Bemutatkozás helyett

Fél év alatt megszabadultam 20+ kg-tól (UPDATE: egy év alatt 30 kg-tól), és ahelyett, hogy egy emelet megmászása után lihegnék, ma 32 perc (UPDATE: 30 perc) alatt futok 5,2 km-t. Nincs rá semmilyen csodadiéta, gyógyszer vagy recept, a képlet nagyon egyszerű: kevesebb energiát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyi naponta elhasználsz. Hogyan? Ehhez próbálok segítséget nyújtani a saját tapasztalataim leírásával, közben remélve, hogy az írás és a nyilvánosság engem is rászorít arra, hogy ne hagyjam abba, és elérjem azt az alakot, ami után megfordulnak a pasik az utcán :) ABSZOLÚT UPDATE: 2012. december 28. napjára babát várunk :) Ennek örömére a fogyókúrát felfüggesztettem, de a kalóriaszámolást és a tápanyagarányokra való odafigyelést, valamint a megengedett mozgást továbbra is megtartom. Ennek fényében picit megváltozott az újabb bejegyzések jellege, de a blog továbbra is az egészséges étkezésről fog szólni, nem szándékozom baba-mama blogba átmenni. Elérhetőség: prettywitch@hotmail.hu

Utolsó kommentek

  • leningrad: Vissza, vissza, visssza! :) (2015.06.14. 00:48) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Gratulálok, ügyes vagy! (2014.03.24. 18:47) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @PrettyWitch: tegnap mérlegeltem. -8 nál tartok!!! wááá :)) mondjuk az elmúlt héten 3x bicajozt... (2014.03.24. 15:25) Újrakezdés
  • PrettyWitch: @Irén Hegyi: Én azért ettem sok tejterméket, mert nem vagyok nagy húsevő, fehérje meg kellett. Meg... (2014.03.19. 20:23) Újrakezdés
  • Irén Hegyi: @Tiktak: igen, elírtam. bocsi. heti fél, az biztos. Próbáltam a PrettyWitch által leírt kórházi di... (2014.03.19. 19:11) Újrakezdés
  • Utolsó 20

Az utolsó mérés a bűvös 20-as jegyében telt :)

  baba előtt 32. hét 33. hét 34. hét
2012-03-24 2012-11-04 2012-11-11 2012-11-18
Testtömeg (kg): 69,4 87 87,9 89,4
Gyarapodás (kg): - 17,6 18,5 20
Ideális gyarapodás (kg): - 10,4 10,84 11,28
Gyarapodás diff. (kg): - 7,2 7,66 8,72
Mell (cm): 98 107 108 111
Mell alatt (cm): 84 92 92 93
Gyomor (cm): 86 108 110 112
Derék (cm): 90 113 115 115
Has (cm): n.a. 112 114 115
Csípő (cm): 98 108 109 110
Fenék (cm): 102 110 111 111
Comb (bal felső) (cm): 58 58 56 57
Comb (jobb felső) (cm): 58 56 57 57
Comb (bal alsó) (cm): 46 49 47 47
Comb (jobb alsó) (cm): 46 48 49 47
Vádli (bal) (cm): 37 38 38 38
Vádli (jobb) (cm): 37 38 37 37
Kar (bal) (cm): 29 30 30 30
Kar (jobb) (cm): 29 30 30 30
Magasság (tájékoztatásul): 170 cm

Ahogy látható a táblázatból, elértem a 20 kg hízáshoz... és még van 6 hetem (ha minden jól megy). Nem szerettem volna ennyi lenni, több pláne nem, de így alakult. Olyan nagyon nem izgatom már magam rajta, más kérdések - kibírjuk-e a terminusig, mi lesz karácsonykor a kórházban, felkerül-e a függöny, mielőtt jönne a baba és hasonlók - jelenleg sokkal inkább foglalkoztatnak. A centik szerintem nem alakulnak rosszul, bár azt nem értékelem, hogy a fenekem összesen majd' 10 centit nőtt, de gondolom (remélem), annak van valami köze a táguláshoz is. A combom és a karom szerencsére továbbra sem változott :)

Amin még problémázok, hogy nem igazán tudok jót aludni. Hason értelemszerűen nem megy, de meglepő módon háton se. Állítólag ha háton fekszem, a baba elnyom egy nagy eret. Ez valószínűleg így van, mert háton fekvésnél egyszer csak elkezdek lihegni, mint futás után, és kicsit szédülni. Szóval aludni háton sem tudok :( Az oldalfekvést pedig a pici nem szereti, és erős rugdosással tiltakozik ellene - gondolom, nyomom őt, ha oldalt van a hasam. A megoldás egy félig hátas, félig oldalsó fekvés, megtámogatva a szoptatós párnával (aki feltalálta, zseni volt, enélkül még ennyit sem aludnék), de ki tud "vigyázzállásban" aludni egész éjszaka? Mindig elzsibbad a csípőm... És akkor a 3 óránkénti WC-re menésről ne is beszéljünk, ahhoz már egészen hozzászoktam :) Szóval ha valaki azt tanácsolja, hogy még most pihenjem ki magam, mert később nem lesz rá lehetőségem, azt udvariasan el tudnám küldeni melegebb éghajlatra...

Lassan alakul a lakás, talán-talán készen leszünk mindennel, feltéve hogy a baba nem akar hamarabb jönni. Én nem vagyok még képes arra, hogy kommunikáljak a picivel - én ehhez túlzottan földhözragadt vagyok, vagy csak túl sok minden más van még az életemben -, de azért amikor a szülésre gondolok, mindig próbálom mondani neki, hogy várjuk ki a karácsonyt (a céldátum amúgy dec. 28.). A gyerekszoba is alakul, hozzá kellene kezdenem kimosni és vasalni a babaruhákat, és bepakolni a szekrénybe, meg összerakni a kórházas táskákat... de ez utóbbit valahogy babonából sem merem még (na nem mintha egyáltalán lett volna rá eddig időm).

A jövő hét közepén (legkésőbb a hét végén) befejezem a munkát mindkét helyen, és vége tudok magunkra koncentrálni: megcsinálni mindazt, amit már régóta terveztem (ld. pl. babaruhák), de eddig nem volt rá idő. Be szeretném gépelni a szülésfelkészítős jegyzeteimet is, nemcsak mások, de a magam kedvéért is, hogy frissüljön a fejemben minden, szeretnék picit terhestornázni, és puccba vágni a lakást. Remélem, az egyedüllétbe nem fogok belehülyülni... mert amúgy nagyon utálok egyedül lenni :( Azt hiszem, vagy a telefonszámlám, vagy a csetek időtartama jól meg fog ugrani :)

Lassan belépünk az utolsó 5 hétbe. Van valami utolsó pillanatos hasznos tanácsotok? (Azt leszámítva, hogy most pihenjem ki magam...)

Címkék: mérés 34.hét

80 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prettywitch.blog.hu/api/trackback/id/tr344912404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiúsmama 2012.11.21. 16:22:02

Nem akarlak elkeseríteni, de az alvás csak rosszabb lesz, szerintem az utolsó két hét a legnehezebb (ha 40 héttel számolunk). Ne is helyezkedj, csak oldalt lehet aludni, találj kényelmes pozíciót, párna, szopipárna segédletek igénybevételével.Hanyatt fekvés annyira nem jó, hogy az utolsó uh-okat is nagyon nehezen viseltem már ebben a helyzetben. Hasonfekvést még elfelejtheted, szülés után sem fog menni egy darabig a feszülő mellek miatt.
Nemsokára már sosem leszel egyedül...még akkor sem, ha fizikailag éppen nem együtt lesztek, a gondolataidban mindig benne lesz a kislányod.

PrettyWitch 2012.11.21. 16:24:54

@fiúsmama: Sejtettem, hogy az alvás rosszabbodni fog :(((

Kisgyerekes barátnőm ugyanerre figyelmeztetett: hogy most vagyok utoljára egyedül. Mondtam neki, hogy én ezt annyira nem bánom. Erre ő: vissza fogod még néha sírni :)

kikiriki80 2012.11.21. 23:17:03

Azt használd ki, hogy most vagy utoljára "egyedül", vagytok kettesben, ez innentől kezdve már soha nem lesz ilyen, ami persze, jó, de egy korszak lezárul...:)

Scala 2012.11.22. 05:45:28

Alvás: így igaz, nem alszik jókat az ember ilyenkor. Nekem a 38. héttől azonban visszatért az ihlet, elmúlt az a gyilkos meleg (szept. vége), 10 órákat aludtam, két részletben.
Persze úgy tűnik szerencsés voltam, mert sem ez a hátonfekvés-érnyomás nem volt, kérdezték is a 41. héten, hogy bírni fogom-e az uh-t, simán; sem vizesedés (az csak szülés utáni 34 napban), sem pedig a túl sok vizelés éjjel nem sújtott.

Máshogy élik meg szerintem az anyák ezt, hogy már nem ketten. Nem kell semmit "kihasználni", szerintem nincsenek ilyen egyenszabályok. És így legalább nem unalmas a világ.

PrettyWitch 2012.11.22. 06:08:49

@kikiriki80: Nagyon fura ez a gondolat, 10 éve élünk együtt, el sem tudom képzelni igazán, hogy milyen lesz majd nem kettesben lenni... remélem, nem fog gondot okozni.

@Scala: A vizesedést eddig megúsztam, szerintem kiürül belőlem :)

És látom, te sem alszol hajnalban :(

Edit.hu 2012.11.22. 10:02:13

@PrettyWitch: Lehet azért, hogy az alvás jobban fog menni, ha már nem dolgozol, mert akkor dőlsz le, amikor kedved tartja. Hallottam olyat, hogy valaki az utolsó hetekben éjjel nem tudott aludni, nappal viszont simán. És ha egy mód van rá, tényleg próbálj rápihenni a gyermekágyra :)

Fura lesz tutira, hogy már nem ketten vagytok, de nem kell szerintem ezt túlmisztifikálni. Ha ismered magad, akkor nem nagyon lesz olyan, amire ne számítanál, én úgy gondolom, hogy elsősorban az esik pofára, aki valami nagyon édi cukros dolgot vár a gyerek születésével.
Nekem ami hiányzik, hogy legalább egy pár órát tudjunk kettesben lenni, remélhetőleg lassan ezt is sikerül összeszervezni, ha csak annyit is, hogy egy gyors kajálásra elmegyünk a környéken. Szerencsére anyósomra maximálisan rá merem bízni a gyereket, szóval remélhetőleg ez is összejön hamarosan.

Ami nálunk amúgy nagyon bevált, hogy sose virrassztottunk ketten a gyerekkel. Eleinte, mikor döcögve ment az alvás, nyilván legtöbbször én keltem, mert a férjem reggel dolgozni ment. De bevallom voltak olyan pontok, amikor azt éreztem, hogy megőrülök, teljes tehetetlenség érzése, a gyerek meg ordít. Ilyenkor kincset ért, ha a férjem átvette, én átvonultam a másik szobába, fuldugó, és 1-2 óra alvás is csodát tett, a következő napokra visszahozott az életbe. A fiúkat sem vágja haza pár óra alvás mínusz. Szerintem mi így tudtuk elkerülni, hogy bezombultunk volna, aztán persze biztosan nem tudhatom :D

PrettyWitch 2012.11.22. 18:07:31

@Edit.hu: Most már többet dolgozom itthonról, és szabadon gazdálkodhatom az időmmel, de sajna így sem tudok nappal aludni :( azért még fogok próbálkozni.

Az anyósomra én is nagyon számítok, már mondtam K-nak, hogy amint lehet, szeretnék elmenni majd vele kettesben moziba (kb. évente egyszer járunk), egy hatalmas bödön kólával és popcornnal :) Remélem, megoldható lesz.

Az alvással probléma lesz, mert kettőnk közül én viselem jobban a kialvatlanságot. Ha K. nem alszik rendesen egy éjjel, másnap iszonyatosan nyűgös :( Nyilván ha a szakadék szélén állok majd, segíteni fog, de neki sem lesz egyszerű.

Scala 2012.11.23. 15:02:28

@Edit.hu: Ezt a férj átveszi a csecsemőt dolgot mi is csináltuk már, egyszerűen muszáj volt. Különben akár a kimerültségtől az lett volna a vége, hogy no milk baby.

Scala 2012.11.24. 08:59:27

Kólika témát a másik blogon is vesézzük. Erről még nem hallottam egyáltalán, de a babaúszásos anyuka ezt írta, nekem teljesen új volt, Boszikának idemásolom, használatra. Kell hozzá némi kórházi utánakérdezés talán:

"@Scala: hát a hasfájós részt jó kinőni. Nekem egy nagyon és egy még jobban hasfájós gyerek jutott. Teljesen eltérő volt, de az Infacol szart sem ért. Mindig a szélcső és hajszárító kombótól nyugodtak meg. A nagyobbik este 8-kor elaludt, 11-kor menetrend szerint felsírt, szélcső, kaja, és 15 perc múlva mindenki aludt. Nem is értem, hogy bírják éjjel 1-ig hallgatni a sírást, meg járkálni a gyerekkel. A védőnő szerint ha nem sír napi 1-2 órát plafonrepesztően, akkor nem gáz. Hát nem normális, az én tűréshatárom 5 percnél volt. Szellemileg/testileg kimerít a gyereksírás, szummában nem sírtak nekem napi 1 órát.

/Az alváshiányt meg nekem nem enyhítették a hormonok, néha zombinak éreztem magam, aztán egyszer csak elkezdett este 8-tól reggel 8-ig aludni :-) Az volt ám a jó világ :-D/
(...)
A szélcső egy vékony, kb 15 cm hosszú, narancssárga gumicső, amit kellően síkosítva be kell dugni 1-2 centire a babapopsiba. Mint a lázmérőt, csak ez lukas, és kb. minden kijön a gyerekből, ami bántja a hasát. Nem gyerekkínzás, azt hiszem azért vagyok ilyen bátor, mert a kórházban a szemem láttára "engedték le" a gyereket, a görcsösen üvöltő csomagból egy kisimult alvóbaba lett pillanatok alatt. Szóval nekem tuti módszer volt, kb. 4-5 hónapig használtuk. A hajszárító meg a monoton búgásával tuti altató, míg a meleg levegő nagyon jól ellazítja a pocit."

Nekünk a klinkán nem mondták, nem használták, de a Barossban már sanszosabb. Kérdezz rá, és ha lehet vigyél haza egy ilyet. Csak a biztonság kedvéért. Vagy patika, hátha.

PrettyWitch 2012.11.24. 09:33:45

@Scala: Ez a szélcső nagy ötletnek tűnik! Köszi a tippet :)

Edit.hu 2012.11.24. 10:06:54

@Scala: A szélcsőről én is hallottam ismerősöktől, nekik is bevált, szóval lehet benne valami. Bár én az ilyen dolgoktól picit tartok, mert ki tudja, milyen beidegződést okoz a babánál.
Hajszárító: a meleg + búgás tényleg le tudja lazítani őket. Viszont szerintem érdemes megfigyelni, hogy a te babád milyen típus, mert a legtöbb valóban elszunnyad a monoton zajban, de a miénk például amint abbamaradt a zúgás, nyomta tovább az ordítást, ha épp olyanja volt. Nekem egy barátnőm erről azt mondta, hogy sok gyerek zajban csak látszólag alszik, inkább csak próbálja kikapcsolni magát, mert még annyira fejletlen az idegrendszere, hogy zavarja a zaj. Nálunk ez volt a helyzet, szóval csak mértékkel hajszárítóztunk. Egyébként ugyanez volt belvárosi sétánál, látszólag aludt a nagy háttérzaj ellenére, aztán mikor hazajöttünk, éktelen ordítás a fáradtságtól :(
Ezek már múlnak a hasfájással együtt, csak gondoltam megosztom a tapasztalatot. Úgyis mindenki látja, hogy az ő gyerek hogyan reagál.

PrettyWitch 2012.11.24. 10:22:48

@Scala: @Edit.hu: Meddig tart ez a hasfájós időszak?

Edit.hu 2012.11.24. 10:32:56

@PrettyWitch: Kb. 3 hónap, neten legtöbbször 2-4 hónapnak írják. Sokan írták neten, hogy nekik egyik napról a másikra múlt el, én ilyet nem tapasztaltam, viszont egyértelműen érezhető volt a folyamatos javulás. Legrosszabb a 2. hónap volt úgy összességében.
Milán hétfőn tölti a 11 hete, és kb 1-2 hete érzem, hogy érdemi változás van. Szóval ki lehet bírni, ha mondjuk tudsz eleget aludni, akkor mentálisan is viselhető, azzal a tudattal, hogy minden nappal közelebb kerülsz a végéhez. Én legalábbis így álltam hozzá :)

PrettyWitch 2012.11.24. 21:53:36

@Edit.hu: Az a tudat, hogy vége lesz, már önmagában segítség.

Aludni meg már most is szeretnék :(

Scala 2012.11.25. 01:25:50

@PrettyWitch: És azt írja, hogy "szélcső patikából, igen."
@Edit.hu: Férjem ugyanezt mondta a szélcsőről, hogy ez a reflexet nem rontja?
És a zaj: Barbi ugyanilyen, zavarják a zajok. Apukájától örökölte, de megértem.
Csak ő nagyon keveset ordít úgy tűnik nekem az átlaghoz képest.
Alsó és mellettünk szomszéd is mondta, hogy nem hallják a babát. Egyik már aggódott, hogy mi lett a terhességgel.

Hasfájásra még írok, csak el akarom olvasni, miket mondtok.

Scala 2012.11.25. 01:30:59

@PrettyWitch: négy hónapos korig max. Van akinél hat hét után már semmi.
Barbinál négy hét után sztem kinőttük. De ő túl lett hordva egy hetet ugye, szóval az öt hét. Lehet Edit.hu babája mivel korábban jött azt kell beleszámolni, és akkor nekik is kijön az öt hét. Egyre jobb idővel, és ha beválik az Infacol, mint nálunk, akkor nem kell szenvedni, csak odafigyelni, hogy a 16h utáni etetésekkor kapjon.
Mértéke is változó gyerekenként.
Én olyan gyerekről nem hallottam, akinek ne lett volna. Stat. szerint a 80%-nak van.

Scala 2012.11.25. 01:33:01

@PrettyWitch: Ne rettegj tőle, kezelhető, meg fogjátok találni a megoldást, hogy élhető legyen. Azonban addig a kellemetlenséggel számolni kell. Bár már a legjobb tippek a tarsolyodban, nem lehet gond! :-)

Scala 2012.11.25. 01:35:04

@Scala: Bár de, egyet tudok akinek nem volt kólikája, de neki más súlyosabb baja volt, szóval inkább a múló hasgörcsök.

PrettyWitch 2012.11.25. 08:19:03

@Scala: Az Infacolt nagyon megjegyeztem ám, a szélcsővel együtt :)

Scala 2012.11.25. 14:43:23

Komoly áttörést értünk el a levegőzés témában!
Pénteken 40 perc séta, tegnap 90 perc, ma 60 perc, és még lehet kivisszük ugyanennyire! És ma nem is nyűgösködött egyáltalán. :-)))

Plusz mivel csinálom a gyermekágyi tornát, kis kargyakorlattal kiegészítve kezdem ismét embernek érezni magam. Evés továbbra is, mint egy harci ló, ennek ellenére a tükör szerint alakulok.

PrettyWitch 2012.11.25. 14:51:02

@Scala: És mi volt a trükk a sétánál?

Az alakulás szuper :)

fiúsmama 2012.11.25. 20:55:35

Sziasztok, egy pár gondolatot én is hozzáfűznék az utóbbi témához. Boszi, az Infacol mellett megjegyezheted a Gripe Watert is, bár az igaz, hogy az csak 1 hónapos kortól adható. Ha említésre méltó sírósság van akkor orvos is tud felírni valami kotyvalékot. De nem lesz :) Megjegyzem, hogy tényleg a 3., 4. hónapot mondják vízválasztónak, de az enyém a 3. hónap után "romlott el", addig kiválóan aludt éjjel, utána gyakrabban ébredt. Különösebb baja nem volt, én soha nem hagytam teljesen felébredni, inkább nyöszörgésre is cicire raktam és így nem verte fel a házat, visszaaludt, de ezt valamikor éjéltől 6-ig 3szor is eljátszottuk, nem annyira pihentető. Az viszont sokkal rosszabb, ha járkálni kell éjjel a gyerekkel. Ja, tényleg az is nagyon jellemző (volt nálunk), hogy nem elég, hogy ölben van, állni kell, a gyereknek függőleges helyzetben kell lennie(mert csak úgy jó neki és nemtetszését fejezi ki, ha leülsz) és ez akár 1-2 évig is igaz. Nálunk porszívóra alvás volt egy rövid ideig.
Scala, szuper az alakulás és a séta is, tavaszra csinosak lesztek mindannyian ;).

fiúsmama 2012.11.25. 21:02:16

@PrettyWitch: Ja, és szélcsövet én sosem próbáltam, bevallom kicsit idegenkedem tőle, vagyis a hozzászokástól tartanék, de az is igaz, hogy 2-3 nap kakimentesség után elgondolkodnék a lehetőségén. Szoptatás azért is jobb, ritkán vannak székrekedéses problémák.

"Én otthoni használatra szélcsövet két esetben ajánlok. Egyrészt ki lehet váltani vele a hőmérőt, amikor a csecsemő nagyon nehezen, vagy ritkán ürít székletet. Ez puhább, kíméletesebb, mint a kemény hőmérő. Ebben az esetben azt ajánljuk, hogy a szülők a második nap délutánján próbálják meg a szélcsövet kb. 1.5-2.0 cm-re felhelyezni, és kissé mozgatni, ezzel székelési ingert keltve. Ha ez nem segít, másnap reggel újra próbálják, ha ez is eredménytelen, akkor már kúpot (glicerin) kell használni. Persze még ideálisabb, ha kamillateával, széklethajtó gyümölcslével oldjuk meg a székrekedést. Másrészt meg lehet próbálni a babáknál hasi görcsök, hasfájás esetén is. Azonban hatékonyabb, és jobb megoldás a megfelelő görcsoldó cseppek használata, a baba pocakjának alapos masszírozása. Nem minden hasfájás oka a fokozott gázképződés, ezekben az esetekben a szélcső hatástalan. Én otthoni használat esetén nem szeretem, ha a szülő a szélcsövet magasra helyezi, bár ezt nem is nagyon teszik. Használat előtt a szélcső végét szükséges babaolajjal, popsi kenőccsel bekenni, a baba lábait felemelni, hasa felé hajlítani, és a szélcsövet kb. 2-3 cm-re felhelyezni. Otthon magasabbra ne! Ezután lehet kicsit forgatni. A használat gyakorisága nem korlátozott. Használat után elegendő szappanos vízzel elmosni, amennyiben csak egy gyereknél használják. Még egyszer hangsúlyozom, inkább ajánljuk az anyatej táplálást, a puffasztó ételektől mentes menüt a puffadós csecsemőknek, ill. a görcsoldó folyadékok használatát, mint a szélcsövet."
Dr. Gömöri Ágnes

PrettyWitch 2012.11.25. 22:30:46

@fiúsmama: Köszi, valóban nem lehet jó, ha hozzászokik, de vészhelyzetben megoldás lehet.

A járkálásnál a kezedben volt a baba vagy kendőben?

fiúsmama 2012.11.26. 05:09:55

@PrettyWitch: Is-is.Megnyugtatás szempontjából mindegy, hogy kendő, vagy anélkül,de bevallom, hogy otthon nekem még mindig egyszerűbb volt kendő nélkül.

PrettyWitch 2012.11.26. 08:00:16

@fiúsmama: Jó, mert egyelőre kendőt nem veszünk, de hordozót kapunk. Aztán majd kitapasztalom, hogy a közlekedéshez mennyire lenne szükségem a kendőre. De szerintem eleinte babakocsival fogok próbálkozni, a mi környékünkön alapvetően lehet vele sétálni.

fiúsmama 2012.11.26. 09:36:28

Nekem volt kendőm és mei-tai is, de az igazat megvallva abszolút nem használtam ki, mert vagy babakocsival sétáltunk, vagy abban raktam ki a teraszra, vagy autóval mentünk. Ha tömegközlekednem kellett volna akkor biztos gyakran magamra kötöm, mert a babakocsis közlekedés elég horror.

PrettyWitch 2012.11.26. 09:57:34

@fiúsmama: Ez jól hangzik! Az első időben nem tervezem, hogy tömegközlekedünk, utána meg ott a hordozó, amit kapunk. De elsősorban én is a babakocsira gondoltam.

Edit.hu 2012.11.26. 10:21:22

@PrettyWitch: Ha meg tudod oldani, hogy kölcsönkérsz egy kendőt valakitől, az a legjobb. A kölcsönadó esetleg tud neked segíteni a felkötésben is. Szerintem elsőre érezni fogod, hogy neked bejön-e a dolog, aztán vehetsz az ízlésednek megfelelő kendőt, ha tetszik. Én végtelen földhözragadt ember vagyok, szóval nekem elsősorban praktikussági szempontból vált be: két kezem marad szabadon, illetve ha társaságba megyünk, sima otthoni ruhában bele lehet tenni, nem kell össze-vissza öltöztetni (én csak sapkát meg egy plusz zoknit adok rá), ha megérkezünk, csak kiveszem. Mondjuk ha 5 fok alá megy a hő, valami olyan kabát kell, ami a kendős részt is átéri, ezen még agyalok :)

PrettyWitch 2012.11.26. 12:11:42

@Edit.hu: Már kérdeztem, de kendőt sajna nem tudok kölcsönkérni; venni meg nem szeretnék, mert amúgy sem szimpatikus - nem tudok érveket mondani, csak :)

Az első időszakban (január-február) úgyis nagyon be kell majd öltöztetnem, ha kimegyünk.

Edit.hu 2012.11.26. 13:32:45

@PrettyWitch: Itt tudsz kendőt kölcsönözni:
www.hordozo.hu/kolcsonzes-babahordozo-eszkoz

Én még nem jártam náluk, de szerintem egy felkötést meg is mutatnak szívesen (a tanfolyamuk fizetős amúgy). Ismerősök jókat mondtak erről a Hordozóházról.

fiúsmama 2012.11.26. 13:38:06

@PrettyWitch: Na akkor, mint kölcsönadó jelentkezem. Nagyon szívesen odaadom Nektek, igaz, hogy fiús szín (kék). Van egy rugalmas kendőm, ez a legkisebbeknek jó és van egy mei-tai nevezetű, ezt pár hónaptól egész sokáig lehet használni. A felkötésben nem biztos, hogy tudok segíteni, mert már elfelejtettem :). Szerintem semmi extra, elég sok videót lehet találni. Mindkettőt a lilliputiban vettem, biztos segítenének ott is.

PrettyWitch 2012.11.26. 14:31:15

@Edit.hu: Köszönöm a tippet!

@fiúsmama: Köszönöm a lehetőséget! Nem akarlak terhelni, ezért kipróbálom, hogy az első hetekben mennyire lenne igényem a szabad kezeimre, és ha igen, akkor jelentkezni fogok. Nagyon aranyos tőled :)

fiúsmama 2012.11.26. 16:29:36

@PrettyWitch: Nem teher, de ahogy gondolod, csak szólj nyugodtan később is.

Scala 2012.11.26. 23:12:33

@fiúsmama: Fú, amíg Boszinak nem kell, én beneveznék reá! A mei taira is. :-)
Aztán ígérem elmondom Boszinak, hogy milyen-mit-merre-hogyan.
nagyon megoszlanak a vélemények a kendő használat kezdeti időpontjáról, ebből azt szűrtem le, hogy hat hetes kor felett.
Pláne! hogy gyermekágy alatt nem ajánlják egyáltalán az ilyen tartós cipelést. Kell az anyának a regeneráció! Ezt fogadd meg, én valami okból ma óta egy hét után újra vérezgetek... :-( Nem vészes, de nem értem...

Scala 2012.11.26. 23:14:51

@PrettyWitch: első hetekben, mint mondottam volt nem használsz kendőt, se a baba gerince miatt, se magad miatt. Másik blogon többen írták, hogy szakemberek eléggé radikálisan későre kérik tolni az ilyen kendők és hasonlók használatát.
Másoljam?

PrettyWitch 2012.11.26. 23:15:02

@Scala: Ne már, azt hittem, túl vagy rajta! Kontrollon voltál már, vagy mostanában mész? Tapasztaltabbak, normális ez, hogy így újra kezdődik? :(((

Scala 2012.11.26. 23:22:00

@PrettyWitch: Séta:
a) szellőztetés mielőtt ráadjuk a szőrös kezeslábast, hogy már kissé fázzon, jólessen neki. Ez mindig beválik. Én találtam ki. :-)
b) megfelelő pillanatban hozzákezdeni a levitelhez (beetetve, kissé bealudva)
c)kisebb nyavajgás esetén kőszív és eltökéltség
d) nagy sírás esetén már a terepen kivenni és függőlegesben vinni vagy dajka poziban, de inkább a lógás; így ha megnyugodott lehet még picit folytatni

A lógás, a járkálás, a függőleges nálunk is ugyanúgy ahogyan írtad! :-) Nagyon sok kép van, ahogyan a férjem lógatja a Barbit.
Én is szoktam nyugtatgatni, már a negyedik hét vége óta az is jó, ha magamra fektetem háttal.

Tényleg visszajöhet a hasfájósság? Azt hittem kinőttük.
Székrekedés, szélcső: köszi a bemásoltat! Szerintem is az anyatej és a cici a megoldás mindenre. Nincs keveset mellen a gyerek, de az emésztése látványosan javult és szépen "teljesít".

Megyek aludni, még akartam mindenhez írni, de majd holnap, jó éjt!

Scala 2012.11.26. 23:22:48

Ja, második bekezdéstól fiúsmamának ment! :-)

fiúsmama 2012.11.27. 08:08:01

@Scala:Boszi, megadja az e-mail címem, a többit megbeszéljük.

Scala 2012.11.27. 08:31:01

@fiúsmama: @PrettyWitch: Köszi! Válaszoltam is már!

fiúsmama 2012.11.27. 14:13:28

@PrettyWitch: Nem gondolom, hogy újra kellene kezdődni a vérzésnek/gyermekágyi folyásnak.Hogy mikor kell orvoshoz fordulni, úgy gondolom, hogy még akkor is érzitek, ha nincs ilyen tapasztalatotok.

Hordozókendőhöz még annyit, hogy a rugalmas kendőnek pont az a lényege, attól más, mint a sima szövött, hogy ebben első pillanattól hordozható a baba. Persze, ebben is, fontos az idő intervallum. Senkit nem biztatnék egésznapos hordozásra, de rövid idő alatt kitapasztalható, hogy milyen babáitok vannak. (nagyrészt délutántól vannak a nyűgösebb órák). Akkor segíthet a kendő.

Scala 2012.11.27. 20:05:07

@PrettyWitch: Jaja! :-( Ma már jobb.
Bejelentkeztem kontrollra, még nem telt le a hat hét, szóval csak utána, mert nem ömlik, addig megnézem ezt a hetet.
@fiúsmama: Köszi, én sem gondolom! A lecsengő rózsaszín. sárga volt egy hete, egy hétig...
Na mindegy, hagyjuk a testiséget. :-)))

Kendő: rugalmas-szövött értem! Köszi, logikusan hangzik, igen! Megnézzük! :-)

Edit.hu 2012.11.27. 20:11:14

@Scala: Piros vérzés vagy csak pár csepp, barna? Nekem volt pár csepp barna még a 8. héten is (nem is minden nap, szóval többször hittem, hogy elmúlt), 10. héten múlt el teljesen.
Doki majd biztos jobban tudja, de a kevés barna az nagyon valószínű, hogy hormonális, viszont ha piros és bővebb, az utalhat bentmaradt lepénydarabra, ezt UH-val meg tudja nézni.

@fiúsmama: Én is így tudom, hogy a rugalmas kendő szinte azonnal használható, de az anyukának nem javasolják, mert terheli a gátizmokat. De ha van férj / nagymama / barátnő, aki hordozzon, akkor pár óra simán mehet rögtön születéstől.

Scala 2012.11.27. 20:19:01

@Edit.hu: Piros, tegnap legalábbis biztosan. :-( Nem pár csepp. :-(
Nekem is sokára fog elmúlni, mindenből 1.5-szer annyi idő alatt regenerálódok, mint amit mondanak. De ezt már írtam.
Felhívom akkor a dokit, megkérdezem, köszi!

Hordozás: akkor a gyermekágy/gyermekágyi folyás végével hordozzon a friss anyuka? Ha jól értem... Én is így hallottam. Meg a barátnőd is ezt írta a hosszú mailben, Boszi továbbította, aki megszállott kendős, és Zsófinak hívják a kislányát. ;-)

PrettyWitch 2012.11.28. 08:02:37

@Scala: Nem hangzik jól ez a vérzés, remélem, a doki megnyugtat, hogy nincs semmi baj.

@Edit.hu: Logikus, ha cipelni nem szabad sokat 6 hétig, akkor a kendő sem mehet, még ha a baba miatt akár lehetne is.

Én is lassan regenerálódok, sajnos (gondolom, ez már a korral jár), majd meglátjuk, mennyire fogom tudni emelgetni a kicsit.

fiúsmama 2012.11.28. 09:08:48

@Scala: Arnica c200?? Szedtél?

Bevallom, én soha nem kíméltem/kímélem magam.Attól csak rosszabbul érezném magam ha óvatoskodnék, a 3.-kal nagymamás segítséget sem kértem, sőt orvosom sem volt, részben azért mert úgy alakult, másfelől örültem, hogy nem kell súlyos tízezreket adnom azért, hogy rám nézzen valaki. Persze ezt nem ajánlom első babás anyukáknak. Azt gondolom, ha baj van szülés közben úgyis összeszalad mindenki, a bunkó doki az marad akkor is, ha fizetnek neki, a normális pedig az ügyeleti idejében is emberséges. Viszont egy egész életemben megmaradó élménnyel gazdagodtam a 3. szülésem után. Már a szobában voltunk, a szobatársamhoz jött be az orvosa. Olyan stílusban, hangnemben beszélt vele, hogy elájultam. Éreztem a Nők, anyák iránt tanúsított tiszteletet, megbecsülést, nagyon jó érzés volt. Azt hittem, hogy szorosabb kapcsolat (rokon, barátság stb.) van közöttük, de szimplán csak a betege volt. A nevét is megjegyeztem, urulógus, nőgyógyász, ne rendelne olyan messze, már lehet, hogy találtam volna indokot amiért tesztelhetném ;)

Scala 2012.11.28. 11:50:12

@fiúsmama: Csak 9CH Arnicat szedtem.
Vegyek olyan nagy hígításban? OK. De meg kell majd rendelniük, szóval az legkorábban holnapra van itt. Ártani nem árthat, ebben a helyzetben, igazad van! Köszi.

Én sem kíméltem magam, babkocsi keretet már a második héten lépcsőn le-fel, aztán meg ugye felmosás 4 nappal a szülés után. Nem tudom, akkor nem éreztem, hogy ne bírnám. Bár mondjuk a felmosás, néha vasalás sok volt talán.
Erre írják, hogy kímélő életmód? :-D
Tegnap meg ma elhanyagolható volt asszem a vérzés, ma még nézem.

Orvos, én csak a leírt minta dokikat viselem el, ez legyen alap. Nem is szültem TB-s helyen. Az összes bunkó szülész rohadjon meg.

fiúsmama 2012.11.28. 12:04:09

@Scala: Arnica:A biztosan megindult vajúdás esetén célszerű egy adag C200-ast bevenni. Általános traumaszer, csökkenti a vérzések veszélyét, jobban gyógyulnak a szülést követően a szülőcsatorna sérülései, könnyebben és gyorsabban szívódnak fel a bevérzések, a magzati sérülésekre is védelmet biztosít.

Szóval jó lett volna hamarabb bevenni, még a 30-as is elfogadható. Ártani most sem fog, ha egy-két napig beveszel egy adag 200-ast, de legalább a c30-ból.

Scala 2012.11.28. 17:41:52

@fiúsmama: Igen, köszi!
Szüléskor és utána szedtem 30-ast! De az már fényévekre tűnik. :-) Az egész szülést homeopátiával csináltam, utána szedtem, aztán valahogy elfogyott, és nem vettem.

Scala 2012.11.28. 17:48:56

Boszika!
Tőlük kaptam egy oktató kiskönyvet a klinikán, 4/3-as, nagyon jónak találtam. Többet is kaptunk, de ezért igen hálás voltam!
www.felicitas.hu/
Mazsolázz, ha már van időd.

PrettyWitch 2012.11.28. 17:51:51

@Scala: Abból a sorozatból megkaptam az elsőt a védőnőtől, a másodikat meg a Brendonban, és írták, hogy a harmadikat a szülésnél kapjuk meg valami csomaggal. Az első kettő is elég hasznos volt, kíváncsi leszek a harmadikra is.

Scala 2012.11.28. 18:12:45

@PrettyWitch: Jó, akkor ismered! :-) A harmadik is nagyon jó, nekem csak az van meg mondjuk.

fiúsmama 2012.11.28. 19:07:07

@PrettyWitch: Kristálytisztán emlékszem, hogy a kórházban kapott csomagban SÖR volt!!

PrettyWitch 2012.11.28. 19:11:36

@fiúsmama: Basszus, pedig én a forralt bort, a kólát és a kávét kívánom :)

Scala 2012.11.28. 20:04:53

@fiúsmama: Ja, és azért nézték volna a Barbi csípőjét már négy hetesen, mert én csípőficammal születtem, és az orvostudomány jelen állása szerint, ez öröklődhet.
Nekem más azt mondta, hogy szülés alatti anyai dolog (kb. kishitűség; sztem a kimerültség) miatt van. Mindegy most nem fejtegetem. Manuális vizsgálat alapján negatív egyelőre.

Scala 2012.11.28. 20:06:16

@Scala: de lemondták a négy hetes időpontot, mert a doktornő novemberben két hétig nem rendelt. /Ilyenkor a legolcsóbb a Távol-kelet, Szingapúr stb. :-) Ki tudja.../

fiúsmama 2012.11.28. 21:03:26

@Scala: Biztos nem lesz semmi gond, mi csak 3 hónaposan voltunk.
Na, kezdődik a Terápia ;)

Scala 2012.11.29. 10:50:18

@fiúsmama: A magyar változatot nézed? Milyen?

fiúsmama 2012.11.29. 12:01:10

@Scala: Igen, pont ma beszéltem egy pszichológus ismerősömmel és ecseteltem a "magam sem tudom, hogy mit gondoljak róla" véleményemet. Furcsa ez a sorozat, ha hosszabb lenne nem biztos, hogy áldoznék rá az időmből. Előjönnek olyan érzések, hogy tényleg ennyi hülye ember van? Ez a nagy Terápia? Mármint, hogy tényleg ilyen egy terápia? Ettől kell hasra esni, jobban lenni, feldolgozni problémákat? A pszichológus személye is hol semmilyen, de van amikor idegesítően belemagyarázós. Én mást nem nézek, max. háttérben vagy gyerekcsatornák mennek és már ki voltam éhezve egy sorozatra. Nem mondom, hogy nem volt már jobb az életemben, pedig nem sokat néztem, igaz más jellegűeket.

Edit.hu 2012.11.29. 18:54:45

@fiúsmama: Sörrel az a tapasztalatom, hogy durván növeli a tejtermelést!! Nyilván csak alkoholmenteset próbáltam, de mikor elkap a frász, hogy nekem biztos kevés a tejem, akkor benyomok egy dobozzal. Iszonyatosan berobbantja a ciciket :)
Nagymamám meséli, hogy ő is sörözött szoptatás alatt, orvos javasolta, alkoholmentes persze sehol nem volt még akkor. Apám nem szenvedett semmiféle károsodást, sőt :D

fiúsmama 2012.11.30. 06:07:49

@Edit.hu: Igen, egyébként tudtam, de azért mégiscsak furcsa egy baba-mama csomagban egy üveg sörrel szembesülni.
Az elsővel nekem az őszibaracklé vált be gyors tejszaporítóként. Persze vigyázni kell ezekkel a kalóriatartalmuk miatt.

Scala 2012.11.30. 20:05:19

@fiúsmama: H lesz időm letöltök egy részt, de inkább az amerikait. :-) Nagyon dicsérték. Magyart lehet elkúrták picit, nem tudom. Megkérdezem majd azoktól, akik ismerik az usa változatot.

Sört anyu is mondta, malátasört, de letorkolltam.

Őszilé tényleg? Lehet azt kipróbálom. Én nem nézek kalóriát, ha nem eszem nem elég tápláló a tej, szóval tökmindegy, úgyse fogyok. A tornától alakulok, de az izom.

@Edit.hu: Apukád arany élete. :-)))
Miért fog el, hogy nem elég? Néha nem nyugszik meg, túl gyakran kér Milán? Nekem is vannak ilyen napok, hogy nem eszem éjjel, és sehogyse akar jóllakni a Barbi.
Ez két hete megy egy-egy nap. Másnap meg semmi.
Csak amikor fájt a fejem a nemalvától migrén konkrétan, francbank volt kedve enni... :-(

Nem szabad azt gondolni, hogy kevés, német nő mondta, hogy a magyar nőkre annyira hat a szoptatós maffia, hogy mindegyik akivel találkozott azt gondolja, hogy kevés a teje. Pedig egyáltalán. Én nem gondolom amúgy, méreteim is jók. :-D

PrettyWitch 2012.12.01. 11:50:24

@Scala: @fiúsmama: @Edit.hu: Csajok, amúgy meddig kell éjszaka is 3 óránként szoptatni, és mikortól lehet végig aludni az éjszakát (mondjuk éjféltől 5-6-ig)? Vagy ez teljesen gyerekfüggő, és ne is álmodozzak? :)

fiúsmama 2012.12.01. 13:46:41

@PrettyWitch: Ó, ha ez valami papírformaszerűen meg lenne határozva...mert ez pont az amivel nem érdemes foglalkoznod. Annyi variáció lehetséges. Az én kisfiam az első három hónapban sokkal "jobb" volt, mint utána és 1 évesen még biztos, hogy ébredt éjjel, de szerintem még másfél évesen is. Nagyjából addig ciciznek éjjel is amíg van tej. Mi is próbálkoztunk annak idején, azt mondtam, hogy na már pedig én nem megyek oda hozzá éjszaka, átadtam apának a terepet, azt kell mondjam, hogy ez be szokott válni (1 éves gyerekről beszélünk, amikor már tele a hócipőd az éjszakai szoptatásoktól). Ja és (sajnos) a tápszeres babák jobban alszanak éjszaka, talán jobban eltelítődnek.

Scala 2012.12.01. 13:52:55

@PrettyWitch: Amikor eléri a négy kg-t már csak négy óránként eszik... mondják.
Szerintem 4 é fél kgnál, és akkor is változó, van, hogy öt órát alszik, pl. 18-22h, utána éjféltől-3h, aztán 6h kelt...
Mi egyelőre itt tartunk.
Ha nem pörgetne be addigra amire elaszik elég is lehetne, de van amikor te napközben nem fogsz tudni vele aludni parancsra. :-)
Barbi mostanában rájött arra, egy napja, hogy szomjas, ilyenkor csak keveset, de ugyanonnan... szóval ezt is beleszámolva, már ne 6x eszik egy nap, mint egy hete, hanem 8x.
Baromi álmos vagyok, nekem nem elég az öt óra alvás.
Meg amikor elkezd enni, mondjuk hogy négyóránként, az nem azt jelenti, hogy te négy órát alszol... Te pisilsz stb, ő elkezd enni, böfi 45 perc, próbálod letenni, tuti egy óra-másfél eltelik, és utána kezditek újra... amikor te a legmélyebben alszol. Neki a ciklusa 50-60 perc, az alvási, REM, nálad 1.5 órás, garantálom, hogy akkor ébreszt, amikor REM.
Most már nincs visszaút! :-D

Scala 2012.12.01. 13:55:28

@fiúsmama: Igen, a tápszer magasabb kalóriatartalmú, így nyolc órát lehúz vele, csak kövérít is, ha túlzásba van vive.
Ha akar az anya aludni, akkor szokták bevetni egy-egy napra, már hallottam olyat.
Én nem szoptatom egy éves korig, az tuti. :-)
Foóuck the WHO. (2 éves az ajánlás)

fiúsmama 2012.12.01. 15:23:12

@Scala: Én két évig szoptattam ;), minden gyerekemet egyre tovább :). Nem pártolom azt az elvet, hogy ha aludni szeretnék 1x,2x tápszert adok. Nekem mondjuk a 4 óra egyben (és ezen van a hangsúly) már elég a túléléshez. Elárulom, hogy ma a 9 éves mellett virrasztottam és úgy érzem, hogy nem tudnám sokáig csinálni.

PrettyWitch 2012.12.01. 17:53:35

@fiúsmama: Hm, ettől tartottam, de legalább most már ezt is tudom. A 9 évesed jól van?

@Scala: A ciklusban igazad lesz, csak nem tudom, hogy fogok értelmesen funkcionálni, ha 1,5-2 óra alvásnál több egyszerre nem jön össze...

Scala 2012.12.01. 18:34:53

@fiúsmama: A tápszer dolgot én sem vallom magaménak, de sokan csinálják.
Én még nem alakítottam ki egy végleges álláspontot, majd kialakul.
Ha tudok 6 hónapot, akkor DM-ben pépet recept nélkül lehet venni, majd azzal próbálkozunk. Vagy az ugyanaz, az sem ér?
És mikortól ettek az anyatej mellé normál (zöldség, hús) kaját?
Három fiú van, ugye?
Más 3 gyerekestől is azt hallottam, hogy egyre tovább minden gyerekét (6-9 hónap és 2 év, lekövetve az akkori ajánlásokat).

Ha én 7 hónapot tudok, már az is pont héttel több, mint amennyit az én anyám vagy az ő anyja szoptatott. :-)
A konditeremmel meg akkora gebasz van, hogy lehet nem is lesz hova teperni nyolc hónap után, magas pulzusszámú edzésre... :D Szóval majd kialakul.

Mennyiszer eszik egy baba pl. hét hónaposan, az napi hány anyatejes alkalom?
Írtok erről egy picit?
Mondjuk onnan, hogy két hónapos múlt-hat hónaposig, addig kizárólag anyatejet kap, remélem a Barbi is... és akkor hogyan tovább?

Scala 2012.12.01. 18:38:48

@PrettyWitch: Én napi egy Ricorét nyomok, kis csészében kevés por, vízzel és kávétejszínnel. Tegnap egy automatás cappuccinot is, anyu vette. /Sétáltatás maximálisan királyság most már, 60 percek, naponta, kétnaponta. Amikor nincs séta, akkor vagy az idő rossz, vagy valaki gyengélkedik, nekem fejem, ma a férjem, A mait sajnálom, mert sütött a nap, de a Barbi is tombolt, mindegy... kicsit el lett kúrva/.
Szóval a funkcionálás: be kell vallanom, hogy nekem sokkal gyakrabban fáj a fejem, ezen a héten kétszer, a kialvatlanság miatt, és olyankor nincs kedvem enni (migrén), így híg lesz a tej, nem lakik jól. Ilyenkor kell lepasszolni apának vagy aki segít, mert inkább tudj aludni két órát, hármat, addig valahogy elvannak ők, minthogy elapadjon a tej, vagy ilyesmi.

Scala 2012.12.01. 18:39:42

Ja a Ricorét vagy csokit vagy ilyesmit szoptatás után szigorúan, akkor nem megy át olyan erősen.

PrettyWitch 2012.12.01. 18:41:48

@Scala: Valamiért egyelőre működik a koffeinmentes kávé placebo hatása, meglátjuk, meddig.

Azt hiszem, élni fogok a "néha lepasszolni apának" opcióval, csak nem éjjel, mert olyankor legalább ő aludja ki magát. Ha viszont napközben tudok egyszerre 3 órát aludni, éjjel meg többször 2 órát, talán már meg vagyok mentve.

Scala 2012.12.01. 18:46:40

@PrettyWitch: A végén már a CTG-k előtt én igazit ittam. :-) Különben nem ébredt fel. Amikor naponta mentünk.

+ Koffeinmentesből egy-egy kortyot kunyerálok ha a férjem iszik.

Scala 2012.12.01. 18:47:22

kieg. igazit, de tejeskávét :-)

PrettyWitch 2012.12.01. 18:47:40

@Scala: Engem a CTG-k előtt most a "legális" csokis keksz és a forró csoki gondolata izgat :)

Scala 2012.12.01. 18:49:21

@PrettyWitch: Bár a köhögés is megteszi. :-)))
(viccelek. Hajrá!)
süti beállítások módosítása