :))) Nagyon ügyes vagy a futással! Én majd talán májusban.

Én itthon simán zokniban vagyok. Nem oldható meg nálatok is ez, esetleg több zoknival?

A doki valószínűleg túl óvatos volt, mert még a mérést sem hagyhatom abba :( de inkább legyen óvatos, minthogy egyszer csak benézzen valamit.

A melltartó jó ötlet, meg fogom próbálni! Meg lehet, hogy ha majd az esti evés után megyek, akkor előtte kifejem mindkettőt teljesen, biztos, ami biztos alapon.

Edit.hu 2013.03.10. 10:25:35

Lanyok, nincs veletlenul bevalt csontkovacsotok? En picit most ketsegbeestem, mert uszas kozben elkezdett fajni a terdem, ilyen sosem volt eddigi eletemben. Arra gondolok, hogy a gyerekcipeles miatt kezdek meg inkabb feloldalas lenni es meg akarom nezetni magam. Viszobt ez lutri, mert senkit nem ismerek :)

PrettyWitch 2013.03.10. 10:29:17

@Edit.hu: Ortopéd szakrendelés esetleg? Nekem bevált a tanács, amit anno a térdem miatt kaptam ott.

Scala 2013.03.10. 13:13:33

@Edit.hu: Na szóval, ha meg tudod mondani, mi a különbség a kiropraktőr és a csontkovács között, akkor én a fodrászom kiropraktőrjének adatait elkérem. ;-)
Nem voltam, de ő többször (a fodrász srác), és jónak tartja, elégedett volt, házifeladatot is ad.
Valami orosz fickóól is volt névjegyem pár éve, de nem próbáltam ki, őt nem merem ajánlani (plusz gőzöm sincs hol vannak az adatok)...

Scala 2013.03.10. 13:15:15

@Edit.hu: A babacipelés meg simán bezavarhat. Ezt mondom én, megérezni! Van amikor (pl. nálam tuti) a lábboltozat, lábfej problémájából ered...

Scala 2013.03.10. 13:20:29

@PrettyWitch: Zokni nálam is sokszor, de az nem tartja és nem is dolgoztatja a lábboltozatomat, pedig kéne.
A dokival kapcs. persze, értem én hogy türelemre int, és igaza is van, csak mindig zavar, amikor ráállítják a nőket valami önfeláldozó pályára, ahelyett, hogy a lehetőségeket vázolnák. Mittudomén: lehet olyanról hallani, hogy valaki 4 kg-t lead havonta normális kajálás mellett, zavartalan szoptatással (másik blogon írta személy tapasztalatát valaki 2x is ezt sikerült hoznia), de reálisan inkább a tartalékolás a gyakori, mindazonáltal odafigyeléssel kaja, kevés édességgel, lehetőség szerint mozgással a negyedik hónap elejétől már nyugodtan kísérletezzen drága anyuka. :-)

PrettyWitch 2013.03.10. 14:37:46

@Scala: Azért én megértem a dokit: ő GYEREKorvos, tehát A. érdekeit tartja elsősorban szem előtt. Én is óvatos duhajként kockáztatok csak.

Scala 2013.03.12. 08:16:28

@PrettyWitch: Jogos. :-)

Óvatosság, nagyon helyénvaló, csöpp még a bébi. 16 hetes kortól már lehet próbálni kiterjeszteni a határokat, és egyre bátrabban havonta előre haladva.
Ezt teszem én most.
5 km-t dinamikus sétáltam, némi kocogással megspékelve tegnap este, Barbi lefekvése után. :-)

PrettyWitch 2013.03.12. 09:20:53

@Scala: Nagyon ügyes vagy!!! Remélem, én is ilyen kitartó leszek A. 16 hetes korában!

Edit.hu 2013.03.12. 12:21:12

@Scala: De jó, hogy érzed, hogy ment? Térded bírta? Nekem az első futás után olyan izomlázam volt, hogy valami rettenet :)
Mi képzeljétek, szombaton azt csináltuk, hogy férjem felvette Milán hordozóban, kimentünk a szigetre, én futottam egy kört (inkább kocogásnak nevezném), aztán férjem nyomott egy lángost hazafelé a hunyadi téri piacon (én meg végignéztem, pedig imádom a lángost), tök jó program volt. Lehet, hogy következőleg félidőben megcseréljük a gyereket és akkor ő is tud futni, meglátjuk.

Scala 2013.03.15. 09:54:51

@Edit.hu: A térdem a gumifáslitól szépen helyrejött. Azóta a másik oldalon érzem a csontot, de azt sztem bevágtam valahova.
Próbálok a végén mindig nyújtani, félek az izomláztól, anyatej ugye...

Micsoda idő lett, egy hete még azon szenvedett a Barbus, hogy túl melegbe öltöztettük anyuval a sétához... ma pedig, mint egy hegyi faluban, úgy érzem magam. Az ablakpárkányon így egész télen nem állt a hó, széllökések állandóan...

Hétfő óta nem voltam futni, mert adót utaltam át kedden, szerdán az új pápát néztem, tegnap óta ez a zimankó.
Mi lesz így a programommal, amely a keresztelőig van rögzítve? :-)

Én is kocogok egyébként, nem tudom úgy emelni a lábamat, sok szempontból nem vagyok a régi. Na mindegy, intimtornát muszáj lesz következetesebben.
+ nincs mese, úsznom kell.

Scala 2013.03.16. 14:40:39

@Edit.hu: Ja, és képzeld még hétfőn ráesett egy telepakolt szék (férjem), pont az Achilles-ínamra, megütötte + felhorzsolódott a bőr. Ennek ellenére hétfőn voltam futni (pedig aznap történt), úgyhogy annyira nem ment szuperül, mint szerettem volna. :-(
Azóta OK.

Edit.hu 2013.03.18. 13:02:27

@Scala: Na az ilyen véletlen balesetektől mindig megőrülök, ha hátráltatnak valamiben :) rengeteget tudok puffogni. De akkor ezek szerint azóta jobb. Mi elutaztunk hétvégére, a hóból pont nem kaptunk, bele sem gondolok mi lett volna, ha beragadunk gyerekkel az úton... Mondjuk feltételezem annyi eszünk lett volna, hogy nem indulunk neki ítéletidőben. Viszont ami lelombozott, hogy másztunk hegyet, férjem vitte a hátán Milánt, nagyon jól bírta, viszont nekem felváltva fájtak a térdeim és ezt nem tudom mire vélni. Úgyhogy ha esetleg meg tudod adni annak a bevált csontkovácsnak a kontaktját, akkor megköszönném. Először mindenképpen megnézetem magam ortopéd orvossal, de gőzöm sincs, kihez menjek, csak a netről tudok informálódni. Dr Knoll Zsoltot ajánlották, rendel Tatán is ami tök jó, mert anyósom ott lakik, de ahogy nézegettem, nála nem úszom meg, hogy otthagyjak egy kisebb vagyont. Ezt még megrágom magamban, épp költözni készülünk, szóval spórolás ügyben be kéne keményíteni :)

Scala 2013.03.19. 08:55:44

@Edit.hu: Szia! Több körben válaszolok.
A méregdrága futócipőmben sétáltattam, és léteztem itthon, ennek ellenére rendetlenkedett a térdem a múlt héten nekem is, úgyhogy elegem lett és péntek óta (szombat?) kizárólag a jó öreg MBT talpú cipőmben vagyok, azóta semmi gondom, és a lábboltozatom is kezd szépen erősödni, híd alakba felmenni. Jó a lúdtalpbetét is, de nekem az MBT féle formálás aktívabb beavatkozásnak tűnik. Nem tudom van-e olyanod, volt-e, mára asszem felszívódtak, pedig a termék jó volt. Solymáron forgalmaznak hasonlót a gyógyászati segédeszköz-boltban, Enquist néven, a márkára keress rá, még olcsóbb is volt, mint az MBT.

Boszi ajánlotta az ortopédorvost, én hajlamos vagyok az önkuruzslásra, és tudom, hogy a térd bajaim a lábboltozatból erednek (népiesen lúdtalp), úgyhogy első körben azt próbálnám a helyedben. Sokat kell talpon lenni a babával, ez van.
Próbálok azért tájékozódni ortopédusról is, anyutól. Itt jó dokik vannak azt tudom:
semmelweis-egyetem.hu/ortopedia/
(a másik honlap nem működik)

Fodrászomnak írok sms-t, folyt. köv. + jobbulást!

Scala 2013.03.19. 08:59:45

Lúdtalpbetét ügyben nekem a komjúteres (ráállsz egy üveglapra) valódi bőr, teljes talpú nagyon bevált, nem SzTK, de 5 rongy, és én nem is cserélem évente, mert annyit nem hordom, most mér kéne mondjuk.
Itt csináltattam 2009-ben: www.varnegyedcipobolt.hu/index.php?act=cipobolt&az=7
Ha lesz egy szusszanyásnyi időm, elmegyek megint. A nő ha mondja, hogy nagyon súlyos a helyzet, a képen is piros stb., annyira ne vedd komolyan, csak el akarja adni a betétet, ami viszont megéri.

Ezek jutottak eszembe!

Scala 2013.03.19. 09:09:04

@Edit.hu: Őt ajánlották nekem anno, mondjuk nem voltam.
Ő még nem a fodrászom féle:
www.lotus-trade.hu/hun_magunkrol.htm
Nem tűnik rossznak, most hogy így rákerestem, azért linkelem.

PrettyWitch 2013.03.19. 21:02:24

@Scala: @Edit.hu: Csajok, szóljatok, ha láttátok a telefonszámot, utána kitörlöm, biztos, ami biztos.

Edit.hu 2013.03.20. 17:26:01

@Scala: Én jegyeztem a számot! Köszi szépen :)

Scala 2013.03.20. 21:47:39

@PrettyWitch: Köszi! Nagyon figyelmes vagy, tegnap eszembe jutott, éjjel, hogy jobb lenne. :-)))

Tomisz 2013.03.22. 14:02:13

Jól értem akkor most kb 90 kiló körül vagy? :)

Szép munka meg út lesz. Remélem sikerül!

PrettyWitch 2013.03.22. 14:50:47

@Tomisz: Igen, sajna. És mint kiderült, a tornától valami rejtélyes hasszúrásom lesz, úgyhogy egyelőre hanyagolnom kell :( Én vagyok a hülye, a 3 hónapos tornát túl könnyűnek éreztem, elkezdtem csinálni a 6 hónaposat, ami jól esett, aztán estére elkezdett fájni a hasam. Többször is próbáltam, mindig így jártam, most egy hete hanyagolom, azóta nem fáj. Mozgás nélkül viszont kemény menet lesz :(

De ha egyszer végig tudtam csinálni, többről indulva, akkor most is mennie kell. Legfeljebb lassabban, több kompromisszummal, de szeretnék csinos anyuka lenni. Ha pedig egy második babát is szeretnénk majd (meglátjuk), akkor azelőtt is le kell adni, ami most feljött.

Scala 2013.03.23. 09:50:51

@PrettyWitch: Nagyon megértelek, én sem éreztem magam futáskor a réginek. Sőt, még sosem éreztem magam így, új helyzet.
Úszás.
Májustól én ott nyomulok.
Ha jobb az idő, elmegyek még futni persze, már csak az új futócipőm miatt is. Erőltetni a tornát viszont nem fogom, nekem is volt gondom, a váll-kar vonalon, amint új gyakorlatokat próbáltam csinálni, normál embernek ajánlottat.
süti beállítások módosítása