Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

A múlt héten hogy örömködtem, hogy nem híztam - a héten sikerült bepótolni, sőt :(

  baba előtt 36. hét 37. hét 38. hét
2012-03-24 2012-12-03 2012-12-09 2012-12-16
Testtömeg (kg): 69,4 91,1 91,2 94,2
Gyarapodás (kg): - 21,7 21,8 24,8
Ideális gyarapodás (kg): - 12,16 12,6 13,04
Gyarapodás diff. (kg): - 9,54 9,2 11,76
Mell (cm): 98 111 111 111
Mell alatt (cm): 84 95 95 95
Gyomor (cm): 86 113 113 114
Derék (cm): 90 118 119 120
Has (cm): n.a. 116 116 117
Csípő (cm): 98 114 114 114
Fenék (cm): 102 114 114 115
Comb (bal felső) (cm): 58 58 59 59
Comb (jobb felső) (cm): 58 58 58 58
Comb (bal alsó) (cm): 46 50 49 49
Comb (jobb alsó) (cm): 46 49 49 49
Vádli (bal) (cm): 37 37 39 39
Vádli (jobb) (cm): 37 38 38 38
Kar (bal) (cm): 29 30 31 30
Kar (jobb) (cm): 29 30 30 31
Magasság (tájékoztatásul): 170 cm

Egy hét alatt 3 kg plusz??? Ezt mégis hogyan csináltam? Persze, azért sejtem. Az étkezések száma, típusa nem változott, viszont egyre kevesebbet mozgok lakáson belül is, mert már ülni is fárasztó egy idő után, és többet fekszem. Kimozdulni már csak a dokihoz tudok, másért nem, mert egy régen pár perces távolság most órákig tart, és közben lépésenként bekeményedik a hasam :(

Mindegy, ez van, úgy látszik, mégse úszom meg 25 kg alatt, pedig reménykedtem benne :( A centiken kb. egységesen oszlott el ez a 3 kg. Eddig nem volt bennem ilyen érzés, de most már kezdem magam bálnának látni, valószínűleg azért, mert mozogni is kb. olyan kecsességgel tudok :( És hihetetlen, hogy a WC-re kimenni is megterhelő :(

Voltam CTG-n, és kértem a dokit, hogy a súlygyarapodás miatt nézze meg ultrahanggal is, hogy mekkora is most a baba. Kiderült, hogy nem csak én hízok, de ő is nő: jelenleg 4024 grammnál járunk. A fejkörméret egyelőre 34 centi körül van, szóval az nem annyira vészes. A doki szerint 4200-4300 grammig várhatóan nem lesz gondom a természetes szüléssel (de az már biztos, hogy ekkora méretnél gátmetszés lesz, ez viszont kezd egyre kevésbé izgatni, csak más ne szakadjon), de úgyis csak menet közben fog kiderülni, hogy el tud-e indulni a baba lefelé, vagy császározni kell.

Az asszisztens (egy tüneményes, többgyermekes anyuka) azt tanácsolta, hogy a hátralévő időben - a CTG-k kivételével - egyek minél kevesebb szénhidrátot, úgyhogy jön a husit salátával diéta :) De úgy, hogy főzni már nem nagyon tudok (elfáradok tőle), K. pedig egész nap dolgozik, nincs túl sok lehetőségem, csak a kajarendelés, vagy az egyszerűbb kaják. Azért majd igyekszem összehozni, ebben már rutinom van :)

Mindenesetre ez már a célegyenes, a hivatalos dátumhoz képest nincs már hátra 2 két sem. Félek a szüléstől, de közben várom is, hogy a picit a kezemben tartsam, és beinduljon az "új" életünk (amitől szintén tartunk kicsit mind a ketten). Ugyanakkor mintha ezek a félelmek csökkennének, a várakozások meg nőnének. Nálam működnek a hormonok, szerencsére :) de a pasiknak ezt feldolgozni jóval nehezebb lehet...

Szurkoljatok, hogy december 25-ig megszülessen a pici! Utána két napig nem lesz az orvosom a városban :(

Címkék: mérés 38.hét

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr364967792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiúsmama 2012.12.18. 10:11:37

Képzeld el ugyanezt az állapotot úgy, hogy van már 1 gyereked, még durvább, ha 2 éven aluli. Mmhh? Ugye, hogy rögtön nem is érzed magad annyira fáradtnak?
Nem akartam korábban jelezni, azt hiszem Scala azt írta, hogy 36 héttől minimális a hízás. Szerintem pedig igencsak lehet gyarapodni még ilyenkor is.
Már 4 kg? Hűű!
Nekem már ma volt olyan gondolatom, hogy lehet, hogy beindult, ami nem is lenne baj, mert akkor már karácsonyra otthon lennétek.

PrettyWitch 2012.12.18. 10:27:54

@fiúsmama: Én már pár napja minden nap azt érzem, hogy "na ma lesz a napja", aztán mégsem :) Az már nem érdekel, hogy karácsonyra itthon legyünk, csak hogy a dokim még a városban legyen; ez egy ilyen karácsony lesz :)

El nem tudom képzelni, hogy ebben az állapotban hogyan tudnék egy gyereket ellátni... hiszen magamat is alig vagyok képes :( Hogy csináltad? Nagyszülői segítség, vagy a muszáj nagy úr?

Edit.hu 2012.12.18. 11:32:01

@fiúsmama: Terhesseg gyerekkel (plane picivel) kokemeny lehet, plane ha az embernek nem igazan van segitsege.

@PrettyWitch: Tesom 17 kilot hizott a terhesseg alatt es 2 honapos babaval mar alig van rajta valami, o ket kilo pluszt mond, en gyakorlatilag ugyanolyannak latom mint volt. Szoval suly szerintem no para ha csak nem eszel vegletesen eszetlenul a szoptatas alatt.
SOTE II-n egyebkent szerintem jo kezekben vagy, barmikor is esel be szulni, szakmailag nagyon rendben vannak. Bar nyilvan ad egyfajta komfortot a megszokott dokid :)

PrettyWitch 2012.12.18. 11:39:20

@Edit.hu: Megnyugtató, amit a súlyról írsz, bár az "előéletem" miatt valószínűleg nekem nem lesz ennyire egyszerű.

A SOTE I-re megyek, nem a II-re, de igazad van, csak jó lenne ahhoz a dokihoz menni, akiben megbízom...

fiúsmama 2012.12.18. 11:52:03

@PrettyWitch: Nálunk senki nem volt, utolsó pillanatig én csináltam mindent.Annyi könnyebbségem volt, hogy 6 és 12 évesek voltak a fiúk a 3. szülésnél. És a piacon ahol vásárolok az autómig hozták a cuccot, ez jól esett.
Azt hiszem én is feleslegesen írnám, hogy nem kell izgulnod akkor sem, ha épp nem lenne a dokid. Megmondom őszintén engem legjobban az bosszantana, hogy 9 hónapig pénzeltem aztán mégis az ügyeletes dokinál szülnék. Nekem nem volt (túl) rossz tapasztalatom az ügyeletes dokival, az hogy nem volt túl mézes-mázos, betudtam annak, hogy hajnal volt és hálapénzt sem kapott.
Mi a kiírt dátum?

PrettyWitch 2012.12.18. 12:12:59

@fiúsmama: 6 és 12 évessel talán egy fokkal könnyebb, egy 2-3 évessel nem tudom, mit tennék...

Abszolút megértem a dokit, az, hogy karácsonykor 2 napra elmegy vidékre a szüleihez, teljesen normális és elfogadható, nem róhatom fel neki. A "9 hónapig pénzelést" is egy picit máshogy látom, magánrendelésre jártam, számlát kaptam minden vizsgálatról, nem borítékoztunk. Ezt így sokkal korrektebbnek tartom, mintha a kórházi vizsgálatokért kellett volna zsebbe pénzt adni.

A szülésfelkészítésen egy doki kivételével mindenki szimpatikus volt, de van bennem egy ösztönös bizalmatlanság az orvosokkal szemben (korábbi rossz tapasztalatok miatt), és a saját dokimnál ez szerencsére a vizsgálatok alatt megszűnt. Más orvosok esetében biztos, hogy megkérdőjelezném, amit mondanak, ezért se lenne jó... :(

A hivatalos dátum 2012. dec. 28.

PrettyWitch 2012.12.18. 12:33:00

@fiúsmama: Ja és arra is rákérdeztem - bár nem értek vele egyet, de a helyzetre tekintettel -, hogy mit gondolna a szülés beindításáról. Erre azt mondta, hogy ugyan szeretne ő ott lenne a baba születésekor, ha már ő kísérte végig 9 hónapig, de az ő személye nem ér annyit, hogy a szülés beindítás kockázatait vállaljuk. Nekem ez megint szimpatikus volt :)

Csütörtökön megyek újra CTG-re és vizsgálatra. Ha még semmi jele a szülésnek, akkor viszont a természetes szülésbeindítási módokat azért meg fogom itthon próbálni.

Scala 2012.12.18. 20:01:35

@Edit.hu: A tesód akkor pont akkor szült mit én, és pont annyit is hízott. :-)
És a mamám szerit visszamentem az eredeti súlyomra, ez azért túlzás, de elindultam az úton. :-)

Scala 2012.12.18. 20:24:33

@PrettyWitch: Dokid jó fej! Már megállapítottam ezt egy párszor,amikor írsz róla, de fúú... Szeretjük az ilyen szülészeket! :-)

PrettyWitch 2012.12.18. 21:07:35

@Scala: Aha, én is bízom benne, hogy beleválasztottam vele a tutiba :) Most már csak a pici is úgy jöjjön, hogy találkozhasson vele :)

Jól értem, visszamentél az eredeti súlyodra 8-9 hét alatt? Az nem semmi!

Edit.hu 2012.12.18. 22:44:01

@PrettyWitch: Igen, amint elkuldtem beugrott, hogy te SOTE I-es leszel :)
Es abszolut jogos, hogy ragaszkodsz a dokidhoz, eles helyzetben jobb egy ismeros arc, akivel mar egymasra vagytok hangolodva.

Scala 2012.12.19. 15:37:25

@PrettyWitch: Valami miatt nekem fixa ideám, hogy a drága gyermek 28-án jön...
Nem mentem vissza! Anyu felszínes. Comb, háj a hason befigyel még.

PrettyWitch 2012.12.19. 16:28:52

@Scala: De nem lehet valami sok, ha ő már nem vette észre :)

28-án már újra van a dokim, az úgy jó lenne :)
süti beállítások módosítása